روايات

عناد متمرده بقلم هاجر محمد

بصت حنان علي عيون اللي بتابعهم بكسوف وانسحبت بهدوء

_ممكن أعرف إنت مين وبتتكلم معاها كده ليه

هاجر محمد. حبيبة

مسكه أحمد من طرف ملابسه أنا الدكتـ,ـور أحمد قاسـ,ـم السـ,ـويفي جـ,ـوزها والمـ,ـره دي اعتبرها تحذير ليك لأني لو لمحتك بس قريب من المكان اللي فيـ,ـه حنان هعلمك الأدب اللي أهلك نسـ,ـيوا يعلمهولك

. _ممكن أتكلم معاك شويه

لأ وياريت تطلعي بره لإني مش طايـ,ـق أشوفك ولا اتكلم معاكي ياحنان فالاحسن ليكـ,ـي وليا إنك تسيبيني في حالي

حنان بدموع بس أنا عايزه أتكلم ياأحمـ,ـد بقي لي أسبوع عايزه أتكلم وانت رافض طب جرب تسمعني

وقف أحمد قصادها بعصبيه أسمع إيـ,ـه… ها أسمع بعد عمايلك اللي صعب اي بني آدم يتحملها وكام

مره نبهتك إني في هنا صبر لو نفذ منـ,ـي ياحنان هتشوفي واحد تاني وأنا خلاص جبت آخري

حنان پبكاء طالما جبت أخرك كده طلقنـ,ـي وارمي الحمل اللي إنت شايله علي اكتافك ڠصب عنك ده

خطڤ أحمد مفاتيح عربيته وخـ,ـرج متـ,ـجاهلها تماما وهي بتصرخ بصوت مڼهار أنا كمان تعبت من العيشه دي وعايزه اطلق  .

معلشي يامي ياحبيبتي ممكن تشوفي مين بيخبط

_حاضر ياطنط…… فتحت مي الباب وأول ما شافت أحمد اترسمت ابتسامه سعاده علي وشها أحمد. عامل ايه وحشتني

رد أحمد برسميه إزيك يامي وإزي خالتي عامله ايه

مي كلهم كويسين ما عدا أنا مش كويسه خالص من غيرك ياأحمد

حمحم أحمد وتخطاها وهو بيقول هي ماما جوه

اتجمعت الدموع في عيونها أيوه جوه

دخل أحمد ماما

أحمد حبيبي تعالي أخيرا افتكرتني

وانت أكتر ياحبيبي.. كملت يعبث أومال مراتك فين

أحمد تعبانه شويه وأنا اللي أصريت عليها ما تجيش كان نفسها تشوفك

تعبانه.. تبقي حامل صح أكيد حامل

أحمد برفض لا ياماما حنان مش حامل ده دور برد بسيط

زمت شفتيها بسخريه برد.. طيب. بقولك صحيح مي بنت خالتك عامله حمام زي ما انت بتحبه يلا يامي جهزي السفره ولا أقولك خليكي قاعده مع أحمد شويه أنا متأكده إنك وحشاه أكتر مني تعالي أقعدي

بعد رحيل أمه قام أحمد بهدوء وبعد عن مي وخرج في الشرفه.

هو إنت خلاص بطلت تحبني ياأحمد ده إنت حتي ما بقتش طايق تقعد معايا

لف أحمد وشه ليها وقال مي انا متجوز عارفه يعني إيه يعنـ,ـي فـ,ـي واحـ,ـده تانيـ,ـه دخلـ,ـت حياـ,ـتي

هاجر محمد. حبيبة

مي بدموع وانا ياأحمد انا إيه طول عمرك معلقني بيك وطـ,ـول عمرك بتقولي ما فيش واحده في الدنيا تقدر تاخدني يامي وبعدين انا واثقه إنك ما بتحبش حنـ,ـان عيـ,ـونك ڤضحاك انت لسه بتحبني

أحمد بعصبيه مي لو سمحتي انسي.. انسي حنـ,ـان ما تستاهلش مني إني أقف حتي وأتكلم معاكي كده

أحمد مي لو سمحتي

مي لو سمحت إنت.. اتجوزتها

علشان باباك أجبرك وخلاص باباك ماټ وانت بـ,ـرده هتفضل محافظ علي وصيته بس بلاش توجع قلبي.. أنا بحبك ياأحمد ومش هسيبك ليها حتي لو اضطريت أخنـ,ـقها بإيدي

كور أحمد إيده بقوه أنا همشـ,ـي يامي همـ,ـشي علشان ترتاحي خالص

مي أحمد… أحمد استني

خرجت خالتها علـ,ـي صـ,ـوتـ,ـها إيـ,ـه يامـ,ـي أحـ,ـمد راح فيـ,ـن

مي پبكاء راح لها ياخالتو راح لها

يابت يابت قولت لك اتقلي أحمد لسه بيحبك والدليل إنـ,ـه ما قـ,ـربش من مرـ,ـاته وأنا قـ,ـولت لك الكـ,ـلام ده مره اصبري بس وهو هيبقي ليكي اسمعي كلام خالت

مي پحقد بس أنا برده مش هسكت ياخالتو ولازم اتصـ,ـرف وابعد البت دي عنه

حنان.. حناان إنتي فين

خرجت حنان من أوضتها بشنطه تانيه أنا خلاص ياأحمد هـ,ـريحك

هاجر محمد. حبيبة

أحمد هو الجنان بتاعك

ده هيفضل كتير شيلي الشنط دي دخليها ياحنان

حنان بهدوء لأ ياأحمد الجنان إني أكمل في البيت ده بعد اللي عملته

أخد أحمد نفس جامد الغلط غلطتك وبتحمليني أنا الغـ,ـلط

حنان بسخريه صح ياأحمد الغلط غلطي أنا.. تابعت پبكاء صـ,ـح غلـ,ـطي مـ,ـن الأول إني حبيـ,ـتك ووافقت إني أتجوزك وانا عارفه إنك مش بتحبني.. غلطي برده لما استحملت كسرتك ليا وانت بتقولي بكل برود حنـ,ـان ما تحلميش إني أكون ليكي في يوم من الأيام جمعنا سقف واحد بس حيطانه هتفضل عازل بينا.. صح ياأحمـ,ـد أنا اللي غلطانه مش كده أنا اللي حولت فرحتي اللي أي بنت بتتمناها وبتحلم عمرها كله باليوم ده لكـ,ـابوس. خلاص

ياأحمد أنا أخدت قراري هطلقني ولو ما طلقتنيش أنا هرفع علي قضية طلاق

مسك أحمد دراعها حنان أنا معك

شدت إيديها منه پحده إنت إيه تاني إنت روحت لمي تشتكي ليها مني علشان هي الصـ,ـدر الحنين وحبك الابدي وأنا ياحرام قرفاك

أحمد أشتكي لها مين اللي قالك الكلام الفارغ ده

حنان أيوه هي بنفسها اللي كلمتني لا والهانم بتكلمني تقولي وكأنها عايزه تعرفني أنا قيمـ,ـتي فين عندك

أحمد حنان ما حصلش أنا

هاجر محمد. حبيبة

حنان باڼهيار إن ـ,ـت اختارتها في الأول وفي الاخـ,ـر لكـ,ـن أنا ولا حاـ,ـجه ولا حاجه ياأحمدـ,ـ طلقني وده أخر كلام عندي

انت في الصفحة 4 من 4 صفحاتالتالي

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
40

أنت تستخدم إضافة Adblock

انت تستخدم اضافة حجب الاعلانات من فضلك تصفح الموقع من متصفح اخر من موبايلك حتي تقوم بتصفح الموقع بشكل كامل