
#الثلاثون كان هيتجنن لما شاف رساله علي ليها يا ترى فين قابلته وامتى اخدت منو الرساله والحبايه وليه محتفظه بيهم حس دماغه هتوقف حرفيا وقال انفعال شديد ….سهيلللله
سهيله اتخضت والتفتتلو وقالت… في ايه يا ابني مش قولت لك هنام و
بس اتصدمت بشده لما شافت الورقه في ايده
بلعت ريقها بارتباك شديد وقامت وقالت…. ممكن تهدى وانا هفهمك كل حاجه
احتدت عنيه بغضب شديد وقال …تفهميني ايه هو في حاجه المفروض افهمها…. تفهميني انك بتخدعيني ومعرفاه مكانك ولسه بتاخدي منه السم ده ولسه بتقابلييييه
سهيله اتصدمت باللي قالو وقالت بخوف…يا منتصر اهدى شويه وشغل دماغك هو انا كنت اتحركت من جنبك من وقت اللي حصل هقابله فين بس…. ده النهارده اول مره نطلع
منتصر هز راسه بسخريه وقال….. اه طبعا اول مره نطلع فقلتيلو يجيلك فرصه تشوفو بعض
سهيله اتنهدت وقالت…. لا طبعا مش ده اللي حصل ….انت لما طلعت من الكافيه علشان تركن العربيه اتفاجئت بيه قاعد قدامي ….والله ما كنت اعرف انه هناك واداني الورقه دي والحبايه وانا حطيتهم في جيبي و
قاطعها بغضب شديد وزعيق وقال…. وحطيتيهم في جيبك ليه ما رميتيهمش في وش امه ونادتيني ليه ….بس تناديني ازاي وانتي خايفه على الباشا لحسن ااذيه ولا تجراله حاجه لا قدر الله
سهيله هزت راسها بالرفض وقالت بدموع…. لا لا الموضوع مش كده والله
منتصر قرب عليها وقال من بين اسنانه بغضب شديد…. امال الموضوع ايه …لسه خايفه عليه لسه بتفكري فيه لسه بتحبيه يا سهيله بعد كل ده ….#و# واو,لع في نفسي علشان ترتاحي
بقلم…زهرة الربيع
سهيله قلقت جدا من عصبيته وقالت…. اهدى يا منتصر ارجوك
منتصر مسكها من دراعها وهزها بعنف بغضب وقال ….انا هادي جدا كده فاهمه هادي جدا …لما بعد كل اللي حصل ده ولسه بتداري عليا …جيه لحد عندنا وما قولتليش من خوفك على الباشا …ولسه قاعد عاقل وما خنقتكيش بايديا ابقى هادي جدا
سهيله قالت بدموع وانفعال…. افهم بقى انا مش خايفه عليه هو انا خفت عليك انت والله خوفت عليك
منتصر اتفاجأ ثواني وهو بيحاول يستوعب جملتها و ساب ذراعها وبص لها بدهشه
سهيله قالت بدموع … اقسم بالله خوفت عليك انت… انا ما بقاش عندي غيرك في الدنيا دي لو خسرتك مش هقدر اكمل مش هقدر ابدا
وقعدت على السرير وحطت ايديها على وشها وبقت تبكي بشده
منتصره اتفاجئ جدا وبقى يبصلها بحيره.
عند لؤي كان في موقف لا يحسد عليه بعد ما لقى صاحبه اللي مفهم عمه انو اخو فرحه بلع ريقه بتوتر شديد وقال…. ازيك يا علاء مقولتش انك جاي يعني
علاء استغرب وقال بحرج….. هو انا من امتى بقول لك اني جاي يا لؤي… قلت اشوفك عادي بس شكلك منبسطتش
لؤي لسه هيرد عصران قال بسرعه….لا طبعا دي احسن حاجه عملتها كنت واحشنا جدا يا علاء بس هو لؤي شكلو تعبان او …اتفاجأ زيي
لؤي ارتبك اكتر من كلام عمه وعلاء قال…طب مش تعرفنا مين اللي معاك دي
فرحه سلمت عليه وقالت…اهلا انا فرحه اخت واحد صاحبه
لؤي لوا بقه شمال ويمين بطريقه تضحك لما قالت كده وميل عليها وقال بهمس.. اخت مين بقى خلاص اتنيلي
فرحه ما كانتش فاهمه حاجه ولا عارفه ان ده نفسه صاحبه اللي قال لهم انها اخته
وعلاء قلبي بابتسامه.. اهلا وسهلا اخت مين بقى في اصحابنا انا اعرفهم كلهم
لؤي لسه هيتكلم عمه ابتسم بطريقه تقلق وقال ….مش مهم بقى دلوقتي يا علاء يا ابني انت النهارده ضيفنا ما تعرفش انا فرحان بجيتك دي قد ايه
علاء ابتسم وقال…. وانا والله يا عمي
لؤي اتنهد لما شاف نظرات عمه وقال بقلق ويأس…. وانا كمان …كلنا هنبقى مبسوطين هننبسط قوي.. انبساط جماعي
فرحه لقته متوتر جدا قربت منه وقالت بهمس….. هو في مشكله ولا ايه مالك
لؤي همس لها وقال…. بتعرفي تلطمي وتندبي وتصوتي
فرحه قالت بدهشه.. اه طبعا بس هنلطم ونندب على مين
بلع ريقه بتوتر من اللي جاي وقال…. على حظنا الهباب..الطمي على حظنا النحس
عند اسيا كانت في حاله زهول غريب جدا من اللي قالوا اكمل معقوله قال لها بحبك ولا هيه سمعت غلط فيه حاجه مش طبيعيه
قالت بتوتر شديد…. انا اكيد سمعت غلط….اوانت هبت منك زياده انهارده او
قاطعها بسرعه وقال….. او بحبك بمعنى كل حرف فيها ….ايه …اوعي تقولي لي ابن الشوارع مش من حقه يحب كمان