منوعات

رواية بقلم منه وائل الرائع والاخير

سليم بغضب:ي كلب ي حقير ي زبالة دا انا هخليك تتعدم ي كلب بتدخل المخدرات مصر
حسام ووشة مليان دم:ايوة انا سلمني للمحكمة بس مش عاوز اموت
رعد:لا هتموت ي حقير ومسك الكرباج وقعد يضرب فية
سليم:خلاص ي رعد هو يعتبر مات
وسليم ورعد حطوة في السجن وهيتحكم علية ب السجن المؤبد وسليم اترقي وبقا رائد و رعد رجع لشغلة وبقا رقيب
سليم بأبتسامة:مبروك ي صاحبي
رعد بنفس الابتسامة:مبروك ي شيطان علي للترقي
سليم:تعالي انت من النهاردة هتعيش معايا في الفيلا
رعد بغموض:عندي حاجة هعملها
سليم:تعالي الاول اتعشي معانا وبعدين نروح مع بعض نعمل الحاجة للي هتعملها دي
رعد:ماشي وركبوا العربية وراحوا علي الفيلا
#####
هاني:اي المفجأة بقا
جميلة:غمض عينك ي دكتور
هاني:ماشي وغمض عينة وجميلة خدتة علي مكان عند البحر وفية ورود وماسكة بوكية ورد
جميلة بحب:فتح عينك
هاني بصدمة:اي دا
جميلة بحب:بحبك
هاني بصدمة اكبر:تاني
جميلة بخجل:بحبك
هاني اشتلها ودوخها:بعشقك ي جميلتي بعشقك
جميلة:نزلني خلاص الورد دا عشانك ي دكتور هاني اكون انا اول واحدة ااعطيك هدية
هاني بحب:بحبك ي احلي حاجة في حياتي
جميلة:بحبك ي دكتور
هاني:تعالي نروح نتعشي في مطعم ومسك ايديها بكل تملك
جميلة في نفسها:بحبك ي هنوني
رواحوا اتعشوا مع نظرات الحب بينهم
######
مالك:لوجي
لوجي:ايوة ي مالك
مالك:بص عليا عشان عاوز اقولك حاجة
لوجي:قول
مالك:بحبك
لوجي بصدمة:نعم
مالك:بحبك
لوجي سبتة ودخلت الاوضة
مالك دخل وراها:بصي ولا اكن قولت حاجة بس متزعليش
لوجي بجمود:كويس انك عارف انك غلطان
مالك بحزن:ايوة عارف اني غلطان انا هروح الورشة و مالك مشي ولوجي اتفتح في للعياط (الفصل الحادي والعشرون والاخير)ياريت يكون في تفاعل للحلقه الاخيره
سليم:البيت بيتك ي رعد هروح انادي علي ملاك واجي
رعد:ماشي ي حبيبي
سليم طلع ل ملاك
سليم بحنان:ملاكي
ملاك:اممم
سليم:قومي ي حببتي انا النهاردة احلي يوم في حياتي
ملاك:لي ي عشقي
سليم حضنها:قلب عشقك بصي ي حياتي اول حاجة عشان انا هبقا اب تاني حاجة عشان اخويا الدكتور هاني تالت حاجة ان انا وصاحب عمري رجعنا نتكلم
ملاك بحب:ربنا يسعدنا ي حياتي
سليم:طب يلا قومي البسي وتعالي ننزل هو تحت
ملاك:ماشي ي حياتي اسبقني وانا هاجي وراك
سليم قبلها برومانسية وسبها ونزل
ملاك بحب:بحبك وقامت لبست دا⬇ونزلت
ملاك بصدمة:ليل
سليم بستغراب:تعرفية
ملاك:اه ي سليم هو دا للي انقذني
سليم:بتهزري
ملاك:اه والله دا هو
رعد:مالك مستغرب كدا لي ي صاحبي
سليم بسعادة:تصدق وتأمن ب الله انت اخويا مش صاحبي انت ديما ساند غبتي ي صاحبي دا رعد ي ملاك
ملاك:لا دا ليل
سليم بضحك:مهو رعد هو ليل
ملاك بستغراب:الزاي
سليم:بصي ي ستي رعد اسمة الحيقيقي ليل بس لقبة الرعد
رعد بضحك:طب م انتي اسمك الحقيقي سليم واللقب الشيطان
ملاك:اعوذ ب الله
سليم ورعد قعدوا يضحكوا
ملاك بستغراب:بس انا قولتليلك للي انقذني ليل معرفتوش الزاي
سليم:اصل انا وهو كنا متشكلين ومجاش في دماغي ان هو بس طلعت غلطان ك العادة
هاني هو جاي من برا:ي جودعان انا عاوز اعرف اي للي لم الشامي علي المغربي
سليم وهو حاطط ايدة علي كتف رعد:صاحبي ياض
رعد:حبيبي ي سطا
هاني:طب اشطا كدا انا رايح اخطب النهاردة
سليم:نعم
رعد:روح العب بعيد
