روايات

احببت ذو قلب ق..اسي الثالث

الكل كانوا متجمعين في البيت في الطابق الاول وفجأة سمعوا صوت صرا…خ ريناد وهي بتستغاث بيهم مفيش حد فيهم اتحرك من مكانه ولا سأل
بإعتبار ان دا يوم زواجهم لحد ما اتفاجؤا بحسن نازل من علي السلم وساحب ريناد بقوه من شع…رها ودفعها بقوه قدام الكل
كانت حاله من الذهول نازله علي جميع الموجودين واتفاجؤا اكتر لما عرفوا ان مش ب….نت وقتها بابا وماما ماسابوش ليا فرصه ادافع عن نفسي
ولقيتهم اول ناس جم عليا وضر…بوني مش عارفه ادافع عن نفسي ماليش عين اتكلم واقول اي حاجه عندهم حق لو قت…لوني ماانا اللي عملت كدا ف نفسي
فضلت اصر…خ من كتر الضر…ب اللي اتعرضت ليه والغريبه ان المره دي أول مرة مايغماش عليا كلام صعب جدا سمعته من اقرب حد ليا
ماما وبابا وحسن دول اكتر ناس اذوني وعمري ماهسامحهم خلصوا عذ..اب فيا وحسن سحبني بنفس القوه ودخلني اوضه شبه مظلمه في اليت وقفل عليا من غير اكل ولا ميه
عيشت شهرين في الاوضه دي اكل لو ل كان زمانهم بيهتموا شويه بيه كنت خارجه منها اول زوجة عمي ما شافتني صرخت كنت حرفيا شبه المومياء بقيت نحيفه اوي اكتر ماانا
وشعري متقص نصفه واثار الضر…ب في كل مكان فيا حتي بابا و ماما مشيوا وسابوني خرجت وماكنتش شايفه قدامي من كتر الظلمه اللي في الاوضه جيت زوجة عمي وهي بتبكي عشان تسندني
سمعت صوت اهلي وهما بيقولوا سيبيها هي لسه عايشه سمعت بابا بيقول انا كنت جاي علي امل اد…فنها واخلص من عملتها السودا قوه اتملكتني مره واحده وجيت اصرخ واواجههم ان هما السبب لكن للاسف
كان صوتي اختفي ومابقيتش سمعاه خالص
أحببت ذو القلب الق..اسي 8
بقلمي أيات الرحمن
مااعرفش القوه دي جيت ليا ازاي وكنت لسه هتكلم بس صوتي اختفي خالص ماقدرتش اتكلم
ماما قالت : اي اتخرستي اياك علي الله
دموعي كانت نازله وكفيله ترد عليهم انا تعبت ونفسيتي اتد…مرت حسيت في قلوب البعض منهم شفقه والبعض لا
قربت مني زوجة عمي وربطت على كتفي وقالت : تعالي يا بنتي معايا ماكنتش قادره امشي كنت بمشي خطوه وبقع خطوتين تلاته
لسه ماطلعتش معاها وسمعت تبادل السلام بينهم بقيت طالعه وانا حرفيا قدامي غيامه سوداء من كتر الدموع طلعت معاها وماصدقت وصلت للسرير ونمت عليه وبقيت ابكي بصوت عالي
جيت زوجة عمي وقعدت جنبي تهديني وتطمني : اهدي يا بنتي انا عارفه ان مالكيش ذنب ف كل اللي حصل دا قبلك انا اتزوجت غصب بردوا بس مع الوقت بقي عمك هو كل دنيتي انتي غلطتي لما هربتي
واخدتي عقا…ب كافي وقاسي ومسحت علي شعري وقالت: انا جنبك ياقلب امك ياه علي جمال الكلمه دي اللي عمري ماحسيته وبعدها ضميتني وسندتني اخدت شا….ور ونزلت جابت ليا اكل وفضلت جنبي لحد ما خلصت
اسبوع بيمر وهي الوحيده اللي جنبي كانت لما بتخرج بتقفل عليا الباب عشان محدش يدخل يعمل فيا حاجه لحد مااتحسنت وطلبت مني ننزل نمشي شويه
نزلت معاها وانا باخد قدر الإمكان من التنفس بقالي كتير ماشميتش الهواء دا لحد مالقيت بابا جه وكالعاده سمعني كلمتين ومشي وبعدها جه حسن وكان متجاهلني تماما
