منوعات

بقلم الاء محمد الرابع والاخير

إيمان بأبتسامة:صباح النور

أدم بأبتسامة:أتمني تكوني أحسن النهاردة

إيمان بأبتسامة:الحمد لله

أدم بأبتسامة مد إيده بشوكولاتة ليقدمها لها:أتفضلي

إيمان خدتها منه وبأبتسامة:شكرا ايه ده وكمان النوع اللي انا بحبه شكرا جدا

أدم بأبتسامة ومد إيده لها تاني:العفو اتفضلي

إيمان:ايه ده

أدم:دي رواية رومانسية قلت بما أنك زهقانة فالرواية تسليكي

إيمان بأبتسامة:شكرا

أدم بأبتسامة:العفو عن أذنك

طلع أدم من أوضة إيمان ليتصل بشريف

أدم:الو ايوه يا شريف بجد شكرا ليك شكرا الحمد لله الشوكولاتة والرواية اللي أنت بعتهم عجبوها جدا

شريف بأبتسامة يخفي ورائها حزن:العفو علي ايه يا ابني احنا أخوات ولو عايز أي حاجة تاني قولي

أدم:أكيد ما تيجي نخرج النهاردة

شريف بضيق:لاء مليش مزاج وبعدين عندي شغل مرة تانية إن شاء الله

أدم بأبتسامة:إن شاء الله يبا هسيبك تشوف شغلك سلام

شريف بحزن:سلام

شريف قفل مع أدم وقعد علي كرسيه بضيق

شريف بحزن:يارب يارب صبرني علي هذا البلاء يارب
🧡🧡🧡🧡🧡🧡🧡🧡🧡🧡🧡🧡🧡🧡🧡🧡
في إيطاليا

أحمد دخل المخزن اللي كان حابس فيه نرمين والولاد لقي الحراس متخدرين وهما مش موجودين

أحمد بغضب:اااه راحوا فين

أدهم:تلاقيهم هنا ولا هنا

أحمد:هنا ولا هنا فين أنت مش شايف يعني أكيد أخدهم والله #

أدهم:أهدي بس

أحمد:أهدي ايه مراتي وعيالي مش موجودين وتقولي أهدي انا لازم أسافر مصر حالا

أدهم بهدوء:أنت بتقول ايه مش هينفع نظهر دلوقتي احنا دلوقتي ضعاف جدا لو رحنا ممكن صقر بيه يموتنا في ثانية ولا يرمش له جفن احنا المفروض نهدي ونستعيد قوتنا علشان نعرف نواجهه صح

أحمد بتفكير:صح عندك حق

Stop

معاقة لكن أعشقها

بقلم:Alaa Mohamed

معاقة لكن أعشقها♥

الحلقة الرابعة والعشرون♥

أتمني تنال إعجابكم ♥

في قصر المنشاوي

كريمة قاعدة مع الولاد ونرمين في الجنينة ولاحظت قدوم الاء

كريمة بأبتسامة: عايزة حاجة يا حبيبتي

الاء بخجل: كنت عايزة أستئذن حضرتك أني أروح لصاحبتي علشان زي ما حضرتك عارفة كنت متغيبة الفترة اللي فاتت عن المدرسة ولازم أعوض اللي فاتني

كريمة: طب ما تتصلي بيها تجيلك هي هنا

الاء بارتباك: ايه اصل هي مش ينفع تخرج علشان عليتها محافظة ومش بيرضوا إنها تخرج غير للمدرسة والدرس بس

كريمة: بس يا حبيبتي مالك نبه عليا إنك مش تخرجي

الاء بإلحاح:علشان خاطري بجد مستقبلي هيضيع ولازم أعوض اللي فاتني أرجوكي خليني أخرج

كريمة بتنبيه:خلاص ماشي هخليكي تروحي بس ما تتأخريش

الاء بفرحة: شكرا شكرا جدا ليكي عن إذنك

الاء مشيت وهي فرحانة جدا إنها هتروح بس مش لفريدة لاء هتروح وتبدأ الشغل علشان تصرف علي نفسها وأخوها

نرمين بتساءل: هي مين البنت دي

كريمة: دي حكايتها طويلة أوي بس قلبي بيقولي إنها هب اللي هتغير حياة مالك وتمحي الماضي من قلبه

نرمين:طب أحكيلي ايه حكايتها

كريمة حكت لنرمين قصة الاء

نرمين بحزن:كل ده وهي في السن الصغير ده فعلا فقدان الأهل شئ صعب أوي انا جربته خمس سنين بس هي هتجربه طول عمرها

