منوعات

بقلم مروة عبد الجواد الخامس

سارة : حاضر.
……..
بعد مرور شهر.
جاسر : وهو يحضن دنيا بحب بجواره.
دنيا : خلاص كدة شهر عسلنا خلص.
جاسر : وهو يستنشق شعرها بحب ويقب,له ، ايامنا كلها هتفضل عسل.
دنيا : تضع يدها حول عنقها ، يعني هنفضل كمان شوية هنا.
جاسر : وهو يقب,لها مينفعش يا حبيبي انا بقالي شهر سايب الشركة عمري ما سابتها كدة.
دنيا : كدة هنروح علي طول ، وبعدين ما معتز هناك وهيخلي باله من الشركة.
جاسر : بس في حاجات لازم انا بنفسي اللي اعملها.
دنيا : بعدت عنه بدلع ، لا انا زعلانة.
جاسر : وضع يده بحب علي كتفها وهو يمشيها عليه ثم على عنقها بحركات مثيرة ، علي فكرة بحب زعلك قووي.
دنيا : بسعادة ليه بقي.
جاسر : وهو يدفن وجهه بين صدرها علشان اصالحك ….
……..

للكاتبة / مروة عبدالجواد
ياترى أيام السعادة هدوم مع دنيا وجاسر.
طارق وعصام ومنار هيعملوا ايه لما يلاقوا البضاعة جاسر نزلها بنص التمن.
هل منار ممكن تغير موقفها من طارق بعد الخسارة اللي هيخسروها في صفقة قطع غيار لامبورجيني.
وياسمين هتعمل ايه علشان تنتقم من دنيا.

