فريده بصوت نايمنزلني يا آدم
آدم هششش يلا نامي
وحطها على السرير وهي نامت علطول وفضل آدم يبص من الشباك وفي الآخر تعب ودخل ينام جنبها بس ريحة البيرفيوم .
الحلقه التاسعة عشر
تاني يوم صحيوا بدري وفطروا وقرروا يروحوا برج ايفل ولبست فريده فستان ابيض طويل وواسع وصاندال فضي وسابت شعرها مفرود وآدم لبس شورت بيج وتيشيرت نبيتي و نزلوا طلبوا تاكسي ووصلوا برج ايفل الساعه 8ونص عشان يلحقوا يدخلوا قبل الزحمه واول ما جت الساعه تسعه دخلوا و آدم قالها
آدم وهو بيضحك اسمحيلي اكون المرشد السياحي بتاعك
فريده يا ريت
آدم بصي بقى يا ستي برج ايفل فضلوا يبنوه سنتين وخلصوه سنة وطوله 300 متر و فضل اطول مبنى فالعالم لمدة سنه
وبيتكون من 3 ادوار اول دور عباره عن متحف بيحكي قصة بناءه والدور التاني محلات للتذكارات ومطاعم والدور التالت فيه متحف فيه مكتب المهندس ايفل اللي بناه ..و بتبصيلي كده ليه
فريده اصل شكلك حلو اوي وانت بتشرح وبعدين انت دقيق اوي
آدم ضحك وقالها وبالنسبه لطلوع البرج ممكن نقطع تذاكر ونركب الاسانسير و ممكن نطلع مجانا على رجلينا تحبي ايه
فريده اوكيه تعالى نطلع على رجلينا
آدم وهو بيضحك هتطلعي 1653 سلمه على رجليكي!!!!!
فريده ايه لأطبعا يلا نركب الاسانسير
و طلعو البرج واتفرجوا على كل حاجه وفي الآخر قعدوا في مطعم جوه البرج عشان يتغدوا وبعد ما خلصوا غدا آدم قالها
آدم مبسوطه يا فريده
فريده اوي اوي ده احلى يوم قضيته فحياتي
آدم وانا كمان انا جيت هنا كذا مره بس ده احلى مره فيهم
فريده وشها احمراشمعنى
آدم عشان انتي معايا اقولك على سر
فريده قول
آدم عارفه لما كنتي صغيره قبل ما تسافري المانيا مع باباكي ومامتك كنتي وقتها عندك 6 سنين تقريبا فاكره
فريده لأ خالص بس بابا كان بيحكيلي
آدم كنتي كل ما تيجي عندنا البيت تفضلي قاعده جنبي وتروحي ورايا في كل مكان وكانت مامتك تقعد تقولك بالالماني عيب كده
وانتي تقوليلها بالمصري انا بحبه وانا كنت بقعد اضحك على اسلوبك في الرد عليها
فريده اتكسفت انا كنت بعمل كده
آدم كمل بحزن بس انا ساعتها كنت في الكليه وانتي لسه مدخلتيش المدرسه
فريده ليه محسسني انك عندك 60 سنه
آدم بس انا فعلا اكبر منك بكتير
فريده اولا 13 سنه مش كتير ثانيا بابا كان اكبر من ماما ب سنه وهي اللي صممت تتجوزه من كتر حبها ليه
آدم شوفتي اديكي بتقولي هي اللي صممت مش وضع اتفرض عليها
فريده
بس يا آدم انا
آدم انتي ايه يا فريده
فريده انا با
جه صوت من وراهمفري مش معقول
بصت فريده وآدم لقيوا مراد ادامهم اهلا يا مراد
مراد بتعملوا ايه هنا
آدم و هو مدايقاحنا في شهر العسل
مراد بجد ال مبروك
فريده الله يبارك فيك
آدم ميرسي يا مراد
مراد لازم نسهر سوا انهارده
آدم ان شاء الله
مراد خلاص نتقابل بالليل في الشانزليزيه
واتفقوا على اسم كافيه ومشي مراد وسابهم مع بعض بس كان آدم شكله متغير ففريده سألته
فريده مالك يا آدم انتي ادايقت عشان قابلنا مراد
آدم انتي اللي قولتيله اننا
بنتغدى هنا
فريده لأ طبع انا مكلمتوش بقالي مده طويله
آدم طيب يلا عشان نروح الفندق نرتاح شويه عشان ننزل نقابل مراد بالليل
فريده آدم لو مدايق بلاش نقابله
آدم لأ طبعا عشان
تطمنوا على بعض ما انتوا بقالكوا كتير متكلمتوش
وسكتت فريده ورجعوا الفندق وهما مدايقين من بعض وفضلوا ساكتين وبالليل لبس آدم بنطالون لونه ابيض وعليه قميص ازرق وشوز ازرق وفريده اختارت فستان لونه فوشيا بكوم ومفتوحمن عند الصدر ونازل على واسع وقماشته ناعمه وعملت شعرها ضفيره عالجنب وحطت ميك اب هادي والبيرفيوم اللي آدم اشتراهولها وآدم بصلها وهو حاسس انها لابسه كده عشان مراد ومكنش يعرف انها بتحاول تبنله انها بتحبه بس هو مش قادر يفهم
الحلقه العشرون والاخيره
ملحوظه قولوا رايكم في الروايه وياريت محدش يكتب تم
وصلوا فريده و آدم المكان اللي هيقابلوا فيه مراد ولقيوا مراد قاعد على ترابيزه ومعاه بنت شقرا وشعرها ناعم وقصير و وقام مراد لما وصلوا عنده وقال
مراد اهلا بالعرسان
مراد وفريده اهلا يا مراد
مراد اعرفكم بمايا بنت عمي وخطيبتي
فريده مبروك يا مراد
مراد الله يبارك فيكي
آدم اتخطبتوا امتى
مراد بعد ما وصلت بشهرين حبينا بعض وقررنا نكمل حياتنا سوا
فريده بصت لآدم فراح حس انه ظلمها وقال لمراد م بروك يا مراد
فريده هتتجوزوا امتى ان شاء الله
مراد اول ما الفيلا بتاعتنا في المانيا تخلص
وفضلوا قاعدين مراد وآدم بيتكلموا وفريده ومايا بيتكلموا وطلبوا العشا وبعد العشا فريده ومايا قاموا يتمشوا ويتفرجوا عالمحلات وفضل آدم ومراد لوحدهم
مراد انا فرحان اوي ان انت وفريده اتجوزتوا
آدم شكرا يا مراد
مراد ده كانت بتحبك اوي
آدم بص لمراد وقالهانت بتقول ايه
مراد بقولك ان فريده بتحبك من زمان انت مكنتش تعرف ولا ايه
آدم هي اللي قالتلك كده
مراد ايوه يوم عيد ميلادها لما جبتلها عربيه هديه كانت مدايقه من بنت كانت واقفه معاك واتكلمنا فالموضوع ده
آدم كان مش مصدق نفسه وقالهانا كنت فاكرك بتحبها
مراد بصراحه فريده انسانه ممتازه بس مش مهم مين بيحبها المهم هي
بتحب مين
ولما رجعوا فريده ومايا استأذن آدم عشان يروحوا الفندق عشان يناموا وطول الطريق للفندق فضل آدم
ساكت وفريده كانت زعلانه انه بيشك انها بتحب حد غيره و اول ما وصلوا الفندق طلعوا اوضتهم و آدم قالها
آدم انا هنزل شويه وهرجع بعد شويه نامي انت لو حبيتي
فريده رايح فين
آدم مش هتأخر