منوعات

فاطمه ويوسف الجزء الاول

#الحلقة_الثامنة

دينا بعياط:سيييييييييف
سيف بصدمة:دينا انتي ايه اللي جابك هنا
دينا:سيف متسيبيش
سيف:دينا انتي عارفة ردي في الموضو
قاطعته
دينا:انا عرفت سبب رفضك
سيف بصدمة:ايه عرفتي…اااا عرفتي ايه
دينا:سيف انا بحبك
سيف:دينا امشي
دينا:بحبك
سيف بزعيق:دينااااااا امشي
دينا:بحبك
سيف:هتقدري تكملي معايا وانتي عارفة ان ممكن في اي لحظة امـ,ـوت
دينا:هقدر
سيف:هتقدري تكملي معايا وانتي عارفة ان ممكن ادخل العمليات صاحي اخرج ميت
دينا:هقدر ملكش دعوة بيا انا عارفة نفسي كويس انا هقدر وان شاء الله هتعمل العمليه وتبقا كويس وانا مش هسيبك
سيف بيبص لدينا وساكت
دينا:سيف متسيبنيش
سيف بصلها شوية وفجاة شدها لحـ,ـضنه
سيف بحنيه:وانا بموـ,ـت فيكي
دينا بدموع:مش هتسيبني
سيف:لا
دينا:بحبك
سيف:بمـ,ـوت فيكي
فاطمة ومحمد:احم احم
فاطمة:نحن هنا
سيف بعد عن دينا بحرج
سيف بحرج:اااا انا اسف يافندم
وطبعا دينا واقفة عاملة زي الطمطماية
محمد:محصلش حاجة…سيف انت تعرف حاجة عن شغل يوسف
سيف:حاجة زى ايه
محمد:يعني مين في وشغلكوا مش بيحبكوا او مين ليكوا مشاكل معاه
سيف:في واحد اسمه رشاد الشهاوي ده واحد كان بينافس يوسف علي اخر صفقة
وفي واحد اسمه جلال نور الدين ده كان ابو مراته الاولانية وبرده كان بينافس علي اخر صفقة
محمد:طب تقدر تقولي سبب الانفصال بينه وبين مراته هو صحيح اسمها ايه
سيف:جيهان ووالسبب مقدرش اقوله لكن كان سبب قوي جدا
محمد:طب الانفصال حصل يوم ايه والساعة كام
سيف:يوم الفرح الساعة 3 الصبح
محمد بصدمة:يعني بعد ماروحوا .ووو احم تمام انا كده تقريبا فهمت السبب تمام
فاطمة:هي الرسالة كان فيها ايه
محمد:مكتوب ان دي ارست ودن بسيطة عشان تتحدانا تاني وتاذي بنتي
ف انا كده مش قدامي غير اتنين بس رشاد الشهاوى وجلال نور الدين…بس الاحتمال الاكبر ان يبقا جلال مور الدين هو اللي عمل كده عموما هنعمل تحريتنا واستجواب معاهم وهنشوف هيحصل ايه بعد اذنكوا
فاطمة وسيف:اتفضل
فاطمة:سيف يلا نرجع ليوسف
سيف:يلا بينا…يلا يادينا عشان اوصلك بالمرة
دينا:لا انا هاجي معاكوا
سيف:تيجي معانا فين هي رحلة
دينا:هاجى معاكوا ياسيف
سيف بصرامة:اسمعي الكلام وبعدين انا هوصل فاطمة وهمشي تاني
دينا بدموع وطفولة:خلاص هروح
فاطمة بصوت واطي:ياجزمة انتوا لحقتوا زعلت البت وهتخليها تعيط صالحها يلا وهاتها معانا وياسيدي ابقا روحها بدري
