
الإسم. عادل العمر 27 عام
من مصر وتحديدا من دار السلام
من أسرة متوسطه ابي موظف في السـ,ـجل المدني وأمي ست بيت ولي ثلاث اخوات علي وعلياء و غاده
انا اكبر واحد فيهم
بدأت قصتي منذ خمس سنوات تقريبا عندما كنت ادرس في جامعة القاهرة كانت مدة دراستي في الجامعة 4 سنوات والحمد لله عديت اول ثلاث سنوات بنجاح وفي آخر سنة لي في الجامعة اتعرفت علي بنت اسمها ريهام من الدفعة الجديدة في الجامعة كانت لسه اولي جامعة اول سنة لها اتعـ,ـرفت عليها واعجبت بيها وهي كمان كانت تبادلني نفس الشعور وبالفعل حبينا بعض ونشات بنا قصة حب جمـ,ـيلة جدا واصبحت ريهام حبي الأول والأخير ومن هنا أخذنا قرار الزواج بس اتفقنا بعد ما تظهر النتيجة لأنها فـ,ـي أول سنة وانا في آخر سنة وبالفعل انتهي العام الدراسي وبعد شهر تقريبا ظهرت النتيجة والحمد لله ريهام نجـ,ـحت وانا نجحت بتقدير كويس ومن هنا كلمت ابوي وامي واخواتي علي موضوع ريهام ابوي رحب جدا بالمـ,ـوضوع وأمـ,ـي كانت سعيده جدا لاني ابنهم الأكبر وعايزين يفرحو بي وفعلا كلمت ريهام وحددت ميعاد مع امـ,ـها لأن ريهام ابوها متوفي وبنت وحيده مالهاش اخوات وبالفعل ذهبنا الي منزل ريهام في الميعاد المحدد وبدـ,ـأ ابـ,ـوي يتكلم مع ام ريهام في التفاصيل مثل الشبكة والمهر والفرش يعني الحجات التقليدية للزواج وبعد ما انتـ,ـهـ,ـي ابوي من الكلام قالت أم ريهام انا ماكنت حابه اجوزها غير بعد الدراسة لكن بنتي بتحـ,ـب ابنك وأهـ,ـم شـ,ـيء في حياتي بنتي لأنها بنتي الوحيده لكن انا ليا شرط رد ابوي وقال واحنا تحت امرك فـ,ـي كل شـ,ـروطـ,ـك قالت احنا مرتاحين مدايا ومش محتاجين
لا مهر ولاشبكة حتي الذهب مش عايزين لان بنتي عندها ذهب كتير وفرو فلوسكم بس عادل يسكن معنا انا وبنتي في البيت رد ابوي اذاي يسكن معكم وشقته جاهزه وصعب يبعد عني انا وأمه وأخواته قالت أم ريهام هو ده شرطي عشان الجواز يتم لأنها بنتي الوحيده ومستحيل تبعد عني فكروا واعطونا خبر قال ابوي اعتبرينا فكرنا شرطك مرفوض ومشينا انا وابوي وأمي رجعنا البيت وقال ابوي انا عارف انك زعلان بس مفيش كلام غير اللي انا قولته بعد ما نصرف عليك دم قلبنا ونكبرك ونعلمك لم بقيت مهندس ياخـ,ـدوك مننا انسي الموضوع ده وما تفكر في مره تانية البنات كتير والف مين تتمناك رديت وقولت بصراحه يا ابوي يا ريهام يا بلاش مش عايز حد غيرها قال ابوي وهو مدايق جدا غور من وشي وفعلا دخلت غرفتي وبدأت ابكي علي حب حياتي اللي بيضيع قدام عنيا وانا مش عارف اعمل ايه لأن مستحيل اغـ,ـضب ابـ,ـوي او امي بدأت اكره البيت واللي فيه ولا اكل ولا شرب وفضلت الموت عن حياتي وايه فايدة حياتي من غير الانسانة اللي اختارها قلبي مر عليا شهر وانا علي نفس الحال جالس في غرفتي ليل ونهار لا اتكلم مع حد ولا اشوف حد ولا حتي طايق نفسي وفي ليلة وانا جالس في غرفتي دخلت عليا امي وقالت ابوك وافق انك تعيش في بيت حماتك بعد ما اترجيته انا واخواتك بصراحه ما كنت مصدق
