منوعات

انتقام خاطئ بقلم نيفين بكر الثالث

الفصل السادس والعشرون من غفران قلب الجزء الثاني من انتقام خاطئ
بقلمي نيفين بكر
احمد….اكيد مش هتبكي وبس لازم ترجعيه
وعد…… ازاي
سليم…….ازاي دي بقي بتاعتك انا ماشي لاني ورايا حاجات مهمه
دينا…..انا عملت اللي طلبته مني ممكن امشي
سليم…تمشي تمشي فين ي حلوة داا احنا لسه هنبتدي
ثم امسكها من شعرها بعنف وقال لوعد واحمد….
انا عملت اللي عليا الباقي عليكووو
ثم تركهم وذهب ب دينا الي مركز الشرطة الذي يعمل به

في مركز الشرطة كان سليم جالس علي كرسيه امام مكتبه
وامامه دينا
فقال….. دا كل اللي تعرفيه
دينا ببكاء وتعب… ايوة ي سليم بيه
سليم……. يعني هلال حمزة اللي دبر لتفجير عربيتي
وكان بيساعدك عشان تخربي حياة عز وكان عاوز يزرع حد جو البيت عشان يتجسس علينا…..
دينا….. ايوة ي بييه
اخذ سليم نفس عميق وقال
انا هقدملك Deal وقصاده هتساعديني ااقبض علي هلال ويوسف وعاصم
دينا…اوك موافقه
سليم….. التسجيلات دي مش هقدمها للنيابه في حاله المساعدة طبعا لكن لو غدرتي او لعبتي بديلك
اقسم بالله لاخليكي تتمني الموت وما طوليهوش
اومأت دينا راسها وقالت……اوك موافقه
تمام هجيبلك فون تاني وهحتفظ ب دااا
وشريحتك هي هي
وهتسجلي صوت وصورة اي اتفاق بيتم
دينا…حاضر
سليم….. هتروحي دلوقت وماتنسيش عيني هتبقي عليكي
يعني شيطانك ما يلعبش بيكي كدا ولا كداا
دينا… حا حاضر
سليم…. يلا اتفضلي واي حاجة تحصل تبلغيني اول باول
بعد ان غادرت
علي……انت ازاي تسيبها كدااا دي لازم تتحبس دي ممكن تروح لهم وتعرفهم
سليم….لا مهو دا اللي انا عاوزه عشان يقعوا ف بعض
اومأ علي راسه وقال
باشا طول عمرك……
اتصل سليم علي ايمان واخبرها علي حصوله عل معلومات مهمه في قضيه خطيبها رامي
فاخبرته بالحضور فورا
ذهب اليها ودخل علي مكتبها بعد ان استأذن
ايمان…. سليم بيه اتفضل
سليم.. وصلنا للي قـ,ــ,ـتل الشهيد رامي
ايمان…بجد وهو مين
سليم… واحد بيشتغل ف المخدرات وكنا قبضنا عليه واتحاكم
بس حب ينتقم مني فجت ف رامي
ايمان…يعني حضرتك اللي كنت المقصود
…ايوة للاسف
ايمان ببكاء…….دي اعمار قدر الله وماشاء فعل
سليم باسي…. انا اسف بجد
ايمان ببكاء….. لا مفيش اسف رامي شهيد الحمد لله كان ديما يقولي نفسي انول الشهادة واهو نالها
سليم… فعلا كان نفسه فيها
كان لاخر لحظه بيفكر فيكي كان بيحبك جدا ونفسه يتجوزك
ايمان. اومأت هي وهي تجفف دموعها وقالت
..ايوة كنا في حكم المخطوبين
سليم…… الله يرحمه وعد عليا لاخد حقو
ايمان….انا واثقه ف دااا
سليم حتي يخرجهامن حاله حزنها
عمي اخباره ايه
ايمان…الحمد لله بيتحسن وان شاء الله ف ااقرب وقت
يفوق، بس حالته مطمئنه
سليم…… الحمد لله ممكن اشوفه
ايمان…تعالي معايا
ذهبت به الي غرفه عمه فكانت جني ووالده وامه بخارج الغرفه
القي السلام عليهم
فبادلوه
دخل غرفة عمه فكان مستكين علي فراشه الموصله به بعض الاسلاك بتلك الاجهزة التي تصدر صوت
قبل جبينه و يده ثم خرج لهم وقال
بابا كنت عاوز حضرتك انت ماما وجني النهاردة ف الفيلا
الساعه 8 ممكن
جني..ليه ي سليم
لما تيجوا هتعرفوا باذن الله
لم يرود والده عليه ولكن كان ينظر له فقط
اما ملك فكانت تعلم فيما يريدهم
ذهب هو وبعد نصف ساعه
…………………..
بعد مده
كان عمر قد استعاد وعيه للتو خرج الطبيب مطمئنا ل جني وفهد
جني ببكاء وابتسامه معآ…. الحمد لله الحمد لله يارب
اخذها فهد واحتضنها وهو يربت علي ظهرها بحنان
الحمد لله ي حبيبتي
فهد… ممكن ندخلوا
الطبيب….. نص ساعه باذن الله وهننقلو غرفه تانيه مش عاوز انببهه عليكم الكلام يكون قليل جدااا وبلاش اي حاجة ممكن تضايقه او تزعلواا
الحمد لله نقدر نقول نجي من زبحة صدريه باعجوبه
فهد وهو يومأ راسه… اوك ي دكتور ما تقلقش
انتظروا نصف ساعه وفي هذة الفتره حضرت سيلا وسديل وايضا ادم وادهم
اما عز ف سافر تركيا في ساعات الصباح الباكر
وكان شريف ايضا بجوار فهد بعد ان اطمئن علي مي

انت في الصفحة 14 من 30 صفحات

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
2

أنت تستخدم إضافة Adblock

انت تستخدم اضافة حجب الاعلانات من فضلك تصفح الموقع من متصفح اخر من موبايلك حتي تقوم بتصفح الموقع بشكل كامل