
دي مشكله جت لينا علي رسايل البيدج
والام طلبت مني اعملها قصه بدون ذكر اسماء فغيرنا في الأسماء
وقبل ما نبدأ حكايتنا اعرفكم على بطلتنا اسمها عبير عندها 23 سنه عايشه مع امي وابويا
وفي يوم لقيت امي بتقول لابويا
بقولك ايه يا حسن ماشوفتش السلسلة بتاعتي كنت حطاها على الكومودينو اللي جوه ده
حسن
انا لا شوفت سلسلة ولا حاجة يا فايزة اطلعي من نا..فوخي دلوقتي انا مش ناقصك
فايزة
مالك ياراجل الله انا بسالك مجرد سؤال هو في ايه وبعدين السلسلة هتكون راحت فين يعني ده مفيش حد بيدخل بيتنا ده
حسن
طيب ما تسالي بنتك يا وليه انا مالي
ودخلت فايزة لعبير في اوضتها اللي اول ماشافت امها خبت حاجة فايزة قالت
فايزه
بت يا عبير انتي خبيتي ايه يابت دلوقتي لما انا دخلت عندك
عبير
انا انا ااا مخب..تش حاجة هخبي ايه يعني انا ولا حاجة ياماما مفيش
فايزة
امممم طيب فين السلسلة بتاعتي اطلعي بيها يابت دلوقتي حالا
عبير
سلسلة سلسلة ايه دي ياماما انا ماشوفتش حاجة خالص والنبي انا زهقانة وت..عبانة عشان خاطري ياماما سبيني
فايزة
هو انا اكلم ابوكي يقولي ابعدي عني عشان زهقان وانتي تقولي لي ابعدي عني عشان زهقانة انتو ايه حكايتك انتي وابوكي انا مش عارفة
عبير
ولا حكاية ولا روايه بس انا زه..قانة من الشغل ومشاكله وقرفه ومش عايزة حد يتكلم معايا عشان بفكر اسيبة
فايزة
تسيبي ايه يابت عايزة تسيبي الشغل ليه أن شاء الله ولما تسبيه احنا هنصرف بقا وانتي عارفة ان مرتب ابوكي بيكفي بالعافيه
عبير
طيب وانا مالي بس انا نفسي ابقي زي البنات اللي بتروح وتيجي وتتفسح براحتنا مش بشتغل وبساعد في مصروف البيت
فايزة
بطلي كلام فاضي يابت ومش عايزة اسمعك بتقولي انك عايزة تسيبي الشغل دي خالص انتي سامعة ولا لا
وسابتها فايزة في الاوضة وخرجت بره
وعبير اتصلت بالتليفون وقالت
ايوة يا وليد انا اخدت السلسلة بتاعت ماما معايا اهي هنبيعها فين بقا
وليد
تعالي قابليني في المكان اللي بنتقابل فيه يلا بسرعة
عبير
بس مش هينفع اتاخر علشان متحصلش مشاكل
عندنا في البيت ماما مركزه معايا اوي الفتره دي
وليد
انزلي بس وبعدين نتكلم مش هينفع كلام في التلفون وبعدها قفل معايا وخرجت وقولت لماما
وعبير
ماما انا نازلة اقابل البت سهر صاحبتي في الشغل بتاع المصنع هتروح تجيب حاجة مهمة وترجع فانا هاروح معاها
فايزة
طيب روحي ومتتاخريش عشان عندك شغل الصبح
ومشيت عبير راحت الكافيه اللي بتقابل فيه وليد وقالت
عبير
اتفضل ياسي زفـ،ـت انت هتبيعها فين بقا وعلى فكرة انا ليا في فلوسها انا بقولك اهو مش انا اسـ،ـرقها واتعب فيها وحضرتك تاخد الفلوس على الجاهز
وليد
حلوه اوي البتاعه دي وبعدين ماهي امك لابسك دهب حلو اهو يابت اومال عماله بتدعي الفقر وبشتغل وبصرف على امي وابويا
عبير بزهق
اللهم طولك ياروح بقولك ايه خلصني وقولي هتعمل ايه في البتاعه دي انت متعرفش ابويا جايبها لأمي ازاى
وليد
ليه سـ،ـرقها ولا ايه
عبير
ماتحترم نفسك بقا وبطل كلامك ده انا ابويا وامي مفيش حد في امانتهم
وليد