#الثالث_والعشرين
#

بعد انتهاء شهر شهر عسل جاسر ودنيا في هناء وسعادة
جاسر : بعدما حضر الشنط حضن دنيا ، حبيبي يلة الطيار ربع ساعة ويكون هنا.
دنيا : وهي تحاوط وسطه بحب ، ابقي خلينا نيجي هنا تاني.
جاسر : طبع قب,لة على راسها ، بس كدة عنيا ياحبيبي اول ما اظبط شغلي هجيبك هنا ونعمل احلي هاني مول تاني.
دنيا : قب,لته من خده ، بحبك.
جاسر : بعش,قك ياعش,ق الجاسر.
قاطعهم اتصال من الطيار أنه وصل امام الشاليه.
جاسر : ش,,فتي لخبطتيني لدرجة اني مسمعتش صوت الطيارة.
دنيا : ضحكت ، طيب يله بينا.
وصلوا الى المطار ومن المطار الى الفيلا الدوبلكس الخاصة بجاسر.
دنيا : حبيبي هو احنا مش هنروح الفيلا عند ماما امينه.
جاسر : وهو يضع يده عليها ويحضنها ، مش لما اشبع منك الاول عايز اخد راحتي معاكي.
دنيا : بس ماما امينه وحشتني قوي ، انا عايز اروح اقعد هناك معاها ، ثم احنا هناك برده بناخذ راحتنا.
(دنيا قالت كدة لانها بتحس مع امينه بحنان الام اللي فقدته)
جاسر : خلينا هنا شوية وبعد كدة نبقى نروح نقعد عند ماما.
دنيا : بتذمر ، بس انا عايزة اروحلها وحشتني قوي.
جاسر : بابتسامة ، حاضر بعد ما نستريح هنروح نزورها وبعدها نطلع على عمي نزوره ونقراء له الفاتحة هو كمان.
دنيا : قب,لته من خده ربنا يخليك ليا يا حبيبي.
جاسر : شالها بحب وطلع بيها الدور العلوي ، ويخليكي ليا ياقلبي.
……
معتز في الشركة يمسك هاتفه وتجلس امامه سارة.
– ايووه غرق السوق بالبضاعة … اه طبعا بنص التمن …دي اوامر جاسر بيه ..لأ طبعا خسارة ايه … هههه تمام .. سلام.
معتز : نظر لسارة ، معلشي اخرتك ، جبتي ورق صفقة الدولية جروب.
سارة : وضعت الأوراق على المكتب ، اه اتفضل.
معتز : مالك وشك متغير ليه.
سارة : مفيش.
معتز : لا في ، في ايه حد ضايقك هنا.
سارة : لا لكن .. انا اسفة فى السؤال يعني ، هي المكالمة دي عن صفقة لامبورجيني.
معتز : بنصف ابتسامة ، اه.
سارة : وهتنزلوها السوق بنص التمن فعلا.
معتز : اه ياسارة ، ده مضايقك في حاجة.
سارة : بس كدة منار هتخسر كتير.
معتز : دا شغل ياسارة والشغل مكسب وخسارة.
سارة : باستياء ، مش كفاية اللي هي فيه كمان هتخسر في الشغل.
معتز : ايه اللي هي فيه.
سارة : علاقتها مع طارق بايظة خالص وتقريبا طلبت الطلاق وحالتها النفسية مش قد كدة بسبب جواز جاسر بيه.
معتز : انا سمعت فعلا ان في خلافات بينها وبين طارق ، بس الشغل شغل ياسارة ، المهم هننزل تغدي سوا النهاردة.
سارة : ضحكت ، هو كل يوم غدا.
معتز : اعمل ايه اصل انا وحيد وعازب ومليش حد اكل معاه.
سارة : بضحك ، لا على اساس كدة صعبت عليا.
معتز : ترك كرسي مكتبه وجلس امامها ومسك اديها ، بجد صعبت عليكي.
سارة : بكسوف سحبت يدها ، معتز احنا في الشغل.
معتز : مسك ايدها مرة تانية ، وانا رئيسك في الشغل.
سارة : بكسوف ودلع ، انت رئيس مشاكس.
معتز : قب,ل يدها بحب ، مشاكس بيكي ، ثم قب,ل بطن يدها ، انا بكون اسعد واحد في الدنيا لما بشوفك قدامي.
سارة : بكسوف وابتسامة معتز عيب كدة.
معتز : اطرد زفيرا طويلا وهو يضع يدها علي وجهه ، امتا يجي اليوم والبيت اللي يجمعنا سوا.
قاطعهم فتح الباب وكان يوسف الشناوي.
يوسف : بضحك ، الله ،انا جيت في الوقت الصح ولا ايه.
سارة : بخضة سحبت يدها وذهبت سريعا.
معتز : يخربيتك ، هو ده وقته.
يوسف : دخل وجلس ، يارتني كنت استنيت شوية انتوا لسه في مرحلة مسك الايد يازيزو.
معتز : جلس على مكتبه ، احنا بنحب بعض ، مش زيك مقضيها طيارى.
يوسف : بمناسبة الطيارى ، اومال نهي سكرتيرة جاسر فين.
معتز : ضحك ، انت لحقت لضمت معاها.
يوسف : مش عايزة تلضم لسه بنت اللذينة.
معتز : ضحك نهي محترمة مش سكتك.
يوسف : كلهم في الاول كدة ، المهم هي فين.
معتز : اجازه النهاردة.
