
سلمي :اقسم بالله جمر اربعتاشر
حور ابتسمت ونزلت معها
في جنينه الق كل الرجاله قاعدين و في حد بيغني على الربابه و بير”قصوا وسط فرحه الكل ماعد شخص بيراقب من بعيد وهو عمار
جوا الق
حور كانت قاعده وسط البنات و هما بيغنوا شهير كانت بتبصله بغيره من جمالها وخصو فستانها جميل اوي عليها مع مكياجها متناسق
شريفه كانت قاعده وباين انها مغصوبه
نوح دخل كان سعيد لابس بدله زيتوني مع بلوفر اسود و بنطلون اسود
حور اول ما شافته وقفت وهي مبتسمه كانت بتبصله بشغف
قرب منها و راسها وسط نظرات كل الحريم وجوده
نوح بسعاده وهمس:تعبتي قلبي يا بنت الغندوري
حور بسعاده:استاهل تتعب عشاني
سلمي شغلت اغاني و مسكت ايديهم عشان ير”قصوا
حور كانت قاصده تغيظ شريفه وشهيره كانت ب ” قص معه بسعاده و اح افيه لكن بطريقه مش ملفته او مغر”يه كانت جميله وهو كان سعيد
شهيره كانت بتبصله بغيره و هي بتبص لنوح وسعادته اللي اول مره يلحظوها كبير عيله الشرقاوي بيضحك وفرحان مع حبيبته.. هي حتى مكنتش بتشوفه فرحان كدا مع جودي لكن كان بير”قص بحركات رجو”ليه عشوائيه
نهايه الفصل
#دعاء_احمد
#اسير_ ها 22
#أسير_ ها 23…#دعاء_احمد
عدي يوم الحنه و حور قلبها بيدق بسعاده وهي بتفتكر ر”قصتهم سوا و الغيره اللي كانت واضحه في عيون شهيره لكن حور مهتمتش
بليل متأخر
على سطوح ق الغندوري
كانت قاعده على رجيحه وهي بتتفرج على الصور اللي سلمي صورتهالهم لحد ما موبيلها رن
كان نوح ردت بسرعه
نوح بسعاده:وحشتني…
حور:…..
نوح:ساكته ليه؟
حور بابتسامه جميله اوي :مش عارفه ارد بس مبسوطه
نوح:بكرا الفرح ليه حيه لحد دلوقتي
حور:مش عارفه انام نوح… خليني نتكلم شويه
نوح:انتي كويسه
حور كانت بتبص للبيوت و الزرع وهي قلقانه لكن ابتسمت:ايوه كويسه بس من ك الفرحه حاسه اني مش عايزه انام… عايزه افضل اتكلم معاك
نوح طلع بلكونه اوضته وهو مبتسم :ماشي ياستي تعالي نتكلم… قوليلي بقى نفسك في اي بكرا تحبي نقضي شهر العسل فين..
حور بصدق :نفسي بكرا لما يجي افضل معاك نفسي الكل يعرف انك شاريني و عايزني و ره دي لأنك بتحبني مش مجرد شغل بين العيلتين
نوح كان بيفكر فروض هيعمل اي لحد ما سمعها بتتكلم
اي رايك شرم الشيخ…..
نوح:يعني مش عايزانا نسافر برا م
حور:تؤتؤ عايزه نسافر مكان هادي و نفضل سوا بعيد عن الناس…..
نوح فضل يتكلم معها لحد الفجر تقريبا كل دا وهي كانت خايفه اوي حاسه بحاجه غريبه لكن بتحاول تتجاهل احساسها
قفلت مع ك ه و دخلت صلت الفجر و نامت ساعتين لان يومها هيكون طويل
بعد وقت طويل
حور كانت واقفه أدام رايه و هي بتبص لفستان فرحها كان ابيض واسع جميل اوي
مكياجها كان هادي
الحج مصطفى من وراها:الف مبروك يا حبيبه قلبي….
