روايات

ظننته حبا بقلم سحر السحرتى الجزء الاخير

*اشاح بيده
:يا شيخه راجع مرهق من الشغل وعمي قال لي خلاص خليك
:لا فعلا رجوله
:امشي يا بنت ما بقاش الا العيال
:انا مش عيله على فعدم تقبل انا رايحه ثالثه جامعه
:مش كنت هتتاخري
:اه صحيح فكرتني
*دخلت سيلا غرفه النوم و انتقت فستان وبدات في خلع ملابسها واصبحت ترتدي اقل القليل …. وحتى يدخل عليها باسل اوقعت زجاجه عطر و كس-رتها وصرخت بصوت عالي …. فدخل باسل مسرعا
:في ايه
:الازازه وقعت و اتك-سرت معلش ما اخذتش بالي
*نظر لها وهو مذهول من جمالها و انوثتها التي حركت مشاعر مكبوته بداخله فتحولت نظراته الى وقاحه
:ولا يهمك القزازه وصاحب القزازه تحت امرك
*فتظاهرت بالرعب
:انت دخلت كده ليه يا باسل اطلع بره على ما اخلص وهلم القزاز ده
*فاقترب كالذئب الذي يهجم على فريسته ولم يكن يعلم انه هو الفريسه
:ابعد يا با سل انت عايز ايه
*لم يتحدث ولكن يده جذبتها وبدا في اله-جوم عليها وكما هو متفق مع والدتها بدات في الدفاع عن نفسها واحداث بعض الاصابات مع اطلاق عده ص-رخات …. وبعد ان تاكدت انه ترك بعض العلامات على جسدها جراء الاع-تداء رشت من الخاتم في وجهه و ابعدت الرزاز عن نفسها بكتم نفسها فسقط فاقد الوعي
*اسرعت ووضعت قطره السائل أحمروع في عينيها وجهزت وضعه على الفراش بطريقه يظن بها انه نجح في الاعت-داء عليها
*استمعت لعوده جودي فرشت الرزاز المضاد كي يستيقظ باسل وقد كان
:انت عملت ايه حرام عليك ده انا بنت عمك واخت مراتك
*بسائل أحمروع التماسيح ودخلت جودي في هذه اللحظه
*تسلسلت الاحداث كما شرح في السابق وطبعا كانت ناهد قريبه حتى لا تستغرق وقتا وتذهب لدعم سيلا وتنفيذ باقي الخطه …. وقد نجحت نجاح ساحق …. لكن ناهد ارادت ان تتذوق جودي مرار زواج زوجها من الاخرى واستمرارها معه مجبره
بقلمي سحر السحرتي
*لكن جودي كس-رت هذا التوقع وفضلت الفرار بجلدها من هذا الزواج الذي لم تتذوق منه سوى المر العلقم في فتره قصيره جدا
*عادت سيلا لبيت والدتها
*وعادت جودي لبيت فهمي
فرات مها حقيبه جودي فتوجست
:خير يا جودي راجعه بشنطه هدومك و بتعيطي ليه
*استمع فريد لصوت امه العالي فاسرع ليرى ماذا حدث
:ما فيش يا ماما اراده ربنا اطلقت من باسل
*طرقت مها فوق صدرها بصسائل أحمره
:هو انت لحقتي انت لسه راجعه النهارده بعد ما خفيتي من الك-سر ايه اللي وصلك للطلاق
: اختلفنا وما قدرناش نتفاهم ما فيش نصيب
*تحدث فهمي: لا يا جودي لازم مامتك تعرف اللي حصل عشان فرح سيلا كمان شهر
*حكى فهمي مصيبته مع باسل و اعت-دائه على ابنته وكيف تورط في زواج سيلا منه فتحدثت مها بعصبيه وعلا صوتها
:وانت طبعا فضلت مصلحه بنتك على مصلحه بنتي واول لما قالت لك اتطلق قمت مطلقها
:افهمي بنتك اللي اصرت
:وهي اصرت وانت ما صدقت تداري فض-يحه بنتك لكن بنتي فض-حتها تبقى على كل لسان و طلاقها بعد شهر واحد من جوازها قضت منهم بس 10 ايام مع جوزها
*تدخلت جودي: ماما افهميني يا حبيبتي كل ده ما فرقش معايا لكن اعيش مع انسان خاين لا …. انا في حاجات كثيره حصلت في الفتره القصيره دي ما اقدرش اتكلم عنها بس انا مستريحه كده وبابا حاول معايا هو وطنط ناهد عشان افضل متجوزاه فتره …. بس مش هتفرق لانه هيتجوز كمان شهر في جميع الاحوال الناس هتتكلم
:هتتكلم تقول ندل اتجوز على مراته بعد شهرين يبقى لك حق وقتها تطلقي انما دلوقتي انت متخلفه ليه ما فكرتيش كويس …. ليه ما استنجدتيش بيا زي سيلا ما استنجدت بامها هو انا مت خلاص وما ليش لازمه انا اتهاونت بحقك زمان لما ابوكي ض-ربنا و رمانا لكن اكيد ما كنتش هتهاون في حقك دلوقتي …. وزي ما ناهد اشرطت عشان بنتها كنت هتشرط و خالك محامي هيعرف يجيب حقك منه
: ماما كفايه اللي انا فيه ارجوكي كل اللي عايزاك تعرفيه اني مستريحه كده سيبيني بقى انا مرهقه و مرهقه
:ادخلي وانا حسابي مع فهمي ادخل جوه يا فريد
: لا انا نازل عندي مشوار مهم
*نزل فريد مسرعا والانزعاج يحرق من يقترب منه ظنت مها انا لديه مشوار فعلا فلم تهتم فلديها مص-يبه اكبر ووجهت حديثها لفهمي
: بقى لو بنتك هي اللي كانت متجوزه باسل كنت عملت كده
:مها انا مش قادر احنا عمرنا ما كان في بيننا بنتك وبنتي واظن اني ما قصرتش مع جودي بس قدري حجم المص-يبه بنتي اعت-دي عليها و ضيعت حقها باني كافئته و جوزتها له وكمان على عفش جودي
: كمان يعني مش هتاخد منه لاحق ولا باطل ضاع كل حاجه وطبعا هتعمل فرح لسيلا
: امال هتتجوز في السر احنا خايفين تكون حامل من الورطه دي
:واللي جوه مش خايف تكون حامل هي كمان
:هي لو حامل مش مصي-به لانها كانت متجوزه انما سيلا مص-يبتها اكبر ارجوك افهمي وحسي بيا واقفي جنبي

انت في الصفحة 2 من 35 صفحات

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
0

أنت تستخدم إضافة Adblock

انت تستخدم اضافة حجب الاعلانات من فضلك تصفح الموقع من متصفح اخر من موبايلك حتي تقوم بتصفح الموقع بشكل كامل