منوعات

صعيدى لكن عاشق بقلم نيرمين قدرى الاول

حور/ سيبك منها مقلتلكيش علي اخر الاخبار مش انا حنزل شغل بكره
مها / بجد الف مبروووك اكيد في مستشفى القرية صوح

حور /لا عند السباك اللي جمب مستشفي

دخل جاسر عليهم .
جاسر / اهلا بالمفعوصة . انتي هنا من امتي

مها / من شوية

جاسر طايب كويس علشان عاوز اتكلم معاكي

حو / أسبكم تتكلمو براحتكم

مسك جاسر ايد حور اقعدي ياست البنات مافيش حاجة تتخبي عليكي
ابتسمت حور و قاعدت

جاسر / احكيلي بقي يا مها حكايتك اية براحة ومن غير ما تخابي عني اي حاجة .مها ، بارتباك اصل ، انا اتعرفت علي عمار من فترة و بصراحة . انا

جاسر قاطعها / حبتيه صح

احمر وجه مها .وهزت راسها .. اه يا جاسر حبيته انا عارفه أن كلام ده مينفعش يتقال وخصوصا في مجتمعاتنا اللي مش معترف بحاجة خالص بس انا حبيته يا جاسر . وعمار حد مليح ما شفتش منه اي حاجة عفشة

جاسر/ من غير. ما تقولي انا سءلت عنه وعارف عنه كل حاجة .. عمار مهندس و بيجي هنا علشان أخته .. ولية مستقبل كويس و العقد اللي جاله في الغردقه ده من أكبر شركات الهندسه و المعمار وليها مستقبل ممتاز
بس المشكله دلوقتي . في جدتك انا عارف دمغها كويس
مها / ماما بردو جالتي أكده ،، بس انا مش حوجف حياتي علي حد . ده مستجبلي و حياتي وانا اللي حعيشها مش حد تاني .انا حعمل اللي عليا و اخلص سنه الكليه و حجولها.. ردت كان بيها مرضتش محدش يزعل مني يا واد خالتي ..
جاسر / متجلجيش يا مها انا معاكي في أي خطوة حتاخديها

مها/ ربنا يخليك ليا يا جاسر
حور كانت تنظر لجاسر نظرات اعجاب و حب
رفع جاسر عينه عليها مالك يا ست البنات بص عليا كده ليه ..
حور / انت حد حلو قوي يا جاسر انا بحبك قوي

جاسر / عيون جاسر وقلب جاسر وعشق جاسر

مها/ احم احم نحن هنا

جاسر/ بت انتي ايه اللي مقعدك لحد دلوقتي مش قلتي اللي عاوزه يلا غوري علي بيتكم بدل ما اغير راءي

مها / وعلي ايه أنا حروح أطيب احسن يا داخل بين البصله وجشرتها ماينوبك الا .. ولسة حتكمل جرا جاسر وراها و هي جرت الخارج

جاسر / ماشي يا كلبه مش سايبك ثم شارو لحور و انتي تعالي هنا
حور /نعم يا جاسر
جاسر تعالي هنا و شاور علي حضونه .. جرت حور مسرعة في حض,ن نسا العالم كله في حض,ن ده

وكانت عينان حقودتنان ترتفبهم عن قرب

مضي اسبوع ونزلت حور الشغل و كانت مبسوطة جداا لأن بتحب شغلها .
وبعد يومين اتصل فادي بداليا

فادي / انا حرفت حنعمل ايه
داليا/ ها جول بسرعة حنعمل ايه

فادي / المهم انا عاوز اقبلك ضروري و لازم تسمعي كل اللي حقولك عليه مش عاوز غلط .

داليا/ ماشي اتفجنا حتدلي بكره مصر

دي داليا.
بقلم نرمين قدري

الفصل الرابع عشر

فادي / المهم انا عاوز اقبلك ضروري و لازم تسمعي كل اللي حقولك عليه مش عاوز غلط .

داليا/ ماشي اتفجنا حتدلي بكره مصر

في صباح اليوم التالي
ذهبت حور لشغلها في المشفي كان عندها مرور علي أحد المرضي التي تتابع حالته دخلت عليها ممرضة .
ممرضة / دكتورة حور المدير عاوزك
حور خير في ايه
ممرضة مش عرفة
ذهبت حور المدير.
المدير دكتورة حور اتفضلي
حور / خير حضرتك طلبتي
المدير/ ايوة احنا عندنا عجز في دكاترة و انا عطيتك شفت زياده علشان نوفي العجز ده

حور/ بس مينفعش انا مقدرش اشتغل شفت زياده انا من غير حاجة بروح متأخرة شفت زياده ايه حبات هنا بقي
ا
لمدير / ده شغل مش هزار و طلما التزامتي بلشغل يبقي الشغل هو اللي بيفرد الأوليات . واتفضلي يلا علي شغلك

ذهبت حور وهي بتبرطم .. فاقت علي صوت هاتفها
حور ،/ الو يا جاسر

جاسر ،/ صوت بنوتي ماله صوتك مش حلو في ايه يا حور

حور / مافيش يا جاسر المدير عاوز بديني شفت زياده و لما اعترضت قاعد يزعق

جاسر/ زعق لمين انطقي دا ليله امه سودا اقفلي انا جاي

حور/ جاسر جاسر . فقد اغلق جاسر الخط

جاء جاسر غاضب المشفي قاصد مكتب مدير

المدير/ اهلا جاسر باشا شرفت

جاسر بوجه عابس .. هو انت اتكلمت مع دكتورة حور في شفت زياده
المدير / ايوة فعلا شكلها دكتورة مدلعة .. يعني ايه اطلب منها شفت زياده و تعترض انا عاملك خاطر علشان هي جاية تبعك لنا كنت نزلتها 3شفت أو كنت رفتها ، انا حخصم منها أسبوع دلعها ده

خبط جاسر بيده علي مكتب أفزع المدير / هي مين اللي ترفدها ،انت مش عارف دي مين

المدير / لاء بس حتكون مين اكيد بنت واحدة من اللي بخدمو عندكم في قصر

انت في الصفحة 22 من 27 صفحات

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
2

أنت تستخدم إضافة Adblock

انت تستخدم اضافة حجب الاعلانات من فضلك تصفح الموقع من متصفح اخر من موبايلك حتي تقوم بتصفح الموقع بشكل كامل