منوعات

بقلم الاء محمد الثانى

♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡
في مبني المخابرات بمكتب سيادة اللواء عاصم جاسر وسامح وهما داخلين

جاسر وسامح:صباح الخير يا فندم

عاصم: صباح النور اتفضلوا

سامح: حضرتك طلبتنا خير

جاسر :وده سؤال تسأله برضوا يا سامح لسيادة اللواء أكيد عايزنا في مهمة جديدة

عاصم: تعجبني طول عمرك لماح يا جاسر

جاسر: تربية سعادتك يا باشا

عاصم: اسمعوا بقي المهمة الجديدة جالنا خبر إن في شحنة أدوية فاسدة هتيجي من إيطاليا الشهر اللي جاي والناس اللي هتصدر الشحنة بيشتغلوا في كل حاجة تخطر علي بالكم سلاح ومخدرات وتجارة أعضاء وهيدخلوا شحنة كبيرة من الأدوية الفاسدة لمصر وبعض الدول العربية ومهمتكوا إنكم هتسافروا إيطاليا وتحاولوا تجيبوا أي معلومة عن الناس دي لازم يتم القبض عليهم قبل معاد الشحنة دول مش هيموتوا بلد بحالها دول هيتسببوا في موت نصف الوطن العربي لو الشحنة دخلت مصر في ناس هتصدرها لدول عربية وده هيسبب موت ناس كتيير سامعني لازم يتم القبض عليهم قبل ما الشحنة توصل

جاسر: بس سيادتك

عاصم قاطعه: عارف يا جاسر عارف أنك مش بتحب تاخد مهمات في إيطاليا بس لو عايز تنجح في شغلك لازم تفصل حياتك الشخصية عن الشغل سامعني والمهمة دي كبيرة وانت عارف كنت بعت اي حد تاني بس مش هينفع لأن المهمة دي كبيرة ولازم تنجح مفيش اختيار وانت الأختيار المناسب انا بثق فيك متخليش حياتك الشخصية تأثر علي شغلك

جاسر: اوامرك
♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡
الاء بعد ما اجهدت وتعبت من الصراخ قعدت علي الارض تعيط بدموع منهارة

مالك جه وقعد جمبها

مالك: عايزة تعرفي ايه علاقتي بباكي صح الاء مردتش عليه بس هو كمل انا هقولك في يوم كنت بتمشي علي البحر وكنت مضايق جدا جدا كان نفسي في حد اشكيله همي اقول له علي الوجع والجروح اللي جوايا وفجأة وانا ماشي خبطت في بباكي وطلبت منه يسمعني يسمع وجعي وهو مرفضش ابدا وسمعني ونصحني وفضلت كل لما أكون مضايق او مهموم اروح اشكيله اعتبرني زي ابنه كان بيخفف عني حاجات كتيييير اوي انا اعرف بباكي من خمس سنين قبل ما يبقي ليا أسم ومكانة قبل ما أبقي مالك صقر المنشاوي بتاع النهاردة اللي الناس كلها بتحترمه وتقدره وبتعمله ألف حساب تقدري تقولي انه هو اللي عمل الإنسان اللي واقف قدامك ده قبل ما اعرفه كنت إنسان فاشل ضايع ملوش لازمه الناس كلها بتهينه ومش بتحترمه هو اللي خلي الناس تحترمني وتقدرني وتعملي حساب خلاني راجل بجد وهو كان بيحبني اوي شايفة الكوخ اللي هناك ده

الاء بصت علي الكوخ اللي مالك بيشاور عليه وكان عبارة عن كوخ مبني من خشب وهزت رأسها بمعني ايوه

مالك: الكوخ ده كنا بنتجمع فيه انا ووالدك يوم واحد في الأسبوع كنا بنيجي هنا ونتكلم واشكيله همي وينصحني وكان بيحكيلي عنك وعن زياد كان بيقول لي قد ايه انتي هادية وذكية وشاطرة في دراستك وقد ايه بتحبي أخوكي زياد وكان بيقولي انه كان عارف إن نهال بتعاملك وحش بس انتي كنتي بتستحملي علشان مش تزعليه وكان بيحكيلي قد ايه زياد مشاغب وبيتعبك بس انتي بتستحمليه وانا كنت بحكيله عني وعن اختي نرمين وعن ياسمين وصقر باشا وماما كريمة وكنت كل صفقة في الشغل كنت بحتار اوافق عليها ولا لا كنت بروح عنده واقول له وهو دايما بيختار الاختيار الصحيح وينصحني النصيحة المناسبة وعمر نصيحته ما خيبت الله يرحمه