هاااااو امال انتي طالعة حـ،ـراميه لمين ياعبير
عبير
ملكش دعوة انت ماهو كان يوم اسود لما كنت بسـ،ـرق الاكل من السوبر ماركت وانت صورتني وكنت عايز ټفضـ،ـحني بالفيديو
وليد
ليه بس ياقلبي ما انا شغلتك شغلانة حلوه اهو المفروض تشكريني على النعمة اللي بقيتي عايشة فيها بسببي
عبير
بقولك ايه يا وليد انا مش ناقصة كلامك ده ماشي وتبيع السلسله وتجيب لي الفلوس من سكات انت فاهم ولا لا
وليد
ماشي ياجميل
وسابتة عبير ورجعت البيت وامها قالت لها
انا هتجنن يابت ياعبير مش
عارفة السلسلة راحت فين بس
عبير
خلاص بقا ياماما فداكي وبعدين يعني راحت خلاص استعوضي ربنا بقا
فايزه
ونعم بالله يابنتي بس انتي عارفه ابوكي جابلي السلسلة دي ازاى ده يومها قالي اخليها معايا عشان لما ربنا يكرمك وتتخطبي ونيجي نجهزك نبيعها ويبقا معانا قرشين حلوين نسترك بيهم ااه ياني ودلوقتي اهي راحت ومش عارفة هعمل ايه
عبير
خلاص بقا ساعتها ربنا يفرجها بقولك ايه ياماما ممكن بقا تسبيني انام لحسن عندي شغل الصبح انتي عارفه
فايزة
طيب يابنتي نامي تصبحي على خير
وخرجت فايزة وسابت عبير في الاوضة لوحدها وقالت لنفسها
منك لله ياوليد الزفـ،ـت كان يوم اسود اللي شوفتك فيه ده
وافتكرت اليوم اللي وليد قالها تسـ،ـرق وتجبلة فلوس
فلاش باك
عبير داخله سوبر ماركت كبير وراحت علي رف الاكل وسړقت وبعدين راحت علي رف المكياجات وسړقت برفانات وساعه ومكياج وهي خارجة
وليد
يعني عماله تلفي في السوبر ماركت ومش خاېفة تتعكشي من كاميرات المراقبه اللي عماله تصورك من كل مكان دي ولا قولتي انتش واجري والأمن كده كده الدنيا زحمة ومحدش فيهم هيلحقني
عبير باستغراب
انت مين ياجدع انت وازاي تتكلم معايا كده ولو سمحت بقا وسع كده وعديني خليني امشي
وليد
تمشي تروحي فين ياحلوه ده انا صورتك حته فيديو وانتي بتسـ،ـرقي انما ايه عسل حتى شوفي كده
عبير
يلهوي ايه ده بص انا هاقولك على حاجة انا بس اكمني اهلي غلبابة اوي ومش عارفه اجيب لكم حاجة ومفيش حاجه في بيتنا فقولت اعمل كده
وليد
اهلك غلبابة طيب وانتي ناوية تاكليهم من المكياج الغالى والساعات الفخمة دي لا بقول لك ياحلوه انا محدش يضحك عليا وانا دلوقتي هاخد الفيديو ده واطلع على الشرطة وأبلغهم عنك وطبعا هما ماهيصدقو
عبير
انت عايز مني ايه بالظبط عايز الساعات خود ايه بس سبني اروح والنبي زمان امي قلقانة عليا
وليد
لا يا حلوه ماهو دخول الحمام مش خروجة بصي ياحلوه انا هعمل معاكي اتفاق وافقتي عليه يبقا الفيديو محدش يشوفه ابدا طول حياتي ولو رفضتي يبقا انتي اللي جنيتي على نفسك
عبير
ايه هو الاتفاق ده قولي
وليد
تشتغلي الشغلانة دي يعنى تسـ،ـرقي وتيجي عندي نقسم الحاجة انتي النص وانا النص
عبير
نعم ياخويا لا طبعا مش موافقه اعمل كده
وليد
خلاص يبقا اروح بالفيديو ده على النيابة وهما بقا يتصرفو معاكي
عبير
لا لا خلاص استنى انا موافقه اني اعمل كده مع اني والله انا مش حـ،ـرامية ولا حاجة ومش عارفه هسـ،ـرق ازاى
وليد
كده نبقا حبايب واعرفك الأماكن اللي ممكن تسـ،ـرقي منها وتجيبي ياحلوه المطلوب