كلم مامته وقال بحده مش ناقصين شما…ته من الناس دخليها جوا مااهتمتش لكلامه واخدتني وقعدنا علي اريكه قدام البيت شويه وحسن جه تاني ولسه هيتكلم مامته قالت ليه انا قولت ليك اي
بكفايه اوي اللي عملته فيها لحد دلوقتي انت وهما والله يا حسن ماتزعلها تاني لا هتبقي ابني ولا اعرفك قومي يا بنتي تعالي ندخل قومي وحسبي الله ونعم الوكيل في كل ظالم
دخلنا كانت عمتي اخت بابا جيت اول ماشافتني ضميتني اوي ليها لكن لحد دلوقتي ماكنتش لسه بتكلم بسبب الضغوط النفسية
قعدت معاهم شويه وطلعت فوق وانا بفتكر كل حاجه حصلت معايا اد اي اهلي حرموني من حنانهم واكتر شخص حبيته خدلني وغلطي اللي غلطته ف حق نفسي افكار كتير اوى مريت قدامي كإنه شريط وبيتعاد
كان حسن خارج من الشاور واول ماشافني استغفر وجه يكمل عقا…ب وقتها قدرت اتمالك نفسي وبقيت اصرخ بصوت مش مسموع لحد ماصوتي ظهر وفجأة لقيت اوضتنا بقيت ممتلئه بأهل البيت
بصيت لبابا وماما وحسن وبعدها قولت لحسن طلقني عشان انت انا…ني وبصيت لاهلي وقولت وانتوا انسوا ان ليكم بنت اسمها ريناد عارف يا جدي اللي حصل ليا دا كان سببه اي هحكيلك وبدءت احكي لجدي حاجات عنهم خليته قعد على الارض من كتر الصدمه وقال:
أحببت ذو القلب القاسي 9
بقلمي أيات الرحمن
*ـ ࢪواية اَْحًببتٍ ذٍو اَْلّقب اَْلّقاَْسيِ10-11•»))
​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏بدءت احكي لجدي علي اللي بابا وماما عملوه فيا وذ…لهم وان هما قصدهم ان اتزوج ابن عمي عشان امضيه علي كل اللي عنده سمعتهم اكتر من مره
ولما مالقوش نتيجه من حسن قرروا يبقي الدور علي حازم اخوه انا كبرت فعلا وعديت السن اللي حددتوه لزواج بنات العيله لكن ماقدرتش اعيش مع واحد
عري ماقابلته وكمان اخدعه وامضيه علي املاكه ورجعت لما حصل معايا اللي حصلي دا وكله بسببهم الاهل اللي مايعرفوش اي حاجه…عن اولادهم اللي مايستحقوش يشيلوا لقب…ام واب الاب والام اللي كسروا خاطر بنتهم
وضيعوا مستقبلي وحياتي عشان يرضوا غرورهم وحسن دا وشاورت عليه دا اكتر شخص حبيته وكنت بمو…ت في التراب اللي بيمشي عليه لكن للاسف طلع ند…ل وانكر حبي ليه
وراح وخطب وفرح وحطمني هو كمان وانتوا كلكم ماوقفتوش جنبي انا غلطت بس مالقيتش اللي يوجهني للصح ويعلمني الصح من الغلط مالقيتش فيكم سند ليا بجد بكر…هكم كلكم وعمري ما هسامحكم
وطلعت فوق وقفلت علي نفسها وفضلت تبكي لحد مانامت صحيت ونزلت لقيت جدها طر…د اهلها من البيت بعد عتاب طويل ليهم ومابيتكلمش مع حسن خالص كانت ضعيفه اوى بمعني الكلمه
لحد ماجيت زوجة عمها وضميتها ليها وقالت بحب تعالي عشان فطارك جاهز وهنخرج نمشي شويه
في مكان تاني كان قاعد والد ريناد وبيفتكر لو كان عاملها زي مااخواته بيعامله اولادهم ماكانش دا كله حصل كفايه انه خسر بنته الوحيده واهله كمان هو عنده ولد بس مسافر برا مصر
تعب من معاملتهم القا…سيه فساب ليهم الدنيا ومشي وفضلت معاهم ريناد
حسن بعد عتاب طويل من امه وجده ماكانش ند…مان علي اللي عمله بس كان متضايق من خصامهم ليه فكان بيحاول يعمل
اي حاجه ترضيهم ووعد جده هيعامل ريناد كويس لكن الوقت فات وريناد طلبت منه ان هما هيعيشوا زي اي اتنين عاديين وعايز يتزوج يتزوج هي خلاص مابقيتش

