رواياتمنوعات

سكريبت بقلم ليندا كامل

متتاخروش علـ,ـشان معاكم بنت الناس
اميره حاضر يا ماما
لام يلا مع السلامه
امير سلام
اميره قفلت مع امه وكان تامر داخل عليهم
تامر يلا يا أميره ليندا مستـ,ـياكي في العربيه
اميره قامت جري علي العربيه
سيف خلـ,ـصت الي كنت بتعـ,ـمله
تامر ايوه الحمدلله
سيف بخبث! بس ليندا معاك ليه يعنى هي ليها دخـ,ـل في الموضـ,ـوع
تامر مشي ملكش دعوه
سيف ضحك متنـ,ـساش تسال هاااا
في العربيه
أميره هاااا عملـ,ـتي ايـ,ـ
ليندا حكتلها كل حاجه
أميره كل دا يطلع من دكتـ,ـور ساهر
ليندا شفتي ولا العقربه نسرين انا ايـ,ـوه عرفها مش كـ,ـويس بـ,ـس من طـ,ـريق ونـ,ـص تكرهنـ,ـي كدا
أميره وريني التلفون كدا والصور الي فيه
ليندا اهو
امير لا حلوه الصوره دي… ولا دي جامـ,ـده
تامر فتح باب العربيه علي كلام اميره دخـ,ـل
تامر هاتي التلفـ,ـون دا كدا
أميره ادتهوله
ليه يأ أبيه
تامر انا ايش عرفني ما يمكن متهكر
أميره ااه تصدق… ايوه صحيح انا قلـ,ـت لماما ان جاك شغل مهم وحنا معاك
تامر تصدقي اول مره تفكري

اميره بضيق ماشي
تامر ضحك ممتقمصيش
ليندا سرحت في جمال ضحكت وهو لاحظ دا من المرايه
بعد شويه كانوا وصلو تحت العماره
ليندا بمتنان
انا مش عارفه اشكرا ازي بجد يا تامر
تامر اعزميني على سوشي
ليندا بخجل حاضر بس ممكن مش دلوقتي علشان مش معاي فلوس
تامر هز راسه بيإس
خدي صحبتك وطلعي يا امير
أميره ليه وانت هتروح فين
تامر هركن العربيه وجاي يعني هروح فين
اميرهطاب يخوي متزعقش
امير وليندا طلوا وتامر طلع وراهم
ام تامر بغض ب كل دا يا بشاوات وفين الهدوم الي جبتوها
تامر بتعب ما أميره قلتلك يا ماما ملحـ,ـقناش نشتري حاجه وجالي شغل نعوض بكره
ام تامر هتـ,ـشلوني… وانتي خـ,ـدي ليندا ورحوا نامو السـ,ـاعه داخله على وحده
أميره حاضر يا ماما
تاني يوم
ليندا خلاص يا طنط انا هرجع الشقه بابا زمانه جه
ام تامر طاب يا حبيبتي استني أميره لما تصحا وفطري معانا
ليندا معلش يا طنط مره تانيه

ام تامر طاب متنسيش تقولي لباباكي أنك هتجي معانا خطوبت بت اختي
ليندا ان شاءلله.. ومشيت
بعد شويه
تامر دخل اوضت أميره الي كانت نايـ,ـمه
تامر انتي يا بت.. زفته
أميره بنوم اي
تامر قومي جهزي نفسك وقولي لليندا تجهز علشـ,ـان هنـ,ـزل نجيب هـ,ـدوم
أميره يا أبيه احنا مش خلصنا من الحوار دا
تامرهنزل اجبلكم هدوم بجد انجزي
أميره قامت معاك فلوس زياده يعنى
تامر لسه واخد ترقيه بسبب ليـ,ـندا
أميره اي دا ازي
تامر دكتور ساهر دا طلعت حكايته حكاـ,ـيه هو واهل… بيـ,ـتاجروا في السلاح والمـ,ـمنو عات وحاجات تانيه كتير ولما قبضت عليه امبارح الواء اتصل بيا الصبح البت دي وشـ,ـها حلو عليا وليها طقم عندي هديه
أمير قامت بنشاط خمس دقايق ونكون جهـ,ـزين أنا وهي
في المول