ورجعت عبير من تفكيرها وقالت
منك لله ياوليد الزفـ،ـت انت وفضلت ټعيط لحد مانامت
وتاني كانت عبير رايحة شغلها ووقفها وليد وقال لها
حبيبتى الغالية صباح الفل
عبير
صباح الزفـ،ـت انت عايز ايه مني على الصبح
وليد
جاي اقولك خودي دول
عبير
ايه دول
وليد
دول نصيبك من السلسلة
عبير
نعم ياخويا هما بس ليه هو انت بعتها بكام وانت اخدت كام
وليد
بعتها بخسارة ياعبير اسكتي ده الراجل الصايغ ضحك عليا تصوري كان عايز فاتورة بس قولتله ان امي ضيعتها فامجبتش غير اللي معاكي دول ونصهم انا اخدته
عبير
نهارك اسود بقا سلسلة تمنها اكتر من عشرين ألف جنية تروح تبيعها ب الفين بس وجاي تديني الف منهم ليه يعنى
وليد
يعنى هو انا هنصب عليكي
عبير
لا لا سمح الله روح منك لله اوعي بقا خليني اروح شغلي هتأخر
وليد
ايييه رايحة فين مش هنتفق الأول على العمليه الجديده
عبير
استغفر الله العظيم ايه هي بقا العمليه دي
وليد
ده عنوان محل مفيهوش كاميرات بس الدرج بتاعه مليان فلوس انتي بقا اللي هتفضيه
عبير
وافرض بقا يافالح وانا بف,,ضيه اتقفشت
وليد
لا مټخافيش مانا هاقولك على الميعاد اللي تروحي فيه
عبير
والله
انا حاسه اني هاروح في داهيه على ايدك
وفضلت عبير تسـ،ـرق وتدي لوليد اللي بيهددها وفي وهي في بيتهم كانت في اوضتها بتعد فلوس كتير دخلت عليها امها وقالت
بت ياعبير بقولك……. وسكتت لما شافت الفلوس
عبير ارتبكت
م م م ماما مش تخطبني قبل ما تدخلي عليا ياماما
فايزة
ومن امتى وانا بخبط ياعين امك وايه الفلوس دي كلها يابت جتيها منين
عبير
دي دي اااا ااه دي فلوس واحده صاحبتي شيلاهم معايا امانه
فايزة
وحيات امك وده من امتى صحابك بيشيلو معاكي فلوس
عبير
من هنا ورايح اصحابي هيسيبو معايا فلوس انتي كنتي عايزة مني ايه ياماما
فايزة
كنت جايه اقولك انه في عريس جايلك بس عريس انما ايه يابت هيريح على الآخر من عيلة مبسوطة اوي
عبير
وانتي عرفتي منين بقا ياماما
فايزة
خالتك ام علي صاحبتي اللي قالت عليه
عبير
ايوه وشافني فين ده يعني
فايزة
هو مش شافك لسه هو هيجي يشوفك هي قالت لي بنتك عبير حلوه وزي القمر ومېت واحد يتمناها فقالت له عليكي وهو هايجي يقعد معاكي
عبير
خلاص ياماما اللي تشوفيه بس لو هو مش عجبني مش هوافق عليه عشان نبقى متفقين ياماما
فايزة
ماشي هو جاي بكرة يقعد معاكي وبعدها بقا نشوف
وجه العريس وعبير حست من ناحيته قبول ووافقت عليه وحددوا ميعاد الخطوبه ووليد اتصل بيا
وليد
اي با بنتي فينك عامله ارن عليكي مش بتردي ليه
اوعي اكون زعلتك في حاجه
عبير
بقولك اي يا وليد مش هينفع نتكلم تاني معلش انا مش عايزه اي مشاكل وبعدين انا خلاص اتخطبت
وليد
نعم يا اختي يعني اي اتخطبتي بقي انشاء الله
بقولك اي الكلام ده مينفعش معايا انا لازم اشوفك ضروري فيه عمليه جديده لازم نعملها
عبير
نعم انت عايز مني ايه انا مش قولتلك اني هتخطب وخلاص مش هعمل كده تاني
وليد
انا عارف انك هتتخطبي بس ده مش هيمنع الاتفاق اللي بينا ياعبير بدل ماروح لخطيبك ده ووريه…….