باقيه علي حياتها معاه الكلام دا ما قصرش فيه بس هو عايز اهله يكلموه تاني فكان بيصلح من علاقتهم عشان اهله وهي كانت عارفه بس للاسف كانت كر…هته فعلا ومابقيتش قادره تكمل معاه بس هتروح

فين ولمين خلاص اهل مش بيعاملوها كويس واخ ماتعرفش مكانه طب هتروح لمين فقعدت وسكتت لحد ما يوم الباب خبط ودخل منه شخص مجهول واول ما ريناد شافته جريت عليه وضميته وفضلت تبكي بصوت عالي

أحببت ذو القلب القا..سي 10
بقلمي أيات الرحمن

جريت على الشخص المجهول دا وضميته اوي وفضلت ابكي كتير اوي وبصوت عالي حوالي من نصف ساعه وانا ضماه دا مش شخص غريب دا اخويا اللي هاجر وسابني

مع اهل مفيش عندهم اي رحمه لبنتهم بعدت عنه ومسكت راسه بين ايدي وصر…خت وقولت سيبتني لي كل دا وبعدت عني انت عارف حصل ليا اي بعد ماسبتني لقيته سحبني ليه وبدء يهدي فيا
هديت شويه وهو راح وسلم علي جدو وكل الموجودين وقعد معاهم شويه وبعد كدا اخدته وطلعنا فوق وبدءت احكي ليه علي كل اللي حصل معايا وهو كان بيسمعني وبيحاول يهديني
خلاص اهدي واوعدك من النهارده ان مش هسيب اي حد يضايقك ولا يزعلك انا جيت لما عرفت اللي حصل معاكي من رامي صاحبي
وجيت عشان هتسافري معايا
ايوه بس
مفيش بس ولا حاجه احنا ملناش مكان هنا دول اهلنا بس زي عدمهم عشان كدا هنسيب ليهم البلد كلها
كنت حاسه ان موفقاه اوى اللي شوفته دا ماكانش قليل
بعد شويه نزلنا
الجد : تعالي يا ولدي البلد نورت بيك
عمران : منوره بأهلها يا جدي
انت رجعت امتي يا ابني
انا جيت من السفر علي فندق ومن الفندق علي هنا علي طول
العم : حمدا لله على سلامتك يا ولدي
الله يسلمك يا عمي
زوجة العم : يلا يا جماعه الاكل جاهز قوم يا عمران ياابني البيت بيتك ونور بوجودك
الله يبارك فيكي يا مرات عمي انا لسه واكل قبل مااجي هنا
لا مايحسبش انت جيت بيتك يعني مفيش حاجه اسمها واكل ولا شارب برا قوم عشان تااكل مع اخواتك

