منوعات

رواية بقلم اسراء محمود الرابع

صبا اذا كان ربنا بيسامحنا على اخطاء وذنوب كثيره انا مش هسامحها لو سمحت يا عيسى بس قبل ما تعمل حاجه انا كنت عايزه اقابلها يا ريت تطلب منها انها تيجي علشان اشوفها.
عيسى منهيا للنقاش طيب ارتاحي انت دلوقتي ونشوف ده بكره ان شاء الله وحاضر هعملك إللى انتى عاوزه
صبا شكرا يا عيسى. اقترب منها عيسى قبل جبينها ثم تركها والتف الى الجهه الاخرى من السرير
عيسى نامي وانا كمان هنام علشان لازم نرتاح شويه. كمان قبل الولاد ما يجوا. صبا تمام ثم قام عيسى بجذب صبا الى حضنه وحضنها بتملك.
صبا بخجل عيسى سيبني علشان اعرف انام وانت كمان تعرف تنام
عيسى انا مش هرتاح ولا هعرف انام غير كده وبعدين كفايه اني اتحرمت منه طول الفتره اللي فاتت دي لو سمحت نامي علشان نرتاح شويه
صبا بحرج تمام. وبالفعل وما هي الا ثواني وكانت صبا وعيسى يغطوا في ثبات عميق دام لمده ساعات. ثم فاقوا من نومتهم على صوت خبط على باب الغرفه
استيقظت على اثره صبا وقامت بهز عيسى حتى يستيقظ ونادت عليه
صبا بصوت كله نوم عيسى يا عيسى
عيسى ايوه يا قلب عيسى
اتكسفت صبا وقالت لو سمحت قوم شوف مين بيخبط على الباب
عيسى حاضر يا قلبي. قام عيسى وفتح الباب فوجد اطفال صبا امامه الذين ماء انفتح الباب حتى حضنوا عيسى
ساهر وحشتنا قوي يا عمو هي ماما جات معاك بجد
عيسى وانت كمان وحشتني يا قلب عمو اه ماما جات فين البوسه بتاعتي يا انسه سهر
باسته سهر انت وحشتني قوي يا عمو انا شفت الفرسه بتاعتي النهارده وكمان ركبتها كمان ساهر ركب الخيل بتاعه
عيسى بجد انتم اشطر ولاد في الدنيا
سهر بجد يا عمو انا شطوره وكمان ساهر
عيسى بجد يا حبيبه عمو.
ساهر عارف يا عمو انا عايز اقول لحضرتك يا بابا لان فعلا بحبك زي بابا تمام
سهر وانا كمان. انصدم عيسى من قول الاطفال وقام بحضنهم
عيسى وانتم احلى اولاد لبابا عيسى. حضنوه الاطفال بشده
عيسى تعالوا ندخل عشان نسلم على ماما. بالفعل دخل عيسى بالاطفال الى امهم التي سمعت كلام الاطفال لعيسى واندهشت من طلبهم له . ولكن لم تعلق على شيء.
صبا اهلا حبايب ماما وحشتوني جدا
سهر وانت كمان يا ماما وحشتنا جدا. انتى عارفه احنا كنا فين
صبا كنتم فين يا حبيبه ماما
ساهر كنا في المزرعه وركبنا الاحصنه بتاعتنا لعبنا كتير جدا وكمان في الاوضه بتاعتنا. ابن بابا عيسى عمل هنا وكمان فيها العاب كثير جدا احنا بنحبها
سهر اه يا ماما لعب كثير جدا. وكمان فيها ثلاجه صغنونه مليانه شوكولاتات من اللي بنحبها
صبا باستغراب بجد
سهر اه يا ماما طبعا بجد انت مش شفتيها ولا ايه
صبا وهي تنظر الى عيسى بصراحه
عيسى بابتسامه كنت عاملها ليهم وليكي مفاجاه. بس جات كده بقى بعد ايه اللي حصل
سهر احنا كده خلاص مش هنسافر مع تيته تاني
صبا لا يا حبيبتي هتسافري لان لسه الترم ما خلصش ان شاء الله لما تخلصوا دراسه وتنجحي هتيجوا علشان تعيشوا معايا هنا
ساهر بجد يا ماما ومش هتسيبينا تاني
حضنت صبا الاولاد.
صبا بجد يا روح ماما.
الاطفال طيب يا ماما احنا هننزل تحت علشان نلعب نلعب بتاعتنا وانت ابقي تعالي شوفيها
صبا بابتسامه حاضر يا روح ماما
سهر تعالي معانا دلوقتي يا ماما
عيسى معلش يا سهر هانم ماما دلوقتي تعبانه بس اول ما تبقى تمام وتخف ان شاء الله هتبقى تعمل معاكم اللي انتم عايزينه بس نسيبها دلوقتي علشان ترتاح وتقدر تخف بسرعه ولا ايه
سهر طبعا لازم تخفي بسرعه يا ماما خذي العلاج بتاعي كله وكوني كويس
حضنتها صبا حاضر يا قلب ماما
عيسى روحي انتم يلا يا شطار شوفوا اوضتكم والعبوا يلا مع ولاد عمو يونس.
نزل للاطفال سريعا وهم يركضون
عيسى انا ملاحظ حاجه كده وعايز اسالك عليها
صبا باستغراب حاجه ايه اسال
عيسى وهو يقترب منها عماله تقولي للساهر وسهر يا روحي يا قلبي طب امال انا ايه
صبا بصدمه هااااا
عيسى اقترب منها واعطاها قبله رقيقه على شفتيها وابتعد سريعا. فتحت صبا فاهه من الصدمه وهي لم تستوعب ما حدث
عيسى اقفلي بقك يا حبيبتي دي بس عربون لحد ما تحبي.
اتكسفت صبا جدا من عيسى. وما رضيتش تعلق
كده البارت تمام

انت في الصفحة 18 من 21 صفحات

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
28

أنت تستخدم إضافة Adblock

انت تستخدم اضافة حجب الاعلانات من فضلك تصفح الموقع من متصفح اخر من موبايلك حتي تقوم بتصفح الموقع بشكل كامل