منوعات

شيطا.ن فى بيتى بقلم زهرة الربيع من السادس الى العاشر

راح لابوه وقال..هو فيه ايه ليه صوتكم طالع الحيوان ده كان بيقولك ايه يا بابا

ابوه بصلو بغضب وقال…حقك متعرفش ..ما انت تخصصك تعمل البلوه وبس…وصلت بينا لفين ده اخر اهتماماتك

عدي قال بتوتر..هو فيه حاجه
ابوه قال ..ابدا بس الحيوان اكمل رفع عليك قضيه..وطبعا يا الدفع يا الحبس

عدي قال بارتباك..هو..هو المبلغ كام يعني

ابوه ضحك بسخريه وقال..انت متخيل ان المبلغ هيبقى عادي..يا غبي ده قاصد يعجزني…انا هروح اتكلم مع المحامي واعرف التفاصيل كلها

قال كده وطلع وعدي قعد جمب اسيا وقال بخوف..هو..هو انا ممكن اتحبس يا اسيا

اسيا مسحت على وشها وغمضت عيونها وفتحتهم بضيق وقالت..اكيد لا يا عدي احنا جمبك مستحيل توصل لكده

سهيله كانت قاعده سرحانه وقالت..هو ليه المصايب مش سيبانا..استغفر الله العظيم

اسيا اتنهدت وقالت…متزعليش يا حببتي كل حاجه هتتحل…وبصت قدامها وقالت بغضب…شيطان ودخل بيتنا…وناوي على خرابه…بس مش هسمحله ابدا
حصريا بقلم …زهرة الربيع
سهيله اتنهدت و اخدت كتابها وراحت على طاوله بعيد عنهم وبقت تذاكر او بمعنى اصح بتفكر في اللي عملو منتصر

في الوقت ده دخل لؤي بتعب واول ما دخـ,ـل كلـ,ـهم حطو اديهم علـ,ـى انفـ,ـهم وعدي قـ,ـال بزهـ,ـول..ايه ايه الريحه المقرفه دي يخربيتك

لؤي قعد جمبه وقال بيأس ..دي مية كرشـ,ـه

اسيا وعدي بصولو بزهول وهو قال..في ايه..مالكم

عدي قال الله يخربيتك وانت تاكل الحاجات دي ليه غور استحمى يالا
لؤي اتنهد بخنقه وقال..لا ما انا مكلتهاش انا استحميت بيها

عدي لسه هيقف وهو بيقول..انا هدخل جوه بجد مش طايق ريحتك

بس لؤي مسك ايده وقال….اقعد يا عدي انا بجد مخنوق..ولاول مـ,ـره محتاج لكم جمبي

بصولو باستغراب واسيا قالت..مالك يا حبيبي..اتكلم فيه حاجـ,ـه

لؤي اتنهد وقال بتوتر…طبعا انتو شوفتو اللي انا عملـ,ـتو مع اخت منتصر

اسيا اتنهدت وقالت…كان غلط كبير يا لؤي …البنـ,ـت اول مره تيجي عندنا ودي مش اخلاقك و

قاطعها وقال…مش بإيدي يا اسيا…اسيا انا مريـ,ـض..عندي..احـ,ـم..عـ,ـندي انفصام في الشخصيه…ببقى شبه بتحول لشخص تاني..بس..احم..بس شخص مش انا خالص…

بصولو بدهشه واسيا قالت بخوف..انت بتـ,ـقول ايه

عدي قال بسرعه..يعني انت مجنون يا لـ,ـؤي

لؤي مسكو من قميصه بغضب رهيب وقال..ولا والله لو قوـ,ـلت الكلـ,ـمه دي تانـ,ـي لاحضـ,ـنك وبعدها لو راجـ,ـل طلع الريحه المنتنه دي

عند اكمل كان واقف عند البحر بيبص لتضارب الأمواج بغضب وهو وحاسس بتضارب اكبر جواه
جيه علي وقرب منو وقال اتأخرت عليك يا برنس

اكمل بصلو بغضب وقال..ازاي البنت في البيت…انا مش قولتلك تورطها وتتـ,ـحجز في القسم

علي قال بسرعه..حصل والله بس بنت اللذينه طلع لها معرفه هناك..شـ,ـاب من الضـ,ـباط اللي هناك طلـ,ـها

