
ابتسم بسخريه وقال ….من عنيل هبعتلك العنوان حالا
سهيله قفلت منه ومشيت بسرعه وهي مصممه تقابله
على ابتسم بانتصار وخبث وقال…… والله وقعت يا حضره الظابط خلاص بقيت في قفصي
وعمل مكالمه لشخص وقال …هبعتلك عنوان تروح عليه هتلاقي البنت المنتقبه اللي كنت بتراقبها هناك تخطفها وتجيبها هنا…وتعالي عازمك على عشا عنب الليله وووو
يلاااااااا اقبال جامد على البارت لو كملتو ٢٠٠٠ تعليق او الف لايك هنزلكم الللي بعدو ومفاجئات دماااار متتوقعوهاش
#الثالث_والعشرون البنت المنتقبه الللي كنت بتراقبها تخطفها وتجبهالي وتيجي عازمك على عشوه عنب
وقفل معاه وابتسم بشر وقال…. انا كده حقي وصلني يا حضره الظابط
عند أكمل شال اسيا وحطها على السرير وكشف جرحها لقاه بينز، ف اتنهد بحزن وغير لها عليه وحط لها معقم ونام جنبها وقال بحزن…. وجعك الكلام يا اسيا ….الكلمتين دول وجعوكي اتمنى تحسي ان انا كمان بشر وبتوجع…..انا جربت جميع انواع الوجع بس اللي بيجي منك انتي بالذات بيبقى صعب ….صعب قوي يا بنت عمي
وضمها ليه بحنان ونام وهي بين ايديه
عند عصران كان بيبص للؤي بزهول شديد لما حكى له عن مرضه وبقى يبص لعدي بصدمه وقال….. يعني انت واسيا وحتى فرحه كلكم هنا في البيت عارفين وانا اخر من يعلم
عدي اتوتر ولسه هيرد لؤي قال بسرعه…. انا اللي طلبت كده يا عمي ….حضرتك تعبان وما كنتش عايز ادوشك بمشاكلي ….الدكتور اكد لي من اول يوم ان الموضوع مش هيطول و قلت بدل ما اشيلك الهم على الفاضي…. بس انا شايف ان الحاله بتتأخر مش بتتحسن
عصران نزل راسه بحزن وقال …ممكن تسيبونا لوحدنا… معلش يا بنتي انا عارف ان دي اوضتك بس معلش نامي انهارده في اوضه سهيله
فرحه قالت بسرعه ….حاضر ياعمي وطلعت هي وعدي وسابوهم سوا
عصران مسك ايد لؤي وقال بحنيه …..انا السبب في الموضوع ده مش كده يا ابني… لازم تتخطى اللي حصل لازم تشيل الهواجس دي من دماغك يالؤي علشان تقدر تعيش
لؤي اتنهد وقال….. يا عمي انا اتخطيت الحاجات دي من زمان موضوع وخلص مش بفتكره اصلا
عصران قال بحزن…. لو كنت اتخطيته فعلا ما كانتش افكارك تتصارع لدرجه يجي لك انفصام….لؤي يا ابني انا مش هعرف ابرر لك موقفها بس احيانا بنغلط غلط كبير وبندم عليه و بنكررهوش تاني وده اللي حصل و
بس لؤي قاطعو وقال …. عمي لو سمحت انا فاهم كل ده وبحاول انسى الموضوع بحاول بس مش قادر…..و نزلت دموعه وقال بالم….انا كل اللي جارحني دلوقتي اني بجد بقيت خطر على الناس اللي حواليا انا بقيت انسان وسخ اوي
عصران اتملت عيونه بالدموع و شده لحضنه بقوه وقال….حقك عليا يا لؤي ..حقك عليا انا يا ابني
عند سهيله كانت مستنيه علي عند الكافيه ومتعصبه جدا و مش عارفه اصلا لما اتقابله هتقول له ايه
بس للاسف فجاه اتجمدت مكانها لما حد خبطها بحاجه على دماغها اغمى عليها فورا
عند علي كان مستني واول ما الباب خبط وقف على اعكاز ومشي بالعافيه وفتح لصاحبه بس اتصدم لما لقاه لوحده وقال …فين البنت
