
رعد :انتي مش كويسه انا هرن علي الدكتورة تمام
ثم حمله علي اكتفها واخدها في حضنها وقبل جبنها بحب وطاغيه رجل شرقي
رهف بتعب وصوت مهموس :انا كويسه متخفش واصلا تخاف ليه يابني ادم انت
رعد بوقاحه :مراتي ولا عندك راي تاني
رهف :اه انا م……
قطع كلمها حته ابتلع صوته في حلقه وهو يتفنن في تقبيله علي شفتيها حته أصبح الدماء يغرق فمه
رعد :عندك مشكله ياقمر انتي بس لو تكلمتي انا هبوس شفيفك التفاح دي 😉🍎
رهف :انت قليل الادب
رعد بوقاحه :اي رايك يامراتي نعيد الي عملنه اول ملمستك
رهف بغضب وهي تضرب صدره بيديها الصغيره
رهف :حراااااام عليك يااخي انت اي مش بتحس انا عملات اي علشان كده انا ولا اعرف ولا انت كانت تعرفني بس ليه حصل كده كل دا علشان قلم بسسس تضمر مستقبلي ضاع ضااااااع ليه تعمل كده دا انت مجنون مستحيل تكون بني آدم
رعد بحزن علي معشقتها :خلاص يارهف انا هسيبك علي رحتك بس مش علطول تمام وكمان موعدكيش يارهف انو الوضع ده يستمر تمام انا هسيبك في لاوضه الي جنبي مش اكتر من كده تمام
رهف :نزلني يلاا ياض
رعد بضحك :ياض رعد لانصاري بقا ياض طب وحيات شفيفك القمر دي مش هسيب شفيفك القمر الي غير تتكل اكل عسل دي طعم الفروره 🍓مش كده اشوف بنفسي ربنا يقدرنا علي المستعان
ثم قرب عليه وظل يقبل شفيفها بقوه حته ادمعات عيونها الزرقاء بتعب بعد وقات طويل
رعد :افتحي عيونك ياقلبي
صاعقه إصابته جعلته ترجف بين يديها بقوه حته نظرت إلى حله بحزن وبعدت عنه وهي تقوم بسحب الغطاء عليه وتحقمه جيد من عليه وادرت ظهره وظلت تبكي وتتزكر الذي حصل معه بتعت واحمررر وجنتها بكسوف ,,,,,,,,,,,,,,,,,
كانت لاتحس ب الوقت حته حمله واتجه نحو السرير وضعه عليه برقه وقام برمي ثقله عليه وهي لاتدري كانت في بحر عسله 🍯مع معشوقها هو فعلان اصبح معشوقه بس لاتدري بهذه الشي كانت ترفض ب كل المعنه ترفض ,,,,,,,,
رعد بخوف عليه :رهف انتي مراتي يارهف
رهف بضيق وغضب وثم نظرت إليه وهي كانت عيونها الزرقاء مثل الجمر الناري
رهف :انت بني آدم حقيررر انت ازي تعمل كده هااا انا مش مراتك قدم الناس برفو عليك يابن لانصاري زاي مقولت نفزت بس انا بنت الرواي عرف ياعني وانا هتفنن في تعذيبك ودا وعد مني انت فهم
وثم قامت من مكنه وهي تحتضن نفسه بيديها الصغيره وقامت بتغير ملابسه في الحمام وبعد مده طويله طلعت وعلامات الوجع يشتد عليه وطرقة له الغرفه وهو ينظر له باغراء كبير بس رحلات ورحل معه الجمل والرقه كانت فتنه بملابسه كانت تلبس بجامه ستان روعه كانت بلون البرطقالي 🧡 كان ليق عليه كانت مثل الجنية الصغيره وتركته نارن حبها وعشقها هو فعلا محسش معه بل وقت
