منوعات

بقلم دعاء احمد الثانى

في قصر الرشيدي
رحمه. الوا ايوه يا صقر
صقر. صباح النور فينك
رحمه. مش هاجي المستشفى يا صقر معليش
صقر. على فكره بنك الد”م كله اتغير. انا اتأكدت وكل الأكياس الموجودة سليمه

رحمه. دا كويس بس معنى كدا ان حد عرف اننا بندور وراهم

صقر. الله اعلم بس الحمد لله ان دا حصل انا عرفت ان امبارح بليل حصل تغير في الشفتات وحصل تبديل في بنك الد”م

رحمه. تمام انا مش هعرف اجي النهارده اشوفك بعدين مع السلامه

ثريا كانت خرجه
رحمه لابست وخرجت وراها
لحد ما وصلت لفيلا ضخمه

الحكايه لسه في اولها
رحمه وعاصي ليهم قصه من نوع خاص. جايز في النهايه القدر يقول كلمته اللي أقوى الف مره من الحب

قاسم وملاك. عايزين معجزه تحصل عشان يكونوا سوا ويقدروا يعترفوا بمشاعرهم لبعض

دياب وحور. في وجع كبير في قلب كل واحد. واللي دياب عمله زي ما هو انقذها من جحيم لكنه ك”سرها بعد ك”سرت ابوها

هنشوف حكايتهم بقلم/دعاء احمد

#البارت١٢
رحمه خرجت وراء ثريا وقررت تاخد تاكسي عشان ثريا متكشفهاش
لحد ما وصلت أدام فيلا فخمه
واول ما وصلت البوابات انفتحت وسواق ثريا دخل
رحمه فضلت منتظره برا الفيلا وهي بتفكر تكون فيلاه مين دي

رحمه. لو سمحت ممكن تنتظرني هنا انا هرجع على طول

السواق. تحت امرك يا مدام

رحمه نزلت بقلم دعاء احمد وراحت ناحيه هايبر ماركت كبير ودخلت
رحمه. السلام عليكم
شاب. وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته. اومري
رحمه. لو سمحت هي فيلا مين اللي في آخر الشارع دي

الشاب خرج وشاور على الفيلا. دي فيلا فاروق بيه الدرملي

رحمه. مين فاروق الدرملي؟
الشاب وهو رايح ناحيه الكاشير. فاروق الدرملي دا رجل أعمال مهم شريك عيله الرشيدي في شركات الهندسه وطبعا انتي اكيد عارفه عيله الرشيدي اكبر عيله في اسكندريه. فاروق بيه كمان عنده فنادق ومستشفيات و مطاعم في كل مكان في اسكندريه وبراها كمان

رحمه. تمام شكرا جدا

وراحت ركبت التاكسي

جوا فيلا فاروق
ثريا بغضب وهي بصه للطفل بيعيط (إياد). أخرس بقى أخرس الودا دا كان لازم يمو”ت بقلم دعاء احمد يا فاروق هنعمل ايه دلوقتي انا هاخده وهوديه الملجأ يا فاروق وكلهم عارفين انه ما”ت

فاروق. والبت اللي اسمها رحمه

ثريا. لازم تخرج من حياه عاصي خالص

فاروق. هتعملي ايه؟

ثريا. من خمس سنين عاصي خاطر بحياته عشان ينقذها وفعلا بسبب اللي حصل فقد الذاكره لكنه لحد دلوقتي عارف انه كان بيحب بنت لدرجه العشق بالرغم انه ميعرفش هي مين. لكنه لسه فاكره انه بيحب بنت

فاروق. هي رحمه ازاي معرفتش عاصي وانت بتقولي بيعشقها

ثريا. لان عاصي عمره ما اتكلم مع رحمه زمان وقتها هي كانت لسه عندها عشرين سنه وبتدرس في كليه الطب وعاصي خامسه وعشرين فضل يحبها من بعيد وفي اليوم اللي قرر يقابلها ويتقدملها عمل الحادثه

فاروق. عاصي بتاع زمان مش هو بتاع دلوقتي

ثريا. لازم البنت اللي بيحبها ترجع

فاروق. اصدك ايه

ثريا. يعني واحده تانيه تدخل وكانها رحمه و انا هظبطلها كل حاجه

فاروق. اصدك تدخلي واحده تانيه حياته وتخلي عاصي بنفسه يخرج رحمه من حياته

ثريا. بالظبط كدا

فاروق. بس ليه عاصي مفتكرش اي حاجه عن الموضوع

ثريا. لان ذا كان فقدان كلي في الذاكره في اي حاجه خاصه برحمه
ولنفسها
رحمه لازم تخرج من حياه عاصي لو عرف كل الحقيقه ينهار اسود لو عرف ان رحمه تبقى حب عمره وغير كدا ….. اااههه شكل وقت الحساب جيه

فاروق بخبث. تاب ما تيجي بقى عشان عايزك في كلمه سر

ثريا بضحكه. يا فاروق مكبرتش

فاروق. هههه انا هفضل شباب طول عمري ياله بينا بقى يا مزتي

لياخذها ويفعل ما يحرمه الله

انت في الصفحة 3 من 16 صفحات

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
0

أنت تستخدم إضافة Adblock

انت تستخدم اضافة حجب الاعلانات من فضلك تصفح الموقع من متصفح اخر من موبايلك حتي تقوم بتصفح الموقع بشكل كامل