منوعات

رواية بقلم منه وائل الاول

(الفصل الاول)
ملاك:بنت في غاية الجمال عندها 19 سنة معاها ثانوي عام ومدخلتش كلية عيونها بنية وشعرها بني وطويل بتعملة كحكة علي طول عشان متلفتش النظر ليها وبتلبس لبس ولاد علي طول من ساعت لما بابها اتوفي وبقت بتحاول تعنل كل حركات الولاد بقت ببتكلم زيهم عشان تحافظ علي نفسها من الذئب البشرية
####
سليم:شاب قاسي ميعرفش حاجة عن الرحمة شغال في المافيا عندة 30 سنة عيونة زرقة وطويل القمة وعندة واسمر البشرة يهابة الجميع وعندة سر محدش يعرفة غير ابو ملاك للي اتوفي
###
هاني:دا شاب عندة 18 سنة في ثانوية عامة واخد كل ملامح اخوة بس حنين القلب وبيحب البنات ومرح
###
حسام بوجع شديد:ملاك مش عاوزك تكوني شبة اسمك العالم دا مش عاوز كدا العالم دا عاوز شياطين عشان تعرفي تعيشي متبقيش زي اهم حاجة تكوني عكس اسمك ي ملاك الفلاشة دي والعنوان دا خليهم معاكي هتقعدي بعد لما ربنا يفتكرني لو مفيش حد جالك وقالك سليم متدهوش الفلاشة اوعي ي ملاك اه انا خلاص عارف ان دي نهايتي وادعيلي ي ملاك واهم حاجة كوني عكس اسمك وسليم هيفهمك كل حاجة وسمحيني علي اي حاجة عملتها دا لمصلحتك وصعدت روحة للي الخلاق
فلاش باك
ملاك نايمة وببتقلب علي السرير اكن حد بيجري وراها
ملاك بصراخ:بابا متسبنيش وقعدت تعيط اه يارب انا مش عارفة اعيش من غيرة هو كان سندي دلوقتي انا مش لاقية حد يسندني بس انا وفيت بوعدي انا وبقيت عكس اسمي
وجرس الباب رن
هاني بغزل:ازيك انا هاني ي قمر
ملاك بقرف:اسطبحنا واسبطح الملك الله انت مين يلا
هاني:يلا ما عليا انا سليم
ملاك بسرسجة:قول ياض انت هاني ولا سليم وتكلك الحلتين انت اي للي حدفك عليا
هاني:والله هقولك اهو ي قمر
ملاك مسكتة من ياقة القميص:قول ياض عشان مزعلكش مين للي حدفك عليا
هاني بخوف:انا هاني اخو سليم للي انكل حسام الله يرحمة فالك علية
ملاك سابت ياقة القميص:اخيرا ي جدع دا الواحدة كانت هتخلل من كتر الوحدة
هاني بمرح:ازيك ي قمر انا هاني
ملاك بقرف:انت عاوز تعيد الشكلة تاني
هاني:يلا بقا
ملاك قامت وقربت من وشة:متركز ياض اي يلا بقا دي ولا حكم هيا مش ضاربة ظرافة علي الصبح وقامت عيطالة بوكس
هاني وعنية بتدمع:انتي عرفة بس عشان انتي بنت انا مش هضربك
ملاك ببلطجة:لا يلا قوم كدا ووريني حلوتك
هاني:انا مش هرود عليكي انا هخلي سليم يساوي وشك ب الارض وانتي متعرفيش سليم بقا
ملاك بسرسجة:مين سليم دا ياض دنا اعملة استيكرز
الفون بتاع هاني رن
هاني بخوف:الحقني ي سليم هتقتلني
سليم:
هاني:بالله عليك لتلحقني دا شوهتلي وشي
سليم:
هاني:اوصفلك اي دا واحدة مكنوشة ومعفنة ووشها معفن وتخينة
سليم:
هاني:طيب هجبها واجي وقفل
ملاك طلعت المطوة من جبها
ملاك بتهوش علي وش هاني
هاني بخوف:والله العظيم كنت بهزر
ملاك:ولا تقصد ياض اي رايك اشوهلك وشك
هاني:لا عشان خاطري انا لسة صغير
