منوعات

رواية بقلم منه وائل الثالث

(الفصل الثالث عشر) لو مجبتش 1000تعليق مش هكمل
لوجي:امال اعمل اي قولي انا غلطانة اني جات هنا عشان وسكتت
مالك بغموض:لي
لوجي:مفيش انا عاوزة انزل
مالك:تلبسي بنطلون وتيشرت وشعرك دا يتلم
لوجي:لا والله اعلق دقن كمان
مالك:تلبسي الحجاب
لوجي:علي فكرة مش انت للي تقولي البس ولا ملبسش الحجاب دا لما اكون مستعدة لية
مالك:خلاص تلبسي لبس محترم ودا مش ليا دا ليكي عشان محدش يبوصيلك بصة وحشة عشان سعتها انا هدخل السجن
لوجي بستغراب:اوك فين رودي وبتبص لقت رودي علي الارض وفاقدة الوعي
لوجي من غير متتكلم بس دموعها بتنزل وبتشاور علي رودي
مالك ب لهفة:بتعيطي لي وبص مكان م تشاور
مالك:رودي فوقي ي روحي طب يلا قومي عشان اجبلك شوكلاتة يلا قومي هاتي ماية
لوجي وقعت علي الارض وانهارت
مالك مش عارف ي عمل اي يشوف رودي ولا يهدي لوجي
مالك اتصل ب الدكتور
مالك شال رودي وحطها علي السرير ورجع ل لوجي
مالك:اهدي عشان بنتك مينفعش تعملي كدا المفروض تكوني قوية
لوجي اترمت في حضن مالك ومالك
مالك بتوتر:اهديها ولا ابعد عنها وفي لحظة كان قلبة للي كسبان وضمها للي قلبة وقاطع للحظات الدكتور
الدكتور خبط علي الباب
مالك:خليكي قوية وراح فتح الباب
مالك:اتفضل ي دكتور
الدكتور:فين الحالة
مالك:جوة وخدو عند رودي
الدكتور بدا يكشف عليها
لوجي بلهفة:حصلها اي ي دكتور
مالك بصلها بصة كتمتها
الدكتور:هيا ممنوع عنها الشبيسي وكلت شبسي انا اعطتها حقنة عشان تطهر بطنها وسبهم ومشي ومالك وصلو عند البيت
لوجي بصراخ ودموع:بنتي كانت معاك انت عملت فيها اي قولي انت اكلتها شبسي قول
مالك بهدوء:اهدي انا جبت الشبسي ومعرفش انها مش بتكلة
لوجي:اخرج من حياتي بقا مش عاوزة اشوفك تاني
مالك حس بندم وسبها ومشي
لوجي وهيا بتحضن رودي:انا اسفة ي اميرتي والله اسفة انا معرفش انكهتتأذي
####
سليم:ملاك انا اسف اني زعلتك
ملاك ببرود:وانا مش مسمحاك
سليم بزعيق:لي لي عملت اي لكل دا انتي بس للي مكنتيش بتتعذبي انا كنت بتعذب من كل دامعة بتنزل من عيونك
ملاك بهسترية:ومحستش بيا لي وبتعمل كل دا لي
سليم بزعيق:عشان بتخافي مني وكل لما بقربلك بتخافي انتي عايشة معايا في فيلا ومفيش حد فيها بس عمري م فكرتك اذيكي وبخوفك دا بتدبحيني لي قوليلي لي
ملاك:انا مش بخاف منك انا بحبك ولو كنت بخاف منك مش كنت خليتك تقرب مني دلوقتي
سليم بحنان:خلاص تعالي نبدا صفحة جديدة
ملاك بحب:ماشي
سليم بسعادة:يعني خلاص سمحتيني
ملاك بعشق:ايوة وقربت منة وقبلتة
سليم بتوهان:بحبك
جميلة:ي ناس يلي هنا
ملاك:سليم جميلة تحت وحشتني هنزل اسلم عليها
سليم بعشق:لا وانا بحبك وانتي وحشاني
ملاك:وانا بحبك
جميلة:انتو موتوا ولا اي
هاني في اوضتة الشيطان قاعد بيوسس في دماغة
هاني:انا هروح اخد جرعة ومحدش هيعرف وبعدين مش هاخد بعد كدا لا انا هقوم اصلي واقرء قران انا لسة هقوم اتوضي انا هقوم اجيب بوردة واجي ومحدش هيعرق ونزل
هاني بصدمة:جميلة انتي بتعملي اي هنا مش كنتي في الشغل
جميلة:اتطرد عادي المهم انت رايح فين انا جاية عشان اذكرلك
هاني بتوتر:ها رايح فين
جميلة قربت منة:اه رايح فين
هاني اترمي في حضنها وقعد يعيط عشان حاسس بذمب للي كان هيعملة
هاني بدموع:انا اسف ي جميلة بس ضعفت والله
جميلة بتفاهم:عادي ي هنوني عادي خلاص اهدي
هاني:يعني انتي مش زعلانة مني
جميلة:لا بس متنياش الوعد للي انت وعدتهولي انك عمرك مهتشرب ولا هتفكر انت دلوقتي ي معلم عندك مذاكرة وهتشغل بيها
هاني بحماس وحب:انا هطلع اجيب الكتب واجي
جميلة بحنان:يلا وانا هعملك لبن وسندونشات
هاني قبل جميلة من خدها وطلع يجيب الكتب
جميلة في نفسها:طفل ومحتاج رعاية ودخلت المطبخ عمل ساندوتشات
هاني:جميلة يلا تعالي عشان اعرف الذاكر وانتي قاعدة قدامي
جميلة بحب وحنان:انا جيت اهو يلا كل ساندوتش عشان تركز
هاني بزعل:انا مش طفل
جميلة مسكت وشة:انا عرفة ي طفلي الكبير يلا هتذاكر اي
هاني بحماس:انا عندي اول يوم عرفي نمسك اليوم من اولة كدا ونذكر
جميلة بحماس:يلاا
هاني بدا يذاكر وجميلة بتساعدة وبتاكلة السندوتسات وبعد مرور اربع سعات
هاني بتعب:تعبت
جميلة بتجاهد عشان متبينش انها تعبانة:بكرا النحو والنهاردة
هاني هو بيفرد نفسة علي الكرسي:اه تعبت اوي
جميلة:اسمعي ي عبد وانا اسعي معاك وانت ذاكرة وربنا مش هيضيع تعبك ابدا يلا اطلع نام واحنا لسة في الاول
هاني بحب ونعاس:تعالي عشان اقرئي قران
جميلة وهيا بتلم الكتبللي علي السفر:يلا ي هنوني
هاني:يلا وطلعوا مع بعض وهاني نام علي رجل جميلة وجميلة قرات لية قران لحد م نام وشالت دماغة براحة وحطتها علي المخدة وطلعت سلسة فيها قران من جيبها ولبستهالة وباست راسة ومشت
#####

السابقانت في الصفحة 1 من 6 صفحات

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
8

أنت تستخدم إضافة Adblock

انت تستخدم اضافة حجب الاعلانات من فضلك تصفح الموقع من متصفح اخر من موبايلك حتي تقوم بتصفح الموقع بشكل كامل