
الجزء الثاني بارت ٤
ليس لديه نقطة ضعف … او لم يكن لديه نقطة ضعف لذلك لم يستطيع أحد أن يكسر عينيه لكن الآن.. مريض بها بل يعيش لها فقط ..
فوزي : لسة بجح و ما يهمكش حد انا بقى ححرق قلبك كان موجه المسدس لراسها
بدأ قلبه ينتفض فزعا همس بقوة خلفها رعب : و لا تقدر تعمل حاجة
سحب الأمان و ضغط على الزناد بهدوء تحت انظاره و هو يتنفس بصعوبة
…
ليضغط على الزناد صرخ يوسف بكل قوته لكن السلاح كان فارغا انتشل المسافة بينهما بخطوة وخطفها بحضنه دون خوفا من احد يبكي بشدة يضمها بكل قوته و قلبه ينتفض بشدة وجسده يرتعش كاد للحظة يفقدها قبلها من جميع أنحاء وجهها و كتفها و هي تبكي
فوزي و هو يضحك بقوة : ايه يا عمي الحبيب مش كفاية كدة أنجز جاي تصور فيلم و لا ايه
يوسف بدموع : عايز ايه كل حاجة موافق عليه بس اسراء تمشي دلوقتي
تتمسك اسراء و هي به بقوة : مش حامشي من غيرك يا اموت معاك يا اعيش معاك
احتضن وجهها و همس: مش حتموتي انتي لازم تعيشي و تربي ابننا
اسراء : مش حامشي
فوزي: مش حتمشي اسراء انت اللي حتمشي يا يوسف لغاية ما تحققلنا كل اللي احنا عايزينه
يوسف ” على جثتي انا ححققك كل اللي انته عايزينه و انا هنا هيا في بيتها
فوزي : مش انت اللي تحدد انت سامع
يوسف بعصبية ” حخليك تشوف نار جهنم على الأرض يا فوزي حنسفك
فوزي بضحك : بص مين الاقوى دلوقتي
يوسف : عايز ايه اخلص
فوزي : صفقة بيروت تتسلم ليا كلها
يوسف و هو يضمها بعشق : موافق خليها تمشي
فوزي : مش حادفع و لا مليم
يوسف : فلوس ايه اللي تتقارن بجزمتها
فوزي : معتصم اخويا
يوسف : ماله
فوزي : يخرج
يوسف : معتصم بالسجن اخرجوا ازاي
فوزي : تهربوا تكلم حد من المسؤولين اتصرف عشان خاطر الأمورة
… و يوسف بغيظ : تمام مش حانفذ حاجة غير وهيا في بيتها . انا اديني هنا حعملكوا كل حاجة
فوزي : قولتلك مش انت اللي تقرر و کمان عايز تسلم الراجل اللي بتجيب منه كل حاجة يسلمنا قد البضاعة و دي انا اللي حادفع تمنها
اسراء ياستغراب : بضاعة بضاعة مش فاهمة بضاعة ايه فوزي بضحك : انتي ما تعرفيش انه جوزك اكبر تاجر أسلحة بالوطن العربي ده بالعالم كله
انقلب وجهها لالم وقهر بسبب ما سمعت اسراء : انت كداب
فوزي : هههههه الثقة يا ناس مش سامعاه بيقولي تمام حانفذ كل حاجة انت عايزها
نظرت اسراء ليوسف بأمل ان يكذب ما سمعت : يوسف قول انهم كدابين
يوسف و هو يحاول تهدئتها : بس نمشي من هنا حفهمك
اسراء بدموع : تفهمني ايه … انه انت السبب بقتـ,ــ,ـل الناس ايوة و ليه لا ما انت قتـ,ــ,ـلت طفل صغير عشان تقدر توصل ليا
يوسف بقهر : انتي مش فاهمة حاجة اهدي بس خلينا نمشي من هنا
اسراء : مش عايزة امشي عايزاه يقـ,ــ,ـتلني و يريحني منك انا بكرهك يا يوسف
اغمض عينيه بقهر و ألم و خصة شديدة : عشان خاطري اهدي بس دلوقتي
اسراء : اذا كان ليا عمر و خرجت هنا مش فاضلة على ذمتك يوم
جذبها لحضنه وضمها غصب عنها و همس بدموع : ما فيش حاجة في الدنيا كلها تقدر تبعدني عنك يا اسراء غير موتي اما اعيش من غيرك يوم مستحيل
فوزي : وصلة العتاب واللوم و المحن دي حتتأخر مش كفاية و نرجع لموضوعنا
يوسف : حنسفك يا فوزي حنسفك
رن هاتفه و كان مع احد رجاله
فوزي : قفلوا ليوصلولنا عن طريقه
يوسف بابتسامه : المكالمة عشانك يا فوزي
فوزي بقلق فهو يعرفه حق المعرفة : عشاني انا مين …
يوسف ” رد و انت تشوف بس اوعك تتهور
أمسك الهاتف وأجاب و هو يرجف ليأتيه صوت ابنته سما
سما : بابا انا خايفة مش عارفة انا في
ن سقط الهاتف منه و دموعه بدأت تهبط : عملتها يا يوسف
يوسف : انا ما بخدش حقي من أطفال حاخد اسراء و امشي
أولادك حيوصلوا البيت و حقي بيني و بينك لكن قدامك نص ساعة ان ما كنا في البيت للاسف الحلوين التلاتة بامهم حيتدفنوا عايشين يافوزي
فوزي بدموع فهو يعرف جبروته: امشي بس مش حسيبك و فتح له الباب
يوسف : خلي كلامك معايا وسيبك من الستات حتكون منافسة بدون ضحايا لكن جرب تقرب منها حانسفك اسراء مليون خط أحمر
اسراء : انت ايه ايه …. بتحرق قلبه عاولادوا زي ما حرقت قلبي على اخويا
يوسف ” هو اللي ابتدى والبادي أظلم
إسراء : نخرج من هنا عالمؤذون تطلقني حالا
يوسف بخصة : نجوم السما اقربلك من ده يا اسراء خلينا نمشي من هنا و حتفهمي كل حاجة
صوت صراخها مزق قلبه كيف يخفف عنها اعادها لحضنه لكنها كانت كالمجنونة فقط تصرخ
…