كريمة بحزن: ربنا يصبرها يارب

نرمين: يارب
🎀🎀🎀🎀🎀🎀🎀🎀🎀🎀🎀🎀🎀🎀🎀🎀
وبعد مرور شهر علي أبطالنا جاسر لسه في غيبوبة ومالك لسه جانبه في إيطاليا وبيدور له علي أحسن الدكاترة وكان عايز ينقله مصر بس الدكاترة منعه ده نظرا لخطر حالته الاء كل يوم بتخترع حجة لنرمين وكريمة علشان تخرج تروح الشغل بتاعها لدرجة إن كريمة ونرمين بدأوا يشكوا فيها إيمان لسه في المستشفي بس شريف نفذ خطته وبعد عنها مش بقي يروح لها ولا يرد علي اتصالاتها اما أدم بقي بيقرب منها يوم عن يوم بس هي طبعا مفيش في قلبها غير شريف وكل ما تسأل أدم عنه يقولها مسافر ومن كتر سؤالها أدم حس إنها بتحبه بس شال الفكرة من دماغه أحمد وأدهم لسه هربانين وبيجهزوا نفسهم للأنت..قام من عائلة صقر المنشاوي شادي بيحارب الإدمان وبيخف يوم عن يوم أما بالنسبة لحسن إدم.انه بيزيد وكل يوم الممرض يجيب له وهو يدفعله فلوس
🎀🎀🎀🎀🎀🎀🎀🎀🎀🎀🎀🎀🎀🎀🎀🎀
في إيطاليا 🇮🇹

في المستشفي الذي يتواجد بها جاسر

مالك بعصبية: يعني ايه مفيش حل جاسر بقاله شهر في المستشفي ومش عايز يفوق وجايب أكبر دكاترة في العالم وتقولولي مفيش حل

الدكتور الإيطالي(اوين): إنها غيبوبة ومن الممكن أن تستمر شهر أو سنة او سنتين ولا يوجد حل في أيدينا إن الإنسان يفوق منها حسب تقبل عقله

كاد مالك أن يتكلم ويصرخ في وجه الدكتور الإيطالي

ليدخل أحد الممرضين دون استئذان

الممرض: دكتور أوين لقد عاد لوعيه الشخص الذي يوجد في الغيبوبة منذ شهر

مالك: جاسر

وطلع مالك من برا الأوضة وراح أوضة جاسر بسرعة

مالك بفرحة: جاسر

وجه الدكتور وكشف عليه وبعد ما خلص كشف

دكتور أوين: حمدا لله على سلامتك

ليبتسم له جاسر أبتسامة صغيرة

ليخرج الدكتور ويأتي مالك بكرسي ويجلس بجانب جاسر

مالك بأبتسامة: شكرا

جاسر بأبتسامة: علي ايه ده واجبي المهم قولي أتقبض علي أحمد

مالك بغضب وتوعد: لاء للأسف هرب بس والله أول ما يقع في إيدي ما هرحمه

جاسر:مالك أحمد ده ليه هدف وعايز ينتقم من عيلتكم عارف معتز اللي ياسمين كانت بتخ.ونك معاه يبقي أخو أحمد وأسمه الحقيقي مش معتز أدهم

مالك بعدم استيعاب: أنت بتقول ايه تقصد إنهم عايزين ينتقموا مننا طب ليه وايه الهدف

جاسر:أحمد أتعرف علي نرمين قبل خمس سنين يعني أنت مكنتش دخلت عالم رجال الأعمال اصلا في الوقت ده يبقي هو فيه حلين بس يا أما هما طمعانين فيكم يا أما عندهم طار بسبب والدك صقر باشا وعايزين ياخدوه منه

مالك:اممم عمتا خلاص ارتاح أنت انا هتصرف وأعرف وراهم ايه

اومأ جاسر له برأسه

مالك: انا هروح اسأل الدكتور لو نقدر نسافر القاهرة دلوقتي

جاسر: ياريت اه صح هو انا هنا بقي لي كتير

مالك: لا خالص هو يدوبك شهر وتسع ساعات و13 دقيقة و55 ثانية يعني شهر بحاله سايب شغلي وشركتي وموظفيني ومصالحي وقاعد مع سيادتك

جاسر😂:تستخسر شهر في حبيبك جاسر برضه

مالك: ياريت تقوم وبلاش دلع انا عندي شغل وشركة وناس أهتم بيهم مش فاضي لك

وخرج مالك من الغرفة ليضحك جاسر
❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤
في المستشفي عند إيمان