رعد :اه يارهف الرواي انتي جننتي رعد لانصاري معكي وانا هرجع حقق من الزمن ود وعد من رعد لانصاري
,,,,,,,,,,,,
في فيلا كانت أول مره تره العين
فيلا جاسر المحمودي
كان قعد علي في المكتب بتعه وكان كل نظره مسلط علي لاب توب وقال
جاسر :دانتي طلعتي بنت قمر
كان مسلط انظره علي صورته هو صار مهوس بعشقه وظل يكلم صورته بحب ويدعي ربنا انه تكون علي اسمه ونصيبه
,,,,,,,,,,,,
عند اسيل في منزله
اسيل :انا مش عرفه الناس مله متكبره ليه كده دا إنسان دبش وزاي يبوسك وانتي تسكتي يااسيل ده وحد عيز تربيه بس الصرحه قمر عيز يتكل أكل
عيب علكي يااسيل بس عبط أقال يتكل دا مقرف
ثم احمر وجنتها بقوه وظلت تلعب في شعرها لاسود سود اليل وبشرته البيضاء بشده
وظلت تبحث عن معلومات عنه علي الفيس وكانت صدمه هو من اغنية مصر ثم بعد قليل ظلت تبكي وقالت
اسيل :انتي لزمن تطلعي البني ادم دا من حياتك بس عيونه قمر اووووووف 😔 خلاص بقا يا اسيل انسي علشان تعيشي واصلا انتي بتشتغلي في الشركه واحمدي ربك انو ملفك الشخصي أتقبل بكره اول يوم لكي شغل افرحي وبسسس
ثم ألقت جسدها علي السرير ونامت بهدواء وهي قلبه ينبض بااسمه بس حلفت انو هيندم اووي علشان وقع في طريقه
,,,,,,,,,,,,,,,,,,
ليان :انت مجنون انا عايزه انتقم وانتقم اشد انتقم منهم واخلي رعد يموت علي مراته وحبيبته مش ختم جوزه اعااااااااا انا بحبه
سهر هانم بغضب :خلاص رعد بيحب رهف مش بيحبك انتي عيشي حياتك علشان ابني لو حصل حاجه حاجه ولله مهسمحك ياليان انتي فهمه
ليان :بس انا بحبه
ثم تركته سهر وذهب علي غرفته والدموع علي وجنتها بحزن شديد علي قطعه من قلبه هو ابنه الوحيد الذي أصابه اعاقه بعد الولاده ولا تسمح أن تجيب له أخ
دلفت الي غرفته سهر هانم وهي تبكي وتمسح علي صورت زوجها وحبيبها
سهر :تعرف أن بحب رعد علشان نسخه منك ياحبيبي نفس كل حاجه بس لو كانت معيه دلوقتي كانت تبرك لي رعد علي جوزه ابنك بقا عريس ونجح في شغله الي هو شغلك هيوقفه علي رجيله زاي موعدك بس انت ادعيله ربنا يهديه ويصلح حال ابنك
ثم قالت بتعب مش كافيه الي حصل معه في الماضي دا كان اكتر حاجه مرعبه حصلت مع رعد وانت كانت عيش وقولت سيبه يعتمد على نفسه انت الي خلته رجل تعرف انا من النهارده اخلي بالي من مرت ابنك علشان دي بقت بنتي بس لاول لزمن نعمل فرح علشان انت اكيد مش رضي ويارب يستر ياحبيبي تعرف انت وحشاني اووي ياجميل قلبي ليك بيميل
ثم قالت بحزن انا خلاص اشوف احفدي واجي ليك ياحبيبي علشان مقدرش اعيش من غيرك ياعززز
(فعلان اسم ولد رعد عز اما اسم جده لانصاري )
وثم غطط في ثبات عميق من النوم وهي تدعي ابنه ومراته أن ينعمه في السعده
