منوعات

رواية بقلم اسراء محمود الرابع

فضل ربنا يقويك يا حبيبي طب طمني عليها هي كويسه
عيسى بصوت يحاول ان يكون طبيعي اه الحمد لله كويسه وبخير انا كنت لسه من شويه بكلم اختي وكلمتها واطمنت عليها وهي بخير والحمد لله
فضل تمام يا حبيبي ربنا يجعلكم دائما بخير وفي نعمه
عيسى امين يا رب العالمين امال امي فين
فضل خذ اهي معاك هي قلقانه على صبا وبتقول حاسه انها تعبانه
عيسى صبا بخير والحمد لله اطمنوا عليها
هدى الو ايوه يا عيسى يا ابني
عيسى كيفك يا امي
هدى بخير طول ما انتم بخير يا حبيبي انت متاكد ان صبا كويسه وبخير
عيسى اه الحمد لله هي بخير وطمني بالك واول لما اوصل هناك ان شاء الله هخليها تكلمكم
هدى تمام يا حبيبي ربنا يطمني عليكم يا رب يلا محتاج حاجه
عيسى محتاج سلامتكم يا ست الكل سلام عليكم
هدى وعليكم السلام ثم اغلق عيسى الخط وهو يتنهد تنهيده كبيره
عيسى يا رب قويني وقومها بالسلامه
اما بقى عند سلمى فكانت قاعده فرحانه جدا ومبسوطه من اللي حصل ومتاكده ان صبا هتمو*ت لا محاله وكانت قاعده منتظره انهم يجوا من المستشفى علشان تتاكد من مو*تها واول ما شافتهم داخلين جريت عليهم
سلمى وهي تدعي الحزن طمني يا خالي طمنيني يا مرات خالي هي عامله ايه دلوقت
مهران بخير والحمد لله يا بنتي الحمد لله ربنا لطف بينا وقدروا ينقذوها
سلمى بصدمه كيف قصدي يعني من ايه
صفا العصير كان فيه سم وهي شربته ولولا ربنا ستر وهي رجعت على طول كانت ما*تت قبل ما توصل المستشفى
سلمى وهي تحاول ان تداري حقدها الحمد لله وربنا يقومها بالسلامه امال فين عيسى
ورده عيسى ويا مرته هيكون فين يعني اكيد مش هيسيبها ويجي يقعد ويانا
سلمى طيب بالراحه انا بس بطمن
ورد اطمنتي ولا لسه في تحقيق كمان
ثم تركوها ودخلوا وهي واقفه تلعن صبا وحظها معا
سلمى عامله كيف القطه بسبع ارواح كل ما خلص عليك من حته تقومي ولا كان حاجه حصلت. بس ملحوجه انا لازم اخلص عليك لو ما نفعش المره دي اكيد هتنفع المره الجايه
ثم دخلت اليهم حتى لا يلاحظ احد كلامها ولا يسمعها ولا حتى يلاحظ فرحتها بما حدث حتى لا يتهمها احد. اما عند عيسى في المستشفى فهو فضل هناك حتى انه نام في المستشفى وما سمعش كلام يونس اللي حاول معاه انه يرجع البيت بس لا حياه لمن تنادي. اليوم التاني دخل يونس ومعه مجموعه من الاطباء كي يفحصوا صبا ويطمئنوا عليها وكان بالخارج عيسى وهو متوتر للغايه لا يعلم ماذا يحدث معهم بالداخل بالاضافه الى ان اغلب الدكاتره اللي دخلوا صبا كانوا رجال وده كان مضايق عيسى جدا ولكن اضطر يوافق لان ده في مصلحه صبا. بعد فتره كبيره قعدها الدكاتره جوه عند صبا خرجوا وكان معاهم يونس
جري عليه عيسى اول ما شافه وخرج من الاوضه
عيسى طمني يا اخويا ايه الاخبار وليه عوجتوا كل ده جوه
يونس الدكاتره كانوا بيطمنوا عن مؤشرات الحيويه للمريضه هي بخير والمؤشرات بتاعتها مطمئنه جدا لكن للاسف
عيسى وهو ينزل له للاسف ايه
يونس مرتك دخلت غيبوبه الله اعلم ممكن تفوق منها امتى
عيسى يعني ايه
يونس هي دلوقتي في غيبوبه ممكن تفوق منها بعد ساعه بعد شهر بعد يوم بعد اسبوع بعد سنه الله اعلم
عيسى واحنا هنسكت هنسيبها كده
يونس للاسف يا اخوي ما فيش حاجه في ايدينا ممكن نعملها غير اننا ندعي ربنا ونستنى ونشوف وان شاء الله ربك يهونها
عيسى بصوت مخنوق يا رب يا اخويا ينفع ادخل عندها
يونس ينفع تدخل يا اخوي بس انا عاوزك تروح تريح حالك وتبقى تاجي اكيد مش تفضل هنا لحد ما هي تفوق كمان لازم نعرفه السم ده جه العصير كيف
عيسى ادخل اطمن عليها الاول وبعد كده هروح بس عشان اعرف مين اللي عمل اكده وبعدها مش هروح من اهنه غير وهي في يدي
يونس ادخل يا اخويا وربنا معاك.

انت في الصفحة 11 من 21 صفحات

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
28

أنت تستخدم إضافة Adblock

انت تستخدم اضافة حجب الاعلانات من فضلك تصفح الموقع من متصفح اخر من موبايلك حتي تقوم بتصفح الموقع بشكل كامل