الشاب قال وهو بينهج…. ما عرفتش اجيبها….. انا كنت مراقبهم زي ما انت قولت وكنت خلاص وصلت عندها …بس اتفاجئت بالظابط ضربها على دماغها وغمزلي وبعتلي بوسه
علي بص له بدهشه وقال…. عمل ايه يا حيلتها
الشاب قال بتوتر…زي ما بقول لك كده والله بعت لي بوسه في الهوا وقال لي وصلها لصاحبك هو محتاجها ….. شكله كان يعرف اني براقبه اصلا وشال البنت واخدها على عربيته
علي جذب شعره لورا بزهول وقال ….الله يخرب بيتك يا مغفل يا متخلف يعني كان كاشفك من الاساس
احبه قال….وانا هعمل ايه يا علي…. انا كنت ببقى بعيد عنه بس هو لانو ظابط طبعا اكيد كاشف الحركات دي…. ده حتى روحت وراهم عشان اعرف اخدها على فين بس قابلتني لجنه في نص الطريق وقفتني وما رضيتش تعديني وهو عدى بسهوله ومعرفتش اخدها على فين
علي ضحك بزهول وعصبيه شديده وقال بغضب وزعيق.. ماشي يا منتصر انا وراك والزمن طويل يا حي*وان
و بقى يكسر في كل حاجه حواليه لحد ما فقد توازنه ووقع لانه مش بيعرف يستخدم العكاز كويس
صاحبه جري عليه عشان يوقفه بس زعق فيه بغضب و قال …..غور من وشي مش عايزه اشوف وشك تاني غور بدل ما #
صاحبه مشي بسرعه وهو كان باصص قدامه بحقد شديد وتوعد
مع طلوع شمس صباح جديد على ابطالنا فاقت سهيله بتعب وهيه بتفرك راسها بالم
فتحت عنيها وبقت تبص حواليها باستغراب لقت نفسها على سرير واوضه مختلفين كل حاجه مختلفه مش بيتها ومش بيت منتصر كمان
استغربت اوي والرعب دب في قلبها وقالت..هو فيه ايه انا فين وبقت تحاول تفتكر اخر حاجه فكراها انها كانت مستنيه علي وحست بحاجه خبطتها على دماغها …خافت اكتر وهيه وسط افكارها سمعت صوت منتصر بيدندن برواق …ظهرت ابتسامة لهفه على شفايفها وحست باطمئنان لوجوده وطلعت من الاوضه جري عليه
منتصر كان واقف في المطبح بيعمل فطار واول ما لمحها قال بهدوء….. صباح الخير ….ان شاء الله نمتتي كويس
سهيله قالت بابتسامه منتصر ..انا ..انا فين انا افتكرت اني اتخطفت و
بس قطعت كلامها واحتدت عنيها وقالت بغضب وزهول …ثواني بس..ما انا اتخطفت فعلا…انت اللي ضربتني على دماغي يا منتصر…اوعى تكدب …انت صح
بقلم…زهرة الربيع
منتصر ضحك بخفه وقال..لا مش هكدب ايوه انا
سهيله قالت بغضب..وبتقولها في وشي
اتنهد وقال..مش انتي الي قولتي متكدبش
سهيله قالت بزهول..وليه تعمل كده افرض جرالي حاجه
منتصر ابتسم وقال..بعيد الشر عن عيونك..اكيد مش هضربك لدرجة تجرالك حاجه..وبعدين انا عملت كده علشان مراتي قليلة الأدب
سهيله بصتلو بدهشه وقالت…انت تقصدني انا
ضحك بخفه وقال…اكيد لما احب اتجوز عليكي هقولك متقلقيش..طبعا انتي هو انا تجوزت غيرك..بقى بتسربيني من العربيه وتهربي لولا اني لحقتك كان الجبان ده وصلك
سهيله قالت بغضب …انا عايزه اتكلم معاه مبتفهمش ليه …انت اللي مش سايبني اكلمو لو كنت وافقتني مكنتش عملت كده من وراك من حقي اعرف عمل فيا كده ليه