منوعات

نوفيلا بقلم اسراء هانى الثالث والاخير

ابتسمت و همست ” بحبك

لتصطدم بها و تسقط و هي تنزف

وصل عندها على وشك المـ,ـوت يسب و يلعن نفسه

حملها بين يديه همست قبل أن تفقد وعيها : انا أسفة

ليضعها في السيارة ويطير بها إلى المشفى يصرخ ويصرخ ويصرخ … دموعه كطفل صغير يختنق سيمـ,ـوت حبيبة قلبه على وشك المـ,ـوت بسببه

نظر لها من المرآة و هو يبكي : نور عشان خاطري يا نور و الله العظيم امـ,ـوت نفسي أن جرالك حاجة تماسكي يا نووووور يا رب يا رب روحي بين ايديك حميها يارب ااااااه يضـ,ـرب الموقد و نفسه

حتى وصل المشفى حملها ودخل بها و هو ينادي :

الحقووووووني

أتت إليه دكتورة ووضعوها على سرير و دخل بها الكشف و منعوه من الدخول

جلس على ركبتيه يرجو الله ان يحفظ له نور عينيه

خرجت الطبيبة وقالت : حنعمل صورة نتأكد انه ما فيش نزيف داخلي و ان شاء الله يكون الاشي سطحي

آسر بحالة يرثى لها : ابوس ايدك دي اغلى عندي من روحي الطبيبة باعجاب لحبه : ان شاء الله

بعد فترة تأكدوا من عدم وجود نزيف او كسر في الرأس كدمات بسيطة و يدها مكسورة

الطبيبة : الحمد الله ما فيش خوف تقدر تشوفها
نظر لوجهها الملئ بالكدمات … و يدها المتجبصة

تنهد تنهيدة تهد جبل وجلس بجوارها ينتظرها ان تستيقظ بعد 3 ساعات فتحت عينيها بتعب و همست : آسر ضغط على يدها بقوة وهمس ببكاء : انا هنا جمبك يا روح آسر نور : انا أسفة يا آسر

بكي بشدة و قال بصعوبة من بين بكاءه : انتي اللي
بتتأسفي يا نورا انا عمري ما حسامح نفسي …

نور بحب : كلي فداك يا قلب نور

آسر : لا يا نور انتي اغلى من اغلى حاجة انتي اغلى من حياتي كنت ازعل ولا اتفلق و لا تنزلي دمعة مش تخبطك عربية

نور : خبطة العربية أهون بكتير من انك تزعل مني

قبل يدها بجنون و همس ” لو تعرفي يا نور الكلام اللي بتقولي ده بيعمل فيا ايه ده حلم ليا من اكثر من سنتين عمري ما ازعل منك و لا اقدر ازعل منك

نور : ما حدش جه من اهلي
آسر ” عمر مش بيرد و ابوكي مسافر زي ما انتي عارفة

نور : كفاية عندي انت

نام على كتفها احتضنت خده بحب شديد نام على كتفها و هو يسمع دقاتها بعد أن كان سيمـ,ـوت خوفا
&&&
بس خلي بالك لياخدك شقته و يعيشي معاكي كام ليلة و يقولك بااااي ” قالتها تالا و هي تضحك قبل أن تخرج من الباب

نظرت لعمر الذي ينظر للارض و دموعه تهبط لانه صغر جدا أمامها …

دعاء بخصة : و يا ترى كنت عايز تدي حازم المبلغ اللي هو عايزه عشان نطلق و نتجوز كام يوم هز رأسه بالنفي و هو يشهق : في الأول كان نفسي
دعاء : ولما لقيتني ما وافقتش

عمر و هو يضغط على يدها : بصي في عينيا و شوفي اللي عايزه بس جوازة يومين و لا عمري كله… عشانك جميلة مليون وحدة جميلة لكن من يوم ما شوفتك ما فيش وحدة لمستها … اااه ما فيش وحدة عجبتني ما خدتهاش الشقة وعشت يومين بس عمرو ده ما دق غير ليكي بعد ما حبك ما اختارش غيرك و لا حب غيرك ولا عايز غيرك حاسبيني من يوم ما عرفتيني بس …
دعاء : انا عايزة امشي

أمسك بها و ضغط على اكتافها همس بعشق : دعاء اذا عايزة تسبيني خودي الس.كينة اللي هناك اقت.ليني الأول لاني مش حعيش ثانية بعيد عنك اقسملك دعاء ان سبتيني مش حكون في الدنيا ي كلها

