منوعات

بقلم ميرفت امين الثانى

:من القراية والقصص فيروزة : تمام كدة إحنا لازم نمشي كل واحدة على بيتها ونتقابل هنا بعد اسبوع ونشوف نتيجة الحلول الي اتفقنا عليهم ماسة:بس هنتابع سوا عالواتس دهب:ايوة لحظة بلحظة جوهرة :خلو بالكم من نفسكم ياحبايبي فيروزة :تعالو في حضني ياقمرات احتضن الخمسة أخوات بعضهن بحب وبسائلوع الوداع ذهبت كلا منهن الى منزلها بهدوء وهي تنتوي تنفيذ مااتفقن الشقيقات عليه سويا وهن ممتلئات بالثقة ببعضهن البعض وصلت دهب الى منزلها فوجدت سامي بانتظارها وهو غاضب بسبب مبيتها مع اخواتها وبسبب تجاهل اتصالاته ولكنه كان مشتاقا اليها وبمجرد رؤيتها احتضنها بحب وهو يهمس لها :وحشتيني ماتبعديش عني تاني ثم نظر

الى عينيها بشوق واخذها بين ذراعيه وكأنها غابت عنه عامين وشعرت دهب بحبه واشتياقه اليها فلم تواتيها الفرصة لتنفيذ مخططها #بقلم_مرفت_السيد اما لؤلؤة فذهبت الى صيدلية زوجها فلم تجده أخبرها العامل بانه صعد لأمه لانها اتصلت به وكانت تريده بأمر هام فقالت لؤلؤة لنفسها:انا هطلع بيتي واعمله مفاجئة ولسة بتطلع لمحت اخته رقية بترش مية لونها اصفر قدام باب شقتها بسرعة فكرت فضلت مستخبية وصورتها بالموبايل وبعتت لفيديو لاخواتها ولجوزها #بقلم_مرفت_السيد دقيقة وكان محمد طالع بسرعة ولقى مراته مستخبية وقف جنبها يراقب الي بيحصل وهو وشه احمر واخته بترش بقلب جامد ومتطمنة ان محدش شايفها مقدرش محمد يتحمل فطلع وقرب

من اخته ومسكها من أيدها وهي اتخضت لما شافته وبايدها الازازة فاضية وزعق وقالها:إيه دة فهميني كنتي بترشيلنا إيه ياجز.. مة فقالت بتلعثم:ووولا حاجة صاح محمد:امال المية دي ايه فهميني بتسحريلنا بتشركي بالله طلع ابوه وامه واخته خديجة على صوته وابوه اتخض :ايه دة في ايه ونظر لابنته :انتي هنا بتعملي إيه ماتفهمونا محمد:أسال الهانم بنتك كانت بترشلنا عمل ياحاج خد اتفرج وناوله الهاتف ليتغير وجه عاطف ويهوى على ابنته بالضرب وفايزة تحاول تهدئة الاب بلا فائدة وهو يقول:انطقي يابنت الكلب عملتي ازاي كدة لترد من وسط سائلوعها : معملتش حاجه والنبي يابابا ارحمني عاطف وهو يكيل لها الضربات:مش هاارحمك

الا لما تنطقي رقية:مش انا يابابا دي ماما كانت لؤلؤة تقف خلف محمد وهي مصدومة ولكن ماقالته رقية صسائل الجميع لحظة صمت والكل يحدق بفايزة وهي مصفرة الوجه وترتعش وتحاول التماسك وتقول:كدب انا اااا قال محمد بصسائلة:انتي يا أمي ليه حتى لومش بتحبي مراتي ازاي جالك قلب عاطف قال لابنه وهو ينظر لفايزة وهي من الخوف :خد مراتك وادخل شقتك ياابني ولا اقولك انزلو الصيدلية وهات مية بقران من شيخ المسجد الأول #بقلم_مرفت_السيد محمد باستسلام:لله الأمر من قبل ومن بعد وانصرف محمد لؤلؤة تحت نظرات وحقد من فايزة وبناتها جلس محمد بمكتبه في الصيدلية وسائلعت عيناه من الحزن قالت لؤلؤة

مواسية إياه :انا آسفة *وإنتي ذنبك إيه بس :مكنتش أحب احطك بالموقف دة ومش عارفة هما بيكرهوني ليه قبل محمد يدها:عشان خ,طفتي قلبي وعقلي فكرت لؤلؤة بان الفرصة لتنفيذ مخططها هي واخواتها قد حان فقالت:محمد انا عاوزة اطلب منك طلب #بقلم_مرفت_السيد محمد :انا تحت امرك لؤلؤة : إحنا بعد الي حصل لازم نركب كاميرات في البيت الجديد انا اسفة إني باقول كدة بس… قاطعها: من غير اسف انا كمان فكرت في كدة هو دة الصح.. تركها محمدوذهب للمسجد وعاد بعد قليل ومعه شيخ المسجد عبد الله وقرا قران على ماء وجعل محمد و لؤلؤة يشربان منه ثم صعد مع محمد