هاني:بجد والله مش بهزر وجاي اتكلم معاكم وهنروح النهاردة
سليم:جميلة صح
هاني:اخويا ابن امي وابويا يلا لنا طالع اغير
رعد:تعالي هنا ياض خد انت اخدت اذني
هاني:معلش ي اسطا الموضوع حمسني يلا برضوا انا طالع
رعد:الولا كبر وعاوز يخطب وانا لسة متجوزتش
سليم بخبث:بس مقولتليش هنعمل اي مع مرات حسام ملهاش ذمب
رعد بغيرة:ملكش فية وبعد كدا متقولش مرات حسام هتطلق منة
سليم:واي الثقة دي
رعد:سليم روح غير وهاتلي بس العنوان بتاع جميلة للي رايحن تتقدمولها وانا هروح اغير واجي
سليم:ماشي ي عم خد العنوان اهو ورعد مشي
سليم قرب من ملاك وحضنها:بحبك
ملاك:وانا بعشقك ي قلبي يلا اطلع غير انا جاهزة
سليم:ماشي ي قلبي اقعدي متفضليش واقفة عشان البيبي
ملاك بابتسامة هزت رسها
وبعد شوية هاني وسليم نزلوا وكانوا لبسين دا ⬇⬇
ملاك:ايوة بقا ل هاني وصفر للاستاذ سليم للي عمال يحلو مش هتمشي كدا
سليم بضحك:بتغير عليا اوي وقرب منها ي حياتي والله محدش يملا عيني غيرك بحبك
هاني:هاي انا هنا يلا
ملاك:بحبك ومسكت ايدة بكل تملك ووركبوا العربية مع بعض وجابوا شوكلاتة وورد
هاني:جميلة حضري الشربات
جميلة:
هاني:انا جاي اطلب ايدك يلا
جميلة:
هاني بحب:مش بهزر
جميلة:
هاني:فرولتي مش محتاجة فستان وعلي فكرة انا قولت ل مالك من زمان
جميلة:
هاني:بعشقك
ملاك وسليم:نحن هنا او لماذا نحن هنا
هاني:ي جودعان بطلوا فصلان الله
ملاك وسليم ضحكوا
#####
جميلة:لوجي هاني جاي يتقدم
لوجي بفرحة:بجد
جميلة:اه والله يلا البسي وانا هجهز نفسي
لوجي:طب وموضوع مالك
جميلة:بعد م هاني يمشي سيبي الموضوع دا عليا ودخلت ولبست دا⬇
لوجي:ماشي رودي يلا ي قلب مامي عشان البسك
رودي:هو جميلة هتبقي عروسة
لوجي:اه ي قلبي وانتي هتبقي عروسة برضوا
رودي بحماس:يلا ي مامي
ودخلت لوجي لبستها دا⬇ولوجي لبست دا
وبعد شوية مالك دخل البيت بس لوجي مختلطلتش بية وهاني جة وهو وسليم ورعد و ملاك
سليم:اتشرفنا ي استاذ مالك
مالك:الشرف ليا ي باشا
رعد:باشا اي ي عممونا احنا خلاص بيقينا عيلة ولا اي
هاني:ايوة طبعا جميلة فين
مالك:اي ي دكتور هاني مستعجل عاوز تشوف العروسة
هاني:ايوة برضوا فين
سليم:هاتلة العروسة ي عم
مالك:جميلة تعالي وهيا ولوجي دخلم
مالك بغيرة وتملك:مراتي لوجي وبنتي رودي
ملاك:الف مبروك ي حياتي
جميلة:الله يبارك فيكي ي قلبي
رعد:ازيك ي مدام
مالك بغيرة:كويسين
رعد ابتسم لغيرتة وبص لرودي
رعد:تعالي ي قمري
رودي:بابي دا عمو حلو
مالك بغيرة:لا انا احلي ي رودي وتعالي وقعدها علي رجلة
رعد ابتسم لحبة وغيرتة علي عيلتة واتمني ان يكون عندة علية زي دي وابتسم بكل ثقة
هاني قاعد يسبل ل جميلة
سليم:الخطوبة بكرا
مالك:اي الاستعجال دا احنا معملناش حاجة ولسة جميلة مجبتش الفستان
هاني:كل حاجة جاهز بس مستني الوافقة
مالك:بتحبها
هاني وهو بيبص في عين جميلة:بعشقها
مالك:هتحافظ عليها
هاني:دي بنتي
مالك:انا موافق
جميلة عنيها دمعت
سليم:يلا نقري الفتحة وراقؤ الفتحة
وجميلة عيطت وهاني عاوز يقوم يخدها في حضنة ويقولها انها بقت ملكة لية لوحدة
رعد شاف نظراتهم لبعض:طب ي جماعة نسيب العرسان مع بعض
كلهم راحوا الصالة وسبوهم في الصالون
هاني قام بكل لهقة حضنها وعيط
هاني بدموع:اخيرا بقيتي بتاعتي
جميلة بدموع:بحبك
هاني:بعشقك ي فرولتي وطلع الخاتم دا من جيبة
