
رنا احمد عماد… بارت 13.. في ڤيلا الجبالي… كان واقف ريان مصدوم من الي بيحصل فجاه صرخ بدموع وبكل قوته .. /جددددي انت بتقول انت فاهم انت عايزني اعمل ايه انا صحيح وسخ بس مش لدرجه دي
احنا مننتقمش من الحريم الكلب ده انا هعرف ازي ننتقم منه لكن مش كده يا جدي اررجوك رجعلي مراتي من فضلك يا جدي . قعد حسن بكل غرور /انا قولت الي عندي والكلام خلص لحد كده مراتك والي في بطنها قصاد شرف البت دي الي هيضيع علي ايدك . دخلوا كلهم بصدمه بعد ما سمعوا كل حاجه قرب من حسن ادهم بصدمه .. /ايه الي بيحصل ده يا جدي انا مش مصدق الي بسمعه معقول حضرتك تتطلب كده . حسن بتوتر /واعمل اكتر من كده كمان وبعدين چرا ايه مش كل واحد فيكم عمل الي علي كيفه وفاكرني هقبل بكده
لا مش حسن الچبالي الي يتستسلم واصل وبعدين ايه يا سي ريان مش انت بتعشقها والي يعشق يعمل اي حاجه مش كده … قرب ريان ووقف قصاده بدموع /جايز قبل كده كنت هعمل قبل ما اعرفها قبل ما تغيرني وأحبها لكن دلوقتي مش هقدر يا جدي ارجوك رجعلي حياه لاني من غيرها مش هقدر اعيش . خرج ريان وفعلا ادهم أمر السواق يرجع البنت بيتها ابتسم حسن ابتسمه بسيطه وهو بقا شايف أنه بينحج في خطته واحده واحده .. في المندره … كان قاعد حسن مع حازم .. حسن بجديه /خليك معايا هنه فيه ناس چاين ياچروا الأرض اجعد علشان
تكتبلي العقد . حازم ببرود/حااضر يا جدي . فجاه دخلوا رجاله لابسين جلاليب وفعلا بدوا يتكلموا في الشغل فجاه دخلت شربات وهي مرعوبه من نظرات حازم حطط الشاي فجاه حسن اتعصب .. /چرا ايه يا بت ناولي اسيادك الشاي ولا تكوني مفكره نفسك هانم هنه انتي طلعتي ولا نزلتي مچرد خدامه هنه .. حازم بتوتر /لا يا جدي شربات مش خدامه مش خدامه . حسن بتوتر /الله الله انت بتعلي صوتك عليا يا واد والله عال يا سي حازم . حازم بحده /لازم اعمل كده يا جدي لما تهين مرائتي قدامي يبقا لازم اعمل كده لأنها مراتي وكرامتها من كرامتي
ومستحيل اسمح لحد يجرحها ولو بكلمه واحده .. مسك أيدها حازم وخرج لبره ومازال حسن يسعد مرارا علي رجوله أحفاده الذي استطاع العشق أن يثبتها .. في ڤيلا عامر … كانت قاعده هند في مكان الراحة وعامر حط الفطار علي رجلها وباسها.. /صباح الفل يا روح قلبي معقول القمر ده ملكي انا . هند باست أيده بحب /ربنا يخليك ليا يا حبيبي هنعمل ايه دلوقتي يا عامر . عامر حضنها بحب /انتي عايزه ايه يا روحي وانا هنفذ بس احب اقولك انا كده كده هروح للحج حسن واقوله تقبلني اكون حفيد من حفيدك خلاص مش هقدر اعاديهم تاني دول اهلك
يا حبيبتي . هند حضنته بعشق /بحبك يا عاامر بحبك اوووي. في جناح شهد وادهم .. كان واقف ادهم وهو بيلبس چاكيته حضنته شهد بعشق وابتسامه . /مبرروك عليك اكبر صفقه يا حبيبي . ادهم حضنها وبأسها /حبيبه قلبي الله يبارك فيكي يا شهد حياتي مبروك عليا انتي يا قمر . شهد وشوشته بهمس /طب جهز نفسك بقا علشان كلها كام شهر وهتبقا اجمل واحن اب في الدنيا . ادهم بص لبطنها بدمع وفرحه/بتهزرري صح احلفي . شهد ضحكت بصوت عالي/والله العظيم ايه يا حبيبي قد كده فرحان . ادهم حضنها بعشق وفرحه /طبعا ده انا خطير من الفرحه أن
جواكي حته مني بعشقك يا شهد بعشقك . شهد بعشق /وانا بموت فيك يا روحي . في جناح سليم وداليا… كانت مولعه النور وبتاكل وبتقرا كتاب قام سليم من علي مكان الراحة بغيظ شديد. /يا ستي ارحميني بقا واطفي النور عايزه أنام ساعتين انا أن شاء الله هترفد من شغلي بسببك . داليا بغيظ شديد/جرا ايه يا سليم هي الواحده متعرفش ترتاح في الڤيلا دي ولا تأكل لقمه . سليم بص لطبق بصدمه /تأكل لقمه ده عاشر طبق تقريبا تخلصيه حرام عليكي عملتي مجاعه في مصر . داليا بغيظ /كده طب والله مخصماك . سليم باسها بعشق وشالها بعشق /لا
وانا مقدرش علي زعلك يا روح قلبي بحبك .. داليا بعشق /وانا بعشقك والله العظيم. في جناح جاسر ومنه … كانت منه نايمه علي صدر جاسر بسعاده وفرح وهي مش قادره تصدق أنهم بقوا ازواج شرعا وقانونا.. /انا اكيد بحلم مش قادره اصدق انك رضيت عني وبقيت في حضنك يا سيد الرجاله كلهم. جاسر وهو بيلعب في شعرها بحب /كل حاجه بتيجي باونها يا منه المهم أن احنا ننسي الي فات ونبداء من جديد علي نضافه . منه وهي بتبوسه في خده بعشق/امرك يا حبيبي انا خلاص بقيت ملكك ورهن اشارتك . جاسر اخدها في حضنه بعشق /بحبك وهفضل احبك
لحد ما موت . في جناح حازم وتفاحه .. دفعها حازم بغيظ شديد وهي عماله تعيط . حازم بتوتر /ادي الي انتي فالحه فيه تعيطي وتصدعـ,ـيني انا كام مره قولتلك عيشي في البيت ده هااانم ايه مش قادره تنسي انك كنتي خدامه . تفاحه بدموع /اسفه يا حازم بس جدك هو الي طلب كده . حازم مسكها من دراعها بغيظ/هو انتي متجوزه مين والمفروض تتطيعي مين جوزك انا ولا جدي . تفاحه بدمـ,ـوع حضـ,ـنته/انا اسفه يا حاازم اسفه بس ارجوك متقساش عليا كده انا ماليش غيرك يا حازم انت ابويا واخويا وكل الي ليا . حازم حضنها جامد ودفن رأسه
في رقبتها /خلاص متعيطيش انا اسف بس غصبن عني انا بحس أن حد بيهينك كأنه بيدبحني . شربات وهي بتمسح دموعها زي الاطفال/خلاص والله مش هعمل كده تاني بحبك . حازم بابتسامه عاشقه /وانا بموت فيكي يا ام الغالي .. في ڤيلا الجبالي …