غير لم دخلت عليا علياء اختي وقالت مبروك يا عدول بابا وافق وتعال يا عـ,ـريس كلم بابا عايـ,ـزك خرجت خير يا حج قال انا وافقت انك تعيش في بيت حماتك عشان خاطر امك واخواتك بس اعمل حسابك لو كلمتك نصف الليل انا ولا امك في ثواني تكون هنا ما تنسي انك ابني الكبير وبعد ما اموت انت المسؤل عن اخواتك وأمك رديت ربنا يطول في عمرك يا حج قال مبروك كلم ريهام وفعلا كلمت ريهام وم كانت مصدقة ان بابا وافق والحمد لله كتبنا الكتاب وعملنا ليلة العرس في قاعة كبيرة عزمنا فيها كل الأهل والأحباب وكانت ليلة جميلة وبعد انتهاء الزفه رجعنا بيت حماتي اللي كان مفروش بالورود
وسلم عليا ابوي وامي واخواتي وأصدقائي وتركونا وذهبوا مبـ,ـقاش في حد في البيت غيري انا وريهام وحماتي
دخلت غرفة نومي انا وريهام وبدأت بقي حركات الكسوف بتاعـ,ـت العرسان اقلـ,ـعي لا غمي عنيك والحركات اللذيذة اللي بتحصل أثناء ليلة الد..خلة وبعد ما قلع..نا ملابسنا جلسنا ع السـ,ـرير قالت ريهام مش حناكل شيء قولتلها اكل ايه اكلنا كتير تعالي في حضني يا قمر وانسي الأكل وبدأنا بقـ,ـي في البوس والاح..ضان والحركات الرومان..سية وفجأة سمعت صوت أقدام أمام باب الغرفة وكان في حد بيتسـ,ـنط علينا
قولت ل ريهام اسمعي قالت مالك في ايه قولت ،
في حد بيتسنط علينا قالت ريهام مين يا حبيبي بس اللي حيعـ,ـمل كده هو في حد في البيت غيـ,ـر ماما واحنا يمكن يا حبيبي عشان غيرت المكان والغرفة
حاسس ب قلق قولت ممكن
كل شيئ جايز قالت الليلة
ليلة دخلتنا بلاش توتر قولت حاضر وبدأنا نمارس الحب والجن..س ومرت ليلة الدخ..لة علي خير وتاني يوم سافرنا الساحل الشمالي عشان شهر العسل ومن تاني يوم في السحال حماتي عماله ترن علي بنتها
حترجعو امتي ويوم ورا يوم ومر علينا 15 يوم من شهر العسل كانو أجمل 15 يوم في حياتي ورنت حماتي علي زوجتي وقالت كفايه بقي ارجعوا قالت ريهام لازم نرجع مصر ماما زعلانه جدا ومدايقـ,ـة قولت يا حبيبتي لسه شهر العسل ما خلص
قالت ريهام معليش حبيبي دي اول مره في حياتي ابعد عن ماما وانا بنتها الوحيده ومـ,ـقدرش علي زعـ,ـلها معليش عشان خاطري حبيبي
قولت حاضر وفعلا حضرنا شنطنا ونزلنا علي مصر وصلنا البيت
وجدت حماتي جالسه في الصاله وبتبـ,ـكي نظرت ل ريهام وقالت لها اذاي قلبك طاوعك تبعدي عني
كل الفترة دي قالت ريهام
معليش يا ماما حقك عليا حسيت وقتها ان كان عندها حق لم طلبت ان اعيش معهم في البيت واضح انها مستحيل تبعد عن بنتها
اقتربت من حماتي ومسكت يدها بوس.تها وبوس.ت رأسها وتركتهم وطلعت الغرفة دخلت الحمام استحميت وغيرت ملابسي
وريهام لسه جالسه تحت في الصاله مع امهـ,ـا قولت اسيـ,ـبهم علي راحتهم من تعب السفر نمت استيقظت علي صوت ريهام حبيبي الأكل جاهز
