منوعات

رواية توكيل زواج بقلم هبه منصور الثانى

الخامسه الثلاثون.
جهزوانفسهم للزفاف فكانت العروس ترتدي فستان من الدانتيل المنفوش والصدر علي شكل قلب وحمالات رفيعه فكانت غايه في الجمال اما ندي إرتدت فستان باللون الاحمر الناري ضيق مجسم علي جسدها طويل حتي اخر قد,مها مزين مت الصدر بورود من اللون الفضي ومن المنتصف زين بحزام من ح,بات اللولي البيضاء وفردت شعرها الكستنائي الطويل ليصل لاسفل ظهرها ووضعت تاج صغير علي رأسها فكانت أيه من الجمال فتنه علي الارض لكل ناظر.
جاء يوسف وكامل كل ليأخذوهم من مركزالتجميل .وقفوا خارجا ينتظروهم
خرجوا من المركز وكانت ه بالنسبه ليوسف وكامل من شده جمالهم.
يوسف لمنه.الله يخربيتك هوا في كدا ايه الجمال ده.
منه.اتلم يايوسف هتفضحنا.
كامل .وهوا ينظر لندي ايه الجمال ده ياندي اخبيكي فين من عنين الناس
ندي وهي تبتعد عنه لتركب السياره .
ركب كامل يقود السياره وندي بجواره وركب يوسف ومنه في الخلف.
وصلواالقاعه ودخل العرسان وجلسوا علي الكوشه وبدأالزفاف .جلست ندي بجانب عمهاوخالتها وأمها وكامل كان يقف بعيد حتي جاء وقت الرقص السلو وطلب شاب من ندي ان يرقص معها وقبل ان تعترض وضع كامل يده علي كتفه وهوا يقول معلش مراتي مبترقصش مع حد غيري.انصرف الشاب سريعا.وأوقف كامل ندي وسح,بها معه للمسرح وأخذهابين أح,ضانه ويده علي خصرهاووضعت هي يدها علي صدره وبدأ الرقص وهوا ينظر لها بعش,ق واضح في عينه ثم إقترب منها وقبل رأسها وهمس لها اسف سامحيني وخلينا نبدأمن جديد اديني فرصه واحده بس مش عايز منك غير فرصه واحده ياندي .
ارجوكي انا مقدرش أعيش من غيرك ياندي انتي ح,بيبتي ومراتي وكل حاجه.
ندي كامل لو سمحت انتا بتوترني.
كامل والله انتي الي موتراني ومخلياني مش علي بعضي حرام عليكي إرحميني .
ندي ارجوك مينفعش نتكلم هنا.
كامل تمام بعد الفرح هنروح نتكلم لوحدنا
ندي.لوحدنا ازاي يعني
كامل متخافيش مش هخطفك انازي جوزك يعني متقلقيش.
انتهت الرقصه واكملوا الزفاف في اجواء من الح,ب والسعاده .اخبركامل والده وخالته انه سيأخذ ندي ويتحدثوا بمفردهم بعد الفرح.اخذها وركب سيارته متجهالشقته.
اخذ يوسف منه وذهبو للفندق حيث سيقضوا ليلتهم به قبل سفرهم شهر العسل.دخل يوسف وهوا يحمل منه علي زراعيه اغلق الباب بقد,مه.وانزلها ببطئ.
يوسف.بمزاح نورتي سويتك ياشبه.
منه .نظرت له بخجل ولم تتحدث.
يوسف.مالك يامنه ساكته ليه يلا يابنتي مش فاضين ورانا حجات كتيرنعملها.
