روايات

روح الصقر بقلم ايه امير الاول

انا ليا شرف كبير اشتغل مع واحد زيك ليك سمعتك في المافيا ومحدش قدر يقف قدومك) نايا كانت عينها علي صقر وبتقول في سرها ( بجد ده مز اوي لو حبيت أوصله همحيكي من طريقي مدام حياه ) وبصيت علي حياه ب شديد و مارك كان بيفكر في بنفس طريقه نايا و بيقول في سره ( محظوظ مراتك صاروخ لو حبيت اوصل لها ووقفت في طريقي همحيك من طريقي ) صقر ( نتكلم في الصفقه ) مارك ( عايزين نهرب شحنه سلاح و مخدرات كبيره من هنا لي اروبا ) صقر ( اعتبره حصل ) مارك ( معاد الصفقه امتا

) صقر ( هقولك قبلها بيوم ) مارك ( تمام ) نايا بدلع ( انا اوضتي في الفندق رقم ٢٠٥ لو حابب نتكلم في شغل ) صقر ( يلا بينا يا حياه هكلكم علي قبل المعاد بكام يوم ) قامت روح معاه هيه كانت سامعه كل كلامهم بس كانت في عالم تاني مارك قام وقف وسلم عليها مارك ( ابقي خلينا نشوف المدام معاك علطول) صقر هز اغه ومشي بيها رجعوا البيت صقر كان مستغرب سكوت روح ( انتي كويسه ) روح ( هو بتاجروا في الحاجات اللي بتأذي الناس كده عادي وكمان نايا و مارك وانتو ازبل من بعض

) صقر كان مستغرب منها وفي نفس الوقت كان في حاجه غريبه خليته يغير لما شاف نظرات مارك ليها كل روح اوضتها و ابتسمت ( نجحت في خطتي ) نرجع الفندق عند مارك و نايا نايا ( عاجبتك مش كده ) مارك ( اوي اوي ) نايا ( وانا عاجبني صقر معايا اقولك نعمل اي ) مارك ( اي ) نايا قالت هتعمل اي ( و كده انت تاخد حياه و انا صقر مارك ( ننفذ انهارده ) نايا ( وماله السرعه حلوة ) تفتكروا نايا و مارك خططوا لي اي وبكده خلص الجزء ده بقلمي أية أمير الحلقه (٥)

من روح الصقر بقلمي أية أمير نايا ( هههههه دلوقتي تكلم صقر و تقوله انه نسي حاجه هنا ويجي وانت تروح لست حياه في البيت واعمل اللي انت عايز تعمله معاها وسيب ليا انا صقر ) مارك ( هههههه يا اغك ) رن مارك علي صقر صقر ( الو يا مارك) مارك ( انت نسيت البطاقه بتاعتك هنا تعالا خدها ) صقر ( تمام انا جاي) نزلت روح قربت منه روح ( في حاجه يا صقر ولا اي) صقر ( مش عارف شاكك في حاجه وفي نفس الوقت عايز الحاجه دي تحصل ) روح ( حاجه اي يا صقر )

صقر ( هههههه هتعرفي دلوقتي) روح ( واد يا ابليس انت اتكلم و غوشت قلبي؟ صقر ( متخفيش لو اللي في بالي هيحصل ها تلاقيني قدومك ) روح ( يحصل اي ) صقر ( انا ماشي دلوقتي ) مشي صقر و روح كانت قلقانه وهيه مش عارفه اي اللي بيدور في بال صقر ودخل الشك قلبها وقعدت في الصاله وهيه بتفكر صقر ركب عربيته وهو ماشي في الطريق شاف عربيه مارك رايحه علي البيت ابتسم ولف ورجع وراه روح كانت قاعده لقيت اللي بيخش عليها مارك ( الصراحه دخلتي مزاجي اوي ) روح ب ( انت عايز مني اي )

مارك ( عايزك يا جميل انتي ) روح ( صقر هيجي يك ) مارك ( هههههههه صقر مش هيعرف اصلا ) مارك عمال يقرب من روح وروح بترجع لورا تدافع عن نفسها بطريقتها تكشف فضلت تصوت/ صقر الحقني) قطع لها مارك الكم وكانت روح ب دخل صقر بسرعه ونزل في مارك قلع صقر جاكت البدله و اديها الجاكيت ) صقر ( بقا عايز تعمل كده في مراتي يا حقير ) مارك ب ( انت فهمت غلط علفكرة ) صقر ( لا انا فهمت صح اوي انا هوريك هعمل فيك اي يا حيوان ) مارك ( انا اسف اطلب مني اي

