منوعات

انتقام خاطئ بقلم نيفين بكر الثالث

ج2 من الفصل الخامس والعشرون من غفران قلب
الجزء الثاني من انتقام خاطئ
بقلمي.. نيفين بكر
متابعة لما حدث
فقالت سيلا ببكاء .له امام اصدقائه….
انا هروح ويا ريت تخلي عندك كرامه وتطلقني يمكن ترجع ف نظري راجل زي الاول
هجم عليهاسليم وامسكها من ذراعها بعنف وهم بفتح الباب فحاول علي وهشام التدخل ولكن اوقفهم سليم بنظره منه
فتراجعوا فهو في الاول والاخر زوجها
سحبها بالخارج امام سيارتها وفتحها والقاها بداخلها بعنف وقال
هتستنيني ف البيت عشان هتطلقي النهاردة
وتركها وعاد الي مكتبه بغضب
اما هي فقادت سيارتها ببكاء الي فيلتهم….
عاد سليم الي مكتبه وهو يتأكل من الغضب
اهانت رجولته امام ااصدقاءه جرحت كرمته لم تعطيه دقيقه من وقتها للاستماع الي
مهما كانت مجروحه فكان عليها ان تستمع الي حجته وبعدها تكرر ماذا ستفعل لكنها فعلت عكس ذلك
جلس علي مكتبه وهو منكس الراس ويضع راسه بين كفيه
علي…سليم ممكن تهدي
لم يتكلم ولكن كان عل وضعه
هاشم….سليم هي معذورة
نظر اليه بعيون يملؤها الاسي والحزن والخذي
نهض من مكانه وذهب دون كلام الي الاوتيل التي به سلمي وابيها
وقف بسيارته تم توجه صوب البنايه ودخلها
صعد بالمصعد واستاذن ففتح له والد سلمي
سليم بييه اتفضل
سليم بعد ان تنحنح…انا اسف للي حصل المفروض تقعد في ضيافتنا في الفيلا
هز له والد سلمي راسه دون كلام
سليم وهو لم يفهم معني نظراته
ثم نظر لسمي التي بعيونها ووجهها اثر للبكاء
سليم..في حاجة ي حج
عبد الجليل..ايوة ي ولدي داا لو تسمحلي يعني اجولك ي ولدي
سليم…اكيد يحج والشرف ليا
شرف…شرف ايه ي ولدي بعد ما بتي عملت فيا اللي عملته
نظر ل سلمي وهو مصدوم اقالت له وجاءت اجابتها عندما اومأت راسها بنعم
فاغمض عيناه بغضب من كل شئ هو فعل ما فعله كي ينقذها وهي بكل بساطه تضيع تعبه
سليم…حج انا كنت عاوز ااقولك….
قاطعه الحج عبد الجليل وقال
انا اللي كنت عاوز اتشكرك ي ولدي علي اللي عملته
وحقك علي احنا خربنا عليك حياتك
سليم بكذب…. لا ابدا كل حاجة هتبقي كويسه
سلمي….. كيف ده وانت شوفت البهدله بسببي كفايه كداا ارجوك
سليم…. انتي ايه اللي خلاكي تقوليلوا
سلمي. ببكاء….كان لازم يعرف انت عملت ايه اكرمتني كيف
انت غريب عني وماكنتش تعرفني وبرغم ده وقفت وياي
حتي بعد ما سيبنا البلد اكرمتني وخوفت علي من اهلي لا يعرفوا ويرجعوني ويجوزوني ويرموني لاي حد يشتري ويحمل
عبد الجليل وهو يطأطأ راسه… ماتخافيش ي بتي مش هيحصل اكده انتي هترجعي معاي علي دارك معززة مكرمه وهتكملي تعليمك وهتبقي ست الدكتورة اللي بتحلمي بيها
سلمي…. بجد ي بوي
عبد الجليل. بصدق … بجد ي بتي
ثم توجه بالكلام ل سليم قائلا
كتر خيرك يولدي انا هاخدها وهنعاود
سليم…الي تشوفوا ي حج انا مش هوصيك عليها
هز راسه وقال…اكيد ي ولدي اكيد
قطع كلامهم رنين هاتف سليم
وكان اتصال من احد زملائه الذي اخبره بمكان دينا
اغلق الهاتف وتوجهه بالكلام ل سلمي وابيها
انا هنزل دلوقت ورايا مشوار مهم
اتفضل ي ولدي اذنك وياك نادت عليه سلمي عندما هم بفتح الباب
سليم بيه…
التفت اليها وقال… خير ي سلمي
اني كنت حابه اني وابوي نجي عندكم ونقول كل حاجة للست سيلا والجماعه عندكم
هيحصل ي سلمي دا لعد اذن الحج طبعا
اكيد ي ولدي انت تأمر امر
لا ي حج ماتقولش كداا هخلص مشوار باذن الله وراجع شويه كدا
اتفضل ي ولدي انت وتعالي ف اي وقت
غادر سليم الاوتيل وتوجه مباشرآ بسيارته نحو المكان المتواجده به دينا
صل بعد ربع ساعه تقريبا وكان ف انتظاره
صديقه
نزل سليم وبعد القاء التحيه قال
هي فوق
اسر…ايوة ي فندم فوق من وقت مااتصلت عليك
هي ف الدور 3شقه5
تمام استناني هنا
صعد سليم ورن الجرس ففتحت دينا وهي تقول
انت لسه جاي ما لسه بدري..كانت تظنه البواب
دينا بزعر…س ل سليم بييه
دفع سليم الباب وقال…ايوة سليم اييه مش هتقوليلي اتفضل
قالت بتلجلج…..لا ل لا ازاي اتفضل
دخل هو وكان يضع يداه ف جيوب بنطاله
شقتك دي ولا ماجراها
دينا…لا مأجراها
بكام
دينا بنفاذ صبر هو حضرتك جاي عشان تسالني عل الشقه
اذا كنت مأجرها ولا بكام
سليم.. لاء طبعا انا جاي ف حاجة تانيه خالص
دينا… خير ي سليم بييه
هيبقي خير لو جاتيلي عدل وقولتي الصراحة وشر لو اتلاوعتي وكدبتي
دخلتي شقه عز ازاي
هو هو اللي فتحلي الباب
تلقت صفعه قويه عل وجهها جعلتها تقع عل الارض
هجم علي شعرها وهدر بها بصوت جهوري
دخلتي بيت عز ازاي
ه هو
تلقت صفعه وتلاتها الاخر جعلتها تنزف من فمها

انت في الصفحة 4 من 30 صفحات

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
2

أنت تستخدم إضافة Adblock

انت تستخدم اضافة حجب الاعلانات من فضلك تصفح الموقع من متصفح اخر من موبايلك حتي تقوم بتصفح الموقع بشكل كامل