منوعات

هذه ليست انا الجزء الاول بقلم مريم عبد الرحمن

الحلقه السادسه…هذه لستُ آنا
بعنوان:نعمة الرؤيه
_________________
في صباح يوم جديد
كرم….مارينا روحي اوضة سلمى صحيها
مارينا.. حاضر يا استاذ
*سلمى صحت و مارينا ساعدتها فاللبس و نزلتها
كرم…حبيبتي جاهزه نسافر و ترجعي تشوفي من تاني ولا اي

سلمى بابتسامه….انا مبسوطه انا حسه اني هتولد من جديد لو فعلا سافرت يا كرم نفسي تبقا اول واحد اشوفه
كرم…هبقا معاكي فالاوضه و هما بيشيلوا الشاش من على عنيكي و تشوفيني اول واحد
سلمى ب حب…انت طيب اوي و بحبك علفكره
كرم…طب علفكره احنا ممكن منسافرش و نفضل قاعدين هنا
سلمى بضحك…يلا يا عم هنتأخر عالطياره
________________
عدا يومين تقريبا ف صباح جديد كانت سلمى عملت العمليه و لسه بالشاش و عليا كانت بتشتري حاجات من المول فجأه واحد جه خضها…
عاصم…بخ
عليا بصدمه…عاصم
عاصم…انتي ف دهشه كده ليه
عليا….انت لبسك بقا شيك اوي
عاصم….اه اصل ورثت كده …
عليا….انت ليه سيبتني و مشيت يا عاصم انا متجوزتش عشان عمري ما نسيتك ولا نسيت احلى ايامي معاك

عاصم….انا مسبتكيش…
عليا ….كنت فين ؟
عاصم بسخربه…اسألي اخوكي
*مشي عاصم
عليا…عاااصم…عاااصم رد عليا يا عاصم يووووووه
________________
*ركب عاصم العربيه و راح لمكان مهجور
عاصم….اه سافر هو و مراته يعملوا العمليه و راجعين بكره؟؟
الشاب…اه تحب نبدأ ازاي
عاصم…هقولك..
_______________
فالمستشفى ف انجلترا…
كرم….سلمى الدكتور جاي يشيل الشاش كمان شويه
سلمى…انا خايفه و مبسوطه انا هبقا اول مره اشوف نفسي اصلا تخيل واحده عايشه متعرفش شكلها لمجرد انها فاقده الذاكره
كرم….قولتلك مليون مره انك حلوه و احمل بنت فالدنيا
سلمى ضحكن…
كرم…احسن حاجه ان الدكتور مصري و مش هيتعبنا خالص ..
الدكتور جه…
مروان….ازيكوا
سلمى…الى حد ما كويسين
مروان…قولي الحمدلله يا مدام سلمى
سلمى…آنسه
كرم….احم مدام
سلمى…اااان….
*قاطعها كرم
كرم….يلا فك الشاش يا دكتور
*فك مروان الشاش و قالها دول كام✌🏻
سلمى بفرح…اتنين
كرم بفرح…الحمدلله
*حضنته سلمى
سلمى بابتسامه..انت طلعت حلو اوي احلى ما كنت متخيلاك
كرم بسخريه…شوفتي بقا متجوزه توم كروز
سلمى….مين ده كمان؟
كرم بضحك….يختاي ده انتي شيش خالص
سلمى بفخر….و انا اموره اوي بردو علفكره
كرم….قولتلك انك اموره
سلمى…نرجع مصر امتى؟
كرم…بكره الصبح ان شاء الله
__________________
*روحوا مصر و عدا يومين و من هنا كانوا معتقدين هيبدأ احلى ايام حياتهم ميعرفوش البلاوي اللي مستنياهم .
يارا….يعني اي سلمى تعمل عمليه يا جابر و متقوليش
جابر…انا مش عارف انتي ليه مرتبطه ب سلمى دي
يارا بدموع…..عشان سلمى اختي
جابر….اختك؟؟طب ما انتي عارفه انها مش فاكره ليه متفكريهاش بأهلها
يارا….انت مش فاهم حاجه انت مش فاهم كانت سلمى عامله ازاي و حياتها ازاي اخر مره مشيت من عندنا كانت امي غضبانه عليها كانت بتشرب مخدرات كانت شخص تاني خايفه افكرها بماضيها بعد ما ربنا هداها
جابر…..بس لازم تعرفيها ان ليها اهل و امها و ابوها
يارا…انا قولت لبابا و ماما كل حاجه و قلتلهم انها اتجوزت و عايشه حياتها
جابر….طيب كويس
يارا…هروح اكمل شغلي
جابر….استني
يارا ….اي
جابر…ممكن اعزمك عالغدا والله موضوع مهم جداً..
يارا…ماشي على شرط.قبل الغدا عايزه ازور سلمى
جابر…حاضر
_________________
*كان كرم و عليا و سلمى قاعدين فالصالون جه لكرم مكالمه
كرم…اااي؟؟ حاضر هاجي بسرعه
سالم…في اي ؟؟
كرم…البنت اللي كانت فالغيبوبه مع حادثة سلمى مش موجوده اختفت

سالم…ازاي يعني اللي بتقوله ده
سلمى….يعني اي انا كنت عايزه اشوفها يمكن افتكر حاجه
كرم…انا هروح اشوف الحوار ده مسئوليه علينا فالمستشفى
سالم …هاجي معاك استنا
_______________
عاصم….والله؟ خرجوا من الفيلا؟؟طيب كده مين موجود؟
مجهول…عليا و مراته و الخدامه
عاصم….طب خرجلي عليا
مجهول….حاضر..
___________
عليا….بت يا سلمى انا شوفت عاصم النهارده
سلمى…بتتكلمي جد
عليا …بقا مز اوي و شيك لو اتقدم تاني ممكن كرم يرضا صح؟
سلمى….مش عارفه
عليا.. استني التليفون بيرن…الو؟
اي ده ازاي يعني حد سرق المكتب..حاضر جايه جايه
سلمى…يا ساتر اي تاني
عليا…معرفش المكتب اتسرق بالمستندات اللي فيه لازم اروح
سلمى…خلاص ماشي ارجعي بسرعه
*لبست عليا و خرجت و خدت عربيه و مشيت و لقت الباب بيخبط بعديها و قامت فتحت……
_______________

انت في الصفحة 6 من 13 صفحات

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
6

أنت تستخدم إضافة Adblock

انت تستخدم اضافة حجب الاعلانات من فضلك تصفح الموقع من متصفح اخر من موبايلك حتي تقوم بتصفح الموقع بشكل كامل