منوعات

رواية بقلم اسراء محمود الرابع

ورد وانت يا عيسى يعني ما حدش سمع صوتك اياك تكون البيتزا مش عاجباك
عيسى مين جالك ده ما شاء الله جميله جدا تسلم ايديك يا ام ساهر وعايزك على طول تاكليني من ايدك.
فرحه صبا بتعليق عيسى وقالت طبعا ان شاء الله
مهران يبقى كده الوكل هيكون من ايدك انت وباقي البنات بلاش تخلي الخدم هم اللي يعملوه
صبا بفرحه حاضر يا بابا . ولما خلصوا الاكل.
مهران بقول لك يا صبا يا بنتي
صبا خير يا بابا في حاجه
مهران كنت طمعان في كوبايه قهوه من ايدك الحلوه
صبا بابتسامه يا سلام بس كده من عينيا الاثنين. طيب حد محتاج يشرب حاجه ثانيه
وهيبه يبقى تقفى انت وورد وتعملوا لنا قهوه وشاي للي عاوز
صبا تمام تشرب ايه يا دكتور يونس
جميله قهوه مظبوطه. ضحك الجميع عليها وغمزت لها صبا
صبا خلاص كده عرفنا الدكتور بيحب ايه
صبا وانت يا عيسى تشرب ايه.
سرح عيسى في اسمه ان كل ما يسمعه من صوت صبا يسرح فيه ويحس وكانه له معنى جديد ما كانش موجود قبل كده
صفا وهي تنده على عيسى
عيسى ها في حاجه يا صفا
صفا مرتك بتسالك تشرب ايه ايه ان انت سرحان فيه
عيسى لا مش سرحان اشرب من يدك قهوه مظبوطه
صبا تمام ثم سالت الجميع وقال كلا منهم ما يريد ان يشرب ودخلت هي وورد لتجهيز المشروبات وبعد فتره غير كبيره خرجوا معهم صنيه كبيره لتقديم المشروبات واخذ كل واحد مشروبه الذي طلبه جلسوا جميعا يتناولون المشروبات في سعاده وهم غير ساكتين عن كلمات الشكر لصبا. وده كان مفرحه جدا ومخليها سعيده ومبسوطه بس كانت هناك عيون اخرى تلمع بالغضب والغدر تقف بعيدا وهي تنظر الى صبا التي تبتسم بحقد وشر كبير. ولكن جاءت في راسها خطه شيطانيه تاكدت انها عليها التنفيذ الان حتى تتخلص من تلك الصبا التي اصبحت تمثل خطرا كبيرا عليها. ثم عزمت على تنفيذ خطتها ولكن مهلا حتى ينسوا ما حدث اليوم وقررت ان تذهب الى رقيه لكي تعطيها المال وتخلص من ذنها وبعد ذلك تنفذ ما تريد بمفردها حتى لا ياتي احد ويخرب مخططها.
صبا بعد اذنكم هطلع فوق انا وورد عندها في الاوضه . كنت عايزه اخذ رايها في حاجه
وهيبه اطلعوا يا بنتي
جميله ماشي اطلعوا عقبال ما اكون عملت لكم طقم عصير ولا اروع
صفا وانا كمان هاجي معاكي يا مرت اخوي.
وهيبه بفرحه ربنا يبارك فيكم يا بنات ويهدي سرنا جميعا
امن الجميع على كلامها وصعدت كلا من صبا وورد الى غرفه ورد
ورد تعالي بقى يا ستي قولي لي موضوع ايه ان انت عايزه تاخدي رايي فيه
صبا بصي يا ورد من غير لف ودوران انا هعتبر نفسي صديقتك وهسالك سؤال
ورده اسال يا مرت اخويا والله انا بحبك جدا واعتبرتك اختي وصديقتي.
صبا بابتسامه طبعا يا حبيبتي. طيب ايه رايك في محمد ابن عمك
ورد بخجل رايي كيف يعني
صبا احنا قلنا احنا صحاب بنتكلم بصراحه مع بعض ما فيش حد معانا انه احنا نتكسف او نخجل منه وتاكدي اني هكون معاكي وفي ظهرك وهحاول اساعدك علشان تكوني سعيده ومبسوطه
ورد ربنا ما يحرمني منك يا حبيبه قلبي
صبا ولا منك يا روحي. بس قولي لي ايه رايك فيه بجد
ورد يعني من ناحيه ايه.
صبا من كل حاجه يعني تقبلي محمد كزوج
ورد بصراحه كده يعني محمد راجل واني بحبه لانه بيفكرني بعيسى اخويا شويه.
صبا اعتبر دي اجابه غير صريحه باعجابك بيه
ورد الصراحه انا معجبه بيه من زمان بس هو ولا معبرني
صبا بابتسامه مين قال بقى انه مش معبرك.
ورد يعني انا حاسه كده. هو في حد قال لك حاجه ولا انا اللي باين عليا ومفضوحه قوي
صبا بضحك لا يا حبيبتي مش باين عليكى ولا حاجه انا بس اللي اخذت بالي من نظراتك المخطوفه عليه لما كنا في الفرح كمان نظراته ليكي كانت كلها اعجاب وحب وبصراحه كده عيسى اخوك كلمني اسالك رايك ايه فيه لان محمد اتقدم لك وطالب ايديك.
ورده بفرحه جد بتتكلمي جد يعني محمد طلب يدي من عيسى
صبا اه يا حبيبتي وعيسى كمان قال لي ان الراجل هيم*وت عليك من زمان وبيحبك قوي بس كان منتظر انك تخلصي تعليم علشان تكوني حققتي هدفك بس هو مش قادر يستنى اكتر من كده وكان خايف ترفضي طلبه فحب يعرف رايك الاول قبل ما يكلم بابا مهران واللي عرفته او حسيته من كلام عيسى انه شكله بيحبك قوي من زمان
ورد بفرحه بجد يعني محمد بيحبني كيف ما انا بحبه
صبا سيدي يا سيدي على اللي اعترفت بحبها ليا
ورد انا بحبك قوي يا صبا بصراحه حسيتك اختي بجد.

انت في الصفحة 6 من 21 صفحات

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
28

أنت تستخدم إضافة Adblock

انت تستخدم اضافة حجب الاعلانات من فضلك تصفح الموقع من متصفح اخر من موبايلك حتي تقوم بتصفح الموقع بشكل كامل