يلا بقي كفاية نوم ماما منتظره
ع الصفرة قولت حاضر
دخلت الحمام غسلت وجهي ونزلت اكلنا وبعد انتهاء الأكل جلسـ,ـنا نتكلم حتي الثانية صباحا قالت حماتي كفايه سهر يلا نطلع ننام
وفعلا طلعنا الغرف انا وريهام دخلنا غرفتنا
وحماتي دخلت غرفتها لأن الغرفتين بجوار بعض وبدأنا انا وريهام نمارس الحب وفجأة سمعت صوت نفس الأقدام اللي سمعتها في أول ليلة قولت دي اكيد تهيئات
ما عطيت للموضوع اهميه
ولا قولت ل ريهام ومر علينا أسبوع بعد رجوعنا من الساحل وكل ليلية أثناء العلاقة مع زوجتي اسمع نفس صوت الأقدام
لكن ما قولت ل ريهام اي حاجه عشان عارف ان ردها سلبي
وفي ليلة أثناء العلاقة الج.نسية
مع زوجتي اسريت ان اطفي نور الغرفة وفعلا طفيت نور الغرفة وبدأنا العلاقة وبدأت صوت الأقدام تقترب من الغرفة تركت حضن ريهام وقولت لها بصوت منخفض في حد بيتسـ,ـنط علينا قالت تانـ,ـي يا عادل انسي بقي قولت اسمعيني بس صوتي واتوجعي وكأني نايم في حضـ,ـنك قالت لـ,ـيش قولت لها اعملي اللي بقولك عليه وفعلا ريهام بدأت تتنهد اااه اااااه
وانا اقتربت من باب الغرفة وبدأت انظر من العين السحرية اللي في الباب
بدأت ادقق في النظر
وماذالت ريهام تتنهد ااااه ااااه وفجأة وجدت حماتي أمام الغـ,ـرفة بدون ملابس وبتـ,ـحك في،
.وترضع في ……وكانها بتستمتع علي صـ,ـوت آهات بنتها أنصـ,ـدمت ورجـ,ـعت للـ,ـخلف حتي جلـ,ـست بجوار زوجتي ع السرير قالت ريهام شوفت حد أمام الغرفة قولت لا كـ,ـلامك صح حبيبتي واضح انها تهـ,ـيئات مش اكتر ردت وقالت منا قولت ليك قولت فعلا وبدأت اسرح في تفكيري هي ليه حماتي بتعـ,ـمل كده قالت ريهام مالك قولت مافيش انا بس مرهق شوية قالت مفيش مشكلة حبيبي ارتاح الليلة الأيام جايه كتير حض..نتني ووضعت رأسها علي صدري ونامت وانا تفكيري مشغول مع حماتي اذاي تعمل كده ولو بنتها شافتها حيكون ايه الوضع سهرت حتي الصباح افكر ومن كتر التفكير تعبت ونمت في ح..ضن زوجتي فضلت نايم حتي الرايعة عصرا استيقظت ناديت علي ريهام قالت تعال يا حبيبي انا تحت في الصاله مع ماما قولت حاضر دخلت الحمام استحميت وغيرت ملابسي نزلت سلمت علي حماتي واكلت وقولت ل ريهام اطلعي غيري ملابسك عشان ماشيين بيت ابوي عشان نطمئن عليهم وفعلا طلعت زوجتي الغرفة غيرت ملابسها ومشينا بيت ابوي وصلنا الشارع أمام البيت قولت ل ريهام اطلعي انتي وانا اسلم ع الدكتور اشرف بتاع الصيدلية وفعلا طلعت ريهام وانا دخلت عند الدكتور اشرف صديقي وجيراني دخلت الصيدلية سلمت عليه وبدأت أسألة عن مراهقة النساء في سن الخمسين