حور بصتله وابتسمت :الله يبارك فيك يا بابا
الحج مصطفى مسك ايديها و بأس راسها :عارفه يا حور لولا اني شفت الصدق واللهفه في عيونه ليكي كنت رفضت الجوازه دي… نوح بيحبك حافظي على بيتك وجوزك و اوعي في يوم تقللي من هيبته أدام الناس و لو غيرتي عليه أو تحسسيه انك شاكه فيه ربنا يسعدك يا قلبي
حور ابتسمت و ت ايديه
سلمي:نوح الشرقاوي وصل والعريس جيه يا حاره
الحج مصطفى :شورعيه اوي البت دي …
حور:جدااا
الحج مصطفى هم هما الاتنين
بعد دقايق
بيكون ماسك ايد حور و نازل السلم نوح بيكون واقف تحت و بيبصلها بانبهار ظهرت ابتسامه جانبيه وهو شايفها كانت ولا ملكه نازله
كأنها الرحمه اللي نزلت له من السماء في هيئة بنت رقيقه
حور ابتسمت نفس الابتسامه اللي بتخ”طف قلوب الكل عيونه الفضيه كانت بتلمع وهي ب له
نوح مد ايديه وهي واقفه ق ده حور كانت بتبصله وهي حاسه انها كسبت الع كله
حطت ايديها في ايديه وكانها بتوعده تفضل معه للابد
نوح بابتسامه غريبه سعيده اوي بأس ايديها :ربنا يقدرني واسعدك
حور بهمس:يارب
بعد مده
نوح دخل الق و مسك ايديها و طالع الجنينه
حور تغراب :نوح!
نوح وقف أدام كل عازيم و حور مش فاهمه حاجه
نوح بصوت عالي:حور مصطفى الغندور انا نوح عيسى الشرقاوي تقبلي تكوني مراتي و تنوري حياتي لآخر العمر…. تقبلي تحني على قلبي و تكوني ملكته….. حور تقبلي تكوني حبيبتي
قلتي قبل كدا الحب عشان يكون حب عايز تعب و مشاكل عايز عشره طويله عشان نقول عليه حب….. تقبلي يكون تعبك معايا تقبلي تعيشي معايا مشاكلي……
في الوقت دا نزل على ركبته وطلع علبه صغيره فتحها وكانت خاتم اس بسيط لكن مميز
نوح كان عارف انها عايزه د كرامتها أدام الكل
حور ابتسمت وعيونها بتلمع بال وع :موافقه موافقه حتى لو هنكون في الجح”يم موافقه
نوح ابتسم و ايديها وهو بيحط الخاتم في ايديها اليمين قام وقف و ها بقوه
حور بهمس:شكرا
نوح ابتسم و نزل ركب خيل و بقى ير”قص مع الرجاله حور كانت سعيده لحد ما قلبها انقبض
سلمي :حور مالك
حور بتلقائيه:خايفه اوي
سلمي :تعالي ندخل يا حور وقفتنا هنا مالهاش لازمه
حور :خلينا شويه
نوح نزل من على الح ن و راح وقف جانبها و مسك ايديها وطلع على سطوح بيتها
كانت بتطلع وراه على السلم وهي بتبصله بحزن دفين
علي السطوح
حور طلعت واتص ت السطوح و رجيحه بتاعتها متزينه بالورد وفي انوار كتير
حور بابتسامه :اي دا كله مين عمله؟
نوح بيعاده:انا عارف ان دا مكانك فضل هو والجنينه وانك بتحبي رجحه دي قلت اعمل حاجه تعجبك