يوسف : اففف ، اومال ميجو ده كله بيعمل هاني مول ، صاحبك شكله روحه طويلة.
معتز : ضحك ، عريس عقبالك.
يوسف : لا انا برنس كدة.
معتز : الله يرحم لما كنت متلجم مع مراتك
يوسف : بحزن ، بلاش السيرة دي يامعتز.
معتز : انا اسف مقصدش.
….
عصام يجلس مع طارق في مكتبه.
عصام : بضيق ، ش,,فت التجار عايزين يرجعوا البضاعة واللي كان حاجز معانا لغاه الحجز
طارق : انا هتجنن ازاى ده حصل ، ازاي جاسر ضحك علينا بالشكل ده وازاي ينزل البضاعة بنص التمن.
عصام : انا حاولت اهدي التجار لكن مصممين انهم يرجعوا البضاعة احنا خسرنا كتير ياطارق ، كل اللي كان حاجز ومستلمش جه خد فلوسه وسمعتنا بقت زفت في السوق
هنعمل ايه وهنصرف ازاي مع التجار اللي عايزين يرجعوا البضاعة.
طارق : مش عارف .. مش عارف اتصرف.
عصام : انت كلمت منار عرفت بالخسارة دي.
طارق : لا مكلمتهاش بس اكيد عرفت من مدير التسويق والمدير المالي لشركتها.
عصام : هو انت مبتكلمهاش ولا ايه.
طارق : لا بقالي فترة كبيرة مبكلمهاش بقول يمكن تهدي اصل الصراحة حاسس اني جيت عليها اوي ومكسوف منها ومش عايز احتك بيها ، المفروض هي منتظرة ورقة طلاقها.
عصام : لازم تكلمها وتتصالحوا.
طارق : اشمعنا يعني.
عصام : علشان لو انفصلتم في الوقت دا بالذات شركاتنا هتدمر ولو شركة مننا انفصلت عن التانية خسارتنا هتكبر وهنقع بسرعة ، انما لو فضلنا مع بعض هنعرف نقوم تاني ونلم نفسنا.
طارق : ازاي ، الصفقة دي خدت تقريبا كل السيولة اللي معانا يعني لو معرفناش نصرفها هنخسر كتير احنا حتي لو فكرنا نبيع بنص التمن برضوا هنخسر.
عصام : بس اهو اي سيولة معايا ومع شركتك علي شركة العادلي نقدر ندخل بيها اي صفقة تانية ونعوض اي خسارة.
طارق : والعمل ايه دلوقتي انا خايف اكلم منار في الوقت دا تفتكر اني راجعلها علشان الشغل.
عصام : اعتذر لها انت بس وحاول تصلح اللي بينكم واقنعها ان اي انفصال دلوقتي سواء بينكم او في الشركات دا هيوقع الشغل اكتر .
طارق : هحاول .
………
دنيا : وهي بجوار جاسر علي الاريكه يشاهدوا التلفاز ، حبيبي انت مش هتنزل الشغل.
جاسر : وهو يحتضنها ، مش عايز اسيبك عايز افضل جمبك علي طول.
دنيا : أومال جبتنا من الساحل ليه.
جاسر : وهو يدفن وجهه في عنقها بحب ، تعالي نروح تاني.
دنيا : بحب ودلع ، وشغلك.
جاسر : وهو يحاوط خصرها بيده ويحتضنها بشوق ، انتي شغلي وبدأ يقب,لها بلهفة.
دنيا : بدلع ، جاسر بطل شقاوة احنا في الريسبشن.
جاسر : وهو يقب,ل عنقها ويدفن وجهه بها ، الريسبشن حلو قوي
ثم حاوط خصرها بحب وفجاه جذبها يووقعوا أرضا وهي أعلى منه بجذعها العلوي.
دنيا : بدلع ، كدة توقعني.
جاسر : وهو يلمس شعرها بحب قلب موضعهم وصار أعلى منها ، دا انا اللي وقعت خلاص.
دنيا : الارض بتوجعني ، ضهرى.
جاسر : حاوط خصرها وهو يعدل موضعه وانقلب حتي صارت هي أعلى منه ويهمس باذنها ، سلامة ظهرك.
دنيا : بدلع وهي أعلى منه ، تعالا نطلع فوق.
جاسر : تؤ ، هنا حلوووو قوووي.
دنيا : ضحكت ، تؤ تؤ.
جاسر : قب,لها في عنقها ، تؤ ثم علي ش,,فايفها بحب ولهفة تؤؤؤؤؤ ……
…………….
يوسف الشناوي بعدما قضى ليله في نايت كلاب أتت تجاهه الراقصة فيفي صارخة الجمال والانوثه ومفاتن جسدها تظهر من الفستان الشبه عارى الذي ترتديه.
فيفي : باشا مصر فينك من زمان.
يوسف : مين ، انا فيفي ياباشا لحقت تنساني كنت سهران معانا الاسبوع اللي فات ، ثم اقتربت منه بهمس ، شايفه عينيك كانت هتاكلني وانا برقص.
يوسف : ضحك ، انا هاكلك بعيني ، انتي بتحلمي ولا ايه.
فيفي : وضعت يدها علي كتفه ، ماتسبني احلم يا باشا ولا مليش نفس ياحكومة.
يوسف : شال ايدها ، لا احلمي بس من بعيد.
فيفي : ليه بس يا باشا هو انا معجبش.
يوسف : تطلع لها ، لا تعجبي بس مش هنا.
فيفي : وانا ملك ايديك فين.
يوسف : شاور لها بعد ما حاسب ، تعالي معايا.
