منوعات

شيطا.ن فى بيتى بقلم زهرة الربيع من 31الى 35

منتصر سند جبينه على جبينها وقال….. اه بعشقك يا بنت الانصاري

سهيله اتسعت عينيها وبصت له بدهشه
منتصر ضحك بخفه وقال… ايه… اوعي تقولي لي فاجئتك ومكنتش تعرفي

سهيله نزلت عيونها بكسوف شديد ووشها احمر جدا وقالت بارتباك ..كنت عارفه بس …بس ما تقوليش في وشي كده يعني حرام عليك والله ..طب..طب اقول ايه انا حرام عليك بجد والله

وجريت بسرعه على الاوضه منتصر ضحك ضحكه عاليه من قلبه وقال بصوت عالي….. الصبر طيب يا ابو قلب طيب

والتفت للسفره بسعاده ولسه هيتحرك
سهيله بصت من باب الاوصه وقالت بسرعه…على فكره بنت الانصاري كمان معجبه يا حضرة الظابط

ورجعت دخلت تاني وقفلت الباب بسرعه
منتصر اتسعت عليه بذهول وجري عليها بس كانت قفلت الباب حط ايده على قلبه وابتسم بسعاده من جواه هو مش مصدق اللي سمعه

بس للاسف
كان الحقير قدر يوصلهم وقريب من البيت بتاعهم بيبص عليه بحقد شديد وقال….. اخيرا عرفنا بيتك فين يا حضره الظابط

بقلم….زهرة الربيع
في البيت نيره كانت مصدومه بكلام فرحه وقالت…… يعني هو مريض بجد….ده ايه المرض الغريب ده…. بس انا مستغرباكي يعني ما تزعليش مني انت شكلك كده مهتمه بيه ازاي وانتي عارفه ان هو تعبان كده

فرحه ابتسمت باستغراب وقالت….وايه دخل تعبه باهتمامي بيه…. بالعكس مرضه ده محببني فيه اكتر

نيره استغربت وقالت… ازاي بقى

فرحه قالت…بابتسامه …تخيلي يعني لما يكون بني ادم في كل الضغوط دي ولسه بيفكر في كل اللي حواليه ….لسه قلبه ابيض وبيراضي الكل….ولسه ثابت وقوي ومتهزش ولا يأس من رحمة ربه…يبقى يستاهل كل الحب

نيره ابتسمت وقالت ….سيدي يا سيدي انتي مش بس مهتمه ده انتي غرقانه…. على العموم قومي معايا خليني اروح اعتذر بقى وامري لله

فرحه قالت بابتسامه…. بجد هتعملي كده

نيره قالت… طبعا ….انا ضايقته كتير بس اكيد لو كان عندي علم مكنتش عملت كده
وطلعت هيه وفرحه يتكلمو معاه

بره كان عدي بيشرب سيجاره عند الاوضه بلا مبالاه ولؤي بيزعق له وبيقول…. يا ابني انت جحش… اديني شويه اهتمام انا مش بكلمك…. ينفع اللي عملته ده ….مش كفايه اللي انا فيه عاجبك لما قالت علينا متحر،،شين مبسوط دلوقت

و لسه هيكمل نيره قالت بسرعه….. انا اسفه على الكلمه دي متزعلش

لؤي بصلها وقال …حصل خير يا انسه ….ما هو معاكي حق برده ..ده مش وضع

نيره ضحكت بخفه وقالت….. انا فرحه قالت لي على مرضك الكوميدي ده…. اكيد لو كنت اعرف ما كنتش اتخانقت معاك كل ده

لؤي ابتسم وقال… حصل خير…انا مبسوط انك حاليا مش شايله مني….و… وعدي كمان كان عايز يعتذر لك

وضـ,ـربه في رجله علشان ينتبه وقال…اتكلم يا خرتيت

عدي قال بتوهان… اه اه صح….. لؤي بيتكلم صح.. انا كنت فعلا عايز…. عايز ايه كنت

لؤي هز راسو بيأس ونيره ابتسمت بسخريه و قالت ….مفيش داعي حصل خير
ولسه هتمشي سمعه صوت عربيه بوليس
نيره قالت….ليه البوليس هنا يا ترى
لؤي قال باستغراب…لا ده اكيد حد من الجيران هيجي ليه
يعني

بس اتفاجئوا باكمل جاي جري عليهم وقال….. البوليس تحت وبيسأل على فرحه

لؤي اتسعت عنيه بزهول شديد ومسك ايد فرحه بسرعه وقال …..انت بتقول ايه مين اللي بلغ..انت عملت كده

اكمل لسه هيتكلم جه عصران ومعاه ظابط الشرطه وقال…. انا اللي بلغت… هي دي يا حضرت الظابط

لؤي اتسعت عنيه بزهول شديد وووو

يلا يا غالين عايزه تفاعل عالي يلا ارفعو البارت جدااااااااااا وقولو توقعاتكم لحلقة السبت😉
وشدو معايا لان باذن الله الاسبوع الجاي هيكون اخر اسبوع في روايتنا القمر يا غاليين 🥰🥰🥰

انت في الصفحة 2 من 16 صفحات

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
0

أنت تستخدم إضافة Adblock

انت تستخدم اضافة حجب الاعلانات من فضلك تصفح الموقع من متصفح اخر من موبايلك حتي تقوم بتصفح الموقع بشكل كامل