حور بسعاده:دي حلوه اوي…. بجد حلوه اوي
نوح مسك ايديها وقعدها على رجيحه وقف وراها وبيزقها لادام
حور كانت مبتسمه وهي بيستنشق الهواء كام في:عارف يا نوح بابا كان دايما يمرجحني وانا صغيره… انا وماما الله يرحمها
نوح اخد نفس عميق و هو بيزق رجيحه لادام
بعد شويه اشتغلت موسيقى هاديه
نوح:تسمحي لي بالرقصه دي
حور:اوكي
كانت ب “قص معه وهي مبسوطه لكن خايفه
في مكان بعيد
شخص مصوب سلا”حه على نوح وبيضغط على الز”ناد
حور بتلف وبتكون واقفه مكانه وفجأه بتبتسم ابتسامتها الحزينه وهي بتاخد نفسها ببط و بتضغط على ايديه
نوح بصلها تغراب وهي وقعت على الارض
نوح بص ه :حور…. حور
حور ابتسمت وعيونه بت ع لكن كانت ماسكه في ياقه قميصه
نوح بيلمس ضهرها شاف الد”م :حور لالالا دا اكيد كدب انتي كويسه قومي ياله
في الوقت دا الحج مصطفى و سلمي وسليم و شهيره وشريفه وجيجي طلعوا السطح
الحج مصطفى ب :حور قومي يا حببتي
حور كانت بتبص لنوح و مركزه في عيونه و بانفاس متق”طعه : و”ت لو هيكون في ك هيكون جنه…. ليشهد الله اني احبك ليشهد الله أن قلبي تألم في حبك بحبك يا ابن الشرقاوي
قالتها وهي بتغمض عنيها و ايديها بتقع على الأرض
نوح ب وع وع استيعاب:لااااا قومي انتي فاهمه قومي مش بعد كل دا تمشي
ااااااسعاااااف ااسعاف
سليم بسرعه كلم الإسعاف سلمي كانت واقفه جانب اختها و ماسكه ايديها بقوه
شريفه كانت بتبص بتشفي في مصطفى
بعد وقت
بتوصل عربيه الإسعاف و بينقلوا حور ستشفى نوح مكنش راضي يسيبها قميصه كان كله د”م
بتيوصلوا للمستشفى و بتدخل العمليات
نوح كان قاعد أدام العمليات وهو منهار
عدي ساعات طويله جدا و الدكا ه مفيش منهم حد خرج
نوح ب امه و “اخ:في ااي حد يرد عليا حورر
حد يقولي في اي
الدكتوره خرجت بعد ساعه تقريبا و باين عليها الحزن
نوح بسرعه ولهفه:حور فين… أخبارها اي
الدكتوره بحزن:للأسف يا جماعه البنت ات بت في العمود الفقري أ به قويه و حالتها صعبه جدا…. انا اسفه مش هنقدر نقولكم اي حاجه دلوقتي بعد اذنكم
نوح مسك دراعها بقوه :انتي مش هامشي من هنا الا لمآ تقوليلي حور فين و عامله اي
الدكتوره:هتتنقبل العنايه شدده حالتها خطيره الأفضل انها تتنقل مستشفى في القاهره هيكون افضل بس دلوقتي مقدرش نعمل اي حاجه ولا حتى ننقلها هنستني للصبح وساعتها نبلغكم اي الأفضل
نوح:عايز اشوفها…..
الدكتوره:دا صعب يا فن صدقني وبعدين هي فاقده الوعي وهتكون تحت الاجهزه
نوح بصوت عالي :عايز اشوف مراتي
الدكتوره:تمام استنى شويه وهنحاول ….