الاء كانت مع كل كلمة بتسمعها كانت بتنزل معاها بحر من الدموع

الاء: أمين يارب

مالك: أظن كفاية كده يلا بينا علشان محدش يقلق علينا

مالك والاء ركبوا العربية ومالك وصل الاء لحد بيتها ومشي

الاء وصلت البيت وأول ما دخلت مروة حضنتها جامد

مروة: الاء انتي كويسة

الاء هزت رأسها بمعني ايوه

مروة: طيب تعالي تعالي اقعدي

الاء: انا عايزة انام

مروة: طيب يا حبيبتي ادخلي نامي وانا هعمل اكل واصحيكي

الاء وهي رايحة اوضتها بصت علي أوضة زياد ودخلت عنده لقيته نايم والدموع علي خده مسحت دموعه وباسته من رأسه وغيرت هدومها ونامت جمبه واخدته في حضنها علشان يحس بالأمان هو كمان اتعرض لصدمات مش اقل منها في حاجة وناموا ودموعهم علي خدهم وخايفيين من القادم
♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡
معاقة لكن أعشقها💙🌿

الحلقة العاشرة 💙🌿

أتمني تعجبكم💙🌿

في الصباح بعد أسبوعين عدي علي كل أبطالنا العزاء خلص مالك طبعا بيجي كل يوم يطمن عليهم وساعات بيطمن عليهم من التليفون من أنس لما بيكون مشغول الاء مش راحت المدرسة من ساعة وفاة والدها ولا هي ولا زياد

مروة دخلت علشان تصحي الاء وزياد كانوا لسه نايمين

مروة: الاء زياد اصحوا يلا علشان تفطروا يلا

الاء: لا يا خالتو انا مليش نفس

زياد: ولا أنا طالما لولو مش هتاكل أنا كمان مش هاكل

الاء: لا يا حبيبي روح كل انا مليش نفس لازم ألبس علشان فريدة مستناني علشان مش اتأخر علي المدرسة

مروة بفرحة: أخيرا هتروحي المدرسة ايوه كده يا حبيبتي لازم تفوقي لمستقبلك كده محمود هيبقي مرتاح وهو شايفك بتهتمي بحياتك ومستقبلك يا روحي

الاء وزياد: ربنا يرحمه

مروة: أمين يارب🤲🏻

الاء: طيب يا خالتو انا هروح ألبس بسرعة علشان ما اتأخرش علي فريدة وأنت يا أستاذ زياد تفطر وتلبس وتروح المدرسة كفايا غياب

زياد: حاضر

الاء: خالتو هي ماما ما سألتش علينا

مروة : الصراحة يا حبيبتي مامتك سافرت عند أهلنا في البلد قالت إن أعصابها متوترة وعايزة تروح تقعد هناك شوية وكام يوم وهتيجي

الاء بيأس: امممم ماشي يا خالتو يلا انا هروح ألبس

الاء لبست ونزلت علشان تعدي علي فريدة علشان يروحوا المدرسة بس أول ما نزلت شافت عربية مالك بس مشيت وعملت نفسها مش أخدت بالها

مالك وهو ماشي جمب الاء بعربيته: الااااء

الاء: أفندم

مالك: أركبي هوصلك المدرسة

الاء: لا شكرا حضرتك

مالك: قلت أركبي

الاء: قلت لاء هروح لوحدي

مالك: هتركبي بمذاجك ولا غصب عنك

الاء: ولا ده ولا ده

مالك وقف العربية ونزل ومسك ايدها وشدها وركبها العربية وقفل الباب علشان ما تنزلش ولف علشان يركب

