منوعات

رواية بقلم اسراء محمود الخامس والاخير

البارت الواحد والعشرون
خرج عيسى لكي يقابل محمد. وترك صبا وهي رقدت على السرير وذهبت في ثبات عميق اما عند عيسى فعندما دخل المكتب عند محمد
عيسى السلام عليكم ورحمه الله وبركاته كيفك يا ولد عمي
محمد وعليكم السلام ورحمه الله وبركاته انا مش مصدق نفسي معقول عيسى باشا جه والله وحشتني دخلتك المكتب.يا وحش.
عيسى حبيبي يا محمد معلش انا عارف اني سايب كل حاجه فوق راسك الفتره اللي فاتت دي بس انت عارف الظروف. واهو اول ما حسيت ان صبا اتحسنت والحمد لله جيت علشان اشوف الشغل اخباره ايه وكمان اشوف موضوع ايه ان انت عايز تكلمني فيه.
محمد وهي عامله ايه مرت اخوي
عيسى بخير والله الحمد لله في تحسن
محمد وهتعمل ايه ويا سلمى
عيسى خلاص افرجت عنها ومشيت وانتهى الموضوع.
محمد واه كيف ده انا كنت متخيل انك هتفطسها بيدك. كمان كنت عارف ان اكيد هيبقى ليها عقاب شديد قوي لاني عارف اللي بيقع في طريقك
عيسى بغضب دفين والله كنت عايز اربيها من اول وجديد بس صبا طلبت مني اني اعفو عنها وقالت ان هي سامحتها وخلاص وبتقول كفايه عليها عقاب ربنا
محمد واه ومن امتى بقى ان شاء الله وانت بتسمعني كلام حد في حاجه زي دي
(زواج تحت التهديد بقلمي اسراء محمود اللهم صل وسلم وزد وبارك عليك يا حبيبي يا رسول الله)
عيسى ما تنساش ان صبا هي اللي اتاذت من سلمى ومن حقها هي اللي تتكلم
محمد اه بس ما انكرش برده ان مرت اخوي ليها تاثير كبير قوي عليك انت بتحبها يا عيسى
عيسى بتنهيده بحبها قوي ومش عارف انا كنت عايش قبلك ده كيف بس اهو ربنا رضي عني وجمعني باللي قلبي دق عشانها.
محمد ربنا يهنيك يا ولد عمي وان شاء الله نسمع عن قدوم ولي العهد
عيسى بابتسامه ان شاء الله قريب قوي
محمد بابتسامه معنى اكده ان كل حاجه تمام
عيسى لا لسه بس كل حاجه هتبقى تمام في اقرب وقت
محمد لا دي متاكد منها ربنا يهنيك يا اخويا ويسعدك ان شاء الله بس قولى عاد مش ناوي تسعدني انا كمان وتهنيني انا خلاص يا اخويا ما بقتش قادر استحمل اكثر من اكده انا قولتلك قبل أكده. ولولا كل الظروف اللي كانت حاصله ما كنتش قدرت اصبر لحد دلوقتي بس خلاص صبري نفد.
عيسى بابتسامه اعمل ايه يعني اغصب عليها
محمد بتوتر وصدمه واه هي مش عاوزنى
عيسى والله يعني يا محمد انا مش عارف اقولك ايه
محمد بحزن ما تقولش حاجه يلا قدرى اكده.
عيسى اهو يلا بقول كنت هكلم ابوي انه يخلي كتب الكتاب والدخله الشهر الجاي
محمد بحزن كتب كتاب مين
عيسى ورد اختي
محمد بصدمه وحزن واه هو في حد تاني
عيسى لا في حد اولاني
محمد بعصبيه قول لي مين ده وانا اشرب من دمه
عيسى بضحك يا ساتر يا رب ايه يا ابني هتشرب من دمه ماشي. والله انا كنت ناوي العب عليك شويه بس صعبت عليا كتب كتابك انت وورد يا ابني.
محمد بفرحه قول والله يعني خلاص وافقت ورد طلعت ريداني وعوزاني
(زواج تحت التهديد بقلمي اسراء محمود لا اله الا انت سبحانك اني كنت من الظالمين)
عيسى ايوه يا اخويا ربنا يتمم على خير ان شاء الله هكلم ابويا النهارده في الموضوع ونتفق على كل حاجه
محمد حضن عيسى بقوه ربنا يخليك ليا يا اخويا وما اتحرمش منك ابدا بس يعني بلاش بعد شهر ده خليها اسبوع ولا اتنين.
عيسى واه مستعجل على ايه كده مش هنقدر نعمل حاجه.
محمد لا اطمن كل حاجه هتحصل في ميعادها وبعدين يعني هو احنا قليلين علشان ما نقدرش نشيل الليله كلها في الاسبوعين دول
عيسى لا طبعا خلاص اكلم عمك ونتفق على كل حاجه. يلا ربنا يتمم لك على خير يا اخويا
محمد حبيبي انت يا عيسى.

السابقانت في الصفحة 1 من 15 صفحات

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
10

أنت تستخدم إضافة Adblock

انت تستخدم اضافة حجب الاعلانات من فضلك تصفح الموقع من متصفح اخر من موبايلك حتي تقوم بتصفح الموقع بشكل كامل