ملاك:عندك كام سنة ياض
هاني:في ثانوية عامة
ملاك بطفولة:زي انا كمان خلصت ثانوي عام ومروحتش الجامعة
هاني:بجد طب كويس عشان نبقا نروح مع بعض
ملاك؛طيب انتي صاحبي
هاني:هو انا اطول ابقا صديق الحورية
ملاك بخجل:علي فكرة بتكسف
هاني:اموت انا
ملاك:لا اعدل ياض عشان معدالكش بطرقتي
هاني:انتي اسمك اي
ملاك:ملاك
هاني:لا اسمك انتي
ملاك:انت ضارب اي ياض قولت اسمي ملاك
هاني:للاسف كنت بستوعب هو اه الشكل يليق علية الاسم لكن
ملاك:كمل عشان ابلعك لسانك
هاني بخوف:انا هنزل استناكي تحت عند العربية
ملاك:غور
ملاك دخلت الغرفة بتعتها وبدات تغير هدومها ولبست دا ⬇
وعملت شعرها كحكة وخدت مفتاح الشقة ونزلت
هاني بتصفير:مع انك مدكرة بس موزة
ملاك:مش هرد عليك ب لساني ولسة جاية تضربة بوكس في حد ندهلها
ملاك:ايوة ي واحد ي مسعد
مسعد:انتي مش هتفتحي الورشة النهاردة
ملاك:لا افتحها انت وللي يطلع منها حلال عليك
مسعد بسعادة:الله يخليكي وطلع يجري
هاني:مين مسعد
ملاك:انت مالك
هاني:تعرفي انك طيبة اوي
ملاك بغرور:اه اعرف
هاني:لا متتغريش
ملاك:سوق ياض وانت ساكت
هاني بدا يسوق
هاني:بس انتي مقولتليش انتي فتحة ورشة اي
ملاك:مكانيكة
هاني:نعمممم هو في بنت بتفتح ورشة
ملاك:انا ببص هحيلك مع اني مش مطمنالك ياض
هاني:لا احكي مش احنا اتفقنا نكون اصحاباهيملاك:الورشة دي بتاعت بابا طبعا غير شغلة التاني للي هو مقليش علية
هاني:مفهمتش🙂
ملاك:انا غلطانة اني بكلمك اصلا انسان براس كلبة
هاني:شكرا لزوقك
ملاك:العغو
وصلنا اهو
ملاك:بطل هزار ياض اي المكان النضيف دا
هاني:الفيلا بتعتنا هنا
ملاك:يعني انت عايش في فيلا
هاني:اه انا واخويا هو بيسافر كتير وانا بقعد لوحدي
ملاك:بتسحب كهربة كتير انت
هاني بقرف:يلا تعالي ومسك ايديها
ملاك:ايدك يابابا لتوحشك
هاني بخوف ساب اديها
ودخلو الفلا تحت استغراب وانبهار ملاك
هاني:اقعدي هنا لما اشوف سليم
ملاك:خود وقتك ي عسل
هاني بصلها بقرف وطلع الدور التاني
ملاك:مشاء الله اي دا ي جدعان قصر
سليم من وراها:انتي مين
ملاك بخضة:بسم الله الرحمن الرحيم انت مين ي جدع
سليم بجمود:انتي جاية بيتي تسألي انا مين
ملاك بشرشحة:جرا اي ياض انت هتشوف نفسك علي اي وندهت هاااااانيييييي
سليم بجمود وقرف:الزاي هاني يصاحب بنات ب الشكل دا
ملاك:لا ي روح ماما مش عليا الكلام دا وانا اصاحب هاني دا لي من قلة الناس
هاني:في اي ي سليم دي ملاك
سليم بجمود وبصوت واطي:اي القرف دا مش انت قولت منظرها وحش هيا دي وحشة بس لسنها مبرد
هاني:معرفش بقا اتصرف معاها انا ماشي هروح الدرس
سليم:ماشي
سليم:انا سليم الدمنهوري
ملاك:حصلنا القرف

السابقانت في الصفحة 1 من 5 صفحات

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
56

أنت تستخدم إضافة Adblock

انت تستخدم اضافة حجب الاعلانات من فضلك تصفح الموقع من متصفح اخر من موبايلك حتي تقوم بتصفح الموقع بشكل كامل