بعد ساعه تقريبا
دخل العنايه ركزه و بصلها كان وشها شاحب و شعرها الغجري مفرود كانت في ع تاني
نوح قعد جانبها و باين اد اي حالته صعبه و عيونه مليانه وع:حور يا حور قومي ياله يا حبيبتي قومي بقى…. طب انتي تعبانه اي رايك احكيلك حاجه
اخد نفس عميق و هو بيحاول يكتم وعه :عارفه انا بحسك غريبه اوي
بالرغم انك كنتي بتت ي الا انا كنتي مبتسمه
مكنتش عايزه ت يلي قلبي وانا اك شخص تلك قلبك بالرغم انك عرفتي كل الأفعال السيئه اللي عملتها الا انك سامحتيني و متخليش عن حبك ليا… بالرغم حزنك كنتي دايما بتبصلي بعيون مليانه شغف تعرفي انتي بتخ”طفي قلبي بنظراتك دي يا حور
بأس بطن ايديها وخرج
اول ما خرج حط ايديه على قلبه بقوه كان بي “خ من ال وعه نزلت وهو منهار على شكلها
في مكان اخر
عمار ب جحيمي :انا قلتلك نوح الشرقاوي مش حور يا غبي بس انا اللي كتبت على نفسك و”ت انا اللي غلطان اني اعتمدت على كل”ب زيك… سليمان انت يا ز”فت يا سليمان
سليمان:تؤمرني يا كبير
عمار :الواد دا تخلص منه وتجيلي عشان عايزك معايا
سليمان:انت تؤمر يا كبير…..
نهايه الفصل
#دعاء_احمد
#اسير_ ها 23
#أسير_ ها
#دعاء_احمد.. #أسير_ ها 24
بعد وقت طويل
نوح:دكتور حور ليه لحد دلوقتي مفقتش
دكتور م :نوح بيه انا جيت من القاهره مخصوص عشان اتابع حاله دكتوره حور لكن للأسف مكان الا به في أهم فقره من العمود الفقري و للأسف لو نجت من الحادثه هتكون م به بشلل احنا عملنا كل التحاليل والاشاعات هتدينا الحل
نوح بخوف وهو بيحاول يتحكم في وعه:طب ليه مفقتش لحد دلوقتي…
دكتور م :لان احنا خد”رنها موقتا دكتوره حور لو فاقت دلوقتي مش هتتحمل الألم الفظبع اللي هتحس بيه
الحج مصطفى :طب والحل اي يا ابني..
دكتور م :ال احه في دكتور اسمه ألبرت في إنجل ا هو متخصص في الحالات دي و من مده في مؤتمر طبي أعلن انه عالج حاله مشابه لحاله دكتوره حور وان ريض حاليا بيقدر يمشي
نوح:احنا ممكن نسافر وننقل حور بطياره مجهزه
دكتور م :اللي اعرفه ان دكتور ألبرت هيكون في م في الأسبوع دا و بالتحديد مستشفى الحياه في القاهره… و ممكن اخد لح تكم معاد معه لو وقته يسمح
نوح:لو سمحت اعمل اي حاجه بس حور تقوم و تقدر تمشي
دكتور م :حا يا نوح بيه هحاول و ان شاء الله تظبط معانا بعد اذنكم
نوح قعد على الأرض بين الكراسي وهو منهار بيد”فن وشه بين كفوفه شكله مرهق جدا ولأول مره يسمح ل وعه تنزل أدام حد مش مصدق انها ممكن تبقى عاجزه بسببه ايوه هو بيلوم نفسه على كل اللي حصل هو السبب
جايز لو مكنش طلع معها على سطح البيت و ر”قصوا كان وقتها هو اللي يمكن يكون مت ب او يكونوا بيقضوا شهر العشل في شرم زي ما كانت عايزه
جايز لو كان سمعها و سمع سبب خوفها وقلقها كان في امل تكون معه
بقى ي “ب راسه بقبضه ايديه ب عنده رغبه قويه انه ي “خ أدام الكل قلبه كان بيتلوي من ال كأن في جمر من نا”ر محطوط على قلبه
الحج مصطفى قعد جانبه وهو بيرتب على كتفه :ان شاء الله هتكون بخير حور دايما شجاعه هتقوم بالسلامه….
