منوعات

بقلم دينا محمد الاول

الفصل الآول سليم.. ياعني اي يابوي انا مش معـ,ـاوزش اتجوزها الآب تياء.. انا مش هبقي عيل صغير عشـ,ـان انت تبقي عاوز او معاوزش وكتب كتابك عليها الخميس الجاي سليم تياء.. لي يابوي انا معرفهاش ولا حتـ,ـي هي تعرفني محمدي بزعيق.. دي بت عمك ي ولدي وعمـ,ـك ومرات عمك ماتوا وسـ,ـابوها اقـ,ـوم انا ناهش في لحـ,ـمها وسايبها سليم ب ية.. لا ازاي تجوزها ل سليم طبعا طـ,ـب ما كنت تجـ,ـوزها ل رحيم اخوي محمدي.. اخوك نصيبه لحد تاني ي سليم انت نصيبك في خـ,ـديجه سليم.. هي اسمها خديجة محمدي.. ايوة وعندها 18 سنه سليم ب ة.. كمان ي بوي ياعني هتجوزني عيلة محمدي..

عندينا ف الصعيد البت بتاخد الراجل اكبر منها اومال عايز بنت تكون اكبر منك مثلا سليم.. لا مش قصدي بس حتي تكون ف العشـ,ـرينات وقريبة مني محمدي.. سنكم قريبي ولدي انت عنديك 27 و هـ,ـي 18 قريب سليم بسخرية.. بس انت عارف ي ابوي اني هظلمها معـ,ـاي لاني مش قابل حكاية الجواز دي محمدي.. انت كبرت خلاص وداخل علي التلاتين اي هتتجوز لما تعجز وسنانك تقع سليم ساب البيت وخرج بعـ,ـصبية وفضل يلف ب العربية فـ,ـ البـ,ـلد شوية التعريف سليم محمدي القناوي صعيدي من قنا وعنده 27 سنـ,ـه ملامحه وسيمة ولكن رجولية وقاسي ولا يعرف الرحمه ناهي فكرة الجواز ل

احداث قديمه هنعرفها بعد كده ليلة ام سليم.. ها ي محمدي اتصل ب للبنت تيجي تبات معانا ولا اي محمدي.. اتصلي ي ليلة بس البنت تقـ,ـفل علي نفسها من جوا الباب الاوضة احنا عندينا اتنين رجالة ليلة.. طبعا ي محمدي ده الي هيوحصـ,ـل محمدي بابتسامة.. عفارم عليكي ي ليـ,ـلة وفي نص الليل رجع سليم وهو مضايق انو هيـ,ـتجوز غصب عنه كانت خديجه نزلت من اوضتها علشان تـ,ـشرب فجأة شافت خيال في الضلمة صوتت. سليم جري عليها وكتم بوقها سليم بحدة.. اسكتي هتفضحينا ده انا خديجة مش قادرة تتكلم لانو كاتم بوقها ونفسها سليم شال ايدو لما حس انها هيغمي عليها

خديجة بدأت تاخد نفسها شوية بشوية وكلهم نزلوا من الاوض محمدي.. في اي ي سليم سليم ببرود.. راجع من برا وداخل بيتي عادي في الضلمة وهي شافتني ف صرخت افتكرتني حرامي ليلة بضحك.. لا يابنتي ده جوزك سليم خديجة بخوف.. ده جوزي؟ سليم برفعه حاجب.. اي مش قد المقام ولا اي خديجة.. لا مقولتش كده بس مستغربة سليم سرح في عينيها العسلي شوية وتفاصيلها الجميلة سليم.. انتي ازاي اصلا نازلة بشعرك ولا كأنك عايسة لوحدك والبيت مفهوش رجالة اتحشمي محمدي.. يا ولدي هتبقي مرتك مفهاش حاجة سليم.. وافرد رحيم كان نزل وشافها كان هيبقي اي اطلعي علي فوق. يلا وبعد

كده تنزلي ب الطرحه واللبس الواسع خديجه ببراءة.. بس انا مش. محجبة سليم.. نعم ياختي معندناش حريم تبقي بشرعها ف البلد ويلا غوري علي فوق خديجة دمعت وطلعت ليلة.. لي يابني كسرت بنفسها كده مهما كان لسه صغيرة برضو سليم.. اما سبيني انا عارف بعمل اي مش هتبقي مرتي يبقي انا حر فيها محمدي.. طب يلا يخوي عشان تنام وفعلا طلعوا كلهم وسليم وهو طالع سمع الاوضة الي جانبه خديجه بتعيط دخل براحه كانت هي مش حاسة بيه وقفل الباب سليم.. هتفضلي تعيطي كتير خديجة بخضة و .. امت ازاي تخش اوضتي اكده اتفضل اطلع عيب كده سليم كان سرحان بجمالها..