مالك: انا محدش يقول لي لاء😎

الاء بصتله بضيق وطلعت تليفونها تتصل بفريدة

الاء: الو ايوه يا فريدة

فريدة: ايوه يا الاء اتأخرتي ليه

الاء : أسفة كنت هعدي عليكي بس في ناس الله يسامحهم قطعوا طريقي وهيوصلوني غصب

فريدة بمكر: الناس دول اللي هما مالك صح

الاء :اممم روحي انتي ونبقي نتقابل في المدرسة

فريدة: أوك سلام

الاء قفلت

الاء وهي بتوجه كلامها لمالك: لو سمحت ياريت اللي حصل الأسبوعين اللي فاتوا مش يتكرر تاني

مالك: امممم اللي هو ايه

الاء: أولا أنك تأمرني أعمل حاجة انا مش عايزاها ثانيا ممنوع إنك تمد إيدك عليا أنا مش صغيرة والقلم اللي اخدته مش هنساه ثالثا ممنوع تمسك إيدي تاني أو تشيلني ياريت تلتزم الحدود اللي بينا انا محترماك بس علشان وصية بابا غير كده كنت #

مالك: اممم ماشي بس هو سيادتك بتحترمي الحدود دي اولا انتي عليتي صوتك عليا أكتر من مرة وانا سكت كتيير ياريت زي ما انا هحترم الحدود اللي بينا تحترميها كمان اه وحاجة كمان من النهاردة مش هتروحي المدرسة لوحدك تاني انا هاجي أوصلك وهروحك أو هبعتلك السواق

الاء: بس أنا مش بروح لوحدي بروح مع فريدة

مالك: ولا حتي فريدة هي كلمة واحدة انا اللي هوصلك او هبعتلك السواق ولو كلامي ما اتنفذش هتشوفي وش مش هيعجبك

الاء: والكلام ده عليا لوحدي

مالك: بعت لزياد سواق كنت هبعتلك بس عارف دماغك ناشفة قلت اجي اقول لك بطريقتي

الاء: انت ليه بتمشي كلامك عليا انا حرة اعمل اللي انا عايزاه

مالك طلع مسدسه ووجه ناحيتها : كلمة تاني هتلاقي رصاصة في نفوخك

الاء: 😝

مالك: كان في واحدة قاعدة هنا من شوية بتديني درس في الأخلاق فينها مش شايفها

الاء: انا حرة

مالك: اتفضلي انزلي وحذاري تمشي قبل ما اجي او ابعتلك حد

الاء بهمس: همشي

مالك: بتقولي حاجة

الاء بضيق: بقول هستني حضرتك بس ياريت متتأخرش

الاء نزلت وقابلت فريدة علي الباب ودخلوا المدرسة
♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡
مالك وصل الاء وراح الشركة

في مكتب مالك الباب بيخبط

مالك: أدخل

إيمان: أستاذ مالك في ناس مستنية حضرتك برا

مالك: مين

إيمان: بيقولوا إنهم تبع أستاذ محمود

مالك: خليهم يدخلوا

إيمان طلعت برا علشان تناديهم

إيمان: اتفضلوا مالك بيه في انتظاركم

مالك: اهلا اتفضلوا

وائل: احنا اخوات محمود قابلنا حضرتك في العزا

مالك: اه اهلا وسهلا خير

عادل: احنا عايزين الوصية بتاعت محمود اللي سبهالك

مالك: ليه خير حضرتكم شفتوها قبل كده

وائل: ايوه بس انت قلت إن الاء وزياد أنت واصي عليهم يعني قلت جزء منها لكن باقي الوصية لسه محدش يعرفه

مالك: وده يخصكم في ايه

عادل: إلا يخصنا احنا عايزين الوصية كلها مش يمكن مخبي حاجة كده ولا كده انت هتبقي واصي علي عيالنا وعايزين نطمن عليهم ما مش كل حد يجي يقول انا واصي علي الاء وزياد نديهم له لازم محامي يشوفها ويأكد انها صحيحة

مالك: امممم بصوا بقي انا مبحبش اللف والدوران انتوا عايزين تعرفوا الورث قد ايه صح مش عايزين تطمنوا عن الاء وزياد زي ما بتقولوا