ثم ركبت معه السياره وقضوا ليلة سويا.
ثاني يوم يوسف نهض من جوارها وذهب لاخذ شاور وهو يخرج ملابسه التي سوف يرتديها ، قومي يلا البسي عشان انا نازل.
فيفي : وهي غارقة في النوم ، ما تخليني شويه هنا معك مستعجل ليه.
يوسف : يلا يا حلوة قومي مش فاضي عايزة كام ، واخرج من محفظته النقود.
فيفي : نهضت وهي تكاد تكون بدون ملابس ووضعت النقود جانبا ، مش عايزة بس خليني شوية معاك.
يوسف : ضحك بسخرية ، لا يا حلوة مش انا اللي ينضحك عليا بكلمتين ، خدي فلوسك وروحي البسي..
فيفي : طب والله اول مرة اقولها لواحد ، خليني معاك كمان ليلة ومش عايزة فلوس خالص.
يوسف : وده ليه ان شاء الله.
فيفي : وهي تحتضنه من وسطه ، اصلك عجبتيني.
يوسف : بعدها عنه ، بصي يا حلوه انا اخرى معاكي او مع غيرك ليلة ، شوفي لو اتشقلبتي قدامي كدة فخدي فلوسك وانجزي علشان عايز انزل.
فيفي : وضعت النقود على التسريحة ، انا هلبس وفكر لو غيرت رايك انت عارف مكاني ، بس ياريت توصلني معاك عربيتي مش معايا.
يوسف : اوصلك فين ، انتي مجنونة عايزة تشبهيني.
فيفي : وهي ترتدي ملابسها ، امال مشبهتكش امبارح وانت واخدني معاك ليه ياباشا.
يوسف : علشان بمزاجي يا حلوة.
فيفي : اسمي فيفي.
يوسف : مش فارقة.
نزل يوسف ونزلت فيفي وذهبت ، ركب يوسف سيارته وذهب الي شركة الحديدي لمقابلة نهي التي صارت تتهرب منه ومن مكالماته.
رمقته نهى وهي تركب سيارتها امام الشركة فركبت بسرعة وقادت سيارتها.
يوسف : شاهدها وهي تركب سيارتها بتمتمة ، بتهربي مني.
ثم قاد سيارته وهو خلفها.
نهي : بتمتمة ، مجنون دا ماشي ورايا ليه ، فزادت سرعة سيارتها.
يوسف : بقي كدة عايزه تزوغي مني.
فزاد سرعة سيارته حتى صار امامها وكسر الطريق عليها اضطرت نهى أن تقف بسيارتها.
يوسف : هبط من سيارته باتجاهها.
نهي : غلقت ابواب سيارتها بسرعة.
يوسف : اتي بتجاهها وحاول فتح الباب الذي بجوار مقعدها ولكنها كانت اغلقت الابواب.
نهي : أخرجت له لسانها بعند وضحك ، مش هتعرف تفتحه.
يوسف : بصلها وهو يقف أمام الباب بجوارها فرفع حاجه بحنق ، بقي كدة.
نهي : بضحك ، اه ان كان عاجبك.
يوسف : افتحي الباب.
نهي : بعند ، لا.
يوسف : بتهكم ، تمام.
ثم ذهب من أمامها.
نهي : بتعجب وهي تشاهده يذهب تجاه الباب الاخر ، رايح فين دا.
يوسف : قبض يده وفجأة كسر زجاج الباب الذي بجوارها.
نهي : لااااااا قزاز عربيتي.
يوسف : فتح الباب وجلس ببرود ، ازيك يا نونا.
نهي : بدهشة وغضب ، انت كسرت قزاز عربيتي ، عااااااا انت عايز ايه وجاي لايه.
يوسف : بهدوء ، جاي اعتذرلك اني هكرت تلفونك ، وبتاثر بجد مش عايزك تزعلى منى.
نهي : عااااااااا ، انت مجنون كسرت قزاز عربيتي علشان تعتذرلي.
يوسف : بتريقة ، هي دي عربية انتي مش شايفة راكبة ايه ولا ايه.
نهى : بضيق ، مالها مش احسن ما تحوج للي يسوي وميسواش وبصتله بقرف.
يوسف : الحق عليا اني ركبتك معايا يوم الفرح بقي ، يظهر انك عايزة تتعلمي الادب فعلا ، ولسه بقربلها.
نهى : بخوف بعدت عنه خوفا من يقب,لها عنوة ، ولكنه التقط هاتفها من جانبها وهبط من السيارة.
نهي : بدهشة انت واخد موبايلي ليه.
يوسف ركب سيارته ونهي نزلت خلفه ، ولكن يوسف قاد السيارة ومن شباك عربيته كلمها
يوسف : علشان تبقي تلغي الهكر وتفرمطي الموبايل كويس.
نهى : يا وااااااطي.
يوسف : أشار لها باي باي يا نونا.
نهي : عاااااااا.
……….
ذهب جاسر ودنيا الى فيلا والدته.
امينه : يا الف نهار ابيض ، الف مبروك للعرسان.
دنيا : بحب ، حضنتها وحشتيني قوي يا ماما.
جاسر : بشوق ، سلم على والدته وحضنها وقب,ل راسها.
امينه : بدموع ، والله كنتوا قاطعين بيا.
جلسوا في الريسبشن.
دنيا : انت اللي وحشاني جدا يا ماما.