عيب اي دانتي هتبقي مرتي ياعني حلالي خديجه.. لو سمحت ابعد بدل ما اصوت والم عليك الناس سليم.. هههه لا صوتي كده خديجه لسه هتتكلم قاطعها سليم ب ة طويلة خديجة زقتو تياء.. انت قليل الادب سليم..٠ يتبعع.. رايكم ي كتاكيت تفاعلوا بقا علي الرواية الجديدة افتحوا نفسي كده فرمضان بقلمدنيامحمد روايةاحببتكرغمقسوتك رواية.. احببتك رغم قسوتك.. الفصل الثاني سليم تياء.. انا قليل الادب خديجه.. ازاي تقرب مني كده انت اتجنـ,ـنت سليم.. لا ي حبيبتي دانتي هتبقي مرتي ياعني كل حاجة فيكي تخصني انتي نفسك تخصيني ومن حقي المسك براحتي وعلي كيفي خديجه بدموع.. اطلع بره عيب كده وحد هيسمعنا سليم بخبث..

لا ي بطة متخافيش محدش يقدر يسمعنا لان الاوضة دي واوضتي عازلة للصوت وهنعمل الي احنا عاوزينه ي قمر وغمزلها ف اخر كلامه خديجه بعدم فهم.. ياعني اي سليم في سره.. لا دانتي شكلك بريئة اوي سليم.. ولا حاجة ويلا نامي عشان فرحنا كمان يوم ي حلوة خديجه فعلا استنتوا يطلع وطفت النور ونامت وسليم راح اوضته وصورتها مش بتطلع من دماغه سليم في نفسه.. دي طلعت حلوة جوي دنا مش هقدر ازعلها من بصة واحدة منها تاني يوم صحيت خديجه وحست بحاجة علي وشها فتحت عينها اتفجأت ب سليم وهو بي ها من خدها بتلذذ بعددت هي بسرعه وهي خايفة

خديجه بخوف.. انت بتعمل اي ي سليم سليم بتأثر.. يلهوي علي كلمه سليم منك متخفيش ي قلبي مالك مش قولنا اني هبقي جوزك. وعادي خديجه.. بس انت بتخوفني اوي وبتفضل تقرب مني وده عيب سليم.. لا ياروحي مش عيب ولا حرام عشان انتي مراتي حلالي ونا حلالك خديجه ببراءة.. بجد؟ سليم بصلها وسرحان ف عيونها الحلوة.. بجد ولسه هيقرب فجأة الباب خبط الخادمة.. خديجه هانم الست ليلة بتقولك انزلي عشان الفطار جاهز سليم بغيظ.. قوللها نازلين ي سعدية سعدية.. ي مري انت بتعمل اي هنا ي سليم بيه سليم ب ة.. ونتي مالك ي ولية انتي خديجه مرتي سعدية بتوتر.. طب

طب انا هنزل واسفة لو ازعجتكم نزلت سعدية باحراج وسليم بص ل خديجه وملس علي شعرها بحنيه وقال البسي لبس واسع وطرحه وتعالي عشان ننزل نفطر خديجه بكسوف.. حاضر بس اطلع عشان اغير سليم بوقاحه.. ومالو. ي قمر كده كده هتبقي مرتي وهشوف كل حاجة خديجه وشها احمر من كلامه وهو طلع وهو بيضحك ليلة.. صباح الخير ي حبيبي سليم.. صباح النور ياما محمدي.. اقعد علشان تفطر ي عريس رحيم.. مش مصدق نفسي اخوي هيتجوز غريبة سليم بصله.. واي الي غربه عادي هتجوز زي ما اي راجل ف الصعيد اتجوز رحيم.. مكنش ده كلامك ي خوي سليم بخبث.. كل كل

