منوعات

هذه ليست انا الجزء الاول بقلم مريم عبد الرحمن

الحلقه السابعه….هذه لستُ آنا
بعنوان…ياليتني لم احبها!!
________________
*لبست عليا و خرجت و خدت عربيتها و مشيت بعديها سلمى لقت الباب بيخبط قامت فتحت على امل انه ممكن يكون كرم لقت رجال خدروها و خدوها …
_______________
واحد بيتصل ب عاصم…ملقينهاش فالبيت يا استاذ
عاصم بنرفزن….يعني اي ملقتوهاش مش قولتوا ان عليا بس اللي طلعت
المجهول…والله ما نعرف يا سعادة البيه على ما جهزت الرجاله لقيت الباب مفتوح و ملقتش حد
عاصم بزعيق…انتوا اغبيه و قفل السكه
_______________
*عليا واقفه مع بواب العماره اللي فيه المكتب
عليا…يعني اي مفيش حاجه اتسرقت و مفيش حاجه ملموسه فالمكتب اومال مين كلمني
البواب…والله يا ست عليا انا ما عارف مفيش حد جه اصلا المكتب ولا انا اتصلت بيكي
عليا…استغفر الله العظيم خلاص يا عم محمد امشي انت
*قعدت عليا تفكر مين مصلحته يعمل كده ف افتكرت انها سايبه سلمى لوحدها و ان ممكن عاصم ينتقم و مننساش انها محاميه و ذكيه جدا
عليا بصدمه…ينهار اسوح سلمى
*جريت سلمى و ركبت عربيتها و مشيت بسرعه
______________
*فالمستشفى
كرم…مش فاهم هتكون راحت فين
سالم…تعالى نشوف الكاميرات
كرم….طيب
*فتحوا الكاميرات لقوا انها صحيت و خرجت المحاليل من ايدها و لبست و خرجت جري ركبت تاكسي و مشيت
سالم…خد رقم التاكسي بسرعه
كرم…صح وقف الكاميرا…انا كل همي اعرف اهل سلمى و حياتها اكيد هتفرح
سالم.. يمكن اصلا كويس انك مش عارف و انها..
كرم…بابا لوسمحت عندك كلمه حلوه قولها لو مش عندك ياريت تشوف شغلك
سالم…حلو اوي بتبجح ف ابوك عشانها..
_______________
*روحت عليا لقت الباب مفتوح قعدت تدور عليها ملقتهاش
عليا…ينهار اسود ينهار اسود
*طلعت الموبايل من شنطتها بسرعه و هي بتعيط و بتتصل ب كرم
كرم….الو …اهدي مالك في اي
عليا بدموع…سلمى يا كرم
كرم بصدمن…مالها
عليا…معرفش مش موجوده تعالى بسرعه
كرم…مش ممكن تكون خرجت بتعيطي ليه
*حكتله عليا اللي حضل
كرم…طب جاي حالا جااي بسرعه اقفلي
_________________
*بعد ما عرفنا ان عاصم مش هو اللي خاطفه احب اقول انه هتلر صاحب بضاعة ال ٥ مليون جنيه بس للاسف هي مش فاكره حاجه خالص..
نجهول ….جبنا البت يا هتلر باشا
هتلر…هاتوها
سلمى بعصبيه…حرام عليكوا انتوا مين
هتلر…مش فاكراني ولا اي
سلمى…والله العظيم ما اعرفك
*هتلر ضربها بالقلم
هتلر….كده تفتكري يا بنت الكلب
سلمى بعي….اااااه والله ما اعرفكوا والله والله
هتلر…فين البضاعه بتاعة حفلة القاهره اللي من سنه
سلمى…..والله ما اعرف بتتكلم عن اي
*ضربها بالقلم جامد تاني
هتلر…هفكرك بطريقتي
سلمى بعياط…معرفش معرفش
*فضل يضرب فيها لحد ما اغمى عليها فهي لا يمكن تستحمل قسوة و غباء رجل زيه
________________
كرم…انا هتجنن هاتيلي رقم الزفت اللي اسمه عاصم ابن ال***
عليا….معرفووش
*لقوا الباب بيخبط عليا قامت فتحت لقت بنت غريبه
عليا….انتي عايزه مين ؟
البنت…انا مريهان عايزه سلمى ضروري لوسمحتي
*كانت مريهان باين على وشها علامات الخوف
كرم…مين عالباب…اي ده مش انتي البنت اللي كنتي فالمستشفى
مريهان…ونبي اه هاتلي سلمى بقا
كرم….سلمى فقدت ذاكرتها من ساعة الحادثه يعني بقالها سنه و انتي كنتي املنا انك انتي اللي هتغكريها بعيلتها
مريهان….عيلتها اي اللي افكرها بيها دي متبريه منهم
كرم….ازاي؟
مريهان….دي حكايه طويله اوي بس انت مين
كرم…انا جوزها
مريهان…يبقا لازم احكيلك
كرم…هي فين
مريهان…هي مين
كرم…سلمى مش موجوده
مريهان….يعني اي؟؟
كرم…اتخطفت
مريهان…ينهار اسود
كرم…في اي يا بنتي
مريهان….الراجل اللي خدها بتاع المخدرات ده ممكن يموتها
كرم…طب فين الزفت المخدرات
مريهان…مع ميشو
كرم…ميشو مين
مريهان….الواد اللي كان معانا
كرم…ده ما
مريهان…ينهار اسود روحنا ف داهيه
كرم…طب انتي يا غبيه ما تقوليلي الراجل ده مين
مريهان…مش هتقدر عليه والله العظيم
كرم…هقدر انتي ملكيش دعووووووه
__________________
*جابر بيتصل ب يارا
يارا…ايوا يا جابر
جابر….هو ينفع تديني رقم ابوكي؟
يارا…ل…ليه؟
جابر…عايز اتقدملك
يارا…ب …بجد …يعني حاضر
جابر..
*اتصلت يارا بمامتها
زينب…حبيبتي وحشتيني
يارا…انتي كمان يا امي وحشتيني
زينب…اي اخبار سلمى مع جوزها
يارا بفرح…رجعت تشوف تاني
زينب…بجد
يارا….والله
زينب…الحاجه الوحيده اللي بتمناها مترجعلخاش ذاكرتها يا يارا مع إني قلبي بيوجعني و انا بدعي ان ذاكرتها تفضل كده بقيت حياتها
يارا…ربنا هيعمل اللي فيه الخير يا امي المهم كان في واحد عاوز رقم بابا و طالب يتقدملي..
زينب…بس في شاب معاكي من الكليه اسمه مصطفى اتقدملك و ابوكي وافق و كنت عاوزه اقولك..
يارا…نعم
________________
الانسان لازم يفضل واقف على رجليه و صامد و بيساعد نفسه على كل حاجه ميستناش مقابل من حد و يمكن احيانا الضرر اللي بيحصلنا ف حياتنا بنكون اكتر حاجه نافعه لينا ف مثلا سلمى الاحسن ليها متفتكرش ماضيها ابداً و يا ترى لما يعرف كرم حقيقتها هيسبها ولا فعلا ده اللي هيثبت الحب؟؟؟
________________

انت في الصفحة 7 من 13 صفحات

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
6

أنت تستخدم إضافة Adblock

انت تستخدم اضافة حجب الاعلانات من فضلك تصفح الموقع من متصفح اخر من موبايلك حتي تقوم بتصفح الموقع بشكل كامل