نوح بن و وع انهيار:حور مفرحتش يا عمي ملحقناش نفرح عارف لما وقعت ادامي بفستان الفرح و الد”م مغرق كان وقتها قلبي و روحي انسحبوا مني
اول ما شفتها نازله من على السلم بالفستان ومبتسمه خط”فت قلبي عارف يا عمي
حور دايما تبص و تبتبسم بالرغم ان كان جواها حزن لكن دايما بتكون ورده في الربيع مزهره
انا عمري ما كنت أتوقع أن في واحده زيها.. واحده تحبني كدا… واحده ابتسامتها تحيك.. عارف انا بحسدك يا عم مصطفى انت عندك بنت قلبها أطيب وارق من اي مخلوقه… بتحب نفسها و ماشيه بمبدأ شاريك بس مش بايعه نفسي و دا الحلو فيها.. حور باخت ر جميله من جوا
الحج مصطفى بابتسامه :حور بتحبك وانا واثق في ربنا انه هيجبر خاطرها…
انا هقوم اطمن على سلمي……
مشي الحج مصطفى وفضل نوح قاعد بيبص للفراغ افتكر مذكره حور بعت الجارد يجيبهاله
فتح صفحه عشوائيه مكتوب عليها (أحلامي)
ابتسم و ابتدا يقرا
(الإنسان غريب دايما طموحات بتسحبها لع من خيال بس هم يحط رجله في أرض الواقع ويبدأ يحققها
في يوم من الايام هيكون عندي مستشفى لاطفال مرض القلب افتكر كلام ماما الله يرحمها
الأطفال هم النعمه الكبيره اللي ربنا بيزرقنا بيهم
….
نفسي اكون ام بس خايفه لما ابقى ام يكون ابني عنده السكر احساس صعب اوي وخصو هيكون طفل… يحيى انا بحب الاسم دا
…
اسطبل الخيل بتاع عيله الشرقاوي فيه خيل عربي أصيل نفسي اجربه بس ال احه نفسي اجربه مع نوح يمكن هو الوحيد اللي نفسي اجرب معه كل حاجه حلوه مش هقول وحشه
انا ممكن اتألم لوحدي بس بلاش هو كمان)
نوح قفل ذكره وحط ايديه على قلبه بخوف:بس انا كمان موجوع اوي يا حور….
تاني يوم
نوح كان قاعد أدام باب اوضتها و لأول مره شكله غريب شعره مشعث و هدومه مبهدله لأول مره يكون منهار
سلمي :حور لو شافتك كدا ممكن ت “خ… على فكره هي بتحب تشوفك دايما وسيم…
نوح:انا تعبت يا سلمي
سلمي :حور مش بتحب تشوف ضعفك و انت لازم تكون قوي عشانها.. عشان تحس انها مطمنه على الأقل…
نوح اخد نفس عميق و قام كلم الجارد يجيبه شويه حاجات من الفيلا
بعد مده
كان واقف في حمام اوضه من اوض ستشفى أدام رايه بيغسل وشه
بقى يلبس هدومه و هو بيفكر فروض هيعمل اي لما تفوق
بعد كم ساعه
في اوضه حور
بتفتح عنيها ببط عيونها مليانه وع
نوح بصلها بخوف وهي ساكته لكن بتعيط من ال كانت بتحاول تتكلم لكن مش قادره من بين شهقاتها… ووشها كله عرقان
نوح ها بحنان وهي لسه بتعيط و بتبص للرجليها كانت حاسه بشلل مش قادره تحرك أطرافها
حور بضعف و وع:نوح…
نوح بتمثيل القوه: والله العظيم هتبقى كويسه وهتمشي و هتسافر ونبعد عن الكل اوعدك هتكوني كويسه وكل ال دا هيختفي… هتبقي كويسه اوعدك يا حور….انا معاكي يا حبيبتي معاكي مش هسيبك والله العظيم هتكوني كويسه حتى لو كلفني وضوع كل جنيه أملكه هتكوني كويسه يا حور
