روايات

المدلله والوحش

سلمى: لا يا أخويا
نزلت عملتله الفطار وخلصت شغل البيت وكانوا معزومين علي العشا في بيت اهلها
منصور: اهلا اهلا بحبيبة جدها
سلمى: جدو وحـ,ـشتني اوى يا جدو ده كله متسألش عليا
منصور: معلش يا سلومة بقا ڠصب عنى
سلمى: ماشي يا جدو… عاملين اكل اى حلو بقا… والاه اقولك انا هدخل المطبخ اشوف
منصور: سلمى هانم هتدخل المطبخ بنفسها
سلمى: فيها إي يا جدو… عن إزنك بقا
سابتهم ومشيت
منصور: تعالى يا جاسر يا بنى اقعد
جاسر: حاضر يا جدى
منصور: سلمى عامله معاك إى
جاسر: كويسة والله يا جدى انا لو كنت لافيت مكنتش هلاقي زيها
ليقطعه عمها: بذمتك انت بتتكلم عن سلمى ام لسان متر ونص
جاسر : ايوا وبعدين بعد إذنك يا عمى متتكلمش عن مرتى كده
عمها: مش الجصد يا ولدى…. اصلها كانت هنا طايحه فى الكل شمال ويمين
جاسر: ما يمكن العيب مش فيها…. الحق يتقال هى عايشة معايا كيف النسمة وعمرها مخلت حسي يعلى
كانت واقفة ورا الباب وسامعه كل كلامه عنها كان قلبها طاير من الفرحة انه بيدافع عنها
خبطت على الباب
منصور: اتفضل
سلمى: الاكل جهز يا جدى اتفضل
منصور: حاضر يا عيون جدك
كلهم قعدوا على السفرة وكانت ام متولى توزع الطعام عليهم
سلمى: عنك انتى يا ام متولى روحى ارتاحى
ام متولى: تسلمى يست البنات… اللهى يارب يفرحنى بعوضك
حطت الاكل قدام الكل وسط استغرابهم من تغيرها… وكانت بتحط الاكل لجاسر قدامه لحد ما خلصوا أكل ورجعوا بيتهم بعد ما سلموا على جدها واعمامها
سلمى: شكرا ليك يا جاسر
جاسر: على إى
سلمى: علشان مشتكـ,ـتش منى قدام اهلى وكده
جاسر: الاه انتى بتلمعى اوكر بقا
سلمى: لا بس سمعت الكلام وانا جاية اقولك على الاكل
جاسر: ايوا ايوا… المهم يا بنت الناس انا لمحت في عيونهم نظرة شماته وانا مستحيل اشمت حد فى مرتى… وبعدين انا مكدبتش انتى بتسمعى الكلام… اه بعد ما بتغلبينى بس بتسمعى
سلمى: جاسر… انا مش وحشه زى ما هما شايفين… انا كبرت لاقيت ابويا وامى مايتين وجدى بيدلعنى انا مش بجيب العيب على جدى لا والله… هو يا حبيبي كان بيحاول يعوضفراق ابويا وامى… بس انا الى فهمت ده غلط وبقيت بتكبر على الكل
جاسر: عاظى يا سلظى كلنا بنغـ,ـلط وبنصلح غلطنا
سلمى: يعنى فى فرصة
جاسر: ولى لا طول مااحنا عايشين فى فرص… وبمناسبة الفرص انا كلمت الشركة الى قولتلك عليها ومستنينك بكرا
سلمى: بجد ياجاسر
جاسر: ايوا
فضلت تطنطت وحضنته وهى مش حاسة بنفسها
سلمي: انا اسفة
جاسر.: اي يا سلوم ده انا جوزك بردو بتتاسفي على إى
سلمى: انا انا هاخد دش
دخلت الحمام وسابت موبايلها كان عمال يجلها رسايل
فنح الموبايل لاقي شات بينها وبين واحد اجنبي
خرجت لاقته ماسك تليفونها
سلمي: انت بتعمل إى
جاسر: إى ده
سلمي: إى
جاسر: انتى فكرانى بقرون يبت بتستغفليني وبتكلمي واحد
سلمي: مين ده مايكل… كان زميلي في الجامعه والله وبيطمن عليا كل فترة
جاسر: زميلك مين يبت الى بيبعتلك جلب أحمر
سلمي: والله ده عندهم عادى انا انا مليش ذنب حتى اتصل عليه و اسأله
جاسر: والاه اتصل والاه يتصلون… الواد ده متكلمهوش تاني واصل
سلمي: بس
جاسر: بس إي مش عايز اسمع كلمه تاني في الموضوع ده انا مالي عينك والاه إي
سلمي: مالي والاه بس
جاسر: كلمه زيادة… لا هيبقي في شغل والاه تليفون
سلمي: لا خلاص خلاص أنا هنام
كانت هتنام على الكنبة
جاسر: لا نامى جمبي
سلمى: لا
جاسر: هاا
سلمى: حاضر
نامت جمبه وادته ظهرها هو حضنها من ظهرها وډفن راسه فى رقبتها وهى كانت مكسوفة منه
سلمى: بتعمل إى
جاسر: شششش نامى بقا بطلى لك
لينام الأتنين وجه اليوم التانى راحت الشركة الى قالها عليها
ودخلت قابلت الاتش ار
الاتش أر: اهلا اهلا مهندسة سلمي حضرتك نورتى الشركة ثانية والمدير يكون عندك
سلمي: لى المدير حضرتك انا هقدم علي شغل لسه
مكملتش كلمتها ولاقت جاسر داخل عليها
الاتش: اقدملك يا مهندسة سلمي….. المهندس جاسر مدير الشركة
سلمى: إي
جاسر: المهندس جاسر مدير الشركة… عندك أعتراض
سلمى: لا ابدا بس انت مهندس بجد
جاسر: لا بهزار يبت….. هتستلمى شغلك من بكرا مكتبك هيكون مع مكتبي
سلمى: والله
جاسر: اه زى مبقولك كده… ولو مش عاجبك تقدرى متشتغليش
سلمى: لا عجبنى
جاسر: طب اتفضل. بقا لحسن سمعت ان جوزك نفسه فى محشي
سلمى: اااااااأاه
جاسر: خرمتى ودنى
روحت سلمى البيت وطلعت اوضتها علشان تغير هدومها لأقت الاوضة مليانه ورد وشموع وجاسر قفل الباب من وراها
سلمى: إية ده
جاسر: تعالى نبدء من جديد يا سلمى… وننسي كل الي كان
سلمى: مفيش زعيق بعد كده
جاسر: مفيش
سلمي: مقيش عمايل اكل
جاسر: لا لو سمحتي انا احب اكل من إيدك الطعمين دول
سلمي: وهكلم مايكل براحتي
جاسر: لا كله الإ مايكل انت مش شايفانى راجل والاه اى
سلمي: راجل وسيد الرجاله
جاسر: ومايكل
سلمي: مايكل مين ده هو يجي جمبك حاجه
ليقطع كلتـ,ـمها بقـ,ـبله يخبرها فيها مدى حبه لها
تمت
المدللة والۏحش

انت في الصفحة 3 من 3 صفحاتالتالي

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
62

أنت تستخدم إضافة Adblock

انت تستخدم اضافة حجب الاعلانات من فضلك تصفح الموقع من متصفح اخر من موبايلك حتي تقوم بتصفح الموقع بشكل كامل