عبير
بس بس اسكت عايزني اهبب ايه دلوقتي
وليد
مشوار حلو ياعبير ويلا تعالي معايا اوريكي مكانه فين
عبير
طيب اقفل السكه وانا نازله منك لله يا وليد والله
وراحت عبير مع وليد ونفذت اللي هو طلبه منها وقالت له
عبير
اسمع بقا دي هتبقا اخر مره هعمل كده انت تبعد عني خالص
وليد
ليه بس يابيرو ده انت حبيبي ولسه هيحط ايده عليها
عبير اتعصبت وقالت
ابعد ايدك عني انت هتتهبل ولا ايه
وفعلا نفذت عبير اللي طلبه منها وليد
واتخطبت لإبراهيم وفي يوم كان قاعد معاها قالها
ابراهيم
تعرفي ياعبير انك حلوه ومؤدبة اوي بصراحة كان نفسي من زمان في بنت مؤدبة ومحترمة زيك كده
عبير بكسوف
شكرا يا ابراهيم
إبراهيم
شكرا ايه بس على فكرة انا هبقا جوزك يعنى مفيش داعي للكسوف ده
عبير ضحكت وبصت في الأرض
إبراهيم
على فكرة انا جايب لك الهديه دي خودي بس يارب يطلع مقاسك
عبير
ايه خاتم ليا انا بس انت جبتلي شبكة يا ابراهيم جبت خاتم ليه
إبراهيم
عادي ياعبير الشبكة حاجة والهديه حاجة وبعدين انا لما بحب حد بحب اهاديه علطول يعنى دايما هتلاقي من ده
عبير
ربنا يخليك يا ابراهيم وفي الوقت ده تليفونها رن وكان وليد وهي مسجلاه باسم واحدة صاحبتها بس شافت رقمة ومش عايزة ترد
إبراهيم
ماتردي على تليفونك ياعبير
عبير
لا لا مش مهم دلوقتي دي دي اصلا واحدة صاحبتي رغاية لو رديت عليها دلوقتي مش هخلص من رغيها انا هقفل التلفون خالص
إبراهيم
ااه لا يبقا بلاش تردي دلوقتي احسن انا مبصدق اقعد معاكي شوية
عبير
إبراهيم هو انت ممكن تسامحني لو انا مثلا عملت حاجة زعلت او انت عرفت عني حاجة زعلتك ممكن تسامحني
إبراهيم
اولا الي بيحب بيسامح وبيعديها بس انتي ليه بتسألي السؤال ده انتي ناويه تزعليني
منك ولا ايه
عبير
هااا لا لا خالص طبعا انا بس كنت بسال سوال مش اكتر
وفضلت قاعدة تتكلم هي وابراهيم ورجعت البيت ردت علي وليد وقالت
عبير
نعم وبعدين معاك انا كنت قاعدة مع خطيبي وانت بتتصل معرفتش ارد عليك عايز مني ايه تاني
وليد
عايز اشوفك ياعبير وحشتيني وعايز اشوفك
عبير
انت مچنون صح ايه الكلام اللي بتقوله ده انا مش عايزة اشوفك ابعد عني بقا ياخي هوووف
وليد
اوك ياعبير حيث كده بقا يبقا هبعت الفيديو لخطيبك عشان يعرف حقيقة خطيبته المحترمة وبتعمل ايه
عبير
ياربي يعنى مش هعرف اخلص منك انت ايه شيطان
وليد
اسمعي كلامي ياعبير وتعالي
وراحت عبير قابلتة وقالها
حلوه الشبكة دي اوي ماتيجي نبيعها وو…..