امينه : ربنا يسعدك يا بنتي انت وجاسر ويخليكم لبعض ، والله ليلتكم كانت زي العسل كنت خايفة عليكم من الحسد.
دنيا : والله هي كانت عسل فعلا بس نقول ايه في اللي حصل بقي.
امينه : بعدم فهم ، ايه اللي حصل.
جاسر : انت مش في الدنيا ولا ايه يا ماما.
دنيا : منار وقلة ادبها يا ماما ش,,فتي عملت ايه.
امينه : بس ابني كان جامد وقفها عن حدها.
دنيا : ضحكت ، مين يشهد للعروسة.
جاسر : والله كانت صعبانه عليا كسفت نفسها واتحرجت قدام الناس ، ليه تعمل في نفسها كدة وترخص نفسها بالشكل ده.
دنيا : والله صعبان عليك ، روحلها يا حبيبي طبطب عليها.
امينة : وحد يبقى معاه القمر ويروح لحد يا دنيا.
دنيا : مش شايفة كلامه يا ماما.
جاسر : قرب من دنيا وحضنها وهو بجوارها علي الاريكة ،
يا قلبي انا بتكلم على موقفها كان وحش قوي قدام الناس ، علشان مكانتها في المجتمع بس.
امينه : معلش يا بنتي بس برده دي قلبها مكسور ، لازم نعذرها ربنا يكون في عونها.
دنيا : انتي كمان يا ماما هدفعي عنها.
امينه : لا والله يا دنيا بس بجد صعبان عليا ربنا يعينها على حالها ويخليلك جاسر ويخليكي له ، بس مقلتوش انتوا مستعجلين وجيتوا من شهر العسل بدرى ليه كدة ، ده شهر العسل ده مبتتكررش إلا مرة.
جاسر : ضحك ، ايه يا ماما انت مجربتوش الا مرة واحدة ولا ايه.
امينه : ضحكت ، والله يا ابني ويا ريتني ما جربته.
دنيا : ضحكت ، ليه يا طنط انتي مكنتيش بتحبي عمو احمد.
امينه : باستياء ، ربنا يرحمه.
جاسر : يا رب ، شويه كده وهنروح نقرا الفاتحة لعمي.
امينه : بلهفة ، خذني معاك يا جاسر اقراله الفاتحة انا كمان.
……..
دخلت السكرتيرة الى منار في مكتبها وهي تحمل بوكيه ورد من طارق.
منار : التقطت البوكيه والكارت اللي عليه الذي يحمل رسالة من طارق.
(انا اسف كان غصب عنى ياريت تسامحيني. طارق الرويعي).
منار : القت الكارت ونظرت الى السكرتيرة ، خذي الورد ده وارميه في الزبالة.
ذهبت السكرتيرة والقت الورد في الزبالة.
اتصلت منار علي سارة.
سارة : ازيك يا منار عاملة ايه.
منار : كدة ياسارة ، تسبيني وتروحي تشتغلي في شركة الحديدي ومن غير ما تعرفيني حتى ، اعرف من السوق.
سار : والله كنت هقولك بس خفت تزعلي مني.
منار : سبتي الشغل هنا ليه ياسارة.
سارة : بتوتر ، اصل معتز عايزني اشتغل معاه.
منار : وهو اي حاجة معتز يقولها بقيتي تنفذيها.
سارة : انا اسفة يامنار ، بس انتي عارفة مش عايزة ازعل معتز ولا اخسره انا بحبه.
منار : هو علشان متخسريش معتز فتخسريني انا ، هو كل واحد بقي سهل عليه يخسرني بالساهل كدة مرة جاسر ومرة انتي ، انا مش فاهمة بيحصل معايا ليه كدة.
سارة : لما اشوفك هفهمك ، انا مستحيل اخسرك انتي صحبتي.
منار : خلاص ياسارة شوفي مصلحتك.
سارة : منار ، انا ..
منار : قاطعتها ، سلام واغلقت الهاتف بوجهها.
……..
طارق ذهب الى فارس في فيلا عصام الصياد.
طارق : سلامتك يا فروسه كان بدري عليك.
فارس : وهو يضع يده علي وجهه مكان الجرح ، ش,,فت اللي حصلي.
طارق : متبقاش تمشي تاني من غير حراسة.
عصام : ياما نبهت عليه وكل مرة بمشيهم يعني لو الحراسة كانت معاك دلوقتي مكنش حصلك حاجة.
فارس : انت كل شوية هتقطمني يا بابا.
طارق : اهدي يافارس ابوك خايف عليك.
عصام : مش فاهم كدة ياطارق.
طارق : بس انت بقيت حلو اهو يافارس.
فارس : ما انت مش,,فتنيش وانا جسمي كله متجبس.
طارق : اجمد ياوحش.
عصام : صالحت منار ولا لسه.
طارق : لسه بكرة هروحلها.
فارس : انتوا ناسيني وناسين اللي حصل فيا من جاسر الحديدي.
طارق : لا طبعا ، اومال انا جايلك ليه.
فارس : بسعادة ، هتعمل ايه ياطارق وازاي ننتقم من جاسر.
عصام : فى ايه يا طارق ، ايه اللي في دماغك.
طارق : ياسمين.
عصام : ياسمين مين صاحبتهم.
فارس : مالها ياسمين.
عصام : هننتقم عن طريق ياسمين.
فارس : ازاي.
طارق : …..