سيف:انتي متعرفيش دينا من ساعة ماعرفتها وهي بتشبط في اي حاجة وعاملة زى الاطفال
فاطمة:معلش صالحها بقا
سيف:حاضر
فاطمة:انا هستناك في العربية وانت صالحها وهاتها وتعالا
سيف:ماشي
وبعد مافاطمة خرجت
سيف:بت
دينا:……..
سيف:دينا
دينا:……..
سيف بضحك:انتي ياجزمة ردى بدل مارزعك بوسة
دينا:قليل الادب
سيف بضحك جامد:ماانا لازم ابقا قليل الادب عشان تردي…المهم متزعليش مني وياستي يلا عشان تروحي معانادينا:انا هاجي معاكوا بس بردوا زعلانة منك
سيف:ياسلام
دينا:وحياة عبسلام
سيف:فكرتيني بالمزمار بتاعه
دينا:اوعي تكون هتشغله
سيف:ايوة طبعا
وركبوا العربية ومشيوا
&&&&&&&&&&
عند احمد
احمد بحنية:سمر
سمر لفت راسها لقت احمد في وشها
سمر:ايه اللي جابك
احمد:يعني ايه ايه اللي جابك…جاي اطمن عليكي واتاسفلك
سمر بضحكة وجع:ههههههه تتاسفلي…تتاسف علي ايه ها علي اهانتي قدام خالتك وبنتها ولا علي بيعك ليا ولا علي انك السبب ان اكون هنا
احمد:عارف اني غلط انا اسف وحقك عليا وليكي عليا هجبلك حقك وهردلك كرامتك كمان بالطريقة اللي انتي عايزاها بس ترجعي معايا
سمر:وانا موافقة يدبس هقعد عند بابا
احمد:لا والنبي ارجعي معايا وصدقيني مش هعمل اي حاجة تدايقك وهنفز كل اللي انتي عايزاه
سمر بصتله وحست بصدق في كلامه
سمر:موافقة
احمد اخدها في حـ,ـضنه
احمد بفرحة:انا مش عارفة ازاي كنت هضيعك من ايدي انا بحبك اوي
&&&&&&&&&&
عند جيهان
جيهان:عادل
عادل ببرود:عايزة ايه
جيهان:ازاي شاف الرسالة ومعملش اي حاجة انت عارف احنا بعتناله ايه
عادل ببرود:عارف…وانا كمان مستغرب ان ازاي متصرفش كل ده
جيهان:انا شاكة يكون شاف رسالة تانية
عادل ببرود:ممكن
جيهان باستغراب:انت في ايه مالك بارد كده ليه
عادل ببرود اكثر:بارد ازاي
جيهان:شوف بتتكلم ازاي ومش همك شاف الرسالة ولا مشفهاش
عادل:لاني زهقت من اللعبة دي
جيهان:زهقت!!! يعني ايه
عادل:يعني مش هكمل اللعبة دي
جيهان:انت جاي تقول دلوقتي
عادل:اه بالظبط
جيهان:تمام…انا ماشية
عادل:في ستين داهية
&&&&&&&&&&
عند جيهان في العربية
جيهان بتكلم نفسها:انا هوريك ياعادل ازاي تلعب معايا
ومسكت التليفون
جيهان:الووووو
……..:الو ياهانم
جيهان:عايزاك تروح العنوان ده و…………..فاهم
……..:فاهم
جيهان:سلام
……..:سلام
جيهان:انا هربيك ياعادل الكلب
&&&&&&&&&&
عند الناس اللي انتقمت من يوسف
……….1:ايه الاخبار عنده انهاردة
……….2:مفيش حاجة جديدة
……….1:طب هتعمل حاجة بسيطة اول ناهو يخرج
……….2:ايه هي ياباشا