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
في صباح يوم جديد علي مدينة القاهر
في غرفه دولت هانم
رهف :يلا ياماما دولت علشان لادويه
دولت :حاضر ياحبيبتي
رهف قبلت يديها وقالت
رهف :طب اروح انا اجيب لاكل واعمل لي لمار لاكل علشان المدرسه
ثم دلفت سهر وقالت
سهر :انا عملتله سندوتشات وكمان بتلبس الحزمه وجيه تسلم عليكي وتبوسك ياحبيبتي
دولت هانم :في اي الجديد ياسهر اي الحب ده
سهر بحب وقربت من رهف واخدته في حضنها وظلت تبكي وتلعب في شعرها
في اللحظه دلف رعد الغرفه وظل ينظر ليه ولدتها ومعشوقة الصغيرة
سهر :مش مرات ابني وبقت بنتي لم حملت اسم ابني وعين العقل رعد عرف يختر صح جمل وعقل واخلق ربنا يبارك فيكي ياحبيبتي
رعد بحب :صبح الخير والسعاده ياماما
ثم اخد سهر في حضنها وظل يقبل جبنها بحب وقالت سهر
سهر :الف مبروك ياعيون قلب ماما
دولت بحب :سهر انتي اتغيرتي اووي
ثم قربت سهر من دولت وقعدت جنبه ومسكه يديها وقبلته وقالت
سهر :مش انتي ام جوزي وانا بحترمك من يوم مدخلت القصر دا
دولت بحب :عين العقل احنا لزمن نفرح بل خبر دا
ثم اته صوت رهف الذي كان يخطالت بوجع
رهف :علي ازنكوووو
لمار :ماما استني راحه فين
رهف :انا جيه تاني ياقلب امك
وغدرت وكانت تلحقه لانظر حته اختفت تماما عن العيون
سهر ودولت في صوت وحد :رواح شوفه ياقلبي وخلي بالك منه
ثم ركض رعد في الممر المؤدي إلى الجناح الخاص فيه هو رهف
أنصدم عندمه راااااااااااا !!!!!!
رآه وقعه علي لارض والنزيف يخرج من فمه وهي تحول أن تقوم بقل قوته رعد قرب عليه وظل يمسح علي وجنتهنا وقال
رعد :قومي يلا ياحبيبتي رررررررررررهف اوعي تغمضي عيون
وبد يندي علي الخدم
ثم سمع صوته دولت وسهر ولمار الذي ظلت تبكي علي منظر رهف الذي مغرقه من النزيف حته اسفل بطنه بوجع وكانت حته يديها علي بطنه وصرخ وتبكي
ثم حمله رعد بتعب وخوف وظل يحضن فيه وقال بصوت مبحوح
رعد :خلكو هنا انا هروح برهف المستشفي
دولت :ــ…….
قطع كلمه رعد بقسوه ,,,,,
رعد :انا كلمي ميتكسرش تمام
ثم حمل رهف وقعد في مكن السوق وقعده جنبه ومسكه يديها وقال
رعد :اوعي تغمضي عيونك يارهف انا متيم بيه
بعد مرور الكثير من الوقت كان وقف امام غرفه العمليات وهو يحس بل الوجع يشتد دخل قلبه
دولت :خلاص يارعد إن شاء الله تقوم بسلامه يارب
دولت جات من وراء رعد هي وسهر بعد أن ودو لمار الي المدرسه
سهر :يارب تقوم بسلامه اهدي بس انت ياحبيبي
ثم بعد وقت طويل في العمليه خرجت الدكتورة الخاصه بعالة رعد لانصاري وقالت
الدكتورة : مدام لانصاري عنده نزيف حولين القلب شكله مش منتظمه في الداء ولزمن العمله بس مشكله علشان هي دلوقتي !!!!!!!
