منوعات

رواية بقلم منه وائل الثالث

رعد بدموع:انا اسف ي صاحبي سامحني والله مكنش قصدي اذيك بس انت مش عارف انا تعبان
رعد بغضب:لا انا مش تعبان انا كويس وهموتك ي سليم
رعد بصراخ:اخرج بقا من جوايا انا عايش بشخصيتين
رعد بغضب:لا انت رعد وواحد بس وهتقتل سليم
رعد:لا انا عمري مهتقل صاحبي وعشرة عمري انا عاوز ابعدة عني وهو مصمم يقرب انا مش عاوزة يتأذي
رعد بغضب:هتقتلة يعني هتقتلة دا للي خليك تمشي من الشغل
رعد بدموع:لا انا للي كنت بغير منة وعشان كدا سبت الشغل بس هو اخويا للي كنا بناكل في طبق واحد ونروح ونيجي مع بعض
تعالوا نعرف رعد عندة انفصام في الشخصية عايش بشخصيتين شخص طيب وشرير وسليم ميعرف كدا سليم يعرف بس ان هو انسان قذر وخان العهد (ي جماعة انا بهبد )
#####
يلا ي كتاكيت وصلوا الفصل ل1000كومنت+500لايك انا بقيت اهو بنزل فصلين في اليوم تفاعل قوي بقا يليق ب النوفيلا💥💛