وائل: ما أسمح لكش محمود أخونا وعمرنا ما نفكر فيه كده ابدا

مالك قاعد بتكبر: امممم بجد بأمارة لما كان عايش كنتوا بتتخانقوا معاه علي الأرض والبيت اللي ملكه ولا كلامي غلط عمتا انا كنت هاجي وهجيب المحامي علشان نفتح بقيت الوصية ونقرأها كاملة بس كنت مستني الأمور تهدي بس خلاص بكرة إن شاء الله هنفتحها علشان كل واحد يحط جزمة في بوقه اتفضلوا مع السلامة وقتكم خلص

عادل ووائل مشيوا وكانوا متعصبين جدا وعرفوا إن مالك مش سهل
♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡
الجرس رن جه معاد الخروج الاء ما شفتش عربية مالك ولا هو فحمدت ربنا واستغلت الفرصة وجريت وهي بتجري خبطت فحد

الاء: اوه معلش أسفة

……:……….
♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡
في إيطاليا 🇮🇹

جاسر كان ماسك صورة في إيده وبيبصلها وبيتأمل الصورة وجه سامح قطع تفكيره

سامح: جاسر

جاسر: ايه في اخبار جديدة

سامح: ايوه جات لنا معلومات إنهم هيجتمعوا مع الناس اللي هتصدر البضاعة مصر هيجتمعوا النهاردة في الNight club ﴿نادي ليلي﴾أظن دي فرصتنا

جاسر : أكيد

في المساء

جاسر وسامح لبسوا لبس كلاسيك وراحوا الNight club

جاسر وسامح كان بيراقبوا كل المكان

وبعد شوية دخل ناس ومعاهم حراسة وقعدوا علي طربيزة

سامح وجاسر بحكم شغلهم بيعرفوا يقرأو حركات الشفايف ويعرفوا هما بيقولوا ايه

أحمد: اهلا فاليريو ﴿اسم إيطالي﴾

فاليريو: اهلا أين زعيمك

أحمد: إنه مشغول قليلا إن ابنته مريضة

فاليريو: وصل له تحياتي

أحمد: بالتأكيد أعرفك إنه أخي أدهم

فاليريو: تشرفت بمعرفتك

أدهم أبتسم وسلم فقط

أحمد: أعتذر إنه لا يجيد الإيطالية

فاليريو: أجل تفضلوا

فاليريو: إن شحنة الأدوية سوف تصل في المعاد المقرر بعد أسبوعين هل قمتم بتجهيز أموالي

أحمد: نعم ستصل إليك دفعة الأسبوع القادم ودفعة وقت التسليم

فاليريو: حسنا سنتقابل الأسبوع القادم إذن

أحمد: بالتأكيد

فاليريو: إلي اللقاء أراك لاحقا

بعد ما مشي فاليريو

سامح: جاسر لازم نوصل المعلومات مصر

جاسر:……..

سامح: جاسر

جاسر: اممم ايوه في ايه

سامح: أنت اللي في ايه مالك

جاسر: مش عارف بس حاسس إن اللي أسمهم أحمد وأدهم دول شفتهم قبل كده

سامح: شفتهم فين يعني

جاسر: مش عارف بس ليه لما كنا بندرس المعلومات عن العصابة مجاش أي ذكر ل اللي اسمه أدهم ده

سامح: مش عارف ممكن كان مسافر ولسه جاي بدليل إن فاليريو ميعرفهوش

جاسر: مفيش حاجه اسمها ممكن احنا لازم نجمع معلومات عن أدهم وأحمد في أقرب وقت شكلهم وراهم قصة كبيرة لازم اعرفها

سامح: أكيد هنعرف
♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡
إيمان سكرتيرة مالك خلصت شغل ونزلت علشان تشوف عربية توصلها

إيمان كانت بتعدي الشارع وفي نفس الوقت كانت بتحط المفاتيح بتاعتها في الشنطة وفي اعتقادها إن الشارع ما فيهوش حد في نفس الوقت كان في واحد راكب عربية وماشي بسرعة هائلة ومعلي المزيكا 🚗

