روايات

ابنة الخادمه بقلم زهرة الربيع

ليليان فضلت تبصلو وارتبكت جدا من قربو وهزت راسها بالرفض وهيه تايهه في عيونه

داغر ابتسم ابتسامه جميله وقال..اكيد
ليليان هزت راسها بالموافقه
داغر كان بيقربها عليه اكتر واكتر وقال..طب فيه حد غيره
ليليان كانت متوتره جدا وقالت..لو..لو سمحت سبني ميصحش كده

داغر خد بالو للي بيعمله وبعد بسرعه ولسه هيمشي قالت بسرعه ..انت ايه حكايتك بالظبط انا عايزه افهم..مهتم ليه

داغر غمض عنيه وفتحهم واخد نفس وبصلها وقال…انا طبعا خايف على اخويا

ليليان قربت منو وقالت وهيه بتبص لعيونه..اكيد..بس كده..
داغر فضل باصص لعيونها الي بيقتلوه وتاه فيهم وجذبها بدون مقدمات وبا،،سها بقوه وجنون

ليليان اتخضت من رده فعلو دي وبقت تضربو وتزقه وتمنعه بس كان مسيطر عليها وبيمشي ايده عليها بطريقه وقحه

هنا ليليان ضربتو بقوه بركبتها في بطنه اتألم جدا وقدرت تبعد وبقت تبصلو بصدمه ودموع وغضب وقالت…انا مش عارفه ازاي كان عقلي مخيلي انك انسان كويس..وان الي انت فيه ده بسبب اهلك….لكن لا الوسخ وسخ لوحده

ولسه هتمسي وقفها بسرعه وقال..استني انا..انا مش عارف عملت كده ازاي وليه..انا انا مش فاهم والله اسف انا اول مره انسى نفسي كده..انا..انا اسف

ليليان بصتلو بدموع وطلعت بسرعه وهو جذب شعره لورا بزهول من نفسه وغمض عنيه..وهو مش مصدق الي عملو .. وطعم شفا،،يفها مش مفارقه

بالليل الكل نزل يتعشى بس ليليان رفضت تنزل داغر اتنهد بضيق من نفسو لانو عارف انها زعلانه من الي حصل طلع عندها وخبط على الباب بتردد

ليليان اتنهدت وقالت…يا ماما يا حببتي مش جعانه
بس داغر فتح الباب ودخل وقال…بس انا مش ماما

ليليان قعدت بسرعه وهيه بتبصلو بزهول وقالت..انت عييط يلا انا مش بقولك تخبط

داغر قال..عبيط..ويلا كمان..واتنهد وقال..على العموم انا عارف انك زعلانه مني وعلشان كده مش هحاسبك على كلامك ده …منزلتيش تتعشي ليه

ايليان قالت بغضب..مش جعانه

داغر قرب علبها وابتسم وقال…لا انتي زعلانه..بس انا اعتذرت اعمل ايه تاني

ليليان قالت بارتباك..انت قليل ادب ميصحش الي عملتو انا بنت عمك
داغر ضحك بخفه وقال..لو مكنتيش بنت عمي كان عادي بيعني..على العموم انا عارف اني غلطت..بس اعمل ايه..معرفش ازاي ضعفت كده…جماك بيستفزني قوي خصوصا شفايفك..

ليليان داست على شفتها باسنانها بكسوف

داغر حط ايده تحت شفايفها بيسحبها من بين اسنانها وقال..تؤ متعمليش كده تاني انتي عيزاني اتهور تاني ولا ايه

ليليان بصتلو بدموع وقالت..انت عايز ايه يا داغر ..حرام عليك الي بتعملو معايا ده

داغر ابتسم وقرب منها وباس على جبينها وقال..انا عايزك بس تعرفي..اني معملتش كده علشان اضايقك..انا بس مقدرتش امنع نفسي..اصلا كان نفسي اعمل كده من اول ما شوفتك..متوقعتش انك بقيتي قمر كده لما كبرتي…بنوتي الي كنت اشلها على كتفي كبرت من غير ما اخد بالي

بعدت عنو بدموع وقالت…ده لانك معملتش اي حاجه علشان تخلي بنوتك جمبك وتشوفها وهبه بتكبر ..بالعكس كنت انت زيك زي غيرك بتجرحني وتدوس عليا وبس

داغر نزلت دمعه من عيونه وقال ..وهفصل كده يا ليليان

ليليان بصتلو بدهشه وداغر قال بدموع..هفضل اجرحك..واهينك..مفيش قدامي حل تاني بابا رافضك اوي..اصلا مش اول مره نتكلم في موضعك حاولت ارجعك الف مره..انتي هوى طفولتي والعشق الي مقدرتش انساه يوم واحد ..بس انا اجبن من اني اعمل زي عمي..مقدرش يا ليلبان

ليليان اتصدمت من الي قالو واعترافو الواضح بحبها وداغر قال بدموع..خطوه محتاجه شجاعه.محتاجه اني افكر في سعادتي وافكر في انهارده وبس..انما لو فكرت لقدام..هلاقي اني مسيري في يوم هيكون معايا بنت او ولد بريئين وملهمش ذمب زيك..مياخدوش غير الاهانه ووجع القلب ..والرفض من عيله ابوهم انا قولتلك قبل كده الحب مش كل حاجه ..اولى لك فاولى يا بنت عمي
بقلم..زهرة الربيع
قال كده ومشي وسابها واقفه تبص لطيفه بصدمه حقيقيه اخر حاجه كانت تتوقعها انو يعترف بمشاعرو كده
في صباح يوم جديد كانت ليليان قاعده بتشوف التلفزيون ونزل داغر رايح شغله وهيه اول ما شافتو اتكسفت جدا علشان كلامهم امبارح وبقت تعمل نفسها مشغوله

انت في الصفحة 7 من 8 صفحات

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
6

أنت تستخدم إضافة Adblock

انت تستخدم اضافة حجب الاعلانات من فضلك تصفح الموقع من متصفح اخر من موبايلك حتي تقوم بتصفح الموقع بشكل كامل