اكمل رما حجر في البحر وقال بغيظ…يعني اعمل ايه في الحظ ده اللـ,ـي محاوط عصران ومش سايبـ,ـه

علي قرب منو وقال بخبث…سيبك من الخطه دي يا فنان مش سالـ,ـكه …انا عندي الحل.. لو تسمع كـ,ـلامي اخدها على شقتي كنت هظبطهالك ومتعرفش ترفع عينها تاني ولا هيه ولا ابوها و

بس قبل ما يكمل اكمل مسكو من قميصة بعضـ,ـب شديد وقال وهو بيهزه بغـ,ـضب…عارف يا وسخ لو لمـ,ـست شعره منها لأقطع اديك الاتنين وادعي يا رب تيجـ,ـي على قطع اديك بس فاهم

على بلع ريقه برعب من نظراتو ومسكتو وقال بسرعه..فاهم فاهم…تحت امرك يا باـ,ـشا..انا كان قصـ,ـدي اساعد بس

اكمل سابو وبقى يساوي هدومه وقال بطريقه تخوف…متزعلنيش منك يا علوه..ومتجودش مـ,ـن نفـ,ـسك اللي اقولك عليه تعملو وبس واضح كده

على بلع ريقه بخوف وهز راسو بسرعه واكمل قال…المهم دلوقتي متكلمهاش يومين….هتـ,ـقدر تستحملهم مش كده

قال بسرعه ..هتقدر يا باشا بس هتتعب هيه اصلا مصدعه وكانت عايزه الحبايه

اكمل ابتسم وقال وهو بيبص قدامه…. ممتاز جدا….اللي جاي ضرب يوجع اوي يا عصران
شيطان في بيتي… بقلم زهرة الربيع
عند لؤي كان حكالهم على ظروف مرضه كلها وعدي كان بيضحك جامد واسيا بتبصلو بغيظ هيه ولؤي

لؤي قال بغضب..ايه اللي يضحك في كده ممكن افهم انت خرتيت يلااا

عدي قال بضحك….حتى مرضك يضحك زيك ..وحاول بيبطل ضحك وقال..طيب خلاص متزعلش هتعمل ايه دلوقتي

لؤي قال بتوتر..مش عارف…وبقى مثبت عنيه على سهيله الي كانت بتقرى في كتابها وبتلف هيه وبتقرى في البيت زي عادتها
وبص لعدي وقال…ما تقول لأختك تهمد..وبعدين هيه عبايتها ضيقه ليه

عدي شد وشو عليه وقال..لا بقولك ايه ركذ معايا بدل ما اضربك على دماغك اطيرلك المتحر،،ش الي قارفنا ده

لؤي اتنهد وقال..يا ريت والله انا لو اضمن انو هيطير اخبطني انا بنفسي
وبص لاسيا اللي كانت قاعده بحزن وقال بزعيق..وانتي لزقالي ليه انتي كمان…مش حكتلك اللي فيها انتي بذات تخليكي بعيده مني مش ناقصه ابقى متحر،،ش وقذر كمان استغفر الله العظيم

اسيا بصتلو بزهول وعدي ضحك وقال…لامتقلقش انت كده كده قذر
لؤي قال بغيظ ..قوم يلا قوم من هنا مش عايز اشوف وشك
اسيا حضنتو بسرعه وقالت بدموع…متقلقش احنا معاك…هتخف باذن الله

لؤي حضنها بحزن وقال…اهدي يا قلبي..ان شاء الله خير

واتنهد وعنيه على سهيله وقال….والله العظيم يا ابني عباية اختك ضيقه هكدب ليه يعني

عدي بصلو بغيظ وغضب
وهو حمحم ووقف وقال..طيب انا هروح استحمى..وانتي كمان يا اسيا استحمي احنا اخوات وكل حاجه بس مكانش فيه داعي تجازفي وتحضنيني يعني

اسيا ضحكت وهيه بتمسح دموعها ولؤي راح ناحية اوضتو وعدى من جمب سهيله وقرب منها قوي وقال بهمس….وسعي العبايه …علشان اللي قاعد معايا

انت في الصفحة 2 من 8 صفحات

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
0

أنت تستخدم إضافة Adblock

انت تستخدم اضافة حجب الاعلانات من فضلك تصفح الموقع من متصفح اخر من موبايلك حتي تقوم بتصفح الموقع بشكل كامل