وفي لحظة واحدة إيمان طارت في الهوا ووقعت علي الأرض 😱😱

⛔stop⛔
(الاء في الصف الثالث الثانوي تبلغ من العمر ١٨ عام )
(مالك صقر المنشاوي رجل الاعمال شديد الطباع يبلغ من العمر ٢٨ عام)

ده كان بس وصف صغير للأبطال علشان الناس اللي طلبت مني الوصف والصور تحت علشان تشوفوهم

اسئلة النهاردة

تفتكروا الاء خبطت في مين 🤔

تفتكروا ايه اللي هيحصل لإيمان🤔

تفتكروا جاسر هيعمل ايه لما يعرف حقيقة أحمد وأدهم وصورة مين اللي كان ماسكها🤔

توقعاتكم بليييز

شاركوني برأيكم سواء ت

معاقة لكن أعشقها💛🌻

الحلقة الحادية عشر💛🌻

أتمني تعجبكم💛🌻

إيمان سكرتيرة مالك خلصت شغل ونزلت علشان تشوف عربية توصلها

إيمان كانت بتعدي الشارع وفي نفس الوقت كانت بتحط المفاتيح بتاعتها في الشنطة وفي اعتقادها إن الشارع ما فيهوش حد في نفس الوقت كان في واحد راكب عربية وماشي بسرعة هائلة ومعلي المزيكا 🚗

وفي لحظة واحدة إيمان طارت في الهوا ووقعت 😱😱

والراجل اللي كان ماشي بالعربية أول ما خبطها بص وراه ولقاها مرمية علي الأرض وبتنزف راح مشي بسرعة بالعربية قبل ما حد يشوفه وسابها مرمية في الشارع بتموت😡

بعد شوية جت عربية شافت إيمان مرمية علي الأرض نزل الراجل اللي في العربية وجري عندها علشان يشوفها

أدم وهو بيضربها علي وشها بخفة بيحاول يفوقها:يا أنسة

أدم وهو بيشوف نبضها: الحمد لله لسه عايشة لازم اخدها المستشفي

أدم شال إيمان من علي الأرض وركبها العربية وراح المستشفي بسرعة

في المستشفي

أدم دخل المستشفي

أدم بنبرة عالية : حد يجيب سرير بسرعة

الممرضة: حاضر يا دكتور أدم

﴿أدم دكتور جراحة عنده 30 سنة هو أكبر أخواته عنده أخته جنة وفي كلية صيدلة في سنة تانية وأخوه محمد في اولي ثانوي أدم عايش مع والده ووالدته وأخواته﴾

أدم: علقوا لها محلول بسرعة قعبال ما اغير هدومي وشوفي معاها اي رقم او عنوان و اتصلي بأهلها بسرعة

الممرضة: حاضر يا دكتور

الممرضة فتحت شنطة إيمان واتصلت بأخوها حسام

حسام وصل المستشفي وقابل دكتور أدم

حسام: دكتور انا اخو البنت اللي جوا هي حصلها ايه

أدم: اتفضل اقعد وانا فهمك

حسام قعد وبيستمع لأدم بانتباه

أدم: انا دكتور ادم الصراحة انا كنت ماشي بعربيتي علي الطريق ولقيت أخت حضرتك مرمية علي الأرض من الواضح إن في حد ضربها بالعربية ومشي والضربة كانت جمدة وده أدي إلي نزيف في المخ وكسور في جسمها ولازم نعملها عمليه فورا

حسام: اعمل اللازم يا دكتور وانا تحت أمرك في أي تكاليف

أدم :ماشي توكلنا علي الله
♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡
في المساء

الاء قاعدة في أوضاتها وبتعيط

مروة:خلاص يا حبيبتي أهدي

الاء بدموع منهارة:أهدي ازاي بس يا خالتو بعد لما هزقني قدام صحابي والمدرسين مين سمح له يعمل كده