حاجه اعملها ) صقر ( شروط الصفقه انا اللي هقولها و فلوس الصفقه انسي الاتفاق الاخير دي مش فلوس ) مارك ( قولي عايز كام ) صقر ابتسم ( كده تعجبني اكتب الشيك دلوقتي يلا ) مارك ( حاضر) وبدأ مارك يكتب الشيك مارك ( امشي ) صقر ( لا تمشي اي الراجل بتاعي هيروح ياخد الفلوس الاول ) وبعت صقر الراجل بتاعه ياخد الفلوس مارك كان اوي من صقر روح بصيت لصقر بحزن وطلعت اوضتها بعد شويه رجع راجل الصقر بلفوس و مشي المارك طلع صقر اوضه روح صقر ( انا مكنتش اعرف انه هيعمل كده انا شكيت انه

جاي يطلب رقمك مثلا يديكي رقم اوضته ) روح ( انت استغلتني يا صقر ) صقر ( لا يا حياه ) روح ( انت انسان حيوان يا صقر مكنتش اتوقع منك تعمل كده ) صقر ( والله مكنتش اعرف انا مكنتش هخلي حاجه تحصلك ) روح ( اهو كان هيحصل يا صقر ) صقر / حياه صدقيني مكنتش اعرف كان مجرد شك انا جنبك ) روح نزلت وعها قرب منها صقر ومسح لها وعها من علي وشها ( ممكن متعيطيش ) روح حسيت انها متخدره من ايده و ات جامد اوي وزعلت من ها ده صقر ( متزعليش اعمل اي

عشان ارضيكي طيب انا عمري ما عملت كده مع حد) روح ( هات لي حاجات حلوة كتير اوي ) صقر (هههههه بس كده ) وطلب لها كل حاجه حلويات و فواكه و تسالي واكل روح ( هييه انت احلي صقر في الدنيا) وته من خده هيه فعلا فرحت اوي حسيت انها طفله والفعل ده طلع منها تلقائي ا صقر من رد فعلها وحس بعاصفة في قلبه ) ونزل وسابها ومريت ايام عليهم صقر حب روح واوي كمان وروح حاسه بحاجه بتحاول تخبيها وتفكر نفسها دايما أنها هنا عشان مهمه صقر ايده كانت متعوره جريت عليه روح ب ( انت كويس

اي ال ده حصلك اي) صقر بص علي ها ( متخفيش انا كويس دي مجرد تعويره صغيره ) روح ( انت انسان مستهتر اوي مش تخلي بالك من نفسك يا صقر ليه الاستهتار ده صقر ( خلاص خلاص يا حياه اي راديو اتفتح ) روح ضحكت ( هههههههه لا بلعه ) روح لفت له الجرح تيجي ننزل نلعب في الجنينه اللي تحت دي ) صقر ( نلعب ) روح ( اه يا خويا نلعب انا صغيره وحلوة وعايزه اللعب كده ) صقر ( ههههه و تلعبي اي ياختي ) روح ( هههه تمثيل اسكندريه ) صقر ( اي دي )

روح ( يعني تفضل واقف وانا افضل اضحكك وانت متضحكش ولا تتحرك ولو اتحركت هنفذ فيك حكم ) صقر( وانا موافق) روح ( تماثيل اسكندريه تماثيل استديو مصر و التماثيل مابتتحركش ) صقر وقف مش بيتحرك قربت منه روح ( شوفت الفار السندق ياخويا وهو بينط حتت نطه اكيد شوفته ابن الكلب ده طب شوفت واحده مزه زيي كده قبل كده طبعا لا اضحك للدنيا تضحك لك ده محدش واخد حاجه ) مسكت روح خدود صقر ( هو انت ابليس في نفسك ليه ياخويا طب قولي بطاريه اغي هترجع امتا ما تجيب لي شاحن كده ولا حاجه بس تصدق معرفش

شاحن اغي اي ممكن سامسونج) صقر مقدرش يمسك نفسه ويضحك روح ( انت خسرت يا مان جاهز للعقاب ) صقر ( عجايب انا اللي دايما بعاقب الناس ) روح ( اعمل نفسك جمل واركب علي ضهرك؟ صقر ( نعم ياختي ) روح ( اهو ابليس مش قد التحدي ) صقر ( لا قده ) روح ( طب يلا ) صقر عمل نفسه جمل وركبت روح علي ضهره ( امشي يا جمل يا كسول تكك نيله شكلك عجزت ) صقر وقعها من علي ضهره وقعت علي الارض ( اخرت لسانك الجميل زيك ) روح ( مكنش العشم ياعم الابليس توقعني اكمني

