روايات

زينة المراد بقلم مريم محمد

مراد بۏجع كان نفسي تعرفي اني انا كمان بحبك و شيلت كل الافكار التانيه من دماغي و كنت ناوي اعيش الي باقي من عمري معاكي بس انتي مش مدياني فرصه

عند زينه

كانت قاعده في غرفتها پتبكي

زينه لامتى هفضل بعيط كل يـ,ـوم و مـ,ـوجوعه بسببك امـ,ـتى هتـ,ـحس بيـ,ـا و ياتـ,ـرا بعـ,ـد كل الـ,ـي بعمـ,ـلوا ده هيجي معاك بفايده ولا برضو الي في دماغك هيفضل فدماغك و الۏجع كله في الاخر هيـ,ـبقى ليا انا

بليل

وصل زين و معاه اخته هايـ,ـدي

وقعده و مراد كان قاعـ,ـد قدامـ,ـهم

مراد ببرود منـ,ـورين

زين وهو كاتم ضحكـ,ـته ـ,ـنورك يا ميـ,ـمو

هايدي نورك طبعا

هز مراد راسوا و كان مستني زينه تنـ,ـزل

بعد دقايق نزلت زينه و كان الجو مشحـ,ـون بالتوتر

زينه بأبتسامه ازيك يا هايدي ازيك يا زيـ,ـزو

زين كويس يا قلب زيزو

هايدي انا كويسه يا سكر

زينه بهمس اه يا ابيه وجعتـ,ـني

مراد وهو بيجز على اسنانه وبيتـ,ـكلم بهمس اتلـ,ـمي بقى يا بت انتي انا سكتـ,ـلك من بدري

زينه برقه انا عملت حاجه

مراد وهو بيبلع ريقه كفايه كدا

اما زين كان قاعد كاتم ضحكته بالعافيه و هايدي كانت من الغيظ

هايدي بتكبر اي مش هندخل في المهم ولما نمشي تبقى تكمل همس انت و بنتك

مراد ببرود وهو حاطط ايده على وسط زينه طـ,ـب انجـ,ـزه عايزين اي

زين انا جاي طالب ايد الانسه زينه

مراد بنفس البرود الطلب مرفوض

هايدي يعني اي

زين بضحك اسكتي يا هايدي

مراد مش قولت الطلب مرفوض ما تمشـ,ـوا بقى

زين وهو بيضحك انا ماشي يا برو يلا يا هـ,ـايدي

بعد ما مشيوا

زينه بعصبيه مزيفه و من جوها فـ,ـرحـ,ـانه ازاي ترفضوا وانا عايزاه انا بحبه و هتـ,ـجوزه انت فاهم

زينه بنفس الهمس انت الي تعبـ,ـتني

مراد بحبك

ووووووو يتبععـ,ـععع

زينة_المراد

بارت

بعد عنها

مراد بحب مش هقـ,ـدر ابعد عنـ,ـك تانـ,ـي كفـ,ـايه كدا انا ندمان على كل الفتره الي عدت وانا بټعذب و بعذبك

زينه بحب و فرحـ,ـه خلاص يا حبيبى سيبك من الي فات المهـ,ـم اننا مع بعض

مراد انا لازم اتجـ,ـوزك في اسرع وقت لازم تبقى ملكي قدام الكـ,ـل

زينه انا بحبك اوي يا مراد و مش مصدقه كل الي بيحـ,ـصل ده

مراد صدقـ,ـ,ــي يا زينـ,ـة قلبي صدقي و اهدي بقى كدا و تعـ,ـالي نخـ,ـرج نتمشي

زينه بفرحه يلا بـ,ـينا

مراد بقلق زينـ,ـه

زينه مالك يا مرـ,ـاد

مراد بقلق اكثـ,ـر

افتحي الباب و انـ,ـزلي

زينه بضحك ازاي وانت ماشي بسرعه

مراد بعصبيه يلا يا زينههه مفيش فرامل قبل ما نطلع على الطريق العام

زينه پخوف لا مش هنزل غير لما انت تنزل يا مراد

مراد بعصبيه و توتر يلا يا زينه ابوس ايدك يلااااااا

زينه ببكى طب ننزل سوا مش هقدر انزل من غيرك

في ذلك الوقت كان ناقص ثانيه ويبقه على طريق العام ف فتح الباب من نحيتها و زقها و قبل ما هو ينزل كان طلع على طريق العام و عربيته خبطت في عربيه نقل كبيره و اتقلبت

اما زينه كانت اتعورت جامـ,ـد اوي في اثر الوقعه و مـ,ـش عارفه تقوم و تتحرك من مكانها بس كانت بتحاول عشان تطلع عند عربية مراد وهيا شيفاها مقلوبه فضلت ماشيه بتعـ,ـرج و الجـ,ـزمه مش في رجليها و بټعـ,ـيط و بتقول مراد و صلت عند العربيه كانت الناس كلها ملمومه

زينه ببكى ده مراد حبيبى اطلبه الاسـ,ــ,ـعاف يلا اطلبه الاسعاف بسرررعه

بارت

في المستشفي

كانت زينه في غرفه عاديه و مراد في الغرفه العاديه الي جنبها

زينه ببكى ونبي خليني اروح اشوف مراد يا دكتور ونبي خليني اروح لان هو ملوش غيري وانا مليش غيره ولازم اشوفه احنا ملناش غير بعض ولازم نطمن على بعض

الدكتور اهدي يا انسه حاضر

سندها الدكتور و وداها عند الغرفه و سابها ومشي وهيا دخلت لقته نايم اثر البينج

انت في الصفحة 12 من 13 صفحات

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
248

أنت تستخدم إضافة Adblock

انت تستخدم اضافة حجب الاعلانات من فضلك تصفح الموقع من متصفح اخر من موبايلك حتي تقوم بتصفح الموقع بشكل كامل