منوعات

الليلة يا سمرا بقلم زهرة الربيع

سمره كانت هتقـ,ـع من طولها حرفيا ونطقت بالعافيه وقالت .. يعني…. يعني ايه بعني لو ضامن توافق تبيعني ليه يا عبيد تبيع مرتك يا ولد عمي انت سامع نفسك بتقول ايه

عبيد بص لها بارتباك وقال…يا سمره ده علشانك قبل ما يبقى علشاني وبعدين هو بيقول انه كده كده هيسيبك وانا في اي وقت اردك ليا و

بس قاطعتو وصدمت الجميع لما ضـ,ـربته قلم قوي قدام الكل وقالت بغـ,ـضب شديد….. طلقني ارمي عليا اليمين دلوك وصرخت وقالت بغضب شديد… طلقـ,ـنييييي بقول لك

عربي قال بسرعه…. كيف ما سمعت طلقها ارمي عليها اليمين وانا عند وعدي وكل الرجاله شاهدين المكان ده من النهارده بقى ليك وده وعد من العمده ابن العمده

عبيد اتحرج جدا من الكلام اللي اتقال قدام الرجاله بس كانت فرصه عمره ونطق من غير اي تفكير وقال….. انتي طـ,ـالق يا سمره

سمره نزلت دموعها بغزاره وهيه مش عارفه اصلا بتبكي على ايه الصدمه شلت تفكيرها بقت تبـ,ـصله بتوهان وزهول

وانتبهت على صوت عرـ,ـبي قال بسرعه …..بالتلاته طلقها بالتلاته

عبيد نزل راسو وقال ..احم…انتي طالق بالتلاته

عربي ابتسم برضا ومسك ايدها وقال …..اعتبر المكان ده بقى ليك ومبروك عليك… يلا يا بت

ولسه هيمشي بيها دفعت ايده بغـ,ـضب شديد وقالت…. انت فاكر اني اتطلقت منه عشان اجي معاك ليه كنت من تركه ابوه علشان يبيعني ليك انا ليا اهل راجع عـ,ـندهم ولا عايزه اشوف وشك ولا وشه جاتكم البلا رجاله اخر زمن

ولسه هتمشي مسكها وقال بغـ,ـضب… ما تقفي يا بنت الجزمه انت محدش مالي عينك ولا ايه …هو انا دافع فيكي تمن المكان ده كله علشان اسيبك تمشي كده

سمره دفعت ايده بغضب شديد وقالت….واتا قولتلك مانيش من تركة الي خلفوه علشان تدفع فيا شروتك خسرانه وانت اللي كنت حابب تخسر

وسابتهم مشيت وطلعت بره المكان وهي بتجاهد علشان دموعها ما تنزلش

عبيد كان واقف بحرج وحاـ,ـسس انه اتسرع ومكسوف من نظرات الناس كلها ليه وزعق بغضب وقال…. في ايه ياض انت وهو سوق هنه ولا ايه كل واحد يرجع على ترابيزته خلي الليله المطينه دي تتعدي على خير

اما عربي كان باصص لطيفها بابتسامه اعجاب ولسه هيحصلها عبيد وقفه وقال….على فين يا عمده ..امتى هتخلص لي المكان كيف ما قلت لي

بس عربي ما كانش سامه ولا مهتم اصلا وطلع فورا ورا سمره ولا كانه سمعه

اول ما خرج شافها من بعيد نادالها وقال….. اسمر يا اسمراني …على مهلك يا حلو استناني

سمره اول ما سمعت صوته جريت بسرعه بس كان اسرع منها وحصلها ومسك ايده بسرعه وقال بغـ,ـضب…. ما تتهدي يا بت قطعتي نفسي الله يقطع عمرك

سمره بقت تحاول تسحب ايده وهي بتقول بغضب….هملني في حالي والله والم عليك البلد كلها سيب يدي بقول لك

عربي شدها عليه بقوه وحاصرها بين ايديه وبص لعيونها وقال باستفزاز ما تهدى بقى يا غزالي… ده انا شاريك بالغالي

سمره بثتلو بغضب وهو ابتسم وقال…يا بت كبري مخك شويه ده رزق وجالك لحد عندك ….انا كريم قوي ما فيش واحده عرفتها الا وهنيتها تعالي معايا ومهتندميش

سمره كانت بتحاول تدفعه وتفلت منه ولاول مره تخـ,ـاف بالطريقه دي وقالت بغضب…. انا بقول لك هصرخ والم عليك الدنيا هملني بقول لك
وبالفعل بقت تصوت وتقول…. الحقوني يا ناس انجدوني يا خلققق

بس كان المكان مقطوع شويه ومع ذلك عربي اتوتر وقال بغضب …اتكتمي با بت لأقطع خبرك ..اتكتمي بقولك
بس سمره كانت مكمله وبتصرخ جامد وعربي اتنرفز وضم ايده بقوه وضـ,ـربها جامد على دماغها

سمره بصتلو بزهول واتسعت عنيها على اخرهم واغمى عليها في الحال

انت في الصفحة 2 من 8 صفحات

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
6

أنت تستخدم إضافة Adblock

انت تستخدم اضافة حجب الاعلانات من فضلك تصفح الموقع من متصفح اخر من موبايلك حتي تقوم بتصفح الموقع بشكل كامل