رعد :هي اي
الدكتورة بكداب:عنده ثقب في القلب وبس
رعد :واي المشكله مش هي لزمن تعمل العمليه خرحيه علشان القلب انا مش فهمك فين رهف ينفع اشوفه
الدكتورة :في العنايه المركزه اه بس انت لي وحدك تخش
رعد :تمام
وثم دلف رعد الي الغرفة العنايه
وقرب عليه وظل يلعب في شعرها الذهبي الذي اكتشف انهو أصبح يعشقه بشده
رعد بهمس في اذونه :رهف فتحي عيونك ياحبيبتي يبارك فيكي ياحبيبتي يارب
ثم بدأت تفتح عيونها الزرقاء بتعب وهو ممسك يديها بحب
رهف بتعب :انا فين
رعد قبل وجنتها :انتي في المستشفي ياملاكي ياصغيرتي
رهف :ابعد عني ونبي انا مش عايزه اشوفك
رعد بحب :ياحبيبتي انا بحبك وللللللله
رهف :تمام شكرا لك يااخي
رعد بوقاحة :لا انا مش اخوكي ولا انتي نسيتي انو انتي مراتي
رهف : اعااااااااا
وظلت تبكي بشده حته دلفت الدكتورة وطلعت رعد من الغرفه وخرجات بعد قليل ,,,,
الدكتورة :مش كفايه كده الحاله الي فيه متأخر جدا وكمان نفسيتها زفت انت عملات اي حته الكلام وجعها
دولت :خلاص يابنتي اوعدك انها هتبقي كويسه وتقوم بالسلامة
سهر :رعد مالك ياحبيبي
رعد :انا عندي مشور مهم ماما خلي بالك من مرات ابنك
سهر هانم :رواح ربنا يرجعك بالسلامه ياغالي
ثم دلف رعد الي غرفة الدكتورة وهو متعصب ولا يره شئ أمام عيونه كان مثل الثور الهيج انصدمت الدكتورة من دخوله المفاجئ دون أن يدق الباب ,,,,,,,,,,,
الدكتورة :اطلع برااا ودق الباب وانا اسمح ليك بل دخول يارعد بيه
رعد بضحك :وديني وما اعبود لو ماقولتيش الي حصل مع رهف انا هكون مفجر راسك هنا
وثم طلع سلاح ناري وحته علي راس الدكتورة بغضب شديد ,,,,,
رعد :يللاا قولي مراتي رهف ماله يادكتورة
الدكتورة بخوف :هي حالته مش مستقرة علشان ثقب في القلب وياعني
رعد بعصبية :طب اقولك استشهاد علي روحك يادكتورة
وبد في فتح الزنات المسدس الناري وبد في العد التنازلي
رعد :خلاص الموت علشان الكداب 1,2,3
وكان عيونه تطلع من جوفه ناار شديد
الدكتورة : حامل
رعد بصدمه :انتي بتلعبي في عدد عمرك
الدكتورة :المدم لانصاري حامل ومره ثالث ايام علي حمله بس ولله ياباشا مش بكداب رواح اسقله وهي هتقول ليك
رعد :حامل رهف حامل ماانا قولت بلاش كداب
الدكتورة فتحت الدورج وطلعت منه ورق وملف رهف الصحي الذي يواكد أن رهف حامل جدا
رعد :رهف تعرف انه حامل
الدكتورة بخوف من الرد :اه انا قولت له بس هي الي مش عايزه تعرفك وبتقول مفاجاه وبس ياباشا
رعد في سره مفاجاه دي هتكون مشكله علشان مقلتش ليه ربنا يستر ويقوم رهف بسلامه هي والبيبي
رعد :علي ازنك لو رهف فقات اديه الورق دا تمام
ثم راح من المستشفي وكانت جنبه اسيل بعد ان دقات علي التلفون ورد سهر وقالت ليه انه في المستشفي
في شركه لانصاري
جاسر :طب الف مبروك هتبقا بابا بس الي مش فهمه انت حقيقي عيز تطلقه ليه مش بتحبه
