منوعات

بقلم سارة نصر الاول

الفصل الاول
في احد الاحيااء الراقيه في مدينه القاهره يجلس رجل في الثلاثين من عمره وبجواره زوجته

سميره/ هنعمل ايه مع البنت دي دي كل حاجه بقت ليها واحنا ملناش حق في اي حاجه خالص

عاصم بشر/ هنخلص منها وبكده يبقي كل حاجه بقت لينا احنا الأملاك والفلووس كلها لينا احنا وزي مخلصت من ابوها وامها خلصنا منها هنخلص منها هي كمان احنا استنينا عليها كتير أصلا اتصرفي في الموضوع ده ياسميره

سمييره / حاضر انا هتصرف

*************************

في مكان تاني في نفس المدينه

عز/ شد حيلك يارحيم ربنا يجعلها اخر الاحزان

رحيم بعيااط بابا هيوحشني اوي اوي انا مكانش ليا حد غيرو ياعز

عز/ متقولش كده يارحيم انا جنبك اهو وعمري مهسيبك

رحيم/ ربنا يخليك ليا ياعز ياارب

سحر بزعيق/ انت لسه قاعد هنا

رحيم/ اومااال عايزاني اروح فين ده بيت ابوياا ومش هسيبو

سحر بسخريه/ بيت ابوك ده كان زمان دلوقتي بقه بيتي انا وعيالي بس ابوك كتبلي كل حاجه بإسمي قبل ميمـ,ـوت

رحيم بزعيق/ انتي كدااابه بابا لايمكن يعمل حاجه زي كده ابدااا ابداااا

سحر/ وانت قليل الادب ويلا اطلع بره بقه بدل مخلي للشغالين يطردون بره

رحيم بغضب/ انا هخرج دلوقت بس مسيري هرجع يامراات ابويااا

سحر/ يلا في داااهيه

رحيم قام هو وعز علشان يمشي انفاجأ بأختو بتنادي عليه

رغد/ رحيم رحيم
رحيم/ نعم

رغد/ متصدقش ماما يارحيم بابا معملش كده انا متأكده ان هي ال عملت كده

رحيم/ عارف يارغد

رغد بحزن/ طب انت هتروح فين دلوقتي يارحيم

رحيم/ مش عارف يارغد

رغد بعيااط/ خودني معاك يارحيم ارجوك متسبنيش انت عارف اني مقدرش اسيبك تبعد عني

رحيم/ ياحبيتي مينفعش انتي عندك مدرسه ولازم وخليكي هنا واتأكدي اني ان شآء الله هرجعلك

رغد/ خد بالك علي نفسك يارحيم وخد الفلوس دي

رحيم/ جبتيها منين

رغد/ سرقتها من ماما

رحيم/ لا مش عايزها

رغد/ دي فلوس بابا ومن حقك وخد بالك من نفسك يارحيم

رحيم باس اختو وحـ,ـضنها ومشي هو وعز

عز/ هتعمل ايه يارحيم

رحيم / هسافر اسكندريه

عز/ والمدرسة بتاعتك ياعز

رحيم / انا لازم ابعد فتره وبعدين ارجع انتقم منها

عز/ انا معاك في اي حاجه يارحيم ومش هسيبك

(عز ورحيم صحاب من زمااان كان ابو رحيم ووالدتو عايشين في سكندريه قبل ميبقي غني في شغلو وكان جيران هو وعز ولما والدتو توفت اتجوز سحر وسافرو القاهره والوقت ده رحيم كان عندو(١٥) سنه )

********************************

سحر بغضب/ كونتي فين يارغد

رغد/———

سحر/ رودي عليا

سامح/ تلاقيها زعلانه علشان حبيبها

سحر/ رودي عليا يارغد

رغد/ كنت بشوف اخويا ياماما

سحر بزعيق/ متقوليش عليه اخوكي انتي معندكيش اخوااات غير سامح وبس فاهمه ولا لأ

رغد بزعيق/ لا ده اخويا وهيفضل اخويا وربنا هيحاسبك علي ال انتي عملتيه ده انا مش هسامحكو ابداااا ابداااا هيعمل ايه دلوقتي بعد مطردتيه اعتبريه زينا حرااام عليكي حراام عليكييي

سحر بزعيق/ انتي ازاااي تعلي صوتك عليا كده ياقليله الادب انتي الظاهر عايزه تتربي من اول وجديد

اتفضلي اطلعي علي ؤضتك يلا علي فووق

سامح بمكر/ متضايقيش منها ياماما بكره تعرف انك ال عملتيه ده لمصلحتنا كلنا

سحر/ ربنا يخليك انت ليا وتكبر كده علشان تدير الشركه وتخافظ علي فلوسنا

سامح/متقلقيش ياماما الايام بتجري وبكره اكبر وابقي اكبر رجل اعمال في مصر

سحر/ حبيبي انت انت اغلي حاجه في حياتي انت والهانم دي وعملت كل ده علشان خاطركم انتو

سامح/ عارف ياماما عارف

**************************

زينب/ الحق ياعبدو الحق

عبدو/ ايه في ايه يا ليه

زينب/ عايزين يقـ,ـتلو الست هانم الصغيره

عبدو بصدمه/ انتي ايه ال بتقوليه ده هو الشر وصل لكده معاهم

ذينب/ احنا لازم نلحقها ياعبدو اخنا ياما البيه ابوها عيشنا في خيرو وعيالنا كمان انا مش هقدر تشوفهم بيؤذو الهانم الصغيره كده

عبدو / طب هنعمل ايه

ذينب/ انا نتصرف

سميره بشر/ اعمل معاكي ايه يابنت ريم

ذينب/ انا هقولك ياهانم

سميره يخضع/ قصدك ايه

ذينب/ قصدي ال في بالك ياهانم

سميره/ طب ختعملي ايه

ذينب/ في واحده اعرفها بتاجر في اعضاء الأطفال هروح ابيعها ليها

سميره/ طب وانتي ايه ال يجبرك علي كده

ذينب بضحك/ الفلوس ياهانم الفلوس

سميره/طيب ياذينب روحي وليكي الحلاوه مني بس خليني منها علي الاخر

ذينب/ حاضر ياهانم

ذينب شالت البنت الصغيره وخرجت بيها بره الفيلا

السابقانت في الصفحة 1 من 11 صفحات

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
42

أنت تستخدم إضافة Adblock

انت تستخدم اضافة حجب الاعلانات من فضلك تصفح الموقع من متصفح اخر من موبايلك حتي تقوم بتصفح الموقع بشكل كامل