منوعات

سكريبت زهرة وادهم بقلم نور شريف

اسكريبت

قاعده بكلم خالد وفجاة ليقت بابا داخل بيقولي شوفي خطيبك يا هانم فرحة بكره كان بيضحك عليكيي

لقيت خالد قفل السكة فتحت الدعوه لقيت

خالد هيتجوز بكره اټصدمت صدمة عمري بعد حب خمس سنين يا خالد

بابا قاعد جمبي طبطب عليا وضمني لحـ,ـضنه قالي عارف وحاسس بيكي لو مامتك كانت موجوده كانت هتقولك نفس الكلام يا زهرة

مسحت دموعي پقهر رنيت عليه لقيته بيعطيي مشغول كتيرر عرفت انه عملي بلوك بصيت ل بابا وقولتله انا راحه الفرح يا بابا

طبعا هتروحي ونتي واثقه ف نفسك قومي صلي ركعتين يا زهرة ولو كان خير ل بقاا

قومت اتوضيت ودموعي نازله علي خدي بفتكر كل حاجة بناا بدات اصلي وصوت شهقاتي عاليه سجدت علي الارض وقولت انا مستنية عوضك يارب خلصت صلاه وقعدت مع بابا شويه جاب اكل وقالي يلا يا زهرتي

هنزعل عليه ليه وندمر صحتنا ربنا هيسالك عليهاا

حـ,ـضنت بابا وقولتله قلبي مكسور اوي يا بابا ده خالد عرفه من اول الثانوي وساعة لم جيت وقولتلك انت الاول مشاعري

قولتلي حاجه مش بايدنا انا موافق يتقدملك وبعد الجامعه الجواز انا باقي ليه سنة واحده كان بيخدعني

قومت وقعدت علي سريري وفتحت الشات بيني وبينه بعتله مسدج بترددد شكرا علي الدعوه صورك ودبلتك تعالا خدهم بعد الفرح الف مبروك يا خالد قفلت تلفوني ونمت

صحيت تاني يوم صليت بصيت ف المراية ومسحت دموعي فوقي يا زهرة خالد ماټ ف بنسبالك القاعه كانت الساعه خمسة جبت فستان حلو ولبست جزمتي وحطيت مكياج بسيط يداري الهالات السوداء الي تحت عيوني

ركبت عربيتي واخدت هدية بسيطة وقفت قدام القاعة بدات دموعي تنزل ببص وراية لقيته بينزل من العربية وبيلف يفتحلهاا الباب غمضت عيني علي اساس يطلع حلم

فتحتها لقته داخل وبيبصلي وحاسس بكسوف بصتله بثقة وكان مش فارق معايا دخلت معاهم وقعدت وبدا يرقص معاه

وقفت لحظه وافتكرت لم قالي هيجي امته ارقص معاكي وندخل من القاعه واشوفك ب الابيض وهو بيقولي انتي جميلة اوي يا زهرة فوقت من سرحاني وهو بيشيلها ويلف بيهاا نظرت الحب الي ف عنيه وهو بيبصلها كان مكنش ليا مكان جواه

روحت ليه وسلمت عليه ف وسط الناس فتحت ايده وحطيت الدبلة ف ايده وقولتله دي هديتك مني سلمت عليهاا وقولتله الف مبروك يا حبيبتي تتهني بخالد

خالد طيب برضو مش بېغدر بحد ولا بيضحك عليه

خرجت من القاعه ونا بودع الماضي وبودع خالد روحت البيت وولعت ف الصور مسحت صورناا مع بعض شوفت الشات لقيته بيقولي انا اسف يا زهرة كل ده ڠصب عنيي

مسحت الشات ورقمه وقفلت تلفوني وخبيته وروحت ل بابا

بص يا بابا انا عايزه موبيل تاني وهنزل الجامعة من بكره ونقول ل ماضي باي بايي قومت دخلت الاوضة وشغلت اغاني ل مسلم ضيعنا

وقت كتيررر بنراضي ناس تانين

وضيعت حزني قعدت ارسم وخلصت رسمة رسمت قلب مكسور ومتخيط كل يوم هصلح فيه لحد ما يرجع زي ما هو واثقة ف يوم ان قلبي هيرجع سليم تاني

صحيت وفطرت وصليت واخدت المذكرة بتاعتي الجديدة غيرت من لبسي لفاتح وجبت قلم جديد وركبت العربية مع بابا ووصلت ودخلت المحاضرة

مليت من محاضرة دكتور ادهم طلعت ورقة وبدات ارسم فجاة لقيته واقف قدامي وبيقولي كنت بقول اي

انا عشان مركزه كنت بتتكلم الكيمياء وانوعه وشرحت اربع فروع لسه اتنين ابتسملي بصيت ف عيونه العسلي ورموشه الطويلة وشعره الاسود لقيته بيقولي عارف ان حلو بس مش لدرجة دي

اتكسفت اوي كمل باقي المحاضرة خرجت لقيته بيقولي انسة زهرة بصي ده رقمي لو احتاجتي حاجة كلميني ممكن نبقي اصدقاء خۏفت اعطيه فرصه يعمل زي خالد

قولت جوايا هو انتي هتحبيه يعني اقبلي وخلاص

اه ممكن يا دكتور ادهم هتفضل انا

خرجت بره الجامعه لقيته ماشي بلعربية وقف قدامي وقالي تعالي اوصلك اركبي متخفيش

زهره انا مش بخاف هركب بس عشان مفيش عربيات

ادهم ضحك اركبي قدام انا مش السواق بتاع حضرتك

ركبت معاه وسمعت اغاني ل محمد سعيد بصلي وقالي مالك يا زهرة

زهرة انا بخير الحمد لله بس بحب محمد سعيد عادي

وصلت البيت واتغديت مع بابا وقولتله علي ادهم حسيت انه فرحان دخلت قعدت ف اوضتي واخدت رقم ادهم ورنيت عليه وقلتله ازيك يا دكتور انا اخدت رقم حضرتك ووصلت

ادهم بحب الصراحة يا زهره انا متابعك كتير ف الجامعه ومعجب بيكي وعايز اتقدم انا عرفت انك سبتي خطيبك

زهره تمام هقول ل بابا يكلمك روحت ل بابا واخد الموبيل ونا مشيت من جمبه

السابقانت في الصفحة 1 من 2 صفحات

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
0

أنت تستخدم إضافة Adblock

انت تستخدم اضافة حجب الاعلانات من فضلك تصفح الموقع من متصفح اخر من موبايلك حتي تقوم بتصفح الموقع بشكل كامل