روايات

ابنة الخادمه بقلم زهرة الربيع

داغر اتسعت عنيه بزهول وقال..نعم معجب ايه… معجب بيها..معجب بمين بدي بنت الخدامه انت اتجننت ولا عايز تجنني

فايز اتنهد وقال القلب معليهوش احكام يا داغر ومش بياخد برأي العقل وانت عارف كده كويس

داغر قال بارتباك… انت قصدك ايه

فايز قال.. قصدي محدش بيتحكم في قلبه…والا مكنتش انت اعجبت بيها قبلي ..انا عارف انك من زمان من طفولتكم وانت مهتم بيها ولحد قبل خمس سنين كنت كده…بس لما توفى عمي من خمس سنين وبابا اصر ورفض انه يرجعهم البيت ويديهم حقهم واضطريت انت تختار ما بينهم واخترت ابوك ..صرفت نظر عن مشاعرك ليها… انما انا معنديش مشكله في ارتباطي بيها…مش لاني مش بحب بابا او اي حاجه من الكلام ده… لا لاني عارف انها ملهاش اي ذنب في كل اللي عملناه فيها …البنت لها حق هنا..و ابوك منع ابوها من حقه لانو اتجوز واحده مش من مستواه ورغم ان جدي الله يرحمو سمحلو يفضل في السرايا لاكن اول ما اتوفى ..ابوك مشاهم ورغم كل اعجابك بليليان ورغم انك ياما قولت هكبر واتجوزها لاكن ممنعتهمش

داغر قال بغضب..احنا كنا صغيرين وقتها و

قاطعو فايز وقال..ودلوقتي لما كبرنا…ووبعد ما اتوفى عمك من ٥ سنين رفضنا نديهم اي حاجه برضو ..او نساعدهم حتى وسبناهم وحدهم..و عمك اللي كان بيصرف عليهم ويقويهم مات..وحضرتك رافض تعترف انك مهتم بالبنت …بس انا مش هسبهم اكتر من كده انا ما عنديش مشكله ولا بعترف بالعقد بتاعتكم دي …ولو ليليان وافقت عليا هتجوزها والكلام ده توصله لابوك يا داغر

فايز قال كده ومشى وسابه هيتجنن جذب شعره لورا بغضب حاسس بنار جواه … ضم اديه بغضب وطلع على اوضه ليليان وهو مش شايف قدامه

عند ليليان كانت طالعه من الحمام لبس بيتي خفيف جدا ..ومشغله ميوزك..وبتنشف شعرها وهي بتتمايل على صوت الموسيقى في الوقت ده دخل داغر هو متعصب جدا باندفاع من غير ما حتى يخبط على الباب

ليليان اتصدمت وهي بتبصلو بزهول وقالت بزعيق..انت ازاي تدخل كده يا حيوان انت

داغر اتجمد من منظرها وبقى يبصلها من فوق لتحت باعجاب شديد وبلع ريقه بارتباك وكان هيطلع فورا بس غير رايه ودخل وقفل الباب وقال … عايزه اتكلم معاكي دلوقتي حالا ضروري….عايزه ايه من فايز يا ليليان

بصتلو بزهول وغضب وقالت… انت اللي عايز ايه مني عايز ايه مني انت جايبني هنا علشان تذلني اطلع بره ازاي تدخل على واحده بالشكل ده اصلا

داغر قرب منها وامسكها من ذراعها بغضب وقال… ردي على قد السؤال يا ليليان

ليليان بصتلو بخوف من شكله وقالت… عادي..كنا بنتكلم عادي..فايز ابن عمي و

داغر قرب اكتر وحاوطها عند الحيط وقال… بس يا ليليان…ولا فيه حاجه بينك وبينه…يعني بمعنى اصح بتحسي بحاجه من ناحيته ردي عليا ارجوكي

ليليان كانت مستغربه سؤاله قوي… وقالت وانت مالك انا حره
داغر بصلها بغضب اكبر وضغط على ذراعها اكثر وقال بقوللك ردي عليا يا ليليان متعصبنيش

ليليان شافته متعصب قوي وحبت تضايقه اكتر و قالت الصراحه اه فيه هو قالي انو معجب بيا

داغر قلبه كان هيطلع من مكانه وقال بخوف وسرعه …وانتي انتي كمان بتحبيه

ليليان قعدت على السرير وقالت… والله مش عارفه بفكر انت ايه رايك فايز شب كويس قوي وممتاز مؤدب وبيحبني..وبصتلو وقالت …وغير كده مش هامه اني بنت الخدامه

داغر بصلها بغضب وقال…اوعي تفكري تقربي من اخويا فاهمه اوعي عقلك يصورلك تفكري فيه مجرد تفكير وده اخر تحذير ليكي

داغر لسه هيمشي قالت بسرعه…انت زعلان على اخوك ولا زعلانه على نفسك..اوعى تكون غيران منه

داغر غمض عنيه وحاول يقوى وبصلها وقال ..انتي شاربه حاجه تقريبا

ضحكت وقربت عليه وبصت لعيونه وقالت…ليه علشان بقول الحقيقه…انت شكلك حالك من حال اخوك..واذيد كمان
بقلم..زهرة الربيع
داغر بلع ريقه من قربها وفاجأها لما شدها عليه من وسطها بقوه وقال…انتي عايزه ايه..عايزه ايه مني حرام عليكي بقى

ليليان ابتسمت وقالت بدلال…اي…وسطي يا داغر براحه

داغر خد بالو انو ماسكها جامد سابها بسرعه وقال بسخريه ..اه معلش انا اسف لوسطك ..نسيت انو فاتح بيوت

ابتسمت وبصت لعيونه وقالت…وبيفتح قلوب كمان…انت شوفتي قبل كده وانا برقص

داغر تاه في عيونها وهز راسو بالرفض وقال..لا..ايه عايزه توريني
ليليان ضحكت اوي وقالت…تؤ ..اخاف عليك يا ابن عمي

داغر ابتسم وقال..فيكي الخير…بس الاحسن تخافي على نفسك…وبلاش انا…انا مش فايز ..ولا وسطك ولا اي حاجه فيكي تقدر عليا

ومشي وهو بيقول..واخر مره هحذرك فايز خط احمر فهمتي

ليليان قالت بسرعه…تمام..انا بس كنت بحاول افهم ..علشان لو بتتمنى مكان اخوك مبقاش سبب زعل اتنين اخوات من بعض

هنا داغر اتعصب اوي وبصلها وقال …عادي امك عملتها قبلك وانتي متفرقيش عنها وووو

شوفو عايزه اعلى تفاعل بجد التفاعل مش حلو خالص وانا مكمله علشان القمرات الي بيتفاعلو يلا كل حد يقرى يحط لايك مش هتخسرو حاجه بس هيفرحني جدا وهيفرق مع الصفحه واكيد تحبو تفرحوني😘

انت في الصفحة 5 من 8 صفحات

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
6

أنت تستخدم إضافة Adblock

انت تستخدم اضافة حجب الاعلانات من فضلك تصفح الموقع من متصفح اخر من موبايلك حتي تقوم بتصفح الموقع بشكل كامل