دعاء : عمر اسمعني انت شاب ناجح و جميل و مليون وحدة صغيرة و بنت و مش مخلفة تتمناك ليه تربط نفسك بوحدة زبي وحدة مش عارفة ايه مصيرها و عندها طفل و مش انت اول راجل في حياتها

عمر : قولي عني غب.ي قولي حما.ر بحبك و مش عايز اي وحدة غيرك من يوم ما شوفتك قفلتي بابي عن الكل و حستناكي لآخر يوم انك تخلصي من مشكلتك اطلبي عمري اعطيكي بدون تفكير
دعاء : عمر ارجوك

عمر بتوسل : ارجوكي انا ي ستي انا موافق حنساكي اضغطي على الزرار بتاع قلبي و هو ينساكي على طول سكتت و لم تجب

عمر بنبرة خافتة : بحبك
دعاء ؛ طيب عايزة امشي ارتاح
عمر بخوف : و حترجعي تاني صح

نظرت للخوف بعينيه احتضنت وجهه بين كفيها و قبلته بجانب شفتیه و خرجت

عمر بارتياح : الحمد الله

اوصلها للباب وكم تمنى ان يأخذها لبيته فهنا سيتركها برفقة شخص آخر حتى لو كان زوجها

رن هاتفه كان آسر

عمر : ايه انا جاي حالا

دعاء بقلق : في ايه

عمر بعينين دامعتان: نور عملت حـ,ـادث

دعاء بخوف : ايه انا جاية معاك

عمر بقلق : لا خليكي تأخرتي انا حطمنك

هبطت من السيارة و طار بأقصى سرعته كان ينظر من الشرفة حينما شهادها تهبط من سيارته

كز على اسنانه بغيظ شديد كاد ينفجر

وصلت البيت و دخلت متوترة على نور

حازم بسخرية : شرفتي يا هانم

دعاء : مش فايقالك يا حازم

حازم بابتسامه : انا حسافر اول الشهر
دعاء بابتسامه : واعملك ايه مع السلامة

حازم : مش لوحدي

نظرت لولدها و دب الخوف بقلبها

دعاء : حتاخد ادم

هز رأسه بالايجاب

دعاء بتوسل : انت بتهزر صح

حازم : انا الديون كترت و حياتي بخطر هسافر و اهرب یا اما
دعاء بلهفة : ياما ايه

حازم : تنقذيني

دعاء : ازاي

حازم : ٢ مليون يسدوا ديوني و افتح مشروع

دعاء : انت بتهزر صح اجيبو منين

حازم : من عمر القاضي اللي جه بحبك و عايز يتجوزك

ضحكت بقوة و تكلمت بصعوبة من بين ضحكاتها : بتبعتني اشتغل عند واحد عايز يتجوز مراتك عشان اخد منه فلوس
حازم : ما عنديش حل تاني

دعاء : عفكرة انت قولت بحبني و عرفت منين اني ما بحبوش

حازم بوجع : يعني ايه

دعاء : يعني بحبه اوي اوي اوي

لكم الحائط بكل قوته و صرخ : لا انتي بتحبيني انا صح انتي عمرك ما حبيبتي غيري

دعاء : انا ما بكرهش في حياتي قدك

حازم : معاكي يومين يا تجهزي المبلغ يا اما مش حتشوفي ابنك تاني

دعاء : انت رخ.يص اوي اوي

هجم عليها يشق ملابسها ويغ.تصبها بوحشية بسبب غيرته و قهره على حبيبة عمره

يريد بعد كل ما فعل … ان تبقى تحبه

&&&

كدة برضة يا نور توقفي قالها عمر و هو يبكي على ابنة

عمره …

نور : الله ده مش بس دعاء اللي بتعيط عليها

عمر بضحك : بس يا رذ.لة و انتي فاكرة نفسك مش غالية عليا ده انتي حتة من قلبي

نور و انت ابويا يا عمر

عمر : ازاي حصل ده يا آسر

نور ” ركضت اجیب ایس کریم و ما خدتش بالي من العربيات

انت في الصفحة 11 من 13 صفحات

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
56

أنت تستخدم إضافة Adblock

انت تستخدم اضافة حجب الاعلانات من فضلك تصفح الموقع من متصفح اخر من موبايلك حتي تقوم بتصفح الموقع بشكل كامل