أدم دخل لإيمان بأبتسامة

أدم بأبتسامة: صباح الخير

إيمان بحزن: صباح النور

أدم بتساءل: مالك زعلانة ليه كده

إيمان بحزن: لاء عادي

أدم بأبتسامة: عندي ليكي خبر حلو

إيمان: ايه

أدم:كتبت لك ورق خروجك من المستشفى

إيمان بلا مبالاة: اممم كويس

أدم بحزن: مش فرحانة

إيمان بحزن بتحاول تتداريه: لاء فرحانة أكيد

أدم بحزن: مش باين عمتا عن أذنك هروح أكمل باقي الإجراءات

اومأت إيمان برأسها له وخرج أدم وهو حزين 😔
💘💘💘💘💘💘💘💘💘💘💘💘💘💘💘💘
في قصر المنشاوي

الاء وهي داخلة القصر بتتسحب

كريمة نادت عليها: الاء

الاء راحت عندها وهي خايفة من أسئلتها

الاء: نعم

كريمة: كنتي فين

الاء: كنت عند صاحبتي

كريمة: عند صاحبتك بتعملي ايه

الاء: بنذاكر

كريكة: بتذاكري ولا بتشتغلي وبتعصي كلام مالك وكلامي

الاء: هو حضرتك بتراقبيني

كريمة: لا أبدا ده من حسن حظي إن في حد شافك وقالي أنتي عارفه إن لو مالك عرف هيعمل ايه

الاء: انا بس بشتغل علشان أوفر مصروفي انا وأخويا

كريمة: لو عايزة مصروف كان ممكن تطلبي مني مالك واصي عليكم يعني من حقك تطلبي منه وانا هنا أمه وفي غيابه انا اللي متحمله مسؤليتكم ياريت تنسي الشغل ده ومش هتروحي تاني ولا هتخرجي لحد ما مالك يجي مفهوم

الاء بحزن: حاضر

الاء سابت كريمة وطلعت أوضتها

في الصباح

الاء بتكلم فريدة

فريدة: طب وأنتي هتعملي ايه دلوقتي ده بكرة أخر يوم كده الفلوس هضيع عليكي وتعبك هيضيع

الاء: هو ايه اللي هعمل ايه هاجي طبعا ومين قال أني هسيب الشغل انا هروح

فريدة: مش بتقولي عرفت ومنعتك تخرجي

الاء: ولو عادي هخرج من غير ما تعرف

فريدة بصدمة: ايه أنتي جننتي وأفرضي عرفت هتقول لمالك وأنتي عارفاه كويس المرة دي هتبقي بموتة

الاء بعصبية: قلتلك قبل كده ما تجبليش سيرته

فريدة: خلاص عمتا خلي بالك من نفسك وربنا يستر

الاء: ماشي سلام

فريدة: سلام
💓💓💓💓💓💓💓💓💓💓💓💓💓💓💓💓
في المصحة

حسن يلتقط أنفاسه الأخيرة والدكاترة بيحاولوا ينقذوه وصعقوه أكتر من مرة بصاعق الكهرباء بس للأسف دقات قلبه وقفت وأطلق الجهاز الصفارة ــــــــــــــــــــــــــــ💔

شادي بعدم استيعاب: لاء لاء مستحيل لأنت مش هتموت قوم أنت وعدتني أنت قلت لي هنفضل مع بعض وهنخف ونخرج من هنا ونشتغل ونحقق أحلامنا أنت قلت لي ليه جاي دلوقتي تسبني أنت خدعتني وكذبت عليا خلتني أخف وأنت أدمنت وما التزمتش بوعدك مع إن أنت اللي شجعتني بس انا هطلع أرجل منك وألتزم بوعدي وهكمل للنهاية أنت جبان غدرت بيا ليه ليه ها 😭😭😭😭😭😭
💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔
أدم كمل الإجرءات وإيمان خرجت من المستشفي علي كرسي بعجل وطول الوقت كانت خايفة من نظرات الناس وحاطة وشها في الأرض

إيمان في نفسها: ياريتك كنت هنا ياريتك كنت جانبي ما كنتش هبقي خايفة كده ياريتك كنت معايا للنهاية بس للأسف سبتني وتخليت عني أنا حبيتك ايوه حبيتك من كل قلبي وأنت خدعتني سبتني ومشيت ليه سبتني يارب رجعهولي يارب انا محتجاه انا عارفة إنه بيحبني عيونه بتقول كده يارب يرجع

حسام بأبتسامة: وصلنا نورتي بيتك يا إيمي

انت في الصفحة 2 من 6 صفحات

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
0

أنت تستخدم إضافة Adblock

انت تستخدم اضافة حجب الاعلانات من فضلك تصفح الموقع من متصفح اخر من موبايلك حتي تقوم بتصفح الموقع بشكل كامل