روايات

رواية بقلم مروة موسي

ومرت الايام وجاء تقديم الورق للكليه بعد عناد بين صقر وجنة علي دخولها تجارة وصقر كان عاوز طب يحقق ليها كلمها وقفوا عن كليه تجارة

صقر انزلي

جنة الكليه عاملة كدا ليه

صقر اسمها كليه مش مدرسة لازم تكون كبيرة كدا

جنة طيب يلا

صقر انا هقدم الورق هناك وبالمرة ادفع المصاريف وكمان انتي خليكي مكانك

جنة طيب بس متتأخرش

صقر حاضر يلا

وذهب ليعمل ما يطلب منه من أجل كليتها

شخص ما اخبار حضرتك

جنة باستغراب مين

الشخص اسمي محمود

جنة اهلا بحضرتك في حاجة

محمود لاء دا انا زميل معاكي في الكليه

جنة اهلا وسهلا

محمود اتشرفت بيكي

جنة بضحكة خفيفه انا أكتر

من بعيد صقر شافها

صقر مين دا

جنة دا محمود صديق هنا في الكليه

صقر وهو ينظر لمحمود

يلا بينا ي جنة

وذهبوا للبيت

داخل غرفتهم

صقر ملكيش دعوة بحد ي جنة

جنة قصدك اي

صقر محمود

جنة ماله

صقر جنننننة

جنة حاضر ولا محمود ولا غيره

صقر جدعه ويلا عشان نسيت وانا جاي اجبلك تليفون عشان اطمن عليكي في الكليه

جنة ايوا بقي هيبقي معايا تليفون وافتح نت

صقر هو دا كل أحلامك

جنة بضحك عجبك

صقر اه عاجبني

يلا

ذهبوا لشراء تليفون

في المحل

صقر عاوز أحدث حاجة في السوق

صاحب المحل فيه تليفون حلو

صقر طيب

صاحب المحل التمن وكاد أن ينطق لكن اوقفه صوت صقر

صقر اتفضل اسحب الفلوس من الفيزا كارت ومتقولش التمن لانه هديه للي جمبي وكان بينظر لجنة

وخرجوا ولكن أحست بشئ في بطنها يؤلمها

جنة تلاشت ۏجع بطنها

جنة ليه مكنتش عاوزني اعرف سعره

صقر عشان مش هخلص من الاسطوانه بتاعتك

جنة برفع حاجب تمام اوي ي استاذ صقر بكرة نشوف

صقر نشوف اي

جنة لاء انا بسمع الكل بيقول كدا

صقر طيب …بس انتي فيكي حاجة

جنة لاء

صقر حاسك تعبانه

جنة بتداري كسوفها لان بطنها بتوجعها من العادة الشهرية

جنة لاء

صقر ماشي

يلا نمشي

بعد وصولهم للقصر

وذهبوا ليناموا لان اليوم كان متعب

وفي الفجر

صقر جنة يلا نصلي

جنة بنوم لاء مش هصلي

صقر وهو بيشدها يلا بلاش كسل

جنة مش هصلي انا

صقر فهم وبخبث ليه

جنة بتوتر هو يعني أصل كان

صقر بضحك علي توترها خلاص فهمت وهدعيلك وبيغمز

جنة انت ساڤل

صقر انا هصلي وبعدين ارد

وانتهي من صلاته

صقر كان في حد بيقول اني ساڤل

جنة ……

صقر دلوقتي نمتي

جنة وهي مغمضه ايوا

صقر ماشي ثم سحبها بين احضانه ونام

بقلمي مروة موسي

في الصباح

أول يوم جامعه

صقر خودي دول معاكي

جنة ليه الفلوس أنا مش عاوزة حاجة

صقر خليهم بس وكل اسبوع ليكي مصروف زيهم

جنة بس دا كتير

صقر لاء مش كتير وكمان إلبسي السلسلة دي عجبتني جبتهالك

جنة بفرح شكلها حلو اوي

صقر يلا عشان اوصلك

جنة يلا

ونزلوا

وفاء الفطار ي ولاد

جنة هفطر برا

صقر هفطر انا ويوسف في المكتب

وفاء طيب ترجعوا بالسلامه

ووصل صقر جنة ودخلت كليتها وذهب هو الي عمله

في الكليه

محمود ي انسه

جنة اهلا

محمود اسمك اي

جنة اسمي جنة

محمود طيب انتي لسه شكلك اولي زيي

جنة ايوا

محمود طب المدرج من هنا ودخلوا وتعرفت جنة علي صديقه لها تسمي دعاء

واخذوا أرقام بعض وانتهي اليوم واتصل صقر بجنة واخذها من الكليه للبيت وفي الطريق تليفون جنة بيرن برقم غريب

جنة باستغراب مين دا

صقر هاتي

صقر ألووووثم نظر لها و……..

الحلقة 21

في السيارة لطريقهم للبيت ولكن رن هاتف جنة بيرن رقم غريب

جنة باستغراب مين دا

صقر هاتي

صقر ألو ثم نظر لها واعطاها الهاتف

جنة السلام عليكم

دعاء عليكم السلام

جنة مين

دعاء هو انتي مسجلتيش الرقم أنا دعاء

جنة معلش نسيت كنتي عاوزة حاجة

دعاء ايوا أنا عرفت إن جوزك صاحب شركة كبيرة فلو يعني ممكن يشوف ليا شغل

جنة حاضر هشوف واعرفك

دعاء شكرا ليكي انا فعلا محتاجة الشغل بجانب دراستي عشان اصرف علي علاج والدتي

جنة بشفقه حاضر هحاول مع السلامه

دعاء الله يسلمك خالي بالك من نفسك

صقر مين دي ي جنة

انت في الصفحة 8 من 13 صفحات

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
12

أنت تستخدم إضافة Adblock

انت تستخدم اضافة حجب الاعلانات من فضلك تصفح الموقع من متصفح اخر من موبايلك حتي تقوم بتصفح الموقع بشكل كامل