رد وقال المرأة بتزيد شهوتها من سن الأربعين حتي الخمسين بتحب الجنس كتيرا جدا ودايما بتكون ممحونه وبصفه خاصة لو كانت مطلقة او ارملة بتكون شهوتها اعلي من المتزوجة لأنها بدون رجل وبعد ما انتهي الدكتور اشرف من كلامه تأكدت ان حماتي بتريح نفسها علي صوت آهات بنتها لأنها ارملة من سنين وفي سن الخمسين اكيد ممحونه تركت الدكتور اشرف وطلعت البيت سلمت علي ابوي وامي واخواتي واتعشينا عندهم وسهرنا شويه معهم ورجعنا بيت حماتي وصلنا البيت وجدت حماتي في الصاله قالت آخرتو ليه كده انا منتظراكم من بدري عشان العشاء قالت ريهام اكلنا يا ماما في بيت عادل قالت يعني أكل وحدي قولت ل ريهام حضري الاكل ل ماما وكلي معها وانا طالع اريح شويه قالت ريهام حاضر يا حبيبي بس ما تنام انا طالعه علي طول قولت حاضر طلعت غيرت ملابسي ولبسة عباية النوم قولت لنفسي الله يكون في عون حماتي ارملة من سنين وهي حاليا في سن خطر وعايزه تبرد نفسها من الحرمان اللي هي فيه اهم شيء اعمله ان أثناء العلاقة مع ريهام ما اسيبها تخرج لأي سبب من الأسباب بعدين تشوف امها في المنظر ده وتنصدم فيها وجات ريهام غيرت ملابسها وبدأنا العلاقة وسمعت صوت أقدام حماتي عملت نفسي ما سمعت حاجه عشان تريح نفسها ومرت الأيام وفي يوم كنت انا وريهام في بيت ابوي وفجأة ريهام اغمي عليها ناديت ع الدكتور اشرف جاء كشف عليها قال مبروك يا عادل المدام حامل في ثلاث اشهر فرحت جدا وكنت طاير من الفرح والسعاده انا وريهام وابوي وامي واخواتي وقال الدكتور لازم راحه كامله ع السرير لمدة شهر بدون شقاوة عشان الحمل يسبت قولت حاضر يا دكتور رجعنا بيت حماتي وقولنا لها الخبر كانت فرحانه جدا ومبسوطه وفعلا ارتاحت ريهام في الغرفة لم المسها لمدة شهر
ومر الشهر وبدأنا نمارس ال.جنس مره تانية لكن الغريبة في الموضع ان أثناء العلاقة مبقتش اسمع صوت أقدام حماتي مره تانية ومرت الأيام والجامعة فتحت وبدأت الدراسة وريهام دخلت تانية جامعة وبدأت تهتم بالدراسة واهملتني ك زوج يعني كل ما أقرب منها تعبانه مش قادرة الحمل تعابني عندي محاضره بدري بصراحة بدأت امل من ظروفها اللي مش بتخلص كلمت الدكتور اشرف قال في نساء أثناء فترة الحمل بيكون عندها برود جن.سي لأنها دايما مرهقة وتعبانة وبصفه خاصة اللي في حالت زوجتك لأن ده اول حمل قولت طيب اعمل ايه انا مشتاق لها قال مفيش غير حل واحد بس الحل ده غلط ع الجنين ممكن يشوهو قولت ايه الحل قاال في نوع من البرشام اسمه في..جرا نسائية قولتو اذاي انا اعرف ان الفيا..جرا للرجال فقط قال لا ده نوع جديد شركات الأدوية صنعته خصيصصا ل الحلات اللي زي زوجتك او بمعني أصح للنساء اللي عندها برود جن.سي بس ده احياننا بيقصر ع الحمل والجنين قولت احياننا مش دايما قال ايوا احياننا قولت ابعت لي شريط اجرب قال انا حفضيلك شريط في علبة بر..شام صداع عشان زوجتك ما تعرف اسمه وقبل الممارسة بنصف ساعة ضع برشامه في كوب عصير قولت تمام وفعلا بعت لي البرش..ام وضعته في الكومدينو جمب السرير وجاء الليل بدأت اهزر مع ريهام ابو.س فيها قالت سبني انا