الى شقته وقام بقراءة القران ورش ماء مقروء عليه امام الباب وعلى العتبة وبكل مكان قامت اخته برش السحر به وقال لمحمد كل شيء على مايرام تستطيع انت وزوجتك ان تعودا الى شقتكما اما عند جوهرة استقبلها عصام بالعناق الحار وحملها الى الاعلى لغرفة نومهما وقضيا ليلة دافئة وبالصباح احضر عصام طعام الافطار وايقظها بقبلة رقيقة وقال:انا حضرتك الفطار واخدتلك اجازة كدة تسيبيني يومين هونت عليكي قالت جوهرة: اخواتي كانو واحشني اوي *طب ياللا تعالي وبعد تناول الطعام قالت جوهرة:محمد انا عاوزاك بموضوع مهم *خير يابيبي :بخصوص الموضوع إياه *آه ماله :لقيت الحل *ايه هو ياستي الحل : نبلغ البوليس

ومتقلقش لو مااتٱكدتش انك هاتبقى شاهد ومفيش ضرر عليك مش هانعمل كدة *هايقت.. لوني ياجوهرة :هما اللي هايتخدو بإذن الله *انا مش عارف انا عليكي قبل مااخاف على نفسي ولو حصلك حاجة ممكن امو… ت :سلمها لله ياحبيبي وانا هاتأكد اني اضمنلك الامان وبعدها نعمل كدة #بقلم_مرفت_السيد ارتمت باحضانه وهي تقول :متخافش انا معاك اما عند ماسة استقبلها يونس من على بوابة الفيللا بالاحضان واخذ يدور بها وهي باحضانه حتى تعثر ووقعا كلاهما بحمام السباحة وهما يضحكان وعبد الناصر وزوجته وخالد وزوجته جالسون بالحديقة يتابعون مايحدث وهم غارقون بالضحك اما فيروزة فاستقبلها عمر وقال:حمد الله على السلامة نظرت اليه بعينيها

الفيروزتان وهمست في اذنه :وحشتني *إيه بجد قوليها تاني مش مصدق ضحكت فيروزة :بدل ماتقولهالي انت *خايف ماتصدقنيش :لا متخافش لما لاحظ يونس مراببة الكل لهما قال لها*تعالي نتكلم باوضتنا براحتنا استقبل عبدالناصر وزوجته لولوة بالاحضان فقال عمر : عن اذنكم بقى ياجماعة اسلم انا عليها بقى عبد الناصر بسعادة:عارفة البيت من غيرك انتي وماسة ملوش طعم والواد دة كان هايتجنن من غيرك عمر بمرح:ماشي ياحاج تمام بتفتن عليا ياللا بينا ياروزة وامسك يدها وصعد بها إلى غرفتهما وبمجرد دخولهما قالت فيروزة :….. يتبع #الصائغ_والجواهر #بقلم_مرفت_السيد #M_s ❤️ 21 بقى كنت واحشاك ؟ شعر عمر بالتوتر : ااا اه طبعا

*ومكلمتنيش ليه :محبتش اضايقك تصنعت الحزن*انا توقعت انها هتكون فرصة حلوة عشان تقضي اليومين مع مراتك وولادك تغير وجه عمر: لا خالص انا عاوز فرصة اقضي وقت معاكي انتي * خايفة اصدقك اقترب منها عمر وقبل يدها: فيروزة انا عارف اني غلطت بحقك وضايقتك وجرحت مشاعرك وكدبت عليكي بس قسما بالله في حاجات كتير انا عرفتها هاتغير الوضع دة كله بس اصبري عليا شوية واديني فرصة وانا هاثبتلك اني بحبك واني استاهلك #بقلم_مرفت_السيد *هانشوف ونظرت اليه بدلال وذهبت لتغيير ملابسها ارتدت بيجامة عبارة عن هوت شورت وبادي لونها لبني وفردت شعرها الطويل ووضعت القليل من مساحيق التجميل وخرجت ليتفاجيء من

جمالها المبهر جلست على الفراش تلعب بالفون وهي تتجاهله حاول الاقتراب منها وتقبيلها فابتعدت وقالت:مش متعودة عليك قال:طب أعمل إيه عشان ارضيكي انا هاخد اجازة ونسافر *ماشي بس في حاجة كدة لازم اقولهالك :قولي *ياترى مراتك هاتوافق نهض بعصبيه :مش انا الي ست تقولي اعمل او معملش إيه مثلت الخوف وخيبة الامل وهي تقول*انت كدة بتخوفني منك اقترب منها حتى شعرت بالتوتر ولامت نفسها على ماتفعله ولكن بداخلها سعادة خفية من اقترابه و محاولته للتقرب منها فامسك بوجهها وهو يتأمله ثم قبل شعرها وهو يستنشق عبيرها وضمها إليه برفق وقال :انتي مراتي الي اخترتك بقلبي وعقلي بابا اختارك اه بس