حرمه مكسوره الجناح ) صقر ( اه شوفتي ) روح ( انت مفتري اوي كده ليه قولي بس انت مولود في ايدك سلاح و قلبك مش موجود شكلهم بدل ما شدوك من رجلك شدوك من قلبك وطلع ) صقر افتكر حاجه وظهر علي وجهه علامات الوجع و القسوه خد نفس عميق اوي و قفل عينه استغربت منه روح روح ( مالك ليه حزنت وفي قسوه ظهرت علي ملامحك ) صقر بعصبية ( تاني مره اسئلتك دي هتبقي سبب ك في يوم ) وطلع جري و سابها طلعت روح اوضتها و كلمت ل ) ل ( الوو يا روح عامله اي

انا عليكي ) روح ( متقلقش عليا يا م انا كويسه و الأمور ماشيه زي ما انا مخططه بالظبط اخبار رزان اي ) م ( كويسه يا روح المهم هنفذ اخر جزء ونقبض عليه امتا ) روح ( ده انسان حريص اوي و خبيث مبيسبش اي حاجه عليه وقع في أيدي ورق وكنت هتقفش بس قدرت الحق نفسي ) م ( خلي بالك لو مش قدها ارجعي يا روح حياتك عندنا اهم ) روح ( لا انا اللي هكمل ) م ( ياريت نخلص منه و نعه ) روح ( انا لازم اقفل) وقفلت معاه روح كلمه يتع خليت قلبها

يتقبض جامد اوي قعدت علي بالحزن ( اي بيحصل فيكي يا روح عارفه ده مين ده مجرم المفروض تحققي العدل و تقبضي عليه يا روح مالك مالك تي عليه ليه لما قالك انه يتع مهو فعلا هيتع انتي عارفه كام شخص انا حاسه اني تايهه اوي ) نروح عند م في المكتب عزام ( خير يا م ) م ( صوت روح مش مطمني خالص حاسس في حاجه غلط روح مش بتاخد كل الوقت ده عشان تخلص مهمه ) انور ( انت عارف الصقر مش مجرم عادي و حويط اوي ) م ( فعلا ) عزام ( و روح مش

متسرعه بالعكس بتحب تخلص شغلها علي احسن وجه م هز اغه و سرح انور نزل جاب شويه حاجات وراح عند رزان خبط انور رزان من ورا الباب رزان ( مش عايزين انهارده يا راجل انت لف وارجع تاني ) انور ( ههههه افتحي يا ه خلاص هرجع بالجاتوه ) رزان فتحت الباب بسرعه ( خد هنا ياض ) انور /. ههههه مش انتي مش عايزه انهارده خلاص امشي ) رزان ( خش يا منيل علي عينك ) دخل انور وطلع الجاتوه وبدأ ياكل رزان بصيت له ( يا ابن المفجوعة ) انور ( الله علي ذوقك ) رزان ( هههههه

سيب الجاتوه يالا ) انور / يا بخيله) رزان / اه ده ليا انا لوحدي مفهوم فكر تاكل حته كده وانا اقطع لك لسانك و اخلع سنانك واحده واحده ) انور ( عرفك مفتريه و تعمليها ) رزان ( يابني ما انا مبحبش اتكلم عن نفسي كتير الله ) انور / لا تكلمي اي ) رزان قعدت ( كول يا خويا هو انا بخيله زيك ) انور ( هههههههه انتي نتنه ) رزان ( تشكر يا مؤدب كول ولا اغير رأيي) و كلوا مع بعض ومشي انور ومريت ايام علي روح و صقر عند روح و صقر صقر ( انا

عايز اقولك علي حاجه ) رح ( قول) صقر ( انا ) روح ( انت اي ) صقر ( انا بحبك انا عمري ما حبيت عارفه يعني اي صقر يقول بحبك ) روح اتسعت عينها من كتر الصه دلوقتي هيه اللي تقدر تحقق العداله و بأيدها تخبي أفعال مجرم او تمحيها ) روح قالت وبكده خلص الجزء ده تفتكروا روح هتقول اي هتختار العداله ولا قلبها ) بقلمي أية أمي

انت في الصفحة 3 من 3 صفحاتالتالي

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
50

أنت تستخدم إضافة Adblock

انت تستخدم اضافة حجب الاعلانات من فضلك تصفح الموقع من متصفح اخر من موبايلك حتي تقوم بتصفح الموقع بشكل كامل