رعد :انا بموت فيه مش بحبه بس كلو يتحل أن شاء الله سيبك وقولي السكرتيره الجديدة شكله مضوخك مش كده
جاسر :الصراحه هي محترمه وانا اعجبت بها بس كلو في وقته المناسب
رعد :طب عملات اي في الصفقه الاخيره
جاسر : الحمدلله فضل المرحله لاخير وانت لزمن تبقا موجود
رعد :ابقا قولي علي الموعد النهائي تمام
جاسر :علي ازنك اروح عندي شغل
رعد بضحك :شغل بردو ولا الحلو الي بره
كان جاسر نظره كله مسلط علي اسيل الذي كانت وقفه مع العمل ,,,,,
جاسر : الصراحه الحلو الي برا ياصحبي
رعد :الشركه مش لي الحب انت فهم ولا انت عرف
جاسر :انت بتحكي اووي تلفونك بيرن يلا عيز حاجه والف مبروك كمان مره
ثم خرج من مكتب رعد و توقف وراء اسيل وقال ,,,,,,
جاسر :علي مكتبي بسرعه وانت شوف شغلك بدل الرغي
ثم ذهب إلي المكتب ودلف مراه اسيل بعد ان دقت الباب واذن له بدخول ,,,,,,,,
اسيل :افندم
جاسر قام من مكانه وقال
جاسر :ياعني اي افندم ولا اقولك مش مهم كانتي بتكلمي مع الرجل دا ليه ياست اسيل
اسيل :وانت مالك اي الناس الحشريه دي
جاسر قرب عليه وقال وأصبح ملتصقة بيه وهي الدموع تسقط من عيونها بخوف ,,
جاسر :ياعني انا حشري لا انا مش كده انتي فهمه وانا بخاف عليكي علشان الشركه محترمه وبس وانا كمان بحبك وانتي مراتي في المستقبل
وقع الكلام علي اسيل صاعقه ,,,
اسيل :ده في لأحلام علي ازنك ايدك علشان مكسرهش وارميه لي الكلاب
جاسر :انتي قد الكلام دا يا بسكويته
اسيل :انا اسيل مش بسكويته تمام
قرب جاسر عليه وقبل شفيفها برقه وهي دموعه طهتل علي وجنتها بحزن شديد علي حاله هي فعلان تحبه بس هو غني واكيد بيلعب بيه مش اكتر
ثم دفشته عنه بقوه وقالت
اسيل :انت انسان مقرف اوع
وطرقة له المكتب و هي تبكي وتفكر في لاستقالة عن العمل بس حل ولدها كيف ومته لاتعرف بس تفكر وتفكر
,,,,,,,,,,,,,,,,,
عند رعد لانصاري كان يفكر في رهف الذي تحمل ابنه في أحشائه وتحمل قطعه منه دخله
ثم قام وخرج برا الشركه متجه الي المستشفي علشان قامت الدكتورة برن عليه هي اصبحت تخف من رعد ,,,,,
في المستشفي
في غرفه العنايه
رهف :مخفيش ياماما دولت انا كويسه يلا روحي علشان صحتك علشان خطري انا ياحبيبتي
دولت :انا مش هسيبك لي وحدك يابنتي انتي شايفه نفسك تعبنه ازي
سهر :كلام دولت هانم صح ياحبيبتي اهدي انتي بس علشان الدكتورة قالت بلاش كلام كتير
رهف :طب علشان لمار هتزعل علشان لي وحده في القصر روحي ياماما سهر وانتي ياماما دولت
دولت هانم :ليان في البيت هتخلي باله منه ام انتي تعبنه
ثم دلف رعد الي الغرفة العانه
وظل ينظر له بحب وهي تنظر له بحقد وقرف هو لآخر غير نظرته له واصبحت قسوه هي خافت من ملامح وجهه
سهر :تعال ياحبيبي اقعد جنب مراتك
رعد قرب عليه وقبل شفيفها قدم الجميع وهي انكسفت وظلت مخبيه وجهه وفي قميص رعد وظلت تضحك عليهم كل من دولت هانم وسهر هانم