……….1:هتعمل…………………..انا قولتلك من دلوقتي عشان تلحق تشوف مين اللي هيعمل كده
……….2:متقلقش ياباشا عايز حاجة تاني ياباشا
……….1:لا يلا روح انت شوف شغلك
……….2:بعد اذنك ياباشا
……….1 في نفسه:ولسه هتشوف مني يابن الشناوي
&&&&&&&&&&
عند سوزى وزيزي
زيزي:هنعمل ايه يامامى مع الحرباية مراته
سوزى:بفكر يازيزي اهو
زيزي:انا عايزة خطة كويسة انتي عارفة الاتنين بيحبه بعض قد ايه وزمانه صالحها اول مااحنا مشينا
سوزي:لقيتها احنا هنعمل………….بس مش دلوقتي استني شوية ولازم نحسن معاملتنا معاها
زيزي:صح وهي هبلة اساسا وهتصدق بسرعة
سوزي:ربنا معانا
زيزي:يارب
&&&&&&&&&&
عند محمود وهناء”صحاب سيف”
قاعدين في كافيه
محمود:هناء
هناء:نعم
محمود:خديلي معاد مع ابوكي
هناء باستغراب:ليه
محمود:هيكون ليه اكيد عشان اخطبك
هناء بصدمة:هاااا تخطب مين
محمود:لا بالله عليكي ماناقصة غباء
هناء بفرحة:انت بجد عايز تخطبني
محمود:ايوة
هناء:محمود هو اانت اااا
محمود بابتسامة وحنية:ايوة انا بحبك
هناء بدموع:ياااااااه مكنتش مفكرة انك هتحس بيا ووو تحبني وو
محمود:شششش بس اهدي…اهدي يامجنونة الناس بتتفرج علينا
هناء:انا بحبك اوي
محمود:وانا كمان بحبك اوي…يلا عشان الحق اروحك وتلحقي تفتحي ابوكي في الموضوع
هناء:ماشي
&&&&&&&&&&
في المستشفي سيف وصل فاطمة وبعد كده اخد مها ومراد ودينا ومشيوا
&&&&&&&&&&
في فيلا مراد
سيف:انا هروح اوصل دينا وهرحع يابابا
مراد:متتاخرش
سيف:حاضر
&&&&&&&&&&
وقداام بيت دينا
سيف:هتوحشيني
دينا:وانت كمان هتوحشني اوي…هتكلمني
سيف:قبل مااركب الطيارة هكلمك وبعد مااوصل هكلمك وطول ماانا هناك هكلمك لغاية ماتزهقي مني
دينا:ربنا يقومك بالسلامة وترجعلي
سيف:بحبك
دينا:بحبك
سيف:يلا اطلعي
دينا:طمني عليكولما توصل
سيف:حاضر يلا سلام
دينا:سلام
&&&&&&&&&&
وعدا بقيت اليوم عادي جدا وجه معاد سفر سيف ومراد وسافروا وطبعا سيف كلم دينا
وبعد ساعات كانوا وصلوا واتصل عليها وطمنها وبعد كده راحوا علي المستشفي واتحجز هناك
اما عند يوسف وفاطمة ف الحال ماشي عندهم كويس جدا
اما عند عادل
عادل:الو
جيهان:ايه اختك اتاخرت مش كده
عادل:انتي عملتي ايه
جيهان:حاجة بسبطة خطفت اختك بس
عادل:انتي عايزة
جيهان:حاجة بسيطة بردوا
عادل:ايه هي
جيهان:فاطمة تخطفها وتعمل معاها زي ماركبنا الصور
عادل بصدمة:ايه
جيهان:ايه مالك ده حتي مفيش حاجة يعني ده بدل مالصور تبقا متفبركة لا تبقا حقيقية وكمان ايه فيديو
عادل:………..