مروة:أهدي طيب وأحكيلي ايه اللي حصل

الاء فلاش باك

الاء وهي بتجري قبل ما مالك يجي ويشوفها خبطت في حد

الاء:اوه أسفة معلش

حسن:ولا يهمك بس أنتي بتجري كده ليه

الاء:معلش عن إذنك لازم امشي

حسن استني تحبي أوصلك

الاء:لا شكرا

حسن مسك إيدها :استني بس

وقبل ما الاء ترد اخد بوكس في وشه 👊

حسن وقع علي الأرض والاء اتخضت

مالك وهو مستمر في ضربه :أنت ازاي تتجرأ تمسك إيدها

حسن:وانت مالك

مالك لكمه بوكس في وشه : انا هوريك انا مالي ازاي 👊👊👊👊👊👊👊👊👊

حسن بعد ما خلاص عضمه اتكسر تقريبا

حسن:كح كح خلاص مش قادر أرجوك سبني

الاء بدموع:أرجوك سيبه يمشي هيموت في إيدك

مالك سابه ومسك إيد الاء بعنف

مالك:ياريت مسمعش صوتك انا قلت ايه ها قلت ايه مش انا قلتلك لو خرجتي من المدرسة قبل ما اجي مش هيحصل كويس قلت ولا ما قلتش

الاء:انا حرة اعمل اللي انا عايزاه ياريت ملكش دعوة بيا

مالك:لا ليا دعوة ولو كلامي ما اتنفذش وعد هتشوفي وش مش هيعجبك اتفضلي قدامي علي العريية يلاااا

الاء:لا مش هتفضل وهروح لوحدي واللي عندك اعمله

مالك خلاص جاب اخره 😡

الاء وهي جاية تمشي مالك شدها من إيدها ورفعها علي كتفه

الاء لسه متنحة من الصدمة وبدموع

الاء :ممكن تنزلني لو سمحت مش هعمل كده تاني وعد 🥺 صحابي هيقولوا ايه والمدرسين بيتفرجوا علينا ارجوك نزلني

مالك:مفكرتيش ليه في كده قبل ما تتحديني

مالك ركبها العربية ومشيوا ووصلها البيت ومشي

باك

الاء بعياط:شفتي يا خالتو حرجني قدام صحابي والمدرسين خلي سمعتي زي الزفت

مروة:خلاص يا حبيبتي أهدي أنا هكلم خالك واخليه يكلمه إنه ما يعاملكيش كده تاني خلاص

زياد:ايوه يا خالتو انا مش فاهم ازاي يعمل كده انا كنت فاكره طيب

الاء بسخرية:طيب😒 انت اللي طيب خلاص روحوا دلوقتي عايزة انام ومحدش يصحيني الصبح مش هروح المدرسة

مروة :علي راحتك يا حبيبتي تصبحي علي خير

الاء:وأنتي من أهله
♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡
في المستشفي

إيمان دخلت أوضة العمليات وحسام أخوها مستنيها بره واتصل بوالده ووالدته علشان يجوا

سماح وإبراهيم والده ووالدته وهما جايين جري

سماح بدموع:حسام ايه يا بني ايه اللي حصل لأختك مالها

حسام:ما تخافيش يا أمي تعالي اقعدي وانا هحكيلك

سماح وإبراهيم قعدوا وبيستمعوا لحسام بانتباه

حسام: إيمان وهي مروحة في عربية خبطتها وعملت حادثة وفي دكتور من المستشفي جابها هنا وهي دلوقتي في العمليات

إبراهيم:اااه يا بنتي يارب نجيها يارب دي قلبها أبيض وعمرها ما اتمنت الشر لحد يارب نجيها يارب

حسام :أهدي يا حج إن شاء الله هتقوم وتبقي كويسة

سماح :اتصل يا ابني بأخوك حسن شوفه فين

حسام:اتصلت بيه بس تليفونه مقفول تلاقيه مشغول وتليفونه فصل

بعد شوية دكتور أدم طلع من أوضة العمليات

حسام وسماح وإبراهيم جريوا عليه

إبراهيم والد إيمان:قول لي يا دكتور ايه اخبار إيمان انا والدها

أدم : الحمد لله الأنسة إيمان كويسة قدرنا نوقف النزيف اللي حصل في المخ بس

حسام:بس بس ايه يا دكتور

أدم:للأسف الحادثة اللي اتعرضت لها أستاذة إيمان سببت لها كسور في رجلها وركبتها وللأسف لأننا ما عالجنهاش في الوقت المناسب فأثر جدا علي المفاصل وحركتها وده للأسف سبب لها عجز وإعاقة في رجلها