عبير
انت اټجننت ابيع ايه انت عايز توديني في داهية المره دي ولا ايه بطل جنان
وليد
يابت محدش هيحس بحاجة هنجيب بدالها دهب صيني ومحدش هياخد باله من حاجة
عبير
انا لايمكن اغش خطيبي اللي استأمني على حاجتة انت مچنون باين
وليد
ليه وهو انتي يعني مش بتغشيه دلوقتي وانتي بتسـ،ـرقي ونسيتي انك سـ،ـرقتك امك قبل كده ولا ايه
عبير
انت اللي وصلتني لكده على فكره انا مكنتش حـ،ـرامية انت اللي خلتني حـ،ـرامية انا عايزة ابطل
وليد
نبيع دهب خطيبك ونبطل اوعدك انها هتكون اخر مره ياعبير بس اسمعي
عبير
ااه عايزني اسمع كلامك عشان المرة دي اروح في داهية انت جـ،ـنسك ايه
وليد
مهو أنا بباقي فتره مش معايا فلوس وانا
مش بعرف امسك لسـ،ـاني لو مش بيكون
معايا شوفي عايزه تعملي اي وانا مغىمي
عبير
ارجوك يا وليد ابعد عني وإنساني بقي أنا مش
عايزه اي مشاكل والله
وليد
مبقاش بمزاجك يا حلوه قدامك يومين
يا تجيبي ليا الفلوس اللي عايزه يا اما
والله متعرفيش أنا هعمل اي
عبير
بجد كام يوم اسود يوم ما شوفتك وبعدها
مشيت وروحت البيت ولقيت ايمان أخت
ابراهيم بترن عليها
ايمان
ازيك يا عروستنا عامله اي فينك يا بنتي هو
انتي مش عندك الا خطيبك بس ولا اي انا
نفسي اشوفك والله
عبير
والله وانا كمان بس اعمل اي في ظروف الشغل
ڠصب عني
ايمان
انا مليش دعوه بالكلام ده انتي سامعه ولا لا
الاسبوع الجاي انتي معزومه عندي علي الغدا
ولازم تيجي
عبير
طيب سبيها بظروفها والله هحاول اجي حاضر
ايمان
انا عزما اخواتي كلهم وهعملك كل الاكل
اللي بتحبي بس ارجوكي تيجي وبعدها قفلت
معايا وبعدها روحت
ايمان
بجد متعرفيش أنا فرحانه ازاي أنك جيتي
عندي وبعدها دخلت والكل كان قاعد وجه
ل ابراهيم تلفون
ابراهيم
الو ايوه مين معايا موضوع اي اللي حضرتك
عايزني فيه طيب تمام ماشي هستناك بكره
ايمان
اي ده فيه اي مالك
ابراهيم
معرفش فيه واحد اسمه وليد بيقولي
عايزني في موضوع مهم اوي بكره
مش عارف عايز اي وفي الوقت ده انا كنت نايمه العصير وبعدها اداق
ايمان
معلش ولا يهمك هجبلك غيرو
عبير
لا لا شكرا بجد مش عايزه عصير تاني هو انت
قولت اسمه وليد
ابراهيم
ايوه اشمعنا بتسالي علي الاسم تاني
عبير
ابدا مافيش حاجه ممكن ادخل
اعمل تلفون من البلاكونه اصل ماما
رنت عليا كذه مره
ايمان
اه يا حبيبتي طبعا البيت بيتك اتفضلي وبعدها
دخلت
ابراهيم
مش تحسي ان فيها حاجه غريبه مش عارف ليه هي شكلها عامل كده مره واحده
ايمان
يا بني اكيد متوتره طبعا لان اول مره تيجي عندي هنا المهم انا داخله المطبخ اخلص الغدا
وبعدها كنت في البلاكونه وكلمت وليد
وليد
والله كنت عارف لما تسمعي اسمي انك هترني عليا على طول كويس بقى يا حلوه علشان تحضري ليا فلوس بسرعه
عبير
بالله عليك يا وليد انا مش عايزه اي مشاكل خالص ربنا يعلم انا بحب خطيبي قد ايه ومش عايزه اسيبه
وليد
خلاص اوعدك ان دي تكون اخر مره هياخد منك فلوس بس هاتي ليا مبلغ محترم
عبير
منين بس والله العظيم احنا ظروفنا ضيقه جدا وما عنديش اي حاجه اديها لك
والذهب بصراحه مش هقدر ان انا اديه ليك
وليد
ومين قال لك ان انا عايز اي حاجه من دول مش انتي في بيت اخت خطيبك اكيد اوضه النوم
فيها دهب فلوس اتصرفي