منه.ها بتقول ايه.يوسف.وهوايضحك علي مظهرها. يلا يامنه علشان نصلي سوا غيري واناكمان هغير ونصلي ركعتين مع بعض مالك كدا مش عوايدك لسانك فين .منه ههروح اغيرجوه .
يوسف .ماشي اناتحت أمرك لواحتاجتي افتح حاجه اقفل حاج كدا يعني.
منه لا شكرا انا هعرف اتصرف.بعد,مرور وقت خرجت ندي وهي ترتدي اسدال صلاه صلي بهايوسف وبعد الصلاه وضع يده علي رأسهاوقال دعاء لليله الزفاف.نظرت له ندي وجدته يبتسم لهاامسكها من يدهاوجلس علي طرف السريرووضع رأسهاعلي كتفه .وهوا يقول انابح,بك اوي يامنه كنت بتمني اللحظه دي طول العمرخوفت امـ,ـوت قبل مااشوفك مراتي.منه بخوف بعد الشر عنك ياح,بيبي ربنا يخليك ليايارب.
يوسف.ايوه بقا هوا ده واقعه واقعه يعني ضر,بته ندي في كتفه .
ندي .تصدق انك مستفز اوي ابعد عني.
يوسف .ابعد ابعد مين دانا مش هسيبك الا ماتعرفي غلطك بتضر,بيني تعالي يابت هناج,رت منه تبتعد عنه ولاكن سقطت علي الارض فهرول لها يوسف ح,بيبتي انتي كويسه.
منه.اه متقلقش مفيش حاجه .
يوسف .حلواوي تعالي بقا اما اقولك حاجه مهمه.وحملها علي زراعه ووضعهاعلي السريروقرب وجهه منهاوهوايقول بح,بك يامنون وقبل رأسهاوبعدهابدأت حياتهم كزوج وزوجه حياه سعيده يتغللها الح,ب والموده.
اماعند ندي وكامل .اخذها كامل امام المبني الموجود به شقتهم.
كامل.انزلي ياندي وصلنا.
ندي.انتاجايبني فين هنا.
كامل.انتي جايه شقتنا ياندي انتي مالك خايفه مني ياندي.
ندي لاطبعا وهخاف منك ليه ياعني اتفضل وصعدت معه للشقه فتح كامل الباب دخلت ندي بتوتروقلق وجدت شقه بأثاث متناسق طاوله في الواجهه وعليها ورود حمراءوشموع حول الطاوله ومكتوب علي الحائط بالوردسامحيني ياعمري بح,بك تظاهرت بأنهالم تري شي.
ندي خير ياكامل جايبني هنا ليه .
كامل.اقعدي بس وسح,ب لهاكرسي تجلس أكمل كلامه بعد جلوسهامن اول ماشفتك اتشديت ليكي وبعد جوازنا ح,بيتك ودخلتي قلبي اتمنيت جوازنا يبقا طبيعي فشتريت الشقه دي علشان لماالتلات شهوريخلصوانيجي هناوعترف بح,بي ليكي زي الوقتي كدابس بغبائي وسوءظني وغيرتي عليكي ضيعت اللحظه الي إتمنتها من وقت كتب كتابنا اناجبتك هناعلشان اعيش اللحظه دي معاكي دلوقتي ننسا الي حصل ونبدا من الوقتي وننساكل الي عملناه في بعض انابح,بك وعارف انك بتح,بيني ليه بتعاندي قلبك ياندي انا مش طالب منك غيرفرصه واحده بس وانابتمني انك توافقي ياندي ارجوكي فرصه أخيره .وإنحني عليها ليمسك كف يدهايقبله سح,بت يدهابسر,عه منه