#الحلقة_التاسعة

جيهان:ايه مالك ده حتي مفيش حاجة يعني ده بدل مالصور تبقا متفبركة لا تبقا حقيقية وكمان ايه فيديو بس غصب عنها
عادل بعصبية:ازاي وايه اللي انتي بتقوليه ده انتي عازاني اغتـ,ـصبها انتي مجنونة
جيهان:لا مش مجنونة هتعمل اللي قولتلك عليه ولا اختك اللي يتعمل فيها كده
عادل:هنفذ امتي
جيهان:هتصل بيك واقولك يلا امشي
عادل بصلها شوية وبعد كده مشي
&&&&&&&&&&
عند سيف
سيف عمل العملية ونجحت وفاق وبيكلم دينا
دينا:حبيبي عامل ايه دلوقتي
سيف:الحمدلله احسن ياحبيبتي انتي عاملة ايه
دينا:بقيت كويسة لما سمعت صوتك…هترجع امتي
سيف:ان شاء الله بعد يومين كده
دينا بانفعال:ليه يعني هي مش العملية نجحت
سيف:اهدي ياحبيبتى هما حطيني تحت الملاحظة عشان لو حصل حاجة
دينا:طب ماشي بس هما يومين بس ماشي
سيف:ان شاء الله ياقلبي
دينا:طب يلا اقفل بقا وارتاح وانا شوية وهكلمك ماشي
سيف:ماشي
دينا:سلام
سيف:سلام….بابا
مراد:نعم
سيف:اتصلي ب ماما
مراد:حاضر
&&&&&&&&&&
وعند مها
مها قاعدة بتدعي لسيف فجاة تليفونها رن
مها بفرحة:سيف حبيبي
سيف:ازيك يا ماما
مها:حبيبي عامل ايه
سيف:انا كويس الحمدلله انتي عاملة ايه
مها:سيبك مني انا طمني عليك
سيف:والله انا كويس
مها:الحمدلله والله كنت بدعيلك يابني
سيف:ربنا يخليكي ليا
مها:ويخليك ليا
سيف:يوسف وفاطمة عاملين
مها:الحمدلله كويسين
سيف:الحمدلله طب ياماما انا هقفل عشان ارتاح شوية
مها:ماشي ياحبيبي
سيف:سلام
مها:سلام
&&&&&&&&&&
عند يوسف
يوسف طلع من المستشفي
وهما في الطريق للبيت
يوسف:حبيبتي
فاطمة:انت بتكلمني انا
يوسف:اه بكلمك انتي
فاطمة بفرحة:بجد يايوسف انا حبيبتك
يوسف بابتسامة:حبيبتي وقلبي وروحي وعنيا كمان
فاطمة:انا مش مصدقة نفسي
يوسف:لا صدقي اه صحيح
فاطمة:خير
يوسف:لما روحتي انتي وسيف مع محمد وكيل النيابة لقيتوا حاجة هناك
فاطمة:اه ده اااا “وحكتلوا اللي حصل”
يوسف:طب تمام انا هوصلك وهروح لمحمد بيه وهرجع علطول
فاطمة:طب خودني معاك
يوسف:هي رحلة يافاطمة
فاطمة:طب اتصل ليه خليه يجيلك
يوسف:بت اسكتي خالص وحطي لسانك جوا بؤك ماشي
فاطمة:يايوسف طب اااا
يوسف:فاطمة متنرفزنيش عليكي
فاطمة بخيبة امل:طب متتاخرش
يوسف:حاضر يلا انزلي
فاطمة:خلي بالك من نفسك
يوسف:حاضر يلا ادخلي بقا
فاطمة:حاضر
وبعد ما فاطمة دخلت الفيلا
يوسف مشي
&&&&&&&&&&
عند مها
مها:ايه ده امال يوسف فين
فاطمة:راح لمحمد وكيل النيابة
مها:ليه
فاطمة:معرفش
مها:طب ماروحتيش معاه ليه
فاطمة:مرضيش وزعقلي لما فضلت اتحايل عليه
مها:ان شاء الله هيرجع بالسلامة
فاطمة:ان شاء الله…انا هطلع اغير هدومي
مها:ماشي ياحبيبتي اخليهم يحضرولك الغداء
فاطمة:لا هستني يوسف
مها:ماشي ياحبيبتي
فاطمة:بعد اذنك
مها:اتفضلي
&&&&&&&&&&
عند يوسف ومحمد
يوسف:ازيك يامحمد بيه
محمد:اهلا استاذ يوسف
يوسف:كنت عايز احكيلك حاجة كده بخصوص رشاد الشهاوي
محمد باهتمام:خير
يوسف:كنت في مرة كان عندي عشاء عمل مع رشاد الشهاوى وبنته