حور كان بتبص لجسمها وهي مش قادره تحركه وعها نزلت غصب عنها وهي بتغمض عنيها نوح عدلها خده وفضل قاعد جانبها وقت طويل وهو بيعمل مك ه و بيجهز كل حاجه مع مستشفى الحياه
بص لحور كانت نايمه و هي عرقانه و مرهقه
نوح بهمس:اوعدك اللي عمل كدا هين بس الاول لازم تقومي يا حور
تاني يوم الصبح
كانت حور في عربيه الإسعاف بينقلوا للمستشفى في القاهره نوح كان قاعد معها وهو ماسك ايديها و بيحاول يلهيها عن التفكير…
بعد ساعات طويله
حور كانت نايمه في اوضتها في ستشفي
مرضه :نوح بيه… دكتور معتز منتظر ح تك نتيجه الاشاعه طلعت.. بعد اذنكم
نوح بابتسامه وهو يقبل راسها:هنادي سلمي تفضل معاكي
حور :نوح انا خايفه.. انا خايفه اوي
نوح :حور انتي طول عمرك مؤمنه ان ربنا مش بيعمل حاجه وحشه و دا اكيد اختبار صدقيني هنعدي منه
حور غمضت عنيها بتعب ونامت وهو خرج يقابل الدكتور
نوح:ها يا دكتور اي الأخبار طمني
دكتور معتز بابتسامه :الحمد لله يا نوح بيه.. نتيجه الاشاعه أكدت ان حالته مش بالخطوره اللي توقعنها و لحظها الحلو ان دكتور ألبرت هيكون موجود النهارده في ستشفي و هيقدر يتابع حالتها و طبعا عمليتها لان لازم تدخل عمليات تاني
نوح:طب في امل انها جع تمشي تاني
دكتور انا ممكن نسافر برا م اي مكان بس حور تبقى كويسه
الدكتور:نوح بيه مدام حور حالتها الي حد ما صعبه لكن مينفعش نخاطر ونسافر برا دلوقتي و بعدين الدكتور هيكون موجود هنا لازم نستني
نوح:تمام يا دكتور…
بعد اسبوع
حور كانت في العمليات و نوح رايح جاي أدام الاوضه وهو مرعوب لحد ما خرج الدكتور
نوح:اخبار حور اي يا دكتور
دكتور ألبرت :….
اللي بيقول انا اتاخرت عشان التشويق
انت بالذات متمناش تكون من متابعين روايتي بالعكس انا أرفض دا
#أسير_ ها 25..#دعاء_احمد
نوح بسرعه و تو :اي الأخبار يا دكتور..
دكتور ألبرت بابتسامة :العمليه نجحت الدكتوره حور انسانه قويه الف ه الجايه هنبدا في خطوه جديده وهي اننا نعتمد على العلاج الطبيعي
دلوقتي هتتنقل للعنايه ركزه لكن مفيش اي حد يدخل لها
نوح بسعاده:انا متشكر متشكر جدا يا دكتور..
الحج مصطفى :الف حمد وشكر لك يارب
سلمي :الحمد لله الحمدلله انا واثقه في ربنا يا بابا والله واثقه فيه حور قويه لا يمكن تك”سر بسهوله الحمد لله
سليم ها و هو مبتسم سلمي بصتله و ضحكت بخفه لكن فجأه بأن عليها التو و الألم وهي بتحط ايديها على بطنها
سليم :سلمي انتي كويسه
سلمي؛ ااه اااه بولد اااااااهههه بولد….
الحج مصطفى :سلمي انتي
سلمي ب “اخ:بطني اااه
سليم بسرعه:دكتور…. دكتور….