تامر اختاري فستان يا ليندا
ليندا بخجل انا مش هشتري حاجه انا جايه مع أميره بس
تامر اتنهد ليندا انا اترـ,ـقيت بسببك انتي السبب في الي هبـ,ـقا فيه بعدين مش هسـ,ـتخسر فيكي طقم يعنى
ليندا لا طبعا دا نصـ,ـيبك من ربنا
تامر يلا متتعبيش قلبي وخلاصي
ليندا اتنهد طيب بس مش حاجه غاليه
ليندا اختارت فستان اسود رقيه
بليل
تامر و أميره وامه طلعوا من شقتهم وليندا طلعت من شقـ,ـتها وهي لابسه فستان الي جبهولها تامر و مكياج خفيف
تامر بهمس الهم ما صلي على النبي اي الحـ,ـلاوه دي
ام تامر زي القمر مشاءالله
ليندا بخجل من نظرات تامر
شكرا يا طنط
تامر ميل علي اميره
مش تقليلي انها حلوه كدا بـ,ـدل ما انا شـ,ـاطـ,ـح قـ,ـدام امـ,ـي وقلـ,ـها ليـ,ـندا مين

أميره احسن
ام تامر طاب يلا هنـ,ـتاخر
تامر احم يلا
في الخطوبه
تامر همس لليندا شكـ,ـلك حـ,ـلوه اوي علي فكـ,ـره
ليندا بهمس شكرا
سيف قرب منهم اي يا باشا

هو دا الي هتجيلي
تامر حقك عليا والله انا عارفه اني مقـ,ـص ر
سيف احم كنت عايزك في موضوع كـ,ـدا
تامر قام مع سيف متتحركيش منها
عند تامر وسيف
تامر بتوتر احم بص هو الموضوع من زمان انا حولت ابعد ولله
وأبطل احبها بس مقدرش وانا عمري ما بصتـ,ـلها بص وحشه اقسم بالله وصـ,ـاين انها اخـ,ـك
تامر ماله اميره
سيف انا بحبها
تامر بهدوء طاب وبعدين
سيف عايز أجي اطلبها وخاېف ترفض
تامر ترفض ليه يعنى ناقصك حاجه
سيف أكمني انا معهد وهي كليه يعنى
تامر تفتكر اخت تامر سلـ,ـطان هبقا تفكيرها كدا و عمرها

مكانت بتعليم والمركز يا صحبي والموضيع دي بطـ,ـلت والبـ,ـنت بقيت بدور علي الشخص الحنين عليها
سيف يعنى تفتكر مش هترفضا
تامر تعاله اتقدم ونشوف الموضوع دا
سيف من بكره أن شاءلله وهتـ,ـلاقيني عندك
تامر لا بكره لا علشان انا الي هـ,ـرروح اخطب
سيف ضحك ماشي يا عم
أخر اليوم كلهم رجعو من الخـ,ـطوبه بتعـ,ـب
ام تامر مش قادره ركبي هتـ,ـمو تني… انا هدخـ,ـل انام
ام تامر دخلت ووراها أميره
مفضلش غير ليندا وتامر
ليندا بخجل دي الخمسين جنـ,ـيه الي شحنـ,ـتلي بيها رصيد
تامر ابتسم وميل عليها
في وحدها تدفع لجوزها تمن الرصيد الي شحنـ,ـهولها
ليندا بصتله بستغراب
تامر بعد عنها وكمل وهو متجه لشقته
قولي لباباكي أني هجـ,ـيب امي وأجي اشـ,ـرب معـ,ـاه الشاي بكره… تمت

انت في الصفحة 6 من 6 صفحاتالتالي

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
96

أنت تستخدم إضافة Adblock

انت تستخدم اضافة حجب الاعلانات من فضلك تصفح الموقع من متصفح اخر من موبايلك حتي تقوم بتصفح الموقع بشكل كامل