منوعات

رواية بقلم اسراء محمود الرابع

شالها عيسى وسط كسوف صبر وخجلها من جميع الموجودين وفرحه الجميع من قرب عيسى وصبا من بعض. صعد بها الى غرفتها واغلق الباب وراءهم وقام بمساعدته مره اخرى بنزع ملابسها مجهزه لها حوض الاستحمام بماء ساخن يريح الاعصاب وضع لها سائل الاستحمام وبعد الزيوت التي تعمل على استرخاء وساعدها وقام بوضعها داخل الحوض .
عيسى اتحممي كويس واما تخلصي نادي عليا علشان اخرجك.
هزت صبا راسها بكسوف وخجل. جلست في حوض الاستحمام فتره بسيطه ثم قامت وحاملت على نفسها ونشفت جسدها بالمنشفه ولفت نفسها جيدا ببرنس الاستحمام. ثم قامت بالنداء على عيسى وهي حاولت ان تقوم كي تخرج ولكن احست بدوار شديد كاد ان يوقعها.
صبا عيسى ممكن تدخل انا خلصت. فتح عيسى باب الحمام ودخل وحملها وساعدها ايضا في ارتداء ملابس مريحه واجلسها على السرير ودثرها جيدا.
عيسى ارتاحي عقبال ما اغير خلجاتى ويجيبوا الاكل علشان تتغذي كويس وكمان تاخدي العلاج وبعد اكده تنامي شويه علشان ترتاحي
صبا انا كويسه بس انا عايزه اشوف الولاد وحشوني قوي وهم ما كانوش تحت
عيسى انا عرفت من ابوي انه بعتهم مع الحارس المزرعه يشوفوا الخيل وهم جايين في الطريق
صبا بس انا خايفه عليهم وهم لوحدهم في مكان مش عارفينه
عيسى ما تخافيش طول ما انا موجود مفيش حاجه هتحصل ليكي او ليهم هما اه لوحدهم مع الحارس بس انا عيني عليهم ما تقلقيش والحارس اللي معاهم افضل حد عندي يعني لو مش واثق فيه ما كنتش خليته خرج وياهم.
صبا تمام
(زواج تحت التهديد بقلمي اسراء محمود لا حول ولا قوه الا بالله العلي العظيم لا اله الا انت سبحانك اني كنت من الظالمين)
عيسى هدخل اتسبح واغير خلجاتي
صبا تمام. جلب عيسى ملابس له خفيفه بيتيه ودخل الحمام واخذ دش ساخنا يزيل من على جسده تعب كل هذه الايام الماضيه. اما بعد فتره غير كبيره خرج من الحمام وهو يلف وسطه بفوطه
صبا اول ما شافته كده اتكسفت جدا ولفت وشها الناحيه الثانيه
صبا هو في حد يخرج كده مش تلبس حاجه وانت خارج
عيسى بابتسامه ليه هو انا خارج الشارع ولا خارج على حد غريب انا خارج في اوضتي اني قاعده فيها مراتي يعني عادي اخرج كده او ممكن كمان اخرج من غير حاجه خالص
صبا بصدمه انت بتقول ايه لو سمحت البس حاجه بسرعه
عيسى وهو يقترب منها هدخل البس حاجه دلوقتي عشان بس انت لسه تعبانه بس اوعدك اول ما تقفي على رجلك ليكون في كلام ثاني في الموضوع ده
صبا لو سمحت البس حاجه
عيسى ماشى . ثم قام بارتداء ملابسه ودقائق وسمعوا خبط على الباب
عيسى مين
هدى انا يا حبيبي جايبين الاكل علشان تتغدوا.
عيسى اتفضل يا امي. دخلت كده ومعها الخادمه وهي تحمل صينيه الطعام وقامت بوضعها على ترابيزه موجوده داخل الغرفه
عيسى تعالي اقعدي معانا علشان تاكلي ويانا
هدى لا يا حبيبي كله انتم بالهناء والشفاء وانا هاكل مع الجماعه تحت
عيسى ماشي يا امي بالهناء والشفاء. ابتسمت صبا على قول عيسى لهدى بامي وعندما بدا عيسى تبتسم سالها
عيسى بتضحكي على ايه
صبا ابدا
لم يرد عيسى ان يضغط عليها وتركها حتى لا تشعر بانها محاصره منه فهو يريد ان تشعر بحريتها وبراحتها معه.
قام عيسى بتقريب الطعام منها وقام باطعامها بنفسه
صبا بكسوف وبعدين معاك انا ممكن ااكل نفسي وانت كمان لازم تاكل ما اكلتش حاجه خالص كمان زي ما انا كنت في المستشفى انت كمان كنت معايا وما كنتش بتاكل ولا بتهتمي بنفسك لازم تهتم بنفسك وبصحتك علشان تفضل واقف على رجلك
عيسى اطمني طول ما انت بخير وابتسامتك على وشك على طول وهتبقي دايما موجوده في حضني هبقى انا بخير.
صبا ابتسمت بكسوف خلاص انا مره وانت مره.
عيسى تمام اكده تقسيمه عادله
ابتسمت صبا واكمل طعامها ثم بعد ذلك قام بوضع الطعام جانبا وقام باحضار الدواء واعطائه لها بنفسه ثم دثرها جيدا بالغطاء الموجوده على السرير
(حوقلوا يا جماعه بنيه تفريج الهم وتفريج الكرب)
عيسى نامي شويه وارتاحي من الطريق
صبا كنت عايزه اسالك سؤال
عيسى يا سلام سؤال واحد بس اسالي 10 سؤالات
صبا سلمى
عيسى وقد تبدلت معالم وجهه إلى لغضب مالها
صبا كنت عايزه اعرف هتعمل فيها ايه
عيسى هسقيها من العذاب الوانه
صبا ما فيش داعي لكل ده سيبها لنصيبها وربنا اكيد مش هيسامحها
عيسى باستغراب انت ناويه تسامحيها

انت في الصفحة 17 من 21 صفحات

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
28

أنت تستخدم إضافة Adblock

انت تستخدم اضافة حجب الاعلانات من فضلك تصفح الموقع من متصفح اخر من موبايلك حتي تقوم بتصفح الموقع بشكل كامل