فارس : بسعاده ، هتعمل ايه ياطارق وازاي ننتقم من فارس .
عصام : فى ايه يا طارق ، ايه اللي في دماغك .
طارق : ياسمين .
عصام : بدهشه ، ياسمين مين صاحبتهم .
فارس : بتعجب ، مالها ياسمين .
عصام : هننتقم عن طريق ياسمين .
فارس : ازاي .
طارق : بمكر ، ياسمين صاحبه دنيا من زمان وصعب ان دنيا تشك في ياسمين بسهوله ، احنا نخلي ياسمين تكلم دنيا من ورا جاسر وتفهمها ان ملهاش ذنب في اللي حصل لدنيا من فارس ، وان جاسر ظلمها لما شوهها بالشكل دا وانها بتكلمها تفهمها وتترجاها ان جاسر مياذهاش وانها خايفه لو عرف انها بتكلم دنيا ياذيها تاني .

فارس : وهي دنيا هتصدق الهبل دا .
طارق : ياسمين هتتصل تعتذرلها وتحاول تبين لها انها معملتش حاجه و انها مظلومه ، وان جاسر جني عليها وتحذر دنيا ان لو جاسر عرف انها بتكلمها هياذيها وانها بتتصل عليها بس علشان هي صحبتها اللي خايفه علي زعلها وشعورها وانها مش عايزه حاجه غير انها تصدقها بس .

