
ماز ن شاورله انه يدخل
وخالد دخل ومازن شاورله قعد
مازن لزهره _طيب انا عندي شغل دلوقت هقفل وهبقا اكلمك تاني
زهره _ماشي تمام
مازن _سلام
زهره سلام
الفصل السادس
في مكتب مصطفى
مصطفى اهدي بس وفهميني ايه اللي حصل
فتون بضيق ياعمو دا انسان مش كويس ومش محترم
مصطفى هو مين
فتون اللي اسمه عمر الصاوي دا
مصطفى بدهشه عمر !! ليهعمل ايه معاكي
فتون مش عاجبه شغلي وبيقولي انه كل غلط. وبعدين بص في الورق ثواني لحق عرف انه غلط منين
مصطفى طيب اهدي اولا عمر شخص كويس جدا ومحترم وكمان بيفهم في شغله جدا دا انا ممسكه الاداراه الماليه كلها لانه امين وشاطر
فتون دا مستحيل
مصطفى ياحبيبتي اسمعي بس انا ممكن اعرفه صلة القرابه وهو هيفهمك الشغل براحه
فتون لا مش عايزه حد يعرفني
مصطفى طيب انتي عايزاه ايه دلوقت
فتون عايزك تشوف شغلي وتعرفه ان هو اللي غلط
مصطفى ولبس نظارة القراءه ومسك الورق وبص فيه شويه ايوه يافتون في حاجات كتير غلط
فتون بصتله بضيق وسكتت
مصطفى قوليلي يافتون انتي جايه تضيعي وقت والا تتعلمي الشغل وتستفيدي
فتون لا طبعا اتعلم واستفيد
مصطفى خلاص يبقا عليك وعمر هو هيعلمك الشغل وياستي عشان تتعملي وتفهمي كويس
بصت في الساعه كانت٤٤٥
فركت في ايدها بتوتر فاضل ربع ساعه
مسكت موبيلها واتاكدت انه مش معلق عشان لو رن
فاقت على صوت جنا ماما انا جعانه
زهره خلاص ياحبيبتي عمو مازن زمانه على وصول عشان هو كلمني وقال هنتغدا معه
جنا انا فرحانه اووي اننا هنخرج معه
ربتت زهره على كتف ابنتها بحنان بتحبيه ياجنا
جنا ببراءه اووي ياماما انا نفسي يبقا هو بابا
ايتسمت زهره بفتور وسكتت
الموبيل رن وكان مازن
زهره ومسكت الموبيل وردت
زهره الو
مازن ايوه برن بقالي ١٠دقايق بيدني مغلق
زهره انا ماسكه من بدري ممكن يكون شبكه
مازن طيب ماشي جاهزه
زهره ايوه
مازن وجوجو
زهره ايوه جاهزين
مازن طيب انا في العربيه تحت منتظركم
زهره ماشي خلاص هننزل على طول
زهره قفلت مع مازن
وقفت قدام المرايه الطويله الموجوده جمب باب الشقه
كانت ترتدي فستان من اللون الازرق وطرحه من اللون السيمون وشوز من نفس اللون
اخدتها حقيبتها اليديه وكانت من اللون السيمون ولكن بدرجه مختلفه قليلا
زهره وافتكرت ازاي اشترت الطقم دا على كم مره من المرتب عشان تبقا تخرج بيه ولكنها مخرجتش ودي كانت اول مره تخرج بيه
اخدت جنا ونزلت ل مازن اللي كان مستنيهم في العربيه
اول ما الاسانسير اتفتح
كان هو ساند على العربيه وبيبوص في الموبيل
زهره اول ماشافته قلبها كان هيقف من التوتر
كان شكله جذاب بالقمص الاسود والبنطلون الجينز
اتحركت بخطوات بطيئه واخدت بالها عن العربيه مختلفه التانيه كانت بيضه دي لونها احمر وشكلها شبابي شويه
هو شافهم اتعدل وبصلهم
جنا اول ماشافته جريت عليه وحضنته
بس هو عيونه كانت في حتة تانيه
كانت على اللي جايه بهدوء وجننت عقله ..معقول هي خطفت قلبه كده وقال جواه والله وقعت يابن المنشاوي
نزل جنا اللي كان شايلها
زهره قربت
زهره مساء الخير
مازن بابتسامه جذابه مساء النور
فتح لها باب
—
العربيه
جنا بسرعه دخلت
وبطفوله انا هقعد جمبك قدام
ابتسمت زهره بحرج
مازن طيب ايه رايك ياجوجو تقعدي على رجلي وتسوقي معايا العربيه
جنا بفرح هيييه موافقه
جنا نزلت
مازن ركب زهره وقفل باب العربيه
واخد جنا وركبوا في مقعد القياده
مازن وركب جنا على رجليه
مازن مبسوطه ياجوجو
جنا ايوه
انا مبسوطه عشان احنا خارجين
مازن ياسلام يعني مش مبسوطه انك شوفتني
جنا ببراءه لا ومبسوطه اني شفتك انا لسه قايله لماما اني بحبك
مازن وهو بيدور العربيه
بجد طيب ليه قولتلها كده
جنا ببراءه هي سألتني بحبك
مازن وانتي قولتلها ايه
جنا قولتلها بحبك ونفسي تكون انت بابا
مازن ما انا بابا ياجوجو..ايه رايك تقوليلي بابا
جنا بفرح طفولي ماشي يابابا
مازن قلبي ياجوجو
مازن بص على زهره وكانت ساكته وباصه من الشباك وواضح انها محرجه ومتوتره
زهره كانت حاسه بالاحراج من كلام بنتها وبسخونه طالعه من وشها وخصوصا لما مازن بصلها ومكنتش عارفه تقول ايه وخاېفه تكون بنتها بتفرض نفسها عليه
فضلت باصه من الشباك ومبصتش ناحيته
مازن ابتسم واكتفى بعدها بالصمت
وصلوا المكان اللي كان من اختيار مازن
نزلوا من العربيه وخلوا المكان
كان عباره عن مطعم وفيه مكان كبير للاطفال بيلعبو فيه