سليم شالها و نزل الدور التاني وهي لسه بت “خ مرضين نقلوها للعمليات سليم كان رايح جاي أدام العمليات وهو قلقان عليها ومرعوب
نوح:اهدي ان شاء الله هتقوم بالسلامه
سليم :يارب يا نوح
نوح:هي حامل في اي؟
سليم :بنت الدكتوره قالت بنت
نوح بابتسامه :ان شاء الله هتيجي بالسلامه
بعد مده
سمعوا صوت عياط طفل صغير سليم اول ما الباب اتفتح جري عليه مرضه كانت خارجه وهي شايله بنوته صغيره
سليم شالها بحنان وابتسم :سلمي حالتها اي يا دكتور
الدكتوره :بخير الحمد لله… شويه و هننقلها لاوضه عاديه… الف مبروك
سليم :الله يبارك فيكي
نوح:الف مبروك يا ابو نسب…
سليم :الله يبارك فيك عقبالك انت وحور
نوح بابتسامه :يارب
تاني يوم (الفجر)
نوح دخل اوضتها كانت نايمه ابتسم وهو بيقعد جانبها مسك ايديها وبا”سها :حور انا بحبك… ربنا يعلم اني حبيتك و حبيت طيبه قلبك..
حور بابتسامه باهته:انا لسه عايشه… اخيرا قلتها يا نوح….
نوح بابتسامه :لو اعرفك من زمان كنت هحبك وقتها مكنش هيضيع مننا السنين دي
حور :بس دا قدر ومكتوب وانا بحبك و يعلم ربنا اني مش زعلانه على السنين اللي فاتت بالعكس انا بحمد ربنا كل دقيقه وكل لحظه بحمد ربنا على كل نفس دخل وخارج من صدري بحمد ربنا على اني معاك انت وبابا و سلمي و سليم واياد
حتى والدتك عمري ما زعلت منها له ضايقتني كتير لكن انا بحبك… بحبك اوي يا نوح يا شرقاوي
نوح بابتسامه جميله :وقعتيني في ك يا بت الغندور وقعتيني في ضحكتك وابتسامتك عملتي اي فيا يا حوري
حور بابتسامه :حبيتك وبس بالرغم اي حاجه هفضل احبك
نوح بسعاده :عارفه سلمي خلفت بنت زي القمر
سليم و سلمي صمموا يسموعا حور الكل بيحبك يا حور.. العمليه نجحت و هتقدري تمشي و كبي خيل إياد ويحيى و وفيه هيكون دايما بيحبوكي و بيحبوني….
حور تغراب :يحيى و وفيه؟
نوح بغمزه:ولادنا…
حور بابتسامه :طب يحيى يبقى انت اللي معاك مذكرتي… نهار ابيض انت قريت ذكره….
نوح بابتسامه :قريتها وقريت كل كلمه وكل امنيه بتتمنيها
حور اتكسفت ووطت راسها وهي يتعدل شعرها :قريت كل حاجه…. من اول ما كتبت عنك
نوح رفع راسها و هو مبتسم:كل حاجه… كل ذكره في الست سنين… أما والدتك عقبتك بسببي و خليتك ت جمي روايات انجليزيه
..لما قلتي ان البليزر الزيتون بيليق عليه بلوفر اسود او ر صي إنما الأبيض مكنش لايق
… لما ح تي فرحي و بسببي قلبك اتك”سر و بقيتي مريضه سكر….
.. شفت وعك اللي كانت نازله علي ذكره
… شفت بين الكلمات ك و حزنك طول السنين دي…
.. بس افرضي مكنتش من نصيبك ولا اتقابلنا تاني كنتي هتعملي اي… هتتجوزي عمار؟
حور :عمري ما كنت هتجوزه عارف ليه؟
لأن بابا مجبرنيش على عمار الا لمآ انت رجعت كان عايزني انساك واشوف حياتي
نوح:كان ممكن تقدري تنسى حبك ليا
حور بغناء:معقول…. معقول انساك معقول؟
وتنساني انا على طول؟ معقول
معقول ما نعود احباب
نمرق متل الاغراب ولا نبقى سوا…
نوح بسعاده:ياما قالوا الهوى غلاب ولا مره حسابنا حساب….
حور بابتسامه :اولا انا عندي ثقه في ربنا مليون في يه…. و عمري ما تخيلت انه ممكن يتخل عني ربنا كبير يا نوح….. انا كان ممكن امو”ت لو جالك حاجه
نوح بابتسامه :ب ك يا حور….