عبير
حـ،ـرام عليك انت عايزني اسړق الناس ازاي يعني
وليد
لا طبعا انا مش عايزك تعملي اي حاجه من دول انا عايز بكره يجي عشان اوري لخطيبك الفيديو
عبير
خلاص هتصرف ليك في فلوس بس لو سمحت مش عايزه يكون ليا عـ،ـلاقه بيك بعد كده
وبعدها قفلت ودخلت اوضه النوم من غير
ما حد يحس بيا واخد فلوس من الدولاب
وبعد العزومه روحت
وبعدها ايمان كانت قاعده مع جوزها محمد
محمد
بجد الاكل كان طعمه يج..نن قوي يا حبيبتي تسلم ايدك ربنا يخليك ليا
ايمان
ربنا يخليك يا حبيبي شكلها غلبان قوي يا عبير دي بجد ابراهيم صبر ونال
محمد
اه عندك حق
بالله عليك ادخلي هاتي ليا الفلوس من الدولاب علشان لازم انزل المحل دلوقتي وبعدها
دخلت وخرجت وهي عامله ټعيط
ايمان
يا نهار ابيض الفلوس مش موجوده في الدولاب وانت اخذتها يا محمد ومش فاكر ولا ايه
محمد
نعم يا اختي يعني ايه ان شاء الله مش موجوده في الدولاب انتي هتهزري
ايمان
والله العظيم ما حد جه جنبهم معرفش راحوا
فين
محمد
ايوه اعمليهم عليا يا بنت اكيد اخذتيهم واديتيهم لامك مش كنت بتقولي ان امك محتاجه فلوس
ايمان
اخلص قطع لسانك انا عمري ما اعمل حاجه زي كده انا اسرعك علشان اروح ادي امي فلوس
محمد
قطع لسان انا طيب روحي على بيت امك وانا كلامي مع اخواتك وانا فلوسي هعرف ارجعها ازاي الفلوس كانت في الدولاب قبل ما امك
وأخواتك يجوا امشي يلا وبعدها روحت البيت
عند امها
الام
اهدي بس يا حبيبتي اكيد هتلاقي الفلوس
هتكون راحت فين يعني
ايمان
ما اعرفش يا ماما ده هو حاططهم بايديه والله الصبح وانا شفته وهو بيحطهم
ابراهيم
هيكون مين اللي اخدهم يعني محدش غريب
دخل البيت
ايمان
لا فيه خطيبتك غريبه احنا مش نعرفها وبعدين
طول ما كانت قاعده كانت مسكه الشنطه
اوي أنا كنت ملاحظه
ابراهيم
انتي اكيد اټجننتي خطيبتي انا تعمل كده لا
طبعا لا يمكن
ايمان
بقولك اي أنا مليش دعوه انا مش هطلـ،ـقك
من جوزي علي حاجه انا مش عملتها والله
العظيم ما اخد الفلوس يا ماما
الام
اهدي بس وبعدين هنشوف حل للحوار ده
وبعدها روحت الكافيه
وليد
يا خړابي كل دي فلوس ده الجوازه دي جت لمصلحتي بجد ده احنا هناكل الشهد من ورا
عبير
انسى يا وليد انا مش هعمل اي حاجه حـ،ـرام تاني انا خلاص بحب خطيبي ولا يمكن اسيبه
وبطريقه دي انا كده هسيبه
وليد
يا بنت فكري في مستقبلنا حب ايه وجواز فارغ ايه تخيلي انا كل شويه هيبقى معانا الفلوس دي
وبعدها حماتي رنت
الحما
لا والله زعلانه منك يا عبير يعني تروحي لايمان وانا لا
عبير
ازيك يا ماما عامله ايه معلش والله انا ما اقصدش ازعلك بس ايمان عزمتني على الغداء فرحت لها
الام
خلاص يا حبيبتي وانا كمان بعزمك على الغداء اهو ولازم تيجيلي بقى بكره
عبير
بجد انا مش عارفه اقولك ايه بس بابا مش هيوافق ان كل يوم اكون معزومه بره كده
الام
ملكيش دعوه لو من ناحيه ابوكي انا هنتكلم
معاه عايزه حاجه تاني انا هتصل بيه دلوقتي
واقولوا
عبير
يا طنط ارجوكي
الام
خلاص بقي اكيد انتي مش هتزعلني يعني
يلا مستنايكي وقفلت
وليد
مش فاهم دماغك دي ايه هو في حد يقول للرزق لا برده ما تروحي يا بنتي اكيد حماتك عندها فلوس قد كده برده
عبير
