منوعات

انتقام خاطئ بقلم نيفين بكر الرابع الاخير

مر اسبوع كانت فيهم ملك تبذل كل جهدها كي تثبت لنفسها قبل اي احد بانها جديرة بالمسؤليه
كانت تتعامل بكل حزم مع جميع الموظفين
كانت محل اعجاب للجميع فهي سيدة الاعمال الشابه الجميله والراقيه
ملك للمهندسين. … ان شاء الله فاضل عل الاجتماع كمان يومين انا عوزة كل حاجة تجهز في معادها
مجموعة المهندسين …باذن الله ي فندم
طيب تقدروا تتفضلوا
يدخل شريف
ها خلصتي ي ملك
ايوة خلصت
هتيجي معانا المطار
ملك بارتبااك ..لا هروح عشان الاولاد
ي ملك هو دا ال اتفقنا عليه
ملك البركة فيكو انتوا
انا خلصت وهروح انا
طيب ماشي سلام.

الفصل الثالث والثلاثون
من انتقام خاطئ
بقلمي نيفين بكر
في صاله الركاب
وصل فهد المطار وكان معه نيروز
وكان ف استقباله جده وشريف وجني
بحث عنها بعيناه فتاكد باني لم تاتي.
قبل يد جده وحضن شريف وجني
عرف نيروز عليهم
جني انصدمت اول ما راتها وقالت ل جدها
هو ابييه اتجوز عل ملك
سليم…لا طبعا فهد ما يعملهاش
ولكن لمعت فكرة في بال الجد ونظر ل جني وجدها تنظر له نفس النظرة وهذت راسها وقالت في اذنه هي دي ال هترجعهم لبعض…
سليم…..يلا ي فهد اركب مع شريف وانا هاخد جني ونيروز
فهد…لا ي جدي انا مش هروح الفيلا انا حجزت ف اوتيل
سليم….اوتيل اييه ي ابني مش هيحصل
فهد….ي جدي من فضلك سيبني براحتي
سليم….طيب مش هتشوف اولادك
فهد…اكيد ي جدي هشوفهم بس هودي الشنط واوصل نيروز وهاجي
سليم…..ال يريحك ي ابني
وصلت السيارة الي الفيلا جرت ملك عل الشرفه لعلها تجلي روحها برؤيته
ولكن خاب املها عندما لم تجده
نزلت اليهم وسمعتهم وهم يتكلمون فعرفت بانه ذهب لاوتيل
الي هذة الدرجة لا يريد رؤيتها ان كان هو كذالك فانها هي ايضا لا تريد رؤيته
لم تسال عليه وتابعت….. حضرتك هتحضر الاجتماع
وعمر كمان
سليم…..باذن الله
تدخل نعمات …ي باشا الاكل جاهز
ماشي ي نعمات اتفضلي انتي
طيب انا هطلع عند الاولاد ونازله تاني
ماشي ي بنتي
سليم ل شريف وجني وبعدين بقي هنعمل اييه
هي وهو بيعاندوا بعض
انا خايف من العناد دا ل يكبر الفجوة ال بينهم وهيبقي صعب اننا نجمعهم
شريف..ربنا يستر ي باشا همشي انا
لا لازم تتغذي معانا
لا مش هينفع مي بتستناني ومش هتاكل من غيري
سليم….طيب ي ابني وابقي سلملي عليها
شريف…حاضر ي باشا يوصل واستاذن وغادر