تعبانه جدا قولت تشربي عصير قالت ماشي دخلت المطبخ وفي جيبي علبة البرشام وفعلا عملت العصير وطعت البرشام عشان أضع لها حباية في كأس العصير افتكرت كلام الدكتور اشرف لم قال ده غلط ع الحمل وممكن يشوه الجنين قولت بلاش احسن اصبر واتحمل لم تولد بالسلامة وفعلا اخذت العصير ودخلت الغرفه طلعت علبة البرشام من جيبي وضعتها في الكومدينو قالت ريهام ايه ده قولت ده برشام صداع ومهدء بس ما تشربي منو لأن صلاحيته انتهت قالت تمام شربنا العصير وأخذتها في حضني ونامت وضلينا علي هذا الحال 5 شهور وفي يوم بعد ما وصلتها للجامعة ورجعت زي ما بعمل كل يوم وصلت البيت وانا طالع غرفتي سمعت صوت حماتي بتصرخ وتتألم جريت علي غرفتها مالك يا حماتي في ايه قالت الصداع حيموتني مش قادره قولت لها ثواني اجيب ليكي برشام صداع من الصيدلية قالت منا اخذت ثلاث حبات من البرشام اللي عندكم في الكومدينو ومفيش فايده قولت برشام ايه يا حماتي قالت لم نزلت انت وريهام حسيت بصداع جامد اووووى دخلت الغرفة عندكم ادور علي برشام للصداع فتحت الكومدينو وجدت العلبة دي ومكتوب عليها للصداع اخذت منها ثلاث حبات ومفيش فايده
انصدمت مبقتش عارف ارد عليه اخذت من برشام الفياجرا النسائية ودي محتاجه تسخين دي هايجه لي وحدها بدون اي شيئ وفجأة
وأثناء كلامي معها حسيت انها مش طبعيه وبتعمل حجات غريبه وده شيئ طبيعي من برشام الفياجرا اللي اخدته قولت لها مالك يا حماتي اكلم الدكتور اشرف صاحبي ياجي قالت لا انا كويسه اذهبت انت غرفتك قولت اذاي اروح غرفتي وانتي في الحاله دي قالت مفيش حاجه انا كويسة شويه صداع ويروحوا قولت حاضر تركتها ودخلت غرفتي اغير ملابسي عشان ادخل الحمام أستحم يدوب غيرت ملابسي ولبست الروب عشان ادخل الحمام دقت علي باب الغرفة ودخلت قالت احضر لك الفطار قولت لا انا مش جعان انا داخل الحمام أستحم وبعدها انام قالت طيب احضر ليك الحمام قولت لها لا ارتاحي انتي ريهام قبل ما تمشي
ع الجامعة دخلت الملابس والفوطه في الحمام ارتاحي انتي قالت طيب وتركتني ورجعت غرفتها دخلت الحمام ملئت البانيو مايه وقلعلت الروب ونزلت البانيو مفيش خمس دقائق وفتحت باب الحمام عليا في البانيو يس الشامبو مغطي جسمي كله مفيش غير وجهي اللي ظاهر اول ما دخلت عليا الحمام قالت انا اسفه انت لسه في الحمام قولت ايوا قالت معليش
انا تعبانه اوووي وجسمي ساخن نار كنت عايزه ابرد جسمي تحت المياه قولت لها اخرجي ثواني البس الروب وأخرج قالت لا مش قادره اتحمل ونزلت البانيو …
وقالت انا مش عارفه
انا عملت كده اذاي وبدأت تبكي حتي انهارت من شدة البكاء وصرخت في وجهي اذهب الى غرفتك لا اريد ان اراك فعلا ذهبت الي غرفتي وبدأت اسأل نفسي