بكره لما تكبر هتبقي عاوز تتجوز رحيم.. اما اكبر فين منا كبير اهو دنا 24 سنه وهيجيلي فرصة اتجوز طبعا.. وضحك سليم بضحك.. مين الي امها داعية عليها ليلة.. امها داعيلها طبعا لانها هتتجوز اخف قطرات واحلي رحيم رحيم بعت ه لامه.. انتي الاساس وللباقي شنط وكياس محمدي.. خلاص كفياكم كلام وكلوا عقبال ما خديجه تنزل وفعلا خديجه نزلت ليلة.. تعالي ي حبيبتي اقعدي جنب سليم خديجه ببراءة.. لا انا عاوزة اقعد جنبك سليم بصلها بحدة وراحت تقعد جنبه بخوف محمدي.. وخالك ده يابنتي هنا ف الصعيد ولا ف القاهرة خديجه.. لا ف الصعيد بسانا خايفة اشوفو سليم.. لي مالو

ياعني خديجه.. عاوزني اتجوز ابنه بالعفية علشان ابنه يورث معايا امي وابوي سليم.. امم سبيلي ب قل خالك ده انا هعرفه ان الله حق بس يظهر خديجه بحزن.. خالي لو شافني هيخدني معاه للقاهرة وهيكتب كتابي علي ابنه ونا بخاف من ابنه لانه بيبصلي بصات مش حلوة وبيفضل يقرب مني سليم تياء.. ابن ال اشوفه بس ونا هخليه مينفعش يبقي راجل اصلا محمدي بهدوء.. اهدي ي سليم اهو بعيد لو حاول يقرب هيبقي لينا تصرف كبير معاه سليم.. انا مراتي محدش يرفع عينه فيها يابا مش يقرب منها بس رحيم.. فعلا الواد ده لزم يتأدب محمدي.. ونتي يابنتي ورثك كام

عشان يعملو كل ده خديجه.. مليون ونص سليم.. اممم طبعا الرقم زغلل عيونهم وبقوا عايزين ينهشوا ف لحم بنتهم بس علي مين دنا ادفنهم حايين وفجأة الغفير دخل سليم.. في اي ي مدحت مدحت.. فيه راجل وابنه برا عايزين يشوفو الست خديجه سليم بستغراب.. دخلهم مين دول وفجأة اول ما خديجه شافتهم خافت واتدارت ف سليم يسري.. بقا بتهربي وتسيبي بيتك ي و سليم بزعيق.. احترم نفسك ي راجل انت كريم ابنه.. انت مين انت كمان طبعا تلاقيكي دايرة معاها وفجأة سليم مسكو من تلابيب هدومه.. فاكر ان كل الناس اوساخ زيك وزي ابوك وقال بصوت جهوري خديجه تبقاا مراتي

علي سنه الله ورسوله وبكرا كل البلد هتعرف وهتتعزم ف الفرح كريم.. علي جثتي خديجه دي هتبقي بتاعتي سليم مستحملش كلامه ونزل فيه وبعدين يسري طلع من جيبه وصوبه علي سليم وليه هي خديجه جريت علي سليم والرصاصة صابتها هي سليم بخوف.. خديجههه. وو يتبععع.. رايكم ي كتاكيت + اتفاعلوا بقا وكل سنه ونتم طيبين ♥️✨ بقلمدنيامحمد روايةاحببتكرغمقسوتك رواية.. احببتك رغم قسوتك.. الفصل الثالث سليم تياء.. مدحتتت مدحت.. امرك يابيه سليم.. تاخد الاوساخ دول علي المخزن واعملو معاهم الصح وشال سليم خديجه ومدحت والغفير التاني مسكو يسري وكريم كريم.. اوعي يا جدع انت سبني مدحت.. قداااامي دانت نهارك

السابقانت في الصفحة 1 من 6 صفحات

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
2

أنت تستخدم إضافة Adblock

انت تستخدم اضافة حجب الاعلانات من فضلك تصفح الموقع من متصفح اخر من موبايلك حتي تقوم بتصفح الموقع بشكل كامل