وقعدوا يتكلموا
###
رعد:انا هستأذن انا بقا
سليم:رايح فين ي ابني
رعد:مشوار علي السريع كدا ومشي
رعد:الو ايوة جبتيلي العنوان
المجهول:ايوة ي فندم
رعد:قول
المجهول:****
رعد ركب عربيتة وساق بسرعة الي العنوان للي هيلتقي فية روحة
رعد خبط علي الباب
شمس:حاضر مين
رعد سمع صوتها قلبة قاعد يخفق خايفة ومتوترة وفرحان ان هو هيشوفها
شمس ملقتش حد بيرد فتحت وكانت الصدمة ليها رعد
رعد بيحاول يتمالك نفسة:مش هتقوليلي اتفضل
شمس ودموعها بدات تنزل:حسام مش هنا مش هقدر ادخلك
رعد بغيرة وبغيظ دخل وقعد وحط رجل علي رجل
رعد:معدش جاي
شمس بدموع:الزاي يعني جوزي
رعد:قاصدك طليقك ي هانم هو مش طلقك مرتين واخر طلقة قالي اقولك انك طالق منة
شمس بدموع الفرحة:يعني اي حسام حبيبي
في لحظة كان رعد مسكها من ايديها وبكل غيرة وغضب
رعد بغيرة:انا حبيبك بس مفيش حد حبيبك غيري
شمس بدموع الاشتياق:لا انت مش حبيبي
رعد بضعف قصاد دموعها عيونة نزلت دموع
شمس حضنتة:انا بحبك ي رعد وعمري مغبت عن تفكيري انت مستحوذ علي تفكيري انا بحبك اوي
رعد بعشق:وانا بحبك ي حيات رعد بحبك اوي ي فاعلة الخير
شمس بضحك:انت عرفت منين
رعد هو بيمسح دموعها:صوتك دا نغمة في ودني وقبلها بكل رومانسية بحبك
شمس:بحبك
رعد:هبدا صافحة جديدة وبكرا الخطوبة
شمس:بتاعت مين
رعد:بتعتنا ي قلبي
شمس حضنتة:بحبك
رعد بحزن:بس لازم اقولك علي حاجة
شمس مسكت وشة:مالك ي رعد
رعد:انا عيان ي شمسي
شمس بخوف:مالك ي عيون شمسك
رعد:انا عندي انفصام
شمس خدتة في حضنها وقعدت تعيك
رعد بحنان:بتعيطي لي بس
شمس:عشان انت عيان بس انا هفضل معاك وهتتعالج لحد متحف
رعد بحب:بحبك
شمس:بعشقك
#####
عند لوجي ومالك
مالك دخل نام علي السرير من غير كلام واعطة وشة النحية التانية
لوجي:زعلان مني ي مالك
مالك ببرود:لا عادي
لوجي:طب خلاص طلما مش زعلان انا كنت جاية اقولك انك حبييي ومقدرش ازعلك وحضنتة من ضهرة
مالك لف وشة بأبتسامة:بتقولي اي
لوجي:بحبك اوي
مالك:بعشقك ي من ملكتي قلبي وقبلها بكل رومانسية ونسبهم مع بعض
######
وجاء اليوم الموعود
كلهم بيرقصوا سلو
مالك:بحبك ي لوجتي
لوجي بعشق:بعشقك
مالك نزل علي ركبتة قدام الناس والبسها الخاتم دا
مالك بصراخ:بحبك
لوجي بنفس الصراخ:وانا بحبك ي مالك
والناس صقفت ليهم
هاني:رجلي ي بنتي دهستيها
جميلة:فين الرومانسية ي ابني
هاني بغمزة شالها وقعد يدوخ فيها
جميلة:بحبك
هاني بهمس:بعشقك
####
سليم:ملاكي
ملاكي بحب:ايوة ي حياتي
سليم:بحبك
ملاك:منا عارفة حياتي
سليم بعشق:وعرفة اني بعشقك ي ام العيال
ملاك:وانت عارف انك النفس للي بتنفسة انت روحي وحياتي كلها
سليم حضنها بكل حب وهمس بحبك
#####
لوجي:خلاص ي مالك
مالك بغيرة:بص الولا بيتكلم معاها الزاي
لوجي بحب:انت بتغير
مالك:انتو عندي اغلي حاجة في حياتي
لوجي:بحبك
مالك:بعشقك وقبلها والناس صقفت
####
رعد:اي رايك اعمل اي حاجة من للي عملوها دي
شمس:انا بحبك من غير اي حاجة
رعد:حبيبي المطيع وقبلها بحب
شمس بخجل:رعد الناس الله
رعد بحب:بحبك
شمس:بعشقك
#####

انت في الصفحة 3 من 4 صفحات

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
10

أنت تستخدم إضافة Adblock

انت تستخدم اضافة حجب الاعلانات من فضلك تصفح الموقع من متصفح اخر من موبايلك حتي تقوم بتصفح الموقع بشكل كامل