انا ايه اللي عملته ده المفروض كنت قاومت وما عملت كده بس انا تعبان وهي ممحونه واحنا الاتنين محتاجين لبعض بدأت أشعر بالخجل من نفسي معاني ماليش زنب في اللي حصل هي اللي حركت شهوتي داخلي قولت بنتها هي السبب في اللي حصل لأنها اهملتني في المعاشرة مبقتش عارف اعمل ايه قولت مفيش غير حل واحد اروح بيت ابوي اسبوع علي ما اشوف الموضوع حيوصل لفين وفعلا غيرت ملابسي وانا خارج من الغرفة كانت حماتي خارجه من الحمام ودموعها علي خدها قالت لابس ورايح علي فين قولت لها بيت ابوي اسبوع وراجع قالت ولم بنتي تاجي اقول لها ايه جوزك ناك..ني وراح بيت ابوه عشان مكسوفه من اللي حصل قولت لها انا ماليش زنب في اللي حصل قالت انا عارفه اني السبب لكن مستحيل تترك البيت اقول ايه لبنتي قولت حاضر ورجعت غرفتي وبعد شويه جائت ريهام وقالت انا تعبت جدا اليوم في الجامعة
ما رديت عليها ودخلت الحمام أستحميت ورجعت الغرفة قالت ريهام مالك مش بترد عليا
قولت لها ريهام بصراحة كده انا
انا مش مرتاح هنا وعايز ارجع
انا وانتي بيتنا ونعيش في شقتنا
قالت ليه يا حبيبي في حاجه مديقاك هنا ماما زعلتك في حاجه قولت لا طبعا بس انا بصراحه
مش عارف اخذ راحتي هنا يعني مكسوف شويه من حماتي إنما في شقتنا حنكون وحدنا وعلي راحتنا أبتسمت ريهام وقالت بطل هبل ده بيتنا احنا الاتنين وماما مجرد ضيفه مش اكتر ولو ماما عرفت حاجه زي كده حتزعل وانت عارف انا بنتها الوحيده
مالهاش حد غيري عشان خاطري يا عادل انسي الموضوع ده قولت حاضر تعالي بقي في حضني عشان وحشتيني اووووى قالت تعبانه يا حبيبي معليش اتحمل شويه قولت وحنفضل ع الحال ده كتير قالت اعمل ايه يعني تعبانه
قدر ظروفي شويه قولت وانا مين يقدر ظروفي انا جوزك وليا عليكي وجبات لازم تنفزيها وفجأة صوتنا علي وجائت حماتي في ايه مالكم صوتكم عالي دي اول مره تحصل في ايه ردت ريهام وقالت الأستاذ زعلان عشان بقوله تعبانه مش قادره عشان الحمل وإرهاق المحاضرات ردت حماتي وقالت يا بنتي هو معاه حق ده جوزك قالت اعمل ايه يعني تعبانه مش قادره اموت نفسي عشانه رديت و قولت ليه هو انتي اول واحده تحمل انا بقالي اكثر من شهرين ما لمستك وكأني لسه عازب دي مبقتش عيشه قالت حماتي عادل سبنا وحدنا شويه وانزل تحت في الصاله وفعلا تركتهم ونزلت جلست في الصاله وانا مش طايق نفسي وبعد شويه نزلت حماتي وريهام وقالت حماتي معليش يا عادل اتحمل شوية لم تولد بالسلامه كلها ثلاث اشهر
عشان جسمها نحيف وتعبانه قولت تمام اروح بيت ابوي بقي لم تولد بالسلامة قالت عيب هو انت الست ولا الراجل عشان تترك البيت
ثم ده بيتك وانا وبنتي ضيوف عندك عيب تتركنا بدون راجل انت أصبحت راجل البيت معليش ريهام بس بتدلع عليك شويه عشان تعرف غلاوتها عندك قولت حاضر يا حماتي اللي انتي شيفاه قالت خير اهدي بس كده وكل شيء حيبقى تمام قالت ريهام بلاش تكشر بقي دمك تقيل أبتسمت وبستها قالت حماتي احضر لكم الأكل قالت ريهام
انا تعبانه اطلع انام شوية وفعلا طلعت ريهام تنام وقالت حماتي تعال يا عادل ادخل معي المطبخ عيزاك دخلت معها المطبخ قالت
حماتي
انا عارفه ..
البقية قريبا