 

السادسه والثلاثون.
هبت ندي واقفه وأعطته ظهرها لكي لا تري عيونه وتنظرله فتضعف قواهافهوا ح,بيبهاولكن ج,رحه لها لاينسي.
ندي .وهي تقف وتوليه ظهرهاانا عايزه امشي لوسمحت .
كامل .وهوايقف بجوارها لا ياندي مش هتمشي غيرلمانحل المشكله الي بينا لتديني فرصه ونبدأ حياتنا تاني مع بعض اوننهي كل حاجه وأسيبك وأسافرلوده الي انتي عايزاه ياندي.
ندي.وهي تنظرله بغضب ولماانتاعايزترجع جبتني هنا ليه اتفضل رجعني البيت وسافراو متسافرش دي حاجه متخصنيش.
كامل وهوا يقترب منها .متأكده انهامتخصكيش متأكده انك هترتاحي في بعدي ياندي لومشيت هتعيشي حياتك سعيده ومبسوطه صدقيني لوفعلابعدي هيريحك هبعدبس عايزك تقوليهابنفسك.قولي انك معنتيش بتح,بيني وانك مش عايزاني جمبك .بصيلي ياندي وقوليهاواناهمشي بس المره دي مفيش رجوع ابدا هدوس علي قلبي وسيبك ترتاحي لوراحتك في بعدي
ندي.وهي تنظرله وعينهاامتلئت بالد,موع حاولت ان تصمد اكثرمن ذالك ولاكن هزمتهاد,موعها التي سالت علي وجنتيها.
ندي انتاوجعتني اوي ياكامل انتاصغرتني قدام نفسي هزيت ثقتي فيك وفي نفسي طلعتني قدام الكل خاينه مستهون بالي قولته ولا الي عملته فيا مش قادره انسي وسامح وزاد بكأهاوهي تقول ولا هقدر علي البعد والفراق مش هقدر والله غصب عني قلبي اختارك مع ان عذابه كان علي إيدك بس إختارك وأختار قربك.جلست تبكي علي الكرسي مره أخره فقد اخرجت مافي قلبها وخارت قواها.اماكامل فأقترب منها ونزل علي ركبتيه ليوازيهاوهي جالسه علي الكرسي وأمسك.وجههابين يديه.انااسف والله أسف مكنش قصدي اوجعك كدا بس كنت موجوع زيك وأكتر سامحيني ياندي واناهنسيكي كل إلي حصل.ارجوكي
ندي وهي تنظرله بضعف وح,ب.ماشي.
كامل.ماشي ايه ماشي سامحتيني.
ندي وهي تحرك رأسهابنعم.ضمهاكامل لصدره وهوايردد بح,بك ياندي والله بح,بك .رفعت ندي يدهاوبادلته العناق.شعربيدهاتلتف حول خصره تصلب جسده من قوه مشاعره تجاههاابعدهاعنه ببطي ونظرلهانظره ح,ب واشتياق اقترب يقبل رأسهابح,ب وانتقلت قبلاته لوجنتيهاوانتهي بشفتيهارفعت يدهاتطوق رقبته وعند,ماشعربرغبتهابه تعمق اكثروأخذها لغرفتهم لتبدأ حياتهم معا بعد عناء ومصاعب بدأت السعاده تغزوحياتهم وتهزم الحزن بجداره.
في الفندق استيقظت منه علي شئ يلامس وجههاويجبرهاعلي النهوض.
يوسف.ياقلبي فوقي بقا الطياره هتفوتنا.
منه.وهي تفتح عينهاطياره طياره ايه.
يوسف هنسافر فرنسا شهر,عسل كنت عملهالك مفجأه بس شكلها هتفوتناومش هنسافر.
منه وهي تنهض لالا اناهجهز في ثواني ولاكن وجدت يوسف ينظرلها وعيناه متسعه.
يوسف.هوا انتي لبسه إيه ياقلبي
منه تنظر لنفسهافوجدت قميص يوسف
يوسف ده قميصي صح وهوا يذهب ناحيتها هاتيه عايزه.
منه.لا مستحيل انا مش هديهولك
يوسف اجي انا أخده بنفسي
منه وسع يايوسف ابعد عني انتامش بتقول الطياره هتفوتنا.
يوسف لسابدري علي الطياره ياقمرانابس ح,بيت افوقك اصل عايزك في موضوع مهم جدا لايحتمل التأجيل
منه .يوسف انتابتهرج والله مهكلمك
.يوسف وانا أقدر مش ممكن تعالي اصالحك ..وأخذها ليزيقهامدي عش,قه لها

انت في الصفحة 6 من 7 صفحات

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
6

أنت تستخدم إضافة Adblock

انت تستخدم اضافة حجب الاعلانات من فضلك تصفح الموقع من متصفح اخر من موبايلك حتي تقوم بتصفح الموقع بشكل كامل