سماح:يعني ايه بنتي مش هتمشي علي رجلها تاني يا دكتور

أدم:احنا هنعمل اللي علينا والباقي علي ربنا ادعولها

سماح :اه يا بنتي يارب قومها بالسلامة وتقدر تمشي علي رجلها يارب
♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡
أنس بيكلم مالك في التليفون

مالك:الو

أنس:ايوه يا مالك تقدر تقول لي ايه اللي أنت عملته النهاردة ده

مالك باستفهام:عملت ايه

أنس:مالك مش عليه انا فاهمك كويس ليه عملت كده مع الاء

مالك:اااه هي اشتكت لكم

أنس:وما تشتكيش ليه مش احنا اهلها مالك انت احرجتها قدام صحابها والمدرسين يقولوا عليها ايه دلوقتي لما يسألوها مين ده تقدر تقول لي ها

مالك:ما يخصنيش عايزني كنت اعمل ايه يعني وانا شايف واحد ماسك إيدها في نص الشارع ها انت لو مكاني مش كنت هتعمل كده

أنس:لا ما كنتش هعمل كده في حاجة اسمها عقل كنت هفكر بيه مش أنت بتفكر بإيدك غبي

مالك :لم لسانك إنت عارف لو أنت قصادي كنت دفنتك مكانك بعد الكلمة دي

أنس:يارب الصبر من عندك علي البني أدم ده عمتا كنت هقولك الاء مش رايحة المدرسة بكرة ما تعديش عليها وبعد كده مش هتوديها تاني حتي لو رايحة انا هوديها بعد كده ولو مسافر مروة هتوديها خلاص

مالك بعصبية:يعني ايه مش رايحة قول لها الساعة سبعة الصبح تكون جاهزة وإلا هيكون ليا معاها تصرف تاني

أنس:يا دي النيلة يا أبني أهدي ده احنا أهلها ومش بنعاملها كده مش عارف كان فين عقل محمود لما كتبك واصي عليهم وبعدين هتروح ازاي يعني ولما تشوف صحابها والمدرسين ويسألوها عليك تقولهم ايه أختي مثلا

مالك 😡:قسما عظما هاجي أدبحك قولها تجهز بكرة ومفيش حاجة اسمها أنت توديها أنا الواصي عليها وهوديها وهجبها وقول لها لو كلامي ما اتنفذش هتشوف وشي التاني

أنس:هو بعد اللي حصل ده كله ولسه ما شافتهوش مالك هي نقطة في أخر السطر سيبها تريح يومين وبعدين ربنا يسهل سلام

مالك رمي التليفون ونام علي السرير

مالك وهو بيفكر في اللي حصل النهاردة وبيكلم نفسه:ااااه يا ربي انا ازاي عملت كده وليه اصلا ما عادي يعني وبعدين انا واصي بس يعني ما ليش اتحكم فيها بالشكل ده طب انا ليه اضايقت كده لما شفته ماسك إيدها ليه طب انا ليه عملت كده علشان واصي عليها ولا في حاجة تانية لا مالك اهدي كده وأرجع لعقلك إنت لازم تتصرف بعقل وبعدين كان فين إحساسك وقلبك وهي بتترجاك من امتي وانت كده بتتصرف بجنان لا انا لازم أرجع لعقلي

مالك نفض الأفكار دي من دماغه ونام نوم عميق
♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡
في المستشفي إيمان خرجت من أوضة العمليات

أدم:الحمد لله الأنسة إيمان بقت كويسة بس للأسف ما عرفناش نعمل حاجة للعجز اللي حصل في رجلها

إبراهيم:ايه الكلام ده يا دكتور

سماح: ااااااه يا بنتي ده انتي لسه في عز شبابك هتستحملي ازاي بس

حسام:طب مافيش حل يا دكتور

أدم:للأسف لاء الحل عند ربنا أدعولها
اه صح نسيت كنت عايزة اقول لكم ياريت لو سمحتم لما تصحي محدش يقول لها أبدا إن رجلها حصلها حاجة قولوا لها إن فيها كسر مش أكتر علشان لو قلتوا لها ممكن جدا حالتها النفسية تتأثر وده هيأثر علي العلاج فياريت لو تأجلوا الموضوع ده لحد ما تخف