كنا قاعدين وبنتفق ان هنفتح شركة مع بعض بس فجاة لقيتهم بيقولولي ان الشركة دي هيبقا من وراها شغل تاني…وانا بطبيعتي وفهمت علطول ان هيبقا شغل مش مظبوط وهما بيتكلموا تليفوني رن ف استاذنت منهم اني عرد وهرجع وقمت كنسلت وشغلت مسجل التليفون وعملت نفسي بتكلم ورجعت وحطيت التليفون علي الطربيزة وقفلت الشاشة وسيبته يسجل ولغاية دلوقتي التسجيل معايا وروحت بلغت عنهم وبنته اتسجنت متلبسة وبعد كدة بقا في عداوة بيني وبينه بس كده
محمد:يعني دلوقتي قدامنا جلال نور الدين ورشاد الشهاوي…في حاجة بينك وبين جلال غير اللي حصل بينكوا
يوسف:لا مفيش غير ان كل صفقة انا بكسبها وهو ورشاد بيخسروها
محمد:تمام عموما انا متشكر جدا ليك انك جيت وقولتلي وان شاء الله اول مااوصل لحاجة جديدة هبلغك
يوسف:ان شاء الله بعد اذنك
محمد:اتفضل
&&&&&&&&&&
عند احمد وسمر
احمد:نورتي بيتك
سمر:شكرا
احمد:ادخلي اؤتاحي لحد مااطلب اكل صحيح تاكلي
سمر:مش عايزة اكل
احمد:لا الحاجة الوحيدة اللي هتبقا غصب عنك هي الاكل
سمر:وانا مش عايزة اكل
احمد:مش بمزاجك…وبراحتك انا هجبلك اكل علي زوقي
وخرج من الاوضة
سمر بصوت واطي:وحياة امي لاربيك ياحمد من اول وجديد
وبعد شوية الباب خبط احمد فتح لقي سوزى وزيزى
احمد:خالتوا !!!!! اهلا اتفضلي…اتفضلي يازيزى
سوزى:امك قالتلي علي اللي حصل لمراتك ف جيت انا وزيزى نطمن عليها ونتاسفلها لو زعلناها
احمد:اتفضلي ياخالتوا انتي وزيزى ادخلوا لسمر
احمد اخدهم ودخلوا لسمر
سمر بصدمة:انتوا ايه اللي جابكوا هنا
احمد:اهدي ياحبيبتي خالتوا وزيزى جايين عشان يتاسفولك
سمر:………..
سوزى:انا اسفة يابنتي والله مكنش قصدي ادايقك
زيزى:وانا كمان مكنش قصدي انا اسفة متزعليش
وبعد شوية كانوا اتصالحوا ومشيوا
&&&&&&&&&&
عدا كام يوم وسيف رجعوكلم دينا طمنها
ويوسف بدا ينزل الشركة
وفاطمة وسيف وهناء ومحمود واحمد وسمر وسامررجعوا الجامعة وجه الامتحانات وامتحنوا ونجحوا وبقوا في سنة تانية
وسامر شافلوا بنت تانية وعجبتوا وعايز يوقعها
&&&&&&&&&&
عند هناء في بيتها
محمود قاعد مع ابوها
محمود:انا جاي انهاردة ياعمي اطلب ايد بنتك هناء
الاب:واهلك فين
محمود:اهلي كلهم مسافرين برا ومش بيسالوا عليا وبابا وماما متوفيين في حادثة من سنتين
الاب:الله يرحمهم…طب يابني عندك شقة
محمود:اه الحمدلله عندي شقة وكمان انا صاحب شركة النور وفلي سنتين واتخرج
الاب:ماشي انا موافق بس الجواز بعد سنتين
محمود:ماشي وانا موافق ممكن نقرا الفاتحة
الاب:ماشي
وبعد ماقراوها
محمود:طب الخطوبة امتي
الاب :في اجازة الترم الاول
محمود بفرحة:ماشي شكرا ياعمي استاذن انا
الاب:اتفضل
&&&&&&&&&&
محمد لسه بيشوف مين اللي ضـ,ـرب يوسف
&&&&&&&&&&
عند يوسف وفاطمة كانوا نايمين
وفاطمة قامت تشرب وهي راجعة الاوضة حد خبطها علي راسها
&&&&&&&&&&

انت في الصفحة 7 من 9 صفحات

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
16

أنت تستخدم إضافة Adblock

انت تستخدم اضافة حجب الاعلانات من فضلك تصفح الموقع من متصفح اخر من موبايلك حتي تقوم بتصفح الموقع بشكل كامل