انا اقتنعت بيكي وحبيتك عمري ماهازعلك وهاعيش اكفر عن الي عملته معاكي ابتسمت بسعادة وتمنت ان تظل باحضانه فهي لاتنكر حبها له ولكنها مجروحة الكرامة ولما تذكرت مافعله معها ابتعدت عنه وقالت:خلاص حدد اجازة ونسافر بس اوعدني متستعجلش وتديني وقتي بالتقرب منك *حاضر أمرك الجمعة الجاية باذن الله اختاري المكان وهنسافر وهاكون ليكي وبس :ماشي ياعمر وتدثرت بالغطاء بسرعة وقالت:تصبح على خير #بقلم_مرفت_السيد وسط اندهاشه قبل رأسها وقال:وانتي من اهله انا سهران بالفراندة شوية هاشرب عشان ماضايقكيش وذهب ليجلس بالشرفة يدخن سيجارته وهو يفكر فلاش باك عبد الناصر: تعالى ياعمر شوف مراتك عمر:في إيه بس يابابا عالصبح ام عمر:يابني مراتك

مش عاملة اعتبار لحد ونازلة من الفجر مع شلة شباب وبنات جايينلها هنا بعربية ورايحة معاهم بتقول داي يوز عبد الناصر بعصبيه :انا جبت اخري من تصرفاتها وانت مفيش نخوة عندك هو انت لما اتجوزتها واخترتها عشان شكلها انا حذرتك انها متدلعة ومن بيت سايب عمر:يابابا هما فعلا بيتها واستايل حياتها متحرر شوية بس مخترمة وبتحبني الناس دي عادي عندهم صداقة بين شاب وبنت وسهرات ولبس عريان بس مبيعنلوش حاجة في الخفا عبد الناصر :عليه العوض في تربيتي فيك عارف لو ملمتش مراتك لاانت ابني ولااعرفك خرج عمر منفعلا واتصل بنورا:انتي فين *بيبي ماانا قولتلك في الساحل داي يوز :جبتيلي

الكلام من بابا *فكك ياروحي ياريتك جيت معايا :اخلصي ارجعي بدل ماالحاج يقفل سائلاغه وتطلقي لم يعطيها فرصة للرد واغلق الخط التفتت نورا الى احدهم بأحدى الشاليهات وقالت:ياللا بينا نلحق ننبسط شوية قبل ماارجع للهم دة ياعلاء احتضنها علاء ويداه تشرعان بفك المايوه البيكيني وهو ويقول:عاوز فلوس يانونا *خد الي انت عاوزه انا جايبالك فلوس منه :مش عارف انتي متحملاه ليه ماكنا براحتنا قبل الجواز *يخلص بس صفقة مع بابا قبل ماباباىيشهر افلاسه وبعدها انا ليك وبس حملها علاء والقاها الفراش وانقض عليها يمارسان الحب المحرم ولايعلمان بان احدهم يصور مايحدث صوت وصورة كان عمر وعبد الناصر باجتماع هام حين

ورد اتصال لعبد الناصر تلقاه بكلمات مقتضبة :تمام ابعتلي عالواتس اه زي ماتوقعت الله ينور ليصل بعدها رسائل على وااس عبد الناصر يطالعها بانزعاج ويحاول التركيز بالاجتماع #بقلم_مرفت_السيد وبعد انتهاء الاجتماع قال عبد الناصر لابنه :عمر اقفل باب المكتب وتعالى عمر:مالك ياحج وشك متغير ليه *خد يابني شوف الهانم المتحررة بنت الناس وناوله الهاتف ليتصسائل عنر وعو يشاهد زوجته باحضان علاء ابن خالها الشاب العاطل ويستمع لما يقولان سويا ارتمى عمر وهو يشعر بالسائل يغلي براسه ويهم بالخروج ليستوقفه ابوه:اهدا انت تطلقها وتخلص بهدوء بدون شوشرة وتاخد منها كل المجوهرات والفلوس الي دفعتها والا ابوها هايلاقي بنته متهمة بقضية زنا

انت في الصفحة 5 من 8 صفحات

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
0

أنت تستخدم إضافة Adblock

انت تستخدم اضافة حجب الاعلانات من فضلك تصفح الموقع من متصفح اخر من موبايلك حتي تقوم بتصفح الموقع بشكل كامل