قالها وهو بي ها بخفه حور ابتسمت وهي بتحط راسها على صدره
بعد يومين
كانت حور قاعده على كرسي بعجل وهي شايله حور بنت سلمي….
حور:بسم الله ماشاء الله تبارك الله زي القمر
سلمي:طالعه لخالتها …
حور:يا بكاشه تعرفي يا سلمى بنتك جميله اوي ربنا يسعدكم ويحفظكم يارب
سلمي :يارب و تقومي بالسلامة و نتلم كلنا في بيت واحد بس للاسف لسه معرفوش مين اللي عمل كدا منه لله…
حور:منه لله مين عايز يا مني انا ونوح…
سلمي:اكيد واحد ابن حر”ام هم هتبداي العلاج الطبيعي امتي
حور:الدكتور قال بعد اسبوع و ان شاء الله اقدر أقف على رجلي من تاني…
سلمي:يارب يا حور…..
في الوقت دا دخل نوح وهو مبتسم :السلام عليكم ورحمة الله وبركاته….
وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته
حور بابتسامه :مجبتش إياد معاك ليه وحشني..
نوح بابتسامه :مع جيجي انتي عارفه من وقت موضوع راغب وهي دايما مع اياد
حور:بس دا غلط يا نوح… الحياه مش لازم تقف عند راغب
..جيجي لازم تعيش حياتها يمكن اختيارها كان غلط لكن مش معنى كدا.. إننا نوقف حياتنا لازم تقوم وتكمل حياتها…. لازم تكون شجاعه
نوح:ياريت يا حور ياريت…. هم انتي عامله ايه دلوقتي
حور بابتسامه :كويسه الحمد لله….
نوح بصلها وابتسم وهو بيطمنها بنظراته
بعد شهر كامل
حور كانت ماسكه في دراع نوح وهي واقفه علي ممشى ماسكه في ايديه الاتنين و بتحاول تمشي
نوح:بالراحه متضغطيش نفسك…
حور كانت غازره ضوافرها في ايديه وهي بتحاول تمشي لحد ما وعها نزلت غصب عنها…
نوح شالها بسرعه
حور:نوح لسه في تمارين
نوح ب وهو شايف وعها:مش هنكمل دلوقتي ه تاحب ونكمل بعدين…
حور:طب والشغل… انت بقالك كتير سايب شغلك..
نوح بابتسامه :متقلقيش يا ستي الشغل انا سايبه لخالد حبي متقلقيش
حور سندت راسها على صدره و هو طلع اوضتهم حطها في السرير عدلها خده طلع قعد جانبها سند راسه على رجليها وهي ابتسمت و بتحط ايديها في شعره الاسود الناعم
نوح:بقولك تيجي نسافر بقى انا زهقت تعالي نروح شرم
حور:ااامم اي رايك ناجل دا شويه
نوح:لا هنسافر بس برا م
حور :برا م ؟
نوح:سويسرا…. روسيا… الديف… جينيف.. باريس… لندن.. انيا مثالا
حور بتفكير:ااامم طب اي رايك نسافر جوا م
هقولك اي رايك نروح اسوان او سوهاج او بص بص انا نفسي اروح محميه راس محمد…
نوح:انتي بتحبي م للدرجه دي
حور :يااه بحبها.. دي بلدي اللي ممكن عشانها اديها روحي… عارف انا يمكن مدرستش تاريخ ولا اعرف تاريخ البلد اوي…
لكن تخيل الدوله اللي يتحد ادامها تلات دول و ينهزموا ادامها… عارف كل محافظه في م ليها قصه جميله
يعني مثالا بورسعيد و ازاي وقفت أدام فرنسا وانجل ا و اسر”ائ”يل….
نوفيه وازاي خرجت أبطال
كل محافظات الصعيد ورجالته