رعد :انتي عمله اي دلوقتي كويسه
رهف بتعب :اه الحمدلله انا كويسه وعيزه أخرج من هنا
رعد : الدكتورة قالت انك هتخرجي النهارده بس هي هترجع تفحصك في البيت علشان تشوف معد عمل العملية
سهر :اهو الحمدلله ربنا كبير هترجعي بيتك
دولت :طب يلا يا سهر نسيب رعد ورهف شويه
نظرت لهم رهف بخوف علشان لا يتركه مع رعد الوحش
ثم غدرو الغرفة وظل رعد يطلع علي رهف بحب وآخره بقسوه
قطع الصمت قبل رعد لي رهف علي وجنتها بحب وإخلاص شديد
رهف :انت بتعمل اي يامجنون ابعد عني وابقا اشوفك بتبسني تاتي
رعد :لا في البوس دا انا هبوس
رهف :انت قليل الادب اعااا
ثم ابتلع صوته في حلقه وهو يقبل شفيفها برقه حته انصهرات معه واصبحت قبله تحمل القسوه والحب
ثم بعد عنه بعد وقت طويل وهو يترك له أن تخد انفسه الذي لا تهدأ
رعد :رهف نفسك دا يا خصني انا بحبك يارهف انتي ام عيالي وحبيبتي
رهف :انا مش ام حد انت فهم انت وحد خاين علشان كده مراتك لاوله ماتت ودلوقتي دوري انا لا انت بتحلم انا مش زيه
قطع كلامه بصفعه علي وجهه بقوه حته اصبعه علامت علي وجهه
وقال
رعد :انتي تخرسي انتي متعرفيش حاجه علشان كده تخرسي
وضربه كلام تاني علي وجهه بقوه اكتر حته أغمضت عيونه بقوه وهي تقول
رهف :امال اي انت عملت ليه اي علشان تموت وتسيبك
رعد بحزن علي رهف الذي تحول أن تدري تعبه
رعد :انا هكولك قال حاجه بس مش دلوقتي يارهف صدقيني هقول كل حاجه علشان بحبك
رهف :وانا بكرهك انت فهم
ثم حمله رعد من علي السرير وفك الخرطوم الذي كان علي يديها وقلبه
رهف :انت بتعمل اي سبني اوعي ايدك
كانت رهف تلبس حاجه قصير جدا وهو حمله علي يديها وكانت تنظر له وتبكي
رعد :اهدي ياحبيبتي متخفيش انا خبت هدوم معيه علشان اغير هدومك ونمشي تمام
رهف بخوف :انا هغير هدومي لي نفسي
رعد :بلاش حركه يابت الرواي علشان العمليه انتي فهمه
رهف بطعه :حاضر
رعد :بحبك وانتي هديه
ثم قعده علي السرير وبدأ في فك ملابسه ونظر علي الخيطه الذي تحتل علي قلبه وهي مكنتش قدره تحرق رأسه أو يديها بسبب الخيطه الذي نحيت قلبه بوجع
رهف بتعب :هي الدكتورة الي قالت اني أخرج
رعد :لاء بس انا الي قولت علشان مش هقدر اسيبك هنا لي وحدك وكمان هتبقا القصر لكي مستشفي وبس من غير كلام كتير
رهف :طب ينفع طلب صغير
رعد :طلبتك اومر يارهف هانم
رهف :غمض عيونك علشان خاطري انا هموت
رعد بوقاحة :طب انا شفت كل دا ياحبيبتي
رهف ببكاء :علشان خاطري انا هسمع كلامك بس غمض عيونك يارعد
رعد :بوسه
رهف :ننننعم
رعد :هتي بوسه صغيره وبس اي رايك
رهف :المعنه
رعد :دا شرط علشان اغمض عيوني
ثم قرب عليه رهف واطبعت شفيفها علي شفيفه برقه وهي تموت كسوف وكانت ستبعد بس امسكه عنقه بيديها وقربه عليه اكتر وبدأ في تفنين تقبله
رهف بحزن :انا حامل
رعد :والمعنه