حسام:ماشي يا دكتور شكرا لحضرتك لو حضرتك مكنتش أنقذتها ما حدش يعرف كان حصلها ايه أكتر من كده شكرا ليك

أدم:العفو ده واجبي
♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡
في إيطاليا

جاسر مصدوم :لا لا مش ممكن

سامح:في ايه يا جاسر أنت تعرفها

جاسر:أنت متأكد إن دي مراته

سامح:ايوه متأكد

جاسر :لا لا مستحيل أنت عارف دي مين دي نرمين صقر المنشاوي أخت مالك

سامح:بنت رجل الأعمال صقر المنشاوي بس ازاي دي اسمها يمني سليم ازاي يعني هتبقي نرمين ممكن واحدة شبهها ولا حاجة

جاسر:لا أنا متأكد إحساسي عمره ما هيكدب أكيد غير لها أسمها

سامح:شغلنا ما فيش حاجة فيه اسمها أحساس يا إما أدلة واقعية أو لاء

جاسر:عندك حق انا لازم يبقي عندي دليل

سامح:انا طالع أوضتي تصبح علي خير

جاسر:وأنت من أهله

بعد ما سامح طلع جاسر مسك موبايله وأتصل بمالك

مالك بنعاس: الو

جاسر:الو ايوه يا مالك

مالك:ايوه يا زفت في حد يكلم حد دلوقتي

جاسر:مالك اسمعني بس

مالك حس انا في حاجة لأن جاسر بيتكلم بنبرة جادة: في ايه

جاسر:هي نرمين بعتتلك صور قبل كده لولادها

مالك:ايوه معايا صورهم نرمين كانت بعتتهم لي قبل كده

جاسر:ابعتهم لي بسرعة لو سمحت

مالك:ماشي بس في ايه

جاسر:هبقي اقولك بعدين ابعتهم بسرعة

جاسر قفل ومالك بعتله الصور وأول لما شافهم اتصدم

واتصل بكريم مساعد مالك

كريم:الو

جاسر:الو ايوه يا كريم كنت عايزك في خدمة

كريم:تحت أمرك

جاسر:فاكر الواد اللي اسمه معتز

كريم:ايوه فاكره ماله

جاسر:عايزك تجبلي صورة ليه بس من غير ما مالك يعرف

كريم:أوامرك بكرة الصبح الصورة هتكون عندك

جاسر قفل التليفون

جاسر وهو ماسك صورة نرمين: يا تري انتي عايشة ازاي دلوقتي يا تري شكلك اتغير ولا لسه زي ما أنتي اااااه خمس سنين وانا بتعذب كل يوم قلبي بيتعذب ويتوجع في بعدك عمر عيني ما شافت واحدة في جمالك ورقتك وقلبي عمره ما دق غير ليكي وعشانك من بعد ما رحتي وقلبي مات بيدق بس لكن هو ميت بعد ما سبتيه انا عايش من غير روح اخدتي روحي وقلبي ومشيتي قلت هنساكي بس ما اقدرتش أرجعيلي أرجوكي ارجعيلي يا جميلتي .

⛔Stop⛔

معاقة لكن اعشقها💛🌻

بقلم:Alaa Mohamed 💛🌻

♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡

💝معاقة لكن اعشقها💝

💝الحلقة الثانية عشر 💝

💝اتمني تعجبكم 💝

في الصباح

في المستشفي

دكتور أدم دخل غرفة إيمان علشان يشوف حالتها ويطمن عليها

وبعد ما خلص كشف فضل قاعد يتأمل براءتها وجمالها

انت في الصفحة 2 من 5 صفحات

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
4

أنت تستخدم إضافة Adblock

انت تستخدم اضافة حجب الاعلانات من فضلك تصفح الموقع من متصفح اخر من موبايلك حتي تقوم بتصفح الموقع بشكل كامل