(الفصل الرابع عشر)
جميلة:مالك انت زعلان لي
مالك:مفيش ي جميلة
جميلة:لا في وهعرف في اي
مالك:بصي انا عارف انك مش هتسكتي بص انتي عارفة رودي للي كانت معايا الصبح
جميلة:ايوة
مالك:مش كان معاها شبسي
جميلة:ايوة
مالك:طلعت بتتعب من الشبسي وجبلنها الدكتور امبارح وانا السبب ي جميلة دي ملاك اوي وانا اذتها واترمي في حضن جميلة انا عاوز اشوفها ي جميلة
جميلة:خلاص اهدي انا هطلع دلوقتي واطمن عليها
وسبتة وطلعت علي العمارة للي في وشهم
لوجي كانت في المطبخ بتعمل لبن ل رودي ولبسة دا⬇
لوجي:ايوة مين حضرتك
جميلة:انا جميلة جرتكم واخت مالك
لوجي اول لما سمعت اسم مالك صورتة جات في عنيها
جميلة:لوجي
لوجي:اتفضلي ي جميلة
جميلة دخلت وقعدة
جميلة:علي فكرة مالك اطيب خلق الله وبيحب رودي وبيعتربها زي بنتة ومكنش عارف ان الشبسي بيأذيها هو كان هدفة يفرحها
لوجي:انا عارفة اني قسيت علية بس دي بنتي ي جميلة
جميلة:انا عارفة والله وربنا دي حتة سكر كدا مالك عرفني عليها النهاردة
لوجي:انا اسفة لخوكي انا مش هقدر انسي المعروف للي عملة معايا
جميلة:والله دا اطيب خلق الله المهم فين رودي
لوجي:بتتفرج علي الكرتون جوة اهي
جميلة:ماشي انا هدخلها
لوجي:البيت بيتك ي جميلة
لوجي راحت تعمل اللبن و جميلة دخلت ل رودي
جميلة:رودي
رودي بزعل:مش عاوزة حد يكلمني
جميلة:لي بس
رودي:انا زعلانة من ماما عشان هيا خلت عموا الحلو يمشي
جميلة فهمت ان هو مالك
جميلة:طب انتي عوزاه
رودي:اه
جميلة:لوجي ممكن يعني مالك يطلع يشوف رودي
لوجي:ماشي ي جميلة
جميلة اتصلت ب مالك عشان يطلع
جميلة دخلت ل رودي تاني
جميلة:عمو الحلو جاي دلوقتي
رودي بسعادة:بجد
جميلة بابتسامة:ايوة
عند مالك خبط علي الباب ولوجي فتحت
لوجي:اتفضل
مالك دخل لوجي بتوتر:انا اسفة لو زعلت حضرتك انت مش ليك ذمب متعرفش ان هيا بتتعب من الشبسي
مالك بأبتسامة:ولا يهمك انتي اسم اي
لوجي بخجل:لوجي
مالك نطق الاسم ب بتسامة:لوجي
لوجي:اها
مالك مد ايدة يسلم:وانا مالك بس بيقولولي ي مسعد
لوجي:اتشرفت ي تستاذ مالك
مالك:اولا انا الشرف ليا ثانيا شيلي الالقاب
لوجي بخجل:اوك ي مالك
مالك في نفسة:احلي مالك سمعتها في حياتي
لوجي:اتفضل جميلة جوة قاعدة مع جميلة
مالك ولوجي دخلوا
رودي:عمو الحلو انت جيت وحضنتة
مالك بحنان:الف سلامة عليكي ي اميرتي
لوجي في نفسها:كان نفسي يكون عندك اب زي مالك ي رودي وانتي تبقي اميرتة ويحضنك ويحتواكي وبموت عليكي لما تمرضي زي مالك كدا ومسحت دموعها وخرجت بس مالك لمحها وهيا بتمسح دموعها
جميلة:يلا ي عم سبني انا عاوزة اقعد مع رودي
رودي:ايوة انا مخصماك اصلا
مالك:ثانية واجي اصالحك ي اميرتي وخرج ل لوجي للي وقفة في المطبخ منهارة
مالك بحزن عليها:لوجي مالك
لوجي مسحت دموعها:مفيش
مالك:لا في اعتربيني اخ قصدي صديقك واحكيلي
لوجي:انا كان نفسي يكون ل رودي اب يعملها زيك كدا وتتعلق بية زيك
مالك بحنان:ودي حاجة حلوة ولا وحشة
لوجي:وحشة عشان رودي كل مدي هتتعلق بيك اكتر وانت هتشوف حياتك الاحسن ليك كرها فيك
مالك:لا مش هكرها فيا انا عوزها انا هتعبرها بنتي وملكيش داعوة ب حياتي ي ستي انا راضي
لوجي:بس عشان خاطري لو علقتها بيك اوعي تقسي عليها في يوم من الايام
مالك بدون وعي مسك ايديها وقبلها
لوجي بخجل شالت ايدة من اديها ودخلت لرودي
مالك بابتسامة:طفلة ونزل يجيب شكولاتة ل رودي
جميلة:طب انا هروح بقا عشان جعانة نوم
لوجي:خليكي نامي معايا النهاردة
جميلة: كان علي عيني والله بي اعمل في مالك
لوجي وشها احمر اول لما سمعت اسمة
جميلة بصتلها:وشك مالة
لوجي:مفيش بس عشان الجو حر
جميلة:ماشي سلام
لوجي:سلام
جميلة:مالك انت رايح فين
مالك:هروح اعطي ل رودي الشكوتلاتة واجي
جميلة:ماشي انا هروح انام
مالك:تصبحي علي خير ي قلبي
جميلة روحت ومالك طلع خبط علي الباب
مالك:انديهلي رودي ي لوجي
لوجي:هيا نامت طب اتفضل
مالك:لا الشوكلاتة دي اعطهالها تصبحي علي خير
لوجي:وانت من اهلة ومالك نزل ولوجي قفلت الباب وابتسمت
####
سليم:ملاكي انا هروح الشغل واجي اجهزي عشان نروح نجيب هدوم للجامعة
ملاك؛ماشي ي حبيبي وقبلتة من خدة خالي بالك من نفسك
سليم:ماشي ي حببتي وباس راسها ونزل
ملاك بحب:بحبك
وراحت عند الشباك
ملاك بصراخ:سليم سلاااام
سليم ابتسملها:سلام ي حياتي بحبك ومشي
سليم داخل المدرية
حسام:الو ي عم سارح في اي
سليم:في مراتي ي عم
حسام بغمزة:ايوة ي عم
سليم:اعوذ بالله المهم بقولك انا عاوزك ترقبلي رعد وتقولي علي كل حاجة اول ب اول
حسام:اعتبرة حصل
سليم:انا هقوم امشي وغطي عليا عشان انا لسة عريس
حسام:ماشي ي عريس اتكل
في العربية
سليم:ملاكي البسي يلا انا جاي عشان افسحك واجبلك الهدوم
ملاك بصراخ:بتهزر هتفسحني
سليم بضحك:اه ي بنتي خرمتيلي ودني الله طب مفيش
ملاك:لا انا خلاص لبست
سليم:وانا داخل علي الفيلا اهو
ملاك:ماشي ي قلبي باي
سليم:باي
سليم دخل الفيلا وزمر ب العربية
ملاك:خلااااص نازلة يلي بتسفر
سليم بضحك:القمر بتاعي نزل علي الارض
ملاك بغرور:مرسي مش محتاجة رايك
سليم:تبا لتواضعك هتفضلي واقفة متدخلي
ملاك بطفولية :انزل افتحلي الباب ي سليم
سليم:حاضر ي عيوني
سليم نزل فتحلها الباب ودخلت
وشغل اغنية عمرو دياب وفتح الشباك من وفوق
وملاك قعدت تسقف زي الاطفال
سليم خدها في حضنة:طفلتي
سليم بصوت جميل:في اماكن السهر انا قمري طلع وتشهر وقعدوا يغنوا ويهيصوا
###

