
عند منتصر راح مع عصران اللي عرفوا مكان اوضة سهيله وحب يسيبو يجبها لوحدو يمكن يتكلمو وهو رجع على الجنينه
منتصر راح يجبها وخبط على الباب وقال..احم سهيله انا منتصر
فرحه لط,,مت على خدها ووقفت ونزلت النقاب بسرعه وراحت فتحتلو بارتباك
بقلم…زهرة الربيع
منتصر بصلها لثواني وحس بحاجه غريبه وقال…سهيله..انا جيت اخدك لان المأذون على وصول…هو انتي كويسه حاسس بحاجه غريبه مش فاهمها
فرحه هزت راسها باه كويسه
وهو استغرب اكتر وضحك بخفه وقال..هو انا مش هسمع صوتك كمان لحد الكتابه ولا ايه..ولا لسه ز,,علانه مني على موضوع جوا,زنا…شوفي يا سهيله انا عملت كده لاني….
هنا فرحه قا,,طعتو لما رفعت النقاب وقالت بسرعه..انا مش سهيله…سهيله مش هنا… بس بجد هيه محتجالك
منتصر اتسعت عنيه بز,,هول شديد وهو مش مستوعب اي حاجه
في الحفله لؤي كان واقف لوحده ومش عايز يتكلم مع اي واحده وخا,يف يعمل بلوه زي العاده لحد ما شاف نيره واقفه في زاويه وبتبصلو بغ,ضب
وافتكر اللي عملو معاها وقد ايه دايقها وافتكر كمان انها مرضيتش تسلم عليه
اتنهد واتقدم عليها بتو,تر وقال..مساء الخير
نيره بصتلو بغ,ضب اكبر ولسه هتمشي وقف قدامها بسرعه وقال..انا..انا اسف…بجد اسف انتي فهمتيني غلط انا…احم انا مش عارف عملت كده ازي يمكن ..يمكن كنت استغفر الله العظيم متقل في الش,رب
بصتلو باستغراب وقال..ايه استغفر الله العظيم متقل في الشر,ب..ايه الجمله دي ..يعني كده بتش,رب ولا لا
لؤي ارتبك وقال..اه..اه طبعا بشر,ب علشان كده دايقتك من غير ما حس..اسف مش هتتكرر
ولسه هيمشي قالت بسرعه..طيب.. خلاص انا هسامحك بس تو,,عدني متتكررش
لؤي قال بسرعه..لا طبعا مقدرش اوعدك..قصدي من غير ما اوعدك عمري ما هعملها
ضحكت بخفه وقالت…. انت غريب قوي..على العموم احنا متعرفناش بطريقه كويسه انا نيره
ومدت ايدها ليه
لؤي ابتسم وسلم عليها وقال وانا لؤي
بس اتغيرت نظرتو ومرضاش يسيبها وضغط على ايدها وقال بو,,قاحه…لؤي الأنصاري… اللي بيع,,شق المداري
بصتلو باستغراب وحاولت تسحب ايدها بس لؤي شدها عليه بقوه بقت بين اديه وقال..اهمد يا وح,,ش خلينا نتعرف ده انا هموت واتعرف
نيره خا,,فت منو وبقت تدفعوا بس مش راضي يسبها صر,,خت وقالت..سيبني ابعد يا حيو,,ووان
على جمب كانت اسيا بتبص لاكمل بغي,ظ شديد لانه كان بيتعمد يقف مع بنات في الحفله ويتجاهلها قدام صاحباتها والصحافه بتصور غمضت عيونها بض,يق رهيب خصوصا لما شافتو واقف مع واحده وبيهم,سلها وبيضحكو سوا بطريقه
قربت منهم بغ,ضب بس حاولت تمسك اعصابها وقالت…ح,بيبي ثانيه لو مش هز,عجك
اكمل ابتسم بسخر,يه واستأذن وراحلها وقال …عيون ح,بيبك..اؤمريني
اسيا قالت بغ,ضب…ايه اللي بتعمله ده..احنا مش اتفقنا تحاول تتعامل زي البني ادمين لحد الفرح ما يخلص ولا صعبه عليك للدرجادي
ابتسم باستفز,از وقال….صعبه اوي..صعبه جدا عليا اشوفك مرتاحه وهاديه مش بقدر …بتمغص
بصتلو بضي,ق شديد وقالت …انت ليه مش عايز تفهم ان ده مش الشارع الي جيت منو….ده مكان راقي وفيه ناس مرموقه والمفروض تتصرف بادب
اكمل ابتسم بسخ,ريه وقال..اممم..ناس مرموقه فعلا خدت بالي بس شكلي مش انا بس اللي هفض,حكم ابن عمي من وقت ما طلعتي وهو بيشرب خا,يف يعمل حاجه و يبو,ظ منظركم انتي عارفه المنظر مش ببلاش و
بس قطع كلامو وضحك جامد وقال… ده شكلها الفض,ايح الوان انهارده الحقي اخوكي بيتنف,ض هناك
اسيا التفتت وراها لما شافت نيره بتبكي جا,مد وبتض,,رب لؤي بشنطتها بجنو,,ن وهو بيحاول يهد,يها والصحافه والإعلام بيصورهم بسرعه
عند سهيله كانت من اللي علي قالو وقالت بدموع …علي ارجوك كفايه اللي انا فيه استغفر ربك ومتقولش كده ده كفر اوعى تأذ,,ي نفسك ارجوك
علي كان عايز يضحك على طيبتها اللي بيسميها هبل وقال بد,,موع مز,يفه.. لا لا يا سهيله لو مكنتيش ليا نفسي كده كده هموت مش هقدر اعيش من غيرك يلا اركبي معايا يلا يا سهيله
سهيله بقت تبكي اوي ومش عارفه تعمل ايه وقالت بدموع..مش هقدر والله ما هقدر
علي قال ..طب اركبي العربيه وهنتفاهم
بصتلو بدموع وفتحت الباب هتركب بس اتصدمت بصوت تعرفو كويس قال بغضب…سهيله
سهيله التفتتلو وكانت هتقع من طولها لما شافت منتصر واتصدمت لما علي وووووو
ياترى لؤي هيحصل معاه ايه
ومنتصر هيتصرف ازاي مع سهيله
وكمان عدي شكلو ميبشرش بالخير اللي جاي روووعه
الرواية مستمره هتنزل كل يوم بارت تابعو