فارس : سهله ، بس مش مقتنع ان دنيا ممكن تصدق ياسمين رغم اني بحس اوقات انها هبله وبتصدق اي حد .
طارق : بخبث ، من كلامك عن دنيا ممكن تصدق ، بس لو جاسر معرفش انها بتكلم ياسمين وقتها نقدر نسيطر علي دنيا .
عصام : بغل ، لازم جاسر يدوق اللي عمله في فارس ابني في اعز ما يملك مراته .
طارق : احنا بس عايزين نشغله بمراته شويه علشان نعرف نضر,به في م .
فارس : ازاي .
طارق : البضاعه اللي في مخازنه لازم نحرق قلبه عليها علشان نعرف نصرف بضاعتنا .
عصام : وقب,ل دا كله لازم نوجعه في مراته زي ما وجعني في ابني
طارق : بالهداوه ياعصام ، ثم نظر الي فارس ، ياسمين هتساعدنا ولا ايه سكتها ولا هتخاف ولا ايه .
فارس : دي ماهتصدق دي بتموت غيره وغل من دنيا .
طارق : حلو قوي .

……

ذهب جاسر الي الشركه تحديدا في مكتبه ويجلس معه معتز .
جاسر : تمام قوي يا معتز عملت اللي قلتلك عليه بالظبط واكتر كمان .
معتز : اطمن السوق كله غرقان بالبضاعه .
جاسر : زمانهم دلوقتي قاعدين بيخططوا ازاي يردوا اللي احنا عملناه فيهم .
معتز : انا سمعت ان منار في مشاكل بينها وبين طارق .
جاسر : مش هتفرق منار انا رميت طوبتها من يوم ما اتفقت مع طارق عليا .
معتز : ممكن تكون مش معاهم دلوقتي .
جاسر : بسخريه ، طالما اتفقت معاهم من الاول يبقى هتتفق معاهم تاني ، الاشكال اللي زي دي ماشيين بمبدا المصالح بتتصالح ، المهم لازم نفتح لكل صغيره وكبيره ومخازن الشركه لازم تتامن كويس قوي .

معتز : انت شاكك انهم ممكن يعملوا حاجه في المخازن .
جاسر : احتمال ، اهو احنا نامن نفسنا وخلاص .
معتز : تمام هزود عليهم الحراسه ، اي اوامر تانيه .

انت في الصفحة 7 من 11 صفحات

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
30

أنت تستخدم إضافة Adblock

انت تستخدم اضافة حجب الاعلانات من فضلك تصفح الموقع من متصفح اخر من موبايلك حتي تقوم بتصفح الموقع بشكل كامل