وصل شريف الي فيلاته
دخل
سعاد الهانم رجعت
لا ي فندم لسه بس اتصلت بيا وقالتي احضرلك الغدا عشان هي هتتاخر
طيب ي سعاد اتفضلي انتي
اتصل عليها كان هاتفها مغلق
جلس بتأفف فهي كل يوم تتاخر عن معاد الغدا
جلس ساعة اتنين ثلاثة ولم تاتي
قام شريف وصعد لغرفته
بعد ساعة اخري وصلت مي
وكا كل يوم
مي مساء الخير ي حبيبي
شريف باقتضاب مساء النور.
مي هدخل اخد شاور وجايه
دخلت حمامها وبعد دقائق خرجت
اي ي حبيبي قاعد كدااا لييه
شريف ….مفيش …مش هتتعشي
مي…..لا انا ميته من التعب وجعانه نوووم
وقالت وهي تتثاوب تصبح عل خير ي حبيبي
شريف ..مي مش ملاحظة اننا بعدنا عن بعض كتير
.مي ي شريف ي حبيبي ماانت شايف الشغل ومشاكله اعمل اييه
شريف….لا ما تعمليش حاجة
وقام من مكانه وهم بفتح الباب
مي ..انت خارج
شريف…. ايوة
مي….رايح فين
نظر لها وقال ماتشغليش بالك ادخلي نامي عشان انتي تعبانه
نزل شريف واتصل عل فهد ليتقابلا
وصل اليه
فهد..اييه ي بني ال منزلك الوقت انت رجعت للصرمحة تاني
شريف…لا ابدا بس كنت مخنوق
فهد…من اييه
ماتشغلش بالك بيا انت مش ناوي ترجع بيتك بقي
فهد…لا ي صاحبي ملك مش متقبله اني ارجع
شريف….وهتفضل كدا لحد امتي
فهد…..مش عارف بس مش هفرض نفسي عليها تاني كفايه اني ظلمتها وإ جبرتها عل عيشة مش عوزاها زي ما قالت
شريف …يعني اييه ،يعني لو هي عوزة تنفصل هطلقها
سكت فهد لبرهه ..مش عارف بس لو كان فيه سعادتها هعمل كدا
شريف..اييه الجنان داا انت بتحبها
فهد…بحبها وماحبتش غيرها ولاهعرف احب تاني بس هي لا
شريف….لاء اييه ي ابني البنت بتحبك ودا باين اووي
فهد….ميتهيالك لو بتحبني كانت طلبت اني مااسافرش حتي ماجتش المطار معاكم دي ي بني مااتصلتش بيا ولا مرة
شريف….طيب وانت ما اتصلتش ليه
فهد…لانها كانت هترفض وانا مش عاوز افرض عليها حاجة تاني بقلمي نيفين بكر
شريف…لالا دا جنان رسمي
فهد…سيبك انت وغمز له ….هو العسل خلص ولا ايييه
شريف …وهو يزفر بضيق ايوة ي خويا البير جف
فهد هههههههههه انت لحقت انت بقالك سنتين بس
وحياتك ي ابني من بعد شهر واحد من الجواز
ليه كدا
مي طول اليوم ف الشغل تصور لا بيجمعنا غداء ولا عشا
بشوفها وهي نازله الصبح بس وباقي اليوم ف الشغل
فهد…طيب ما تتكلم معاها ماينفعش كدا
اتكلمت طبعا ونبقي كويسين يومين وترجع تاني
فهد …طيب ي صاحبي حاول ما تكبرش الفجوة ال بينكم عشان هتندموا انتو الاتنين.ثم تابع
يلا بقي هقوم عشان تعبان وعاوز انام
شريف…ماشي سلام ي صاحبي
ذهب شريف للبيت اما هو فذهب الي الفيلا
كانت الساعة الثانيه بعد منتصف الليل
دخل فهد غرفه اولادها وظل يقبلهم ويداعبهم ويتكلم بهمس معهم
الناني… حمدلله عل السلامة ي باشا
الله يسلمك
تحب اصحي ليك الهانم
فهد….لا انا هقعد مع الولاد شويه ما تقلقيهاش
ظل معهم مدة وبعد ذلك تركهم وتوجه الي غرفتها
لم يجدها ووجد باب الحمام مفتوح
فهد هي راحت فين دي وظل يبحث عنها في كل الغرف
فتح غرفته وجدها نائمه كانت تمسك باحدي قمصانه
وهي تحتضنه اقترب منها
كانت ترتدي قميصا من الستان
لونه اسود اظهر جمال بشرتها
تململت وتقلبت بمكانها فظهر له وجهها بملامحها الخلابه التي يعشقها شعرها مفرود باريحة عل وسادتها
نزل بعينيه عل رقبتها ثم عل صدرها ظل يتجول بعيناه عليها
ابتلع فهد ريقه وقاوم نفسه حتي غادر الغرفه نزل فوجد جده بالاسفل
اييه ي ابني مش كنت تبات هنا
لا ي جدي هروح الاوتيل انا كنت بطمن عل الولاد
الجد …كبرو ماشاء الله مش كدااا
فهد بابتسامه …..ماشاء الله فعلا الصور والفديوهات مش زي الحقيقة
سليم….ربنا يخليهملك ي ابني وتشوفهم رجاله قد الدنيا
ان شاء الله ي جدي..
استاذن انا هروح الاوتيل
سليم …ماشي ي حبيبي ربنا معاك
ذهب وغادر الفيلا باكملها
وصل الي الاوتيل وايضا لم يزور النوم عيناه الا ساعات قليلة

صباحا عند عمر وجني
قامت جني وحضرت له الفطور
ذهبت اليه
عمر قوم ي حبيبي بقي انت كداا هتتاخر
عمرر اممم طيب شويه
لا بقي قوم يلا انت هتتاخر وهتصحي تتصربع ومش هتلحق تاكل
فتح عينيه وجذبها الييه.. طيب سكي عل الفطار وتعالي نحلي.
جني برقة عمر يلا بقي هتتاخر
انتي عوزة تنطقي اسمي بالرقة دي وعوزاني ااقوم
مش هقوم من هنا قبل ما احلي وجذبها اليه ليذهبا الي عالمهم الخاص بهم..( ناس فاضيه …☺☺☺☺)

قامت ملك وتجهزت
ذهبت ل غرفة الاولاد واطمئنت عليهم
ونزلت لغرفه المكتب
ها ي ملك رايحة الشركة
ايوة ي جدووو خلاص الاجتماع بكرة وعوزة احضر حاجات كتير
طيب ي حبيبتي ناويه عل اييه مع فهد
مش ناوييه
لييه اييه ال حصل
ال حصل ان البيه مش عاوز يشوفني دا مفكرش يجي البيت يطمن عل الاولاد
مين قال كدااا فهد جه البيت امبارح وقعد مع الاولاد
ملك…..محدش قالي
سليم….لان محدش يعرف
انا شوفته الفجر وهو نازل

انت في الصفحة 18 من 30 صفحات

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
14

أنت تستخدم إضافة Adblock

انت تستخدم اضافة حجب الاعلانات من فضلك تصفح الموقع من متصفح اخر من موبايلك حتي تقوم بتصفح الموقع بشكل كامل