انت شيطان يا وليد والله وانا زهقت من اسلوبك ده ولو فضلت تتعامل معايا كده انا هروح واقولهم كل حاجه
وليد
خلاص تمام ماشي تحب اتصل بخطيبك ونقول له دلوقتي انا وانت سوا يعني كده كده معايا
رقمه
عبير
بجد المره دي هتكون اخر مره نسمع كلامك في اي حاجه انت سامع ولا لا مش هعمل كده ثاني
وبعدها مشيت وتاني يوم روحت لحماتي
الحما
والله كنت عارفه ان انا مش هيهون عليا ازعلك وكنتي هتيجي ازيك يا خطيبه ابني
عبير
الحمد لله يا طنط والله اي ده هو مافيش
حد هنا ولا اي
الحما
لا يا حبيبتي ايمان واخواتها جايين دلوقتي وابراهيم في شغله هيجي برده على الغدا
ادخلي اقعدي انا ناقص بس شويه
هنزل اجبهم واجي علي طول
عبير
طيب خليك انت يا طنط قولي ليا ناقصك ايه وانا هنزل اجيب واجيلك على طول
الحما
لا يا حبيبتي انا بحب انزل عشان خاطر بفضل كده افتكر حاجات وانا تحت البيت بيتك وانتي مش ضيفه ده انتي صاحبه بيتي يا حبيبتي
وبعدها نزلت وراحت فتحت الدولاب واخد
فلوس ودخلت ايمان
ايمان
شوفت علشان تتاكد انها خطيبتك حـ،ـراميه
تعالي يا ابراهيم
ابراهيم
معقول انتي تعملي كده انا لما شكوا
فيكي كنت هخسارهم بسببك والله
عبير
ارجوك اسمعني يا ابراهيم والله العظيم انا عارفه انا غلطانه بس ممكن تسمعوني يا جماعه
وبعدها دخلت الحما
الحما
نسمع ايه يا حـ،ـراميه بقى انت تعملي كده وتخلي بنتي هتطلـ،ـق من جوزها بسببك والله العظيم لاعمل لكم ڤضيحه في الشارع وبعدها روحنا
البيت وفضلت تخبط وماما فتحت
الام
ايه ده في ايه مالك يا ام ابراهيم ماسكه البنت كده ليه اوعي سيبيها
الحما
هقول لك يا حبيبتي ماسكه بنتي كده ليه بنتك حـ،ـراميه وسړقت بنتي وسـ،ـرقتني النهارده انا كمان
بجد انا غلطانه ان فكرت فيكم
الام
قطع لسانك بنتي انا تسـ،ـرق ده احنا مربينا على الغالي كله عمرها ما تمد ايديها وتسلم اقلـ،ـعي
يا بت الدبله وارميها في وشها النسب اللي يعر
ده
عبير
انا اسفه يا ماما والله حقك عليا
الام
يعني ايه حقك علي لا فهميني يعني ايه حقك علي يعني هم بيقولوا الكلام ده حقيقي حصل انتي بتسـ،ـرقي يا عبير
الحما
اعمليهم علينا يا اختي انت وبنتك وانا كنت بقولها تجهزوا البنت منين دلوقتي عرفت ان انتم مدورينها
الام
عاجبك الكلام ده بقى انا معلماك تسـ،ـرقي يا عبير طب ليه محـ،ـرومه من ايه علشان تعملي كده
الحما
ابقى اعمله فيلم من هندي ده بعد ما نمشي عايزين ذهبنا لو سمحت وبعدها اخدو
الدهب ومشيوا
عبير
انا عارفه ان انا غلطانه بس ممكن تسمعيني والله العظيم انا ڠصب عني بعدها قلت لماما كل حاجه
الام
علشان شويه مكياج تمسكي واحد زي
الام
ادخلي الاوضه مش عايزه كلام معاكي خالص انتي سامعه ولا لا
عبير
يا ماما انا اخذت نصيبي اهو كفايه ان ست الانسان اللي بحبه وكفايه اللي حصلي
الام
يا عبير عذابك في الاخر على اللي انت عملتيه ده استغفري ربنا يا بنتي عشان يسامحك على اللي انتي عملتيه والڤضيحه اللي حصلتلنا دي
وبعدها دخلت الاوضه وماما فضلت ورا
وائل لحد ما بلغت عنه واتحبست
وبعدها كل ما تشوف صوباع عبير
كده كانت بټعيط و وندمان على اللي هي عملته بس عايزه تعرف هي كانت غلطانه ولا ايه بالضبط لانها شايله ذنبها جدا
هستني رايكم في التعليقات
وبكده تكون خلصت قصتنا