(الفصل الخامس عشر)
ملاك بحماس:سليم وقف العربية وعلي الاغاني ونزلوا من العربية وقعدوا يهيصوا والناس تصقف
الناس:ارقصوا سلو
ملاك:يلا ي سليم
سليم:مبعرفش
ملاك:ولا انا
سليم بحماس:يبقا نجرب وشغل اغنية انا بعشقو وبدء يرقص
سليم بحب:بحبك
ملاك:بعشقك
سليم حضنها ولف بيها وقبلها
والناس صقفت ليهم بحماس وبيرقصوا معاهم بحماس
سليم:تعبت يلا نروح بقا نجيب الهدوم
ملاك:يلا ولسة بتفتح باب العربية صوت طلقة نار رجت المكان وكانت الطلقة من نصيب ملاك
سليم ب لهفة:ملام اصحي ي ملاك وصرخ ملااااااااااك
الناس:لا حول ولا قوة الا بالله
سليم اشتال ملاك ودخل العربية وساق ب اقسي سرعة
سليم:ملاك عشان خاطري حاولي متغمضيش عيونك عشان خاطري
ملاك بأبتسامة:انت عارف ان انا بحبك
سليم بدموع:اوعي تفكري تسبيني
ملاك:بحبك وبدات تفقد الوعي
سليم سرع السرعة جامد مش هامة اي حاجة غير انة ينقظ ملاك ووصل المستشفي واشتلها ودخل
سليم بزعيق:دكتور بسرعة مراتي اطلقت ب النار
الدكتور:دخلها علي العمليات بسرعة
سليم بغضب و بزعيق:انت عارف لو حصلها حاجة انا هطربق المستشفي عليكوا ومسكوا من البلطو الطبي بتاعة فاهم دي للي طلعت بيها من الدنيا
الدكتور:كدا مش هعرف انقذها وسابة ودخل اوضة العمليات
سليم قاعد برا حاطط دافن وشة في ايدة وبيعيط مش عاوز حد يشوفة عشان هيا الوحيدة للي ليها الحق تشفق علية هيا بس وبعد مرور نص ساعة الدكتور خرج وبيحمد ربة انة عرف ينقذها عشان كان سليم هيقتلة
سليم ب لهفة:كويسة صح
الدكتور وهو بياخد نفسة:اه الحمد الله وممكن تدخلها كمان
سليم كان في لحظة عند ملاك وماسك ايديها
سليم وهو بيقبل ايديها:ملاكي انتي كويسة صح انا اسف
ملاك بصوت ضعيف:وفيت بوعدك اهو
سليم خدها في حضنة بقوة
ملاك:اه
سليم بعد بسرعة:اسف اسف
ملاك:متتأسفش ي حبيبي انا عاوزة اروح
سليم:لا عشان الاصابة للي في دراعك دي
ملاك:لا انا مش بحب المستشفيات
سليم:طب انا هروح اسأل الدكتور ولا اقولك يولع الدكتور واشتلها وخرج برا الاوضة وبص للدكتور بصة كتمة وكمل طريقة
ملاك بضحك:اشتلني علي طول ي سليم بس انت بتبص ل الدكتور كدا لي
سليم بعشق:ي عيوني اشتالك علي طول انتي بنوتي والدكتور فكك منة
ملاك حضنتة ونامت علي صدرة وهو وركبها العربية وساق براحة عشان ميزعجهاش وفي دماغة انتقام من للي عمل في بنوتة كدا
ووصل الفيلا واشتلها براحة كانها الماظة خايف لتتكسر منة ونيمها علي السرير وخدها في حضنة وناموا
####
عند هاني قاعد علي السرير بيعيط زي الطفل راسة وجعاه جسمة بيطالبة ب البودرة
هاني:انا للي عملت في نفسي كدا انا وعدت جميلة اني مش هفكر في الحجات دي تاني وقام صلي ركعتين واتصل ب جميلة
جميلة قامت مخضوضة
جميلة ب لهفة:ايوة ي هاني في حاجة
هاني بدموع:دماغي هتنفجر ي جميلة
جميلة:خلاص انا اسفة اهدي بس افتح الاسبيكر ونام وانا هقرء قران هترتاح وتنام
هاني عمل زي مقالتة وجميلة بدات تقرء قران ولما سمعت انفاسة انتظمت حمدت ربنا انة نام وقفلت الفون ونامت
####
عند مالك بيكلم نفسة :اي ي عم مالك قلبك فتح ولا اي
قلبة:حبتها
عقلة:لا دا اعجاب وهيروح لحالة
قلبة:لا هيا دخلت قلبي من اول لما شوفتها
عقلة:تتحداني
قلبة:اتحداك
مالك:خلاث اسكتو انا معجب بس وهيروح الاعجاب دا دي متجوزة وعندها بنت بس هيا غامضة وطيبوبة في نفس الوقت بس عاوز اعرف هو في اي واي للي يجيبهم مكان زي دا وهيا باين عليها انها مش فقيرة يعني وجاية من بلاد برا بس عندها بنوتة زي القمر وبحبها من قلبي واكمل بسخرية ال اكرها ال ونام
#####

انت في الصفحة 2 من 6 صفحات

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
8

أنت تستخدم إضافة Adblock

انت تستخدم اضافة حجب الاعلانات من فضلك تصفح الموقع من متصفح اخر من موبايلك حتي تقوم بتصفح الموقع بشكل كامل