والله يا مرات عمي ماهقدر مره تانيه
طب يلا بس عشان خاطري كل لو حاجه بسيطه اقل ما فيها يبقي عيش وملح معانا
وبعد معاناه قام واكل كنت فرحانه اوى اوى بجد ان شوفته نفس نظراته الحنينه نفس طيبته نفس ضحكته لما بيكون حزين وبيحاول يطمني
خلصنا وقعدنا في الصالون وانا كنت قاعده جنبه وماسكه فيه اوى لحد مابدء يفتح الموضوع مع جدو وقال كلمات صدمت الكل
بعد اذنك يا جدو ريناد هتط…لق من حسن وهتسافر معايا فرنسا عشان هتقيم هناك للابد
الجد : اي
أحببت ذو القلب القاسي 11
بقلمي أيات الرحمن
واية اَْحًببتٍ ذٍو اَْلّقلّب اَْلّقاَْ.سيِ12-13
​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​
​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​الجد: انت بتقول اي يا ابني مين اللي تتط…لق وتسافر معاك
عمران: ريناد اختي
لا يا ولدي مفيش عندنا كدا
طب لما زوجها يعاملها معاملة الخدم دا يستاهل تعيش معاه لما
يحبسها شهرين في مكان مظلم …دا يستاهل تعيش معاه عارف ومقدر احساسك دلوقتي يا جدي بس ريناد مش هتقدر تكمل مع حسن

وف الاول والاخر القرار الاول والاخير يرجع ليها
ايوه بس ريناد مش هتوافق
ماقولتش حاجه ياجدي نسألها ونشوف قرارها
زوجة العم: لا يا عمران ياابني ريناد بتحب حسن ومن زمان قوي

كلنا بنتخ.دع ف اللي بنحبهم يا مرات عمي ها يا ريناد قررتي اي
بصيت لحسن وانا مش مصدقه ان ضيعت عمري كله احب واحد ما يستاهلش يتحب ولو واحد ف الميه

وقولت : انا عايزه اتطلق يا عمران ماتسيبنيش هنا تاني خدني معاك لاي مكان لو اخر بلاد المسلمين بس ابعدني عنهم بقي انا بجد تعبت اوى منهم

الكل كان مستغربين من ردي ايوه انا فعلا تعبت من الذ…ل والقه…ر ونفسي بقي ارتاح
الجد: بس يابنتي انتي بتحبيه
بقيت بك…رهه اكتر من اي حاجه في الدنيا الاغرب من كدا ان حسن هو كمان مااترددش وقال موافق بس ماليش اي حقوق عنده

عمران : واحنا مايلزمناش منك حاجه لو اختي ماشالتهاش الارض اشيلها علي رأسي من فوق حقوق اي اللي بتتكلم عنها دي اللي هتقلل من شأن اختي عشانها

حسن: ههههههههههه وهي اختك ماقللتش من شأن نفسها لما وقبل مايكمل عمران قاطعه وقال
كلمه ذياده وهنسي اني في بيتك مش عايز اسمع منك غير طلا…قها وبس

وبالفعل حصل وانفصلنا مش عارفه دموعي كانت بتنزل لي يمكن عشان عمري اللي ضيعته ف حبي ليه ويمكن عشان حاجات كتير اوى مريت بيها

سافرت مع عمران واتفاجأت ان هو متزوج وعنده بنت وولد وبنته اسمها ريناد وصلنا فرنسا ومجرد مانزلنا من الطياره لقيت شخص واقف ومنتظرنا

كنت تعبت اوي من الطريق اول مره ف حياتي اركب طياره سلم الشخص دا علي عمران وجه يسلم عليا رفضت انا اصلا اتعقدت منهم كلهم حسيته اتحرج

دا ياسيتي يبقي عامر اخو مرام زوجتي هزيت رأسي بأهلا واكتفيت وركبنا العربيه ومشينا وف طريقنا للبيت جيت شاحنه كبيره خبطت العربيه اللي كنا فيها بقوه ومشيت اخر حاجه فكراها وعامر رأسه اتخبطت في الزجاج وبدء ينز…ف وبعدها اغمي عليا

أحببت ذو القلب القاسي 12
بقلمي أيات الرحمن

اخر حاجه شوفتها عامر وهو رأسه بتنز…ف اثر الخبطه في زجاج العربيه وبعدها غمضت عيوني

صحيت بعد وقت مش عارفه أد اي بصيت حواليا لقيتني في أوضه جميله جدا حتي ألوانها هادئه كدا وفيها صوره ليا انا وعمران اخويا وفي حد بيقول حمدا لله على سلامتك

بصيت جنبي كانت بنت في العشرينات كدا بصالي وهي مبتسمه كدا واخيرا فوقتي
عمران فين وانا فين كدا
عمران ياسيتي راح مع عامر للدكتور عشان يشوف الجر…ح اللي عنده وانتي هنا في بيتك في فرنسا

اي انا جيت هنا ازاي
من وقت الحا…دث وانتي بيغمي عليكي اثر الخضه الحمد لله مريت علي خير

هو انا هنا من امتي
من 3 ايام ولسه هتكمل دخل عمران ومعاه عامر اللي رأسه ملفوفه بشاش

اي يا حبيبتي عامله اي واخيرا فوقتي
وجه وبا…س رأسي هزيت رأسي وخلاص بمعني اني بخير وبصيت لعامر اللي كان واقف قدامي مباشر وبعدها بعدت نظري عنه ووجهته لعمران

مالك يا حبيبي ساكته لي
مفيش حاجه انا همشي امتي
هتمشي تروحي فين
هرجع مصر
لا مفيش رجوع مصر تاني انتي هتعيشي معايا هنا للابد

في مكان تاني في القاهره

الام والاب قاعدين في بيتهم
الام : عاجبك كدا اللي ابوك عمله يطر…دنا من بيته لي وعشان اي هو احنا محتاجين منه شفقه مثلا دا حقنا اللي اخده مننا

وعيش اخواتك واولادهم فيه وحر…منا منه ييجي ويطر…دنا دا اي الجبر…وت دا
بس عارف عمري ما هسامح في …حقنا اللي ابوك اكله علينا وحسبي…. الله ونعم الوكيل… فيه

ايوه ولا انا كمان هسامح ولازم اند…مهم كلهم علي اللي حصل دا حتي لو هطير فيها…رقاب ومش اي رقاب …دي رقاب الحبايب والقريبين علي قلبه

في فرنسا

قومت وفتحت الشباك كان بيطل علي البحر اد اي المنظر جميل اوي غمضت عيوني بألم وسمحت لدموعي تنزل وانا بفتكر كل حاجه حصلت معايا لحد ما الباب اتفتح

ودخلت مرام وهي مبتسمه ومعاها بنوته في عمر العشرينات بس في اولها كدا
وقربوا مني

مرام قالت ليا تعالي انا جيبت ليكي صديقه مش هتسيبك وهتفضل معاكي دي ماصدقت عرفت ان انتي هنا وجيت اعرفك دي تبقي ريناد اخت عمران ودي موده خطيبة عامر وكلها شهرين وهتكون زوجته

يعني عامر كمان طلع خاطب اللي الكل قال ان هي هتحبه وهتتزوجه ويعيشوا في ثبات ونبات لا وخاطب علي قصة حب كبيره اوي وبيعد الايام عشان يتزوج موده

طب انا اي اللي هيحصل ليا وياتري هفضل كدا من غير ارتباط ولا في حد هيظهر جديد يكون عوضا عن الصعب اللي عيشته في حياتي دا كله

أحببت ذو القلب القا..سي 13
بقلمي أيات الرحمن

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
8

أنت تستخدم إضافة Adblock

انت تستخدم اضافة حجب الاعلانات من فضلك تصفح الموقع من متصفح